Pozor pozor pánové. Tyhle autohifi čísla jsou trošku matoucí. Tyhle db, kterými se ohání autohifi SPL nejsou nějak pásmově vztažené, haldina atd. Je to vypočítané prachprostě z rozdíli tlaků při max a min výchylce membrány.
čistě teoreticky, pokud byste si vzali třeba můj ex-sub do auta s reprem XXLS10, objem nějakých 15L, sd=400cm2 a výchylku řekněme v extrému +-2cm.
dosaďte si to do vzorce pro přepočet rozdílu tlaků na db a divte se té hodnotě. Pokud se pamatuju, uvnitř té bedny to dělalo snad 192db, protože ta membrána pumopovala snad v rozsahu 13-17L. To je na zvučení stadionu při 10" prd, ale vůči objemu bedny je ta jeho změna už ve stejném řádu jako samotný objem. V tom tkví celé to kouzlo těchhle obřích hodnot.
Tyhle autohifické hodnoty, souteže SPL, jsou vždy v utěsněném autě, které má vnitřní objem třeba 1-2m3, s repry která nemají nic jiného, než velkou výchylku. Proto se "dá" dosáhnout takovýchhle hodnot na nízkých frekvencích, ačkoliv podle norem měření a standardního postupu jsou to čísla vražedná, až smrtelná.
2Halen, Zorg: Co vám na to monolithu přijde tak super? Tenhle reprák může být zakázková výroba, proč ne, ale taky nemusí. Koš, na kterém to je, je autohifcká klasika, má jí třeba helix DeepBlue12 a další levnější 12" pumpy do aut. Membránu tipuju na obyčejný papír s lakem. Ve světě komerce a leštění se tomu říká celulózová mebrána. Taky by to mohl být skutečně jakýsi kompozit alá to co dělá peerless, povrch spodní strany membrány by tomu i odpovídal.