Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 2 z 3)

Audioweb.cz » Autohifi » Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

  Stránky: ««« 1 2 3 »»»

RSS

Příspěvky [21 až 40 z 47]

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

Kocur: mě to stačilo. asi nejsem ještě úplně hluchej. Doporučuju vyčistit si uši....

Web

(upravil KocuR 23. 4. 2011 11:55)

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

Milan: odporúčam si ešte raz prečítať čo som napísal. Autobasáky majú nie výnimočne citlivosť 86dB, aj menej. A to je tých 150W potom hovno, to by mi nestačilo ani na doma, nie ešte v aute kde je výrazne väčšie tlmenie, ešte keď máš sedan a sub v kufri. Odporúčam ti neodporúčať a nezovšeobecňovať smile

Počul som už kadečo od 200W subíka s citlivosťou 86dB v sedane až po 1200W sub s citlivosťou 94dB v Tigre, viem čo je málo, čo stačí každému a čo je extrém.

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

No tak teď si říkám jak mi může stačit 2X40W sin 90dB. V podstatě jsem ani neměl šanci je vybudit na velký výkon(s DPA 223 v  porovnání s AZS 222) protože bych ohluchnul. A to jak při vážné hudbě tak při tuc tuc. I v tom autě mi stačí na přehlušení čehokoliv šitózní sony 4X40W s mosfetem na konci(prý). Ale pokud ti to vyhovuje proč ne.

(upravil Pošťák 23. 4. 2011 17:06)

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

třeba mě stačí v autě MPX 2500, do subu mi pouští papírovejch cca 100watů(doopravdy je to míň) a jelikož můj sub má citlivost 96db, tak i stímhle pošlu do kytek ledas jakýho autohifíka.

(upravil Milan 26. 4. 2011 10:29)

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

Kocur: stojím si zatím. Nějak čas sem byl v AH docela aktivní a i mě to živilo, takže vím o čem mluvím. Když si někdo dá 85db sub do kufru 5 bawa a má 150W RMS, je to malo, to ano. Ale normální reprák s normální citlivostí se 150W v autě bez plechový zadní příčky (většina aut) naprosto stačí. Dokáže to i pěkně nakopat záda. A ono taky není 150W jako 150W. Měl sem jeden čas i 75W monoblok JBL a pro normálního člověka do hatchbacku to bylo naprosto dostačující.

Web

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

Jak píšete, 150w může být moc, ale taky málo. Je třeba zdůraznit, že u subwooferu je to něco jiného než ve středním pásmu. Ve středním pásmu vám při 50 w a normální citlivosti reproduktorů prasknou uši a troufám si tvrdit, že je to skoro nepříjemný.
    Už to tady někdo zmiňoval, že kdyby konkrétní aparatůra měla být stavěná pro dosažení stejného akustického tlaku v celém frekvenčním pásmu, rozměry a příkony subwooferu by byli cca 100x větší, než komponentů pro zbytek pásma.

    Dle mého názoru jsou kondenzátory spíš k ničemu, i když mají kapacitu 1 F. Myslím, že je užitečnější investovat do "mědi". Jestli-že je pokles napětí takový, že si ho vlivem poklesu intenzity světla žárovek všimne i oko, nepomůže ani svěcená voda....

    I sebevětší baterka vám nezabrání "poblikávání světel" uvědomte si, že napětí alternátoru při chodu je cca 14,4 V. Pokud zatížíte síť auta nad možnosti alternátoru (cca 100 A, dle typu), natětí vám klesá k cca 12 V, pak teprve začíná situaci zachraňovat baterka. K této situaci ale asi málokdy dojde nedovedu si představit, že by tyhle komerční šmrdlátka dlouhodobě uchladili ztrátový výkon cca 1200 W......

(upravil Babu28 27. 4. 2011 10:31)

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

baterce to nebude vadit do ty doby nez nastane situace, ze se nebude stacit dobijet a jak dlouho tento stav bude trvat. smile zalezi hodně na altiku jaky ma vykon a tim padem schopnost dodavat do site energii pri hlasite reprodukci. Otazka zni, kkolik amper vycucne zesik z baterky a kolik pokryje altik. pri nastartovanem aute je zrejme ze z baterky se energie nespotrebovava jelikoz jedou spotrebiče v aute z energie alternatoru kterou vyrobi, coz muže byt i treba 50 % vykonu altiku. ve chvili kdy si ten 1200Watak vycucne treba 60A nastane situace, kdy altik bude vytižen na 100% a ještě bude tahano z baterie treba 30A a z toho vyplyva že i když bude nastartovano a budou treba rozsvicene svetla a puštena hudba na plny perdy a ridic se bude projizdet mestem celou hodinku a kochat se jak pekne mu to hraje, tak to za vecer udela 2x a pokud to jizdou nedobije, a za deset minut jizdy do sve garaze asi urcite ne, tak druhy den prijde ke svemu milackovi a uz nemusi nastartovat smile

vykon alternatoru !!, kapacita baterie, spotreba palubni site ! viz všechny ty serepeticky, neony, rozsvicene mlhovky ikdyz je viditelnost dobra, spotreba zesiku ! autoradia a buhvi ceho jeste, a to jak dlouho vytloukam diru do hlavy pri poslechu vazne hudby rozhodnou, zda-li to bude OK, nebo budu kazdy tyden davat autobaterii na nabiječku smile

ohledne toho chlazeni je treba si take uvedomit, ze zesilovac ma jistou ucinnost ktera neni 10% a mosfety v menici techto zesilovacu, ktere se chladi a proteka jimi  az nekolik desitek amper na kus. a je jich tam nekolik dle vykonu koncoveho stupne, nemaji take ucinnost tak nizkou, ba naopak ucinnost menicu napeti v techto zesilovacich je dost vysoka, takze se urcite nechladi takovy ztratovy vykon blizici se 100% vykonu zesilovace. spousta energie se spotrebuje take v zatezi, coz je reproduktor.

(upravil babakus 27. 4. 2011 10:41)

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

A jste si jistí, že altík dokáže reagovat dostatečně rychle na změny a vysoké odběry proudu? Já bych řekl, že špičky bude vždy pokrývat baterie a ne altík...

(upravil Babu28 27. 4. 2011 10:59)

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

jj to je tez pravda souhlasim, zalezi ale na alternatoru. na poklesy napeti pri proudovych spickach jsou urceny kapacitory, aby vykryly proudove špičky a nedochazelo k poklesu napeti palubni site z 14.4 na 12v a nekdy i pod 12v, a potom uz toho taky moc nezachrani:) proste ampery jsou ampery, instalace kapacitoru se provadi co nejblize k zesilovaci na privodni kabelaz, v blizkosti do 50cm, idealni je do 30cm delky vodice od zesilovace, v delsi vzdalenosti pak ucinnost kapacitoru klesa a ztraci svuj smysl.

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

Ten kouzelný "kapacitor" pomůže akorát v jedné věci a to když někdo natáhne přes celé auto k baterce slabou šňurku a ne pořádný napájecí kabel. Pokud bude dostatečně silný napájecí kabel, tak je ten "kapacitor" naprosto zbytečná věc, protože jeho kapacita dejme tomu 1F je mnohonásobně nižší, než je kapacita samotné autobaterie. Nehledě na to, že ten 1F je schopný vykrýt při takovém výkonu maximálně jednu špičku a pak je akorát na obtíž, protože se musí přes ten slabý kabel napájet jak zesilovač, tak nabíjet kondík. Ale to už se zde taky řešilo a nemá cenu to opakovat.

Takže jediné a nejlepší východisko je: pořádná autobaterie, která je schopná dodat stovky ampér, aniž by nějak značně pokleslo napětí, dostatečně silné napájecí kabely, aby na nich nevznikal velký úbytek napětí při velkém odběru. A trochu silnější altík, aby stíhal dobíjet autobaterii. Nic víc netřeba. Žádné "kapacitory" a podobné nesmysly. To jsou akorát vyhozené prachy. Když si vezmu, že cena "lepších kapacitorů" je cca 1500,-, tak je lepší investovat tyto peníze do mědi a natáhnout pořádný napájecí kabel a koupit lepší baterii.

(upravil lemra79 27. 4. 2011 12:16)

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

Když už kondenzátory, tak mají smysl ve zdroji zesilovače, ale vzhledem k pracovní frekvenci těchto zdrojů to taky nemá moc opodstatnění. Vyzkoušejte někdo, jak dlouho svítí 2W žárovička na 1 F kondenzátor, jaká je praxe smile Odhaduji, že to budou řádově jednotky sekund, ale rád bych neměl pravdu. Myslim, že to nemá šanci pokrýt špičky řádově o stovkách amper. I vzhledem k tomu, že tyto špičky budou delší jak milisekundy. Byla řeč o poblikávání žárovek, to jsou špičky trvající jednotky sekund.
  Odezva alternátoru na pokles napětí bude okamžitá, asi jako zpětná vazba zdroje v zesilovači..... Je to vše řízeno polovodiči. Žádný skřítek se tam nedívá, až začne blikat žárovička, aby tomu přidal na trimru smile

    Pokud bude mít tedy zesilovač účinnost 100%, půjde celý výkon alternátoru do reproduktoru, kde se skoro všechen přemění na teplo. Pokud bude odběr takový, že to neutáhne ani alternátor, nevěřím tomu, že je reproduktor schopen vyzářit prakticky 1200 w TRVALÉHO ztrátového výkonu. Máte představu o tom, jak hřeje 1200 w topná spirála?
   
    Myslim, že to s těma výkonama a příkonama nebude tak hrozný. To, že výrobce nakreslí na zesilovač 1200 W RMS bych nebral tak vážně. Bude to teoreticky vypočtená hodnota špičky výkonu trvající 1 ps (0,000000000001 s) vyskytující se jednou za životnost zesilovače a to při úderu blesku smile

(upravil NNNTomas 27. 4. 2011 11:58)

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

Já mám řekl bych tak 150W + 4x50W, a hraje to dobře. Není to nic zabijáckého, ale stačí to, v malém autě.

12 000W RMS je potřeba hlavně kvůli tomu, že je HLAVNĚ potřeba aby to taky bylo slyšet ven big_smile což při zavřeném moderním /dobře odhlučněném/ autě se blbě dosahuje... a ostatní si mě pak nevšímají a nekoukají jak okolo nich projížím... sad big_smile (Občas to vypadá, že ti lidi maj ty repráky spíš pod nápravou než uvnitř auta)

A pak se někdo divý, že mu praskaj žárovky (atd.) když má od špiček rozhoupanou síť...

(upravil Babu28 27. 4. 2011 14:39)

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

netvrdim ze kapacitor zachrani vse. vliv na vykryti proudovych spicek je tak 10% ale o proti kvalitni kabelazi je dulezity samozrejme privod napajeni.  nabity kapacitor 1F ma dost energie na to aby snizil poklesy az o 1V podle pouzite kabelaze a vykonu pripojeneho zesiku a samozrejme kvality privodnich vodicu, ktere budou schopny v mezerach opet dobit plnou kapacitu. jinak jak uz jsem psal ztraci smysl. viz i delka vodicu mezi zesilovacem a capacitorem. castecne muze mit i dobry vliv na autobaterii pri narocnem provozu (ne normalnim poslechu). ze sve zkusenosti nikomu nic nevnucuji, kazdy ma svuj nazor, mam v aute 2.2F 30cm od zesiku na 12mm2 ciste medi a pri jeho odpojeni se mi pri nastartovanem aute pri plne zatezi pohybuje napeti na svorkach zesilovace k 11.8 v (motor v chodu) s capacitorem napeti neklesne pod 12.7 pri nastartovanem aute. rozdil cini tedy 0.9v. Pokud toroidy v zesilovacich budou v menicich motany tak ze zvednou napeti 3.5x vysledny pokles by mohl byt az 3v v kazde vetvi, a filtrace za menicem je opravdu na filtrovani ne stabilizaci jelikoz na ni neni misto. bezne se setkam s filtraci 4.7mF nebo dvojnasobnou a ani o pid vic. v zesilovacich kde jsou 4 kanaly a kazdy ma 2 pary tranzistoru 2sa1941 2sc5198 takze celkem 16 techto placek od toshiby. a tak je tezko tato filtrace i stabilizaci proudovych spicek u autozesiku navic, kdyz bude kolisat napeti za menicem. Pokud kapacitor zapojim treba placnu k baterce, nebude to mit zadny smysl a bude k nicemu viz privoni kabely jejich delka 6m a vic (odpor kontakty atd. př: 0,05ohm) a prochazejici proud, ktery je casto 50A jen to fikne, a napětí? 2,5V dolu. proto se pouziva kapacitor

clarion: spatne napsano myslel jsem napeti u samotnych zesilovacu (napajecich svorek) na konci toho vytrzeneho citatu z kontextu je psano to co jsem mel na mysli. a u zesiku 150W 300W atd. s pojistkou 20A to nema opodstatneny vliv. ale debata je zesilovac 1200W ala baterie.

NNNTomas: skvele napsano. souhlas smile je to takova uchylka. neco jako kdyz mate doma pc a vykon pc je takovy ze neni hra kterou by jste nehrali na full hd plnych detailech, a presto je vykon pc 5x vyzši nez je potreba na nejnaročnějši hru na trhu. smile A pak uz nehrajete hry, ale tunite a tunite a pedhanite se kdo ma vic bodu v 3D Marku a jinnych testovacich utilitkach. a pri tom to vubec neni potreba k tomu aby jste si zahrali hru tak jako normalne poslechli hudbu v aute. smile ja jsem se tim jednim casem zivil 2 roky v jedne nejmenovane firme co delala hudbu do aut, v radu az pres 100,200 tisic v letech 98 2000, a dodneska nedokazu zapomenout na co vsechno lidi maji penize a za co je utracej.

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

úbytek 2,5 V při napájecím napětí 14 V je strašně moc. Uvědom si, že výkonová ztráta při 50 A je 125W. Pořádný kabely a minimalizovat přechodový odpory.......

(upravil Babu28 27. 4. 2011 14:09)

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

lemra79: to je extrem, ktery bohuzel existuje i s lepšími kabely pri obycejnem skodovackém alternatoru a baterce 50Ah, ale to dochazi na vymenu vykonejsiho altiku a baterie s vetsi kapacitou. smile minimalizuju prechodove odpory  vcetne kabelaže, vidlicovych svorek, pojistky, pojistkoveho pouzdra, včetně zemnici svorky na kostru, z 0.05 na třeba 0,02 setinu ohmu a bude vodičem protékat 80A do 1200W zesilovače, kolik bude úbytek napětí? 1,6V a to mam 1 zesilovac ctyrkanal 1200W a když budu mit jeste treba 1 monoblok 800W na subwoofer? kdo ma prachy koupi kapacitor s vetsi kapacitou. Ja na takovy veci treba prachy nemam a nevyhazoval bych je za extrem, ale je to existuje to, fnguje to, ale pomer cena a vysledek tot otazkou. A jak jsem psal kabely jseou nejdulezitejsi a pak tech 10% dobra k extremu existuje. a u 1200W zesiku by to uz dokonce smysl i melo.? problem casto byva v tom že si lidi koupi capacitor a nechaji puvodni kabelaž. vyrobce zesiku treba doporučuje vodič 6mm2 a typek si koupi kondenzator a rika si jakej je borec pripoji a ejhle najednou je potreba vodic 10mm2 nejlepe 12mm2 a vice=lepe. proč? 6mm2 nestiha krmit zesik a nabit kond na plnou kapacitu v periodach mezi tim dunenim subwooferu a je to v hajzlu nebot vysledek je jeste horší. Dalši varianta zesik na jedne strane kufru a kapacitor na druhe, protoze si to tak rozhohl udelat v zastavbe aby to vypadalo pekne a mezi kondem a zesikem je kabel 1.5 metru dlouhej a opet to same kond je jenom pro okrasu.


Ano. tento vykon je pouze nekolik milisekund, kdezto topna spirala odebira trvale a topi, zesilovac odebira napriklad 80A pouze pri uderu bici coz je podle poslechu zanru napriklad placnu 120x za minutu na par milisekund, jinak se spokoji treba s polovicnim odberem. a vzhledem k ucinnosti zesilovace neco odevzda v podobe tepla do chladice a zbytek frci do repraku. Pokud je zesilovac od solidniho vyrobce, tak se da verit tomu co pise. napřiklad maxxsonics zabyvajici se vyrobou v autohifi je toho dukazem u nekolika i prumernych znacek jako autotek nebo crunch a samozrejme i lepsich mbquart atd. Bohuzel u tech prumernych za dobrou cenu dosahuje temer techto vykonu, ale prave filtrace za menicem je pouze spise filtraci a stabilizace proudovych spicek se jen trosku priblizuje.

2menice, za menicem na kazdou vetev 1 kond celkem 4 kondy
http://caraudiomag.com/pictures-1662
odber 170A při 5%THD do 1 ohm zateze ucinnost 60-70%, velmi zjednodušeně 35% přemeni na teplo a zbytek frci do repraku.

u tohoto bude civka doporucenyho subu kus pekne motaneho čtyřhranneho dratu, ktera bude chlazena vzduchem všejakymi malymi  otvurky a chladicim otvorem uprostřed magnetu. smile

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

... autozesilovače "koitálně" dimenzovaných výkonů nemohou normálně myslícím a cítícím lidem přinést dlouhodobé uspokojení. Jsem ochoten uznat, že pro určitý věk či mentální stádium vývoje lidského samce je výkon autozesilovače zdánlivou prioritou, ale kdo jen trochu chce, dojde k tomu, že při rozumném umístění a citlivosti akustických měničů mu výkon 2x80 či 4x40, popř. 4x40+80 W stačí, a s přibývajícím rozumem se využití ustálí na 2x5 až 2x30 W, ne-li na tolik vzácném tichu. Takže myslící a cítící člověk je starostí o průřezy kabelů, přechodové odpory, výkon alternátoru, zkratový proud a životnost akumulátoru aj. ve vztahu k hudbě v automobilu ušetřen, netrpí z toho kognitivním vakuem, a orientuje se na trvanlivější, uspokojivější, a nakonec i radostnější, zdravější a bezpečnější hodnoty.
To Lemra79 z dnešního #34: Časová konstanta (farad násobený ohmem má rozměr právě sekunda) RC obvodu s žárovkou 12 V/2 W a kondenzátorem 1 F je za jinak ideálních podmínek 75 sekund. Při odběru 300 A je pro 12 V baterii zesilovač zátěží 40 miliohm, a tudíž časová konstanta s 1 F kondenzátorem je 40 ms. Na parametrech kapacitoru pak záleží, zda zvládne vykrývat špičky. Tuším, že to víte, jen jsem chtěl připomenout, jak se zde v odhadu obejdeme jen s prostou úvahou, a výpočtem z hlavy, pokud jsem se nepřepočetl.
Jen velmi zběžně, právě nyní, při psaní tohoto příspěvku, jsem prošel stránky prodejců s nabídkou kapacitorů, m.j. věci, bez které se patrně do smrti obejdu, odnáším si ze sporadicky uvedených specifikací úsudek, že mají vnitřní rezistenci nejvýše o řád příznivější, než autobaterie, takže zejména pro ta časná vývojová stádia samců význam mohou mít.
Prosím Vás, poučte mě někdo znalejší - obsahují-li kapacitory zde diskutované i ochrany proti přepólování a přepětí, není to náhodou s tím ESR pod 1 miliohm nějaké podezřelé?

(upravil Babu28 27. 4. 2011 16:58)

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

nejsem si 100% jist co vsechno ta mala elktronika s tim sedmisegmentovym sviticim voltmetrem hlida, asi jenom sama sebe :) , ale cetl jsem, ze jsou ty kondy dimenzovane na 18V a nektere az na 20V vic nevydzi takze by jim snad prepeti nemelo ublizit s tim ta hodnota pocita. vetsinou je pod voltmetrem diodka indikujici plny stav nabiti slouzici pri instalaci do auta. nabiji se pres zarovku nebo zatezovy odpor a pri teto signalizaci se pripojuje do site. dal by ta elektronika mela udajne odpojovat voltetr a jine serepeticky pri rovnomernem napeti a pripojit je az pri poklesu. pri prepolovani si nejsem jist co se stane ale jako u každyho elytu by byl asi peknej ohnostroj a doslo by ke zniceni kondu.

(upravil Digiting 27. 4. 2011 17:34)

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

Babu28, nevysvětlujte si to špatně, ale otázkou jsem vyzýval někoho znalého, zkušeného ...
Ale jinak děkuji za snahu.

(upravil Babu28 27. 4. 2011 19:40)

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

Digiting: neni zac. slusni lide nevymreli. snaha byla odpovedet na to prepeti 14.4 az 20v a to ze nehlida nic krome svyho voltmetru,ktery se aktivuje pouze z poklesem + indikace stavu nabiti kondu pro instalaci nic vic.
kond by mel byt pripojen trvale. prepolovani= zniceni kondu. ESR 2-3mOhm - a o tom uz zas budete vedet vic vy moje znalost akorat (mensi = lepsi) slysel jsem jen ze to souvisi s tim ze vetsi ESR zpusobuje zahrivani kondu a souvisi s kvalitou. vnitrni impedanci nebo tak neco, ale nechci nikoho poucovat a netvrdim ze se vyznam v teto problematice vlastnosti kondenzatoru a komplexni cisla mi nikdy moc nesly. smile

Re: Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

panove moc hezke cteni a hlavne i opravdu poucne!Chtel bych si to jen sesumirovat,nasadili jste my brouka do hlavy stim alternatorem,ted jsem se byl divat a mam tam alternator od znacky Bosch ktery ma 90A,baterii ted mam take od znacky Bosch ktera ma 55Ah a dalsi cislo tam bylo 450 takze to bude asi ten zkratovaci proud ne?kabely k zesilovaci mam jak uz jsem myslim psal od baterky 35qmm(150A)pojistka do kufru kde mam rozvodny blok a znej do 4kanalu a do monobloku 2x20qmm(hodlam pouzit na monoblok take 35qmm),a zajima me jestli to mam tak nejak vse spravne?Zda tedy neni/nebude pretezovan alternator ci baterka?tech 1000-1200w rms jsem napsal jen od oka,veskutecnosti bych rekl ze ten box asi tech 1000w rms nezvladne(ikdyz jsem cetl ze ano)takze i stim novym zesilovacem(dnes uz konecne dorazil) budu asi stejne na nejakych 800w rms a to chodi v pohode.Novy a silnejsi zesilovac jsem poridil spise jen kvuli kontrole subwooferu,abych si je neznicil.

jinak ten novy zesilovac ma pojistku zvlast a ta ma 150 amper.

Příspěvky [21 až 40 z 47]

  Stránky: ««« 1 2 3 »»»

Audioweb.cz » Autohifi » Vykon cca 1000-1200w rms-co na to baterka?

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£