Zorgu, Prošlo mi rukama nemálo modelů a velikostí reproduktorů od B&C, a potvrdím mechanikova slova. Asi si nevzpomenu na všechny, a nepamatuju si, zda to dělalo 100% reproduktorů, ale je to klasika - 12NDL76, 15NDL76, 12PS100, 12TBX100, 15PS76, 18PS76, 15PS100, 18TBX100, 18NW100 - všechny to dělaly víc než bych čekal, a některé modely na můj vkus až odporně. Kolem 100W už se z mnoha BíSíček při sinusu line docela fajnovej pazvuk od chlazení a snad i závěsů nebo spideru. Asi se tomu pomůže, když je to v ozvučnici - přecijen mírné vyrovnání tlaků vzduchu motoru a ozvučnice + uzavření v bedně, a pak už to slyšet obvykle není, ale zkrátka je to tam.
Tomu "hraje to stejně", když teoreticky změřím SPL stejně, se teď věnujete ve víc tématech, a já klidně rád zopakuju realitu - teorie jednoho bodu v bezdozvukovce /časovém okně/ je hezká věc, ale jinak je to bullshit. Hrát to stejně nemůže z mnoha příčin. Ne v místnosti a v konkrétních dost různých reprosoustavách. Fázově to bude jinak, směrovkama to bude jinak, dozvuky budou jinak - není mi jasné, jak se elektricky vyrovnáte s náběhem a dozníváním rezonance bassreflexu oproti reproduktoru v uzavřené ozvučnici, není mi jasné, jak se vyrovnáte s bafflestepem, když ho neprodukuje sám reproduktor (to že ho doekvalizujete asi znamená sjednocení SPL v jednom bodě, rozhodně ne ale ve 3D, a už tuplem ne v reálné místnosti), takže prostě bullshit, stejně jak ohromné množství hi-fi řešení, dokud se neměří všechno, a to ještě na místě definitivní instalace. Je očividné a "ušislyšné", že souhrn drobných zdánlivě neslyšitelných rozdílů v jednotlivých aspektech reprosoustavy dohromady dá dostatečnou změnu na to, aby rozdíl poznat byl, a ohánět se dvěma grafy na takto komplexní problematice mi přijde nejtrapnější. Styděl bych se za to, vypustit to z pusy a klávesnice i jako amatér. Nevím, proč tedy používáte na RPM drahý 15", když to jde stejně i s dexonem a omnitronicem. Repro koupíte za 6000/pár, k tomu procesor za 10k, a je vystaráno, ne?