Re: Problém se subem
stejne na to nejednou zapomeneš:-)
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Smetiště » Problém se subem
ako babakus pisal napojit na modrobiely, oranzovy ak sa nemylim je nieco s podsvietenim, ale urcite nie REM .
V létě kdy je dlouho světlo neuvidí ani prd, jestli je zapnutý nebo ne Já myslím, že vymýšlí akorát všechno možný, jenom aby si nemusel koupit ten nejobyčejnější multimetr a nemusel měřit. To přeci není takovej problém ne?
Ale kdo chce kam.....
bhm1: sakra přestaň vymýšlet píčoviny, kup ten nejlevnější multimetr a změř si, kde máš jaké napětí a na pozici pinů v konektoru se vykašli, teda na ten kus co se zasune do rádia - nikdo netvrdil že takhle jsou ty vodiče správně. Třeba těch spínaných 12V je připojených úplně jinam.
A poslechni kluky, když už si našli čas a radí ti, tak bys jim mohl alespoň vyhovět.
Tak snad mu z rádia leze spínanejch 12V pro anténu, ne? ..ale když chce vypínač, ať si ho dá..ale na ten spínanej
Ach ta lenost!
Dal jsem tam spínač, podsvícený je, na místo kam jsem si ho dal si každou cestu odkládám peněženku a mobil + rádio musim vypínat ručně, nevypne se samo.. takže na to opravdu nezapomenu...
babakus - peníze využiji líp, když si koupim něco jiného, než že koupim multimetr který použiji jednou.
Dyt bys mulťák ani nepotřeboval...stačilo by připojovat REMOTE od zesilovače a nastražit uši co se bude dít
Nezlob se na mě, ale takový argument je opravdu zcestný. Ono těch 100,- za obyč měřidlo, které se hodí dost čast, je moc?
Ale jak chceš. Já tě ukecávat nebudu, je to tvoje věc.
babakus - jsem stundent a pokud můžu někde ušetřit tak šetřim. Ano, 100Kč je prd, ale můžu to využít lépe, než takhle.
Jedno zopakování. Potom si to udělej jak chceš... Víc už ti k tomu neřeknu.
...V případě nouze stačí malá žárovka na 12V...
Kluci prďte na něj on nejlíp ví jak to chce.
Pokud nejde +12V do oranžového drátu pro napájení antény, tak zřejmě došlo na tomto vodiči ke zkratu proti kostře, nebo k přetížení, což pravidelně odskáče ochranný smd odpor nebo tlumivka, zapojené v obvodu tohoto vodiče.
Jednoznačně je pro zapínání zesilovače určen modrobílý drát. Spínač je krávovina, protože na něj opravdu jednou zapomeneš, některé zesilovače berou i bez signálu kolem 1,5-2A, takže ráno máš se startováním smůlu...
Kup si za 150Kč v OBI, Baumaxu nebo Tescu nejlevnější multimetr a budeš aspoň v obraze.
Žárovkovou zkoušečkou zkusíš u moderních autorádií tak akorát hovno, protože třeba na oranžovém drátu je ochranným odporem omezený výstupní proud na asi 100mA, takže stejně nic nezjistíš.
Doprčic! Oranžový drát přeci nemá nic společného s anténou! To je pro podsvícení autorádia při rozsvícených světlech. Prostě a jednoduše přiznej, že jsi si popletl pozici 5 a 6.
Já nechápu, jak někdo může mít "nové" auto, muziku do auta, platit povinné ručení a naftu a pak prohlásí, že 100,- radši využije jinak, než aby si koupil aspoň ten nejlevnější multimetr. To by mě fakt nasralo tohle.
EDIT : Poznatek č. 1... dnes jsem se v autě zkoušel a mám na 12 klíček stále 12V, na 12V akumulátor stále 12V a na el. anténě nic není.
Jak jsi to zkoušel?
A ještě jedna kontrolní otázka. Rádio se ti vypíná samo po vypnutí klíčku, nebo ho musíš vypnout manuálně?
Rádio musim vypínat manuálně, už jsem to psal, že mi jde do rádia stále 12V.. Prostě v autě spínané nemám. Asi jsem debil nebo nevim. Říkám to, co jsem opravdu zkoušel. (Připínal jsem REM od zesilovače na snad všechny dráty, na drát kde má bejt 12V stálejch, na drát kde má bejt 12V spínanejch a i na anténu. Na anténu mi 12V vůbec nejde.. A říkám to už po několikáté, nespletl jsem si žádné čísla. Prostě tam mám oranžový drát.
ukaz fotku uz som videl vela radii ale vzdy to bol modrobiely
To nemá cenu, protože on pořád čumí na ISO konektor co má v autě a tam opravdu může být cokoliv. To by musel koukat na ten mezikus co vede přímo do rádia. Tam modrobílý vodič je a v případě, že je autorádio v pořádku, bude na něm i 12V. A nevěřím tomu, že by přímo v konektoru u toho pincka byl oranžový vodič. To je prostě hovadina.
Takže ještě jeden pokus a poslední....
bhm1: vyndej rádio, koukni se na tento konektor (je to přímo do rádia) a schválně jestli tam je modrobílý vodič. Pokud tam bude, jako že tam bude, tak na něj zkus připojit REM zesilovače. natáhni si vodič zvlášť, prostě jenom cvičně k zesilovači. Pokud je rádio OK, tak tam bude 12V při zapnutém rádiu a zesilovač se zapne. Jelikož ti to v předchozím autě šlo, nevidím důvod, proč by to teď nemělo chodit.
Taky se připojím, přiznám se, nečetl jsem uplně vsechny prispevky,ale jistou zkušenost taky mám. Kámošoj také na power anténě při zapnutí nenaběhlo žádné napětí, vyřešil jsem to tak, že jsem spínání zesilovače napojil na spínací kabel autorádia < ten kabel, na kterym se objeví 12V při zapnutí klíčku> , takže při zapnutí klíčku se vždy zapne zesilovač..
jinak pro bhm1, čas jsou peníze , vem si, kolik času jsi strávil tímto přízpěvkem a hledáním závady. Myslím si, že jeden multimetr za 100 kč je oproti hodinám bloumáním nad chybou uplně zanedbatelná částka. Sám jsem taky student a i při skoro nulovém příjmu mám aspon to základní vybavení-> představa, že bych přemýšlel nad chybou elektrozařízení jen jako teoretik bez jakýchkoli podkladů z měření , tak bych se snad ani do ničeho nepouštěl..
no, já mám zkušenost takovou že když jsem zkoušel připojit remote na výstup antény tak zesilovač sice sepl, zapl se. Ale pokud jsem zesílil vollume tak prostě zesilovač přestal hrát. šoupnul jsem si to taky na vypínač i když mě asi po měsící napadlo řešení že jsem to mohl dát přes relátko ale to už se mi s tím nechtělo srát
autorádio pineer DEH-3900MP
Dobrá, mrknul jsem se znova a modrobílý vodič tam opravdu je, nicměně mi nejde do hlavy, pokud se stejně tento vodič spojí s jiným na který jde 12V stále, tak je snad jedno jakou má barvu ne? každopádně se na to podívám a zkusim to.
Audioweb.cz » Smetiště » Problém se subem