(upravil Milan 30. 8. 2010 15:08)

Re: Peugeot 406 2.1TD

No ja to tak čtu, tak si myslím, že po tom, cos tam nalil do horkýho motoru těch 6 litrů vody, zadělal si na novou hlavu nebo minimálně těsnění. Tohle jen tak někoho nenapadne, ale myslím, že až to budeš plůatit, už si to budeš pamatovat. Může to být ale i praslej chladič, kterej neustál ten teplotní šok se schlazením o 80C:-))) Pak by se to začalo rosit a pára by šla až když se to ohřeje. Ale myslím, že ten plast toho v tomhle směru vydrží víc jak hlava. Každopádně doporučuju auto dávat do servisu. Pokud nevíš nic moc o konstrukci, můžeš zničit spostu věcí, aniž by tě napadlo, že triviální výměnou něčeho bezvýznamnéh ose to může stát. Good Luck

babakus: to měl ale jako člověk, kterej ani nepozná co je v motoru co, udělat HNED!

Web

Re: Peugeot 406 2.1TD

Oprava - Vody sme tam nalily tak 3litry a do motoru se dle mě nedostala, protože z nádobky jde nejdřív přez chladič a těsně před chladičem to prasklo, takže když jsme ji výkem dolévali, dírou tekla ven... asi bych to viděl taky na prdlej chladič. hmm Prý se prodává nějaká směska co se naleje do chladiče a zalepí ho to. Nevíte o tom něco?

Re: Peugeot 406 2.1TD

Prober se z tý letargie, nevymyslej nesmysli a nech si vymenit ten chladič!

Web

Re: Peugeot 406 2.1TD

Na tú "směsku" sa skús opýtať v servise. Fakt to bude lepšie ako to doma lepiť páskou na koberce.

Re: Peugeot 406 2.1TD

Milan - Omlouvám se, že se snažím vyhnout výměně chladiče, ale jsem student a tak pro mě není zrovna jednoduché vypláznout 3000 za chladič. hmm Proto pokud se prodává něco za 150Kč, zkusim to.

(upravil Milan 30. 8. 2010 15:54)

Re: Peugeot 406 2.1TD

Seš blázen a dokud si tu hubu nenabiješ, nejspíš to nepochopíš. Ano, nalej si tam si tam tu sračku co se leje do aut na výkup a pak se nediv až jednoho dne prestane tesnit, ty si toho nevsimnes a zavaris motor. Pak to nebude stat 3 litry. Když ses student a resis kazdou korunu, tak proc si to nedal nekomu, kdo ví co dela, za par stovek by ti vymenil to cos potreboval a jako takovej malej bonus by u toho pravdeepodobne nic nezničil nebo by si to zaplatil, takže by to bylo levnější. Asi to furt nechápu, ale nedává mi to žádný smyl. Budeš se teda montovat do něčeho, o čemž si pravděpodobně ani nemůžeš myslet, že tomu rozumíš jen proto, že seš student a nemáš peníze a tak vyměníš pár drobností a zničíš u toho něco mnohem dražšího? A Abys to teda napravil a uvedl auto teda aspon do provozuschopnýho stavu, když už teda ne do lepšího než bylo než ses mu podíval na zoubek, tak to "opravíš" všemocnou tekutinou.... Ale zase chápu, že v životě je potřeba si na něčem vylámat zuby, aby ti to docvaklo. Jestli si myslíš, že 3 litry se nedostanou až do motoru, když normálně náplň celýho okruhu bývá tak 4-5litrů, tak já bych si tim tak jistej nebyl.

PS: a jestli je i 150,- moc, stejnou službu ti udělá i pár lžic kremžský hořtice. Možná i lepší.

Web

Re: Peugeot 406 2.1TD

A nebo rozklepnutý vejce wink Pořád je to ale dočasné a nouzové řešení. Pokud je prdlej, výměně se nevyhneš. Případně existují firmy, které ti to opraví, ale vyjde tě to dráž než novej chladič sad

Re: Peugeot 406 2.1TD

bhm pak se pochlub co ti řekli v servise smile

Re: Peugeot 406 2.1TD

natlakovat okruh a je jasno.

(upravil bhm1 30. 8. 2010 17:34)

Re: Peugeot 406 2.1TD

Lojzek - zatím jsem v servise nebyl, jel jsem to zahřát, abych věděl odkud jde ten kouř. No po zahřátí žádný kouř nešel... hmm jsem z toho jelen. Při vypnutí klíčku, jsem pak ze zedu auta uslyšel jakésy klapání, zkusil jsem tedy nastartovat znova a zhasnout motor a už nic neklapalo. Jinak výkon bych řekl zůstal zachován a jak jsem řikal, v oleji voda není. Takže by to prasklá hlava být neměla. Si myslim hmm

Benazi - jak natlakovat? (Čím)

Re: Peugeot 406 2.1TD

No modli se, aby to byl jenom zbytek vody na chladiči, která se po ohřátí vypařovala.

Re: Peugeot 406 2.1TD

místo nějaké spojky dej troják  napojit na kompresor a natlakovat opatrně.

(upravil DJ_Rix 30. 8. 2010 19:08)

Re: Peugeot 406 2.1TD

bhm1: Klasika,ten okroužek je svině a rád praská když se s hadicí zahejbe. Pokud se ti vychrlilo 3 litry chladící směsi na prostor chladiče,je klidně možný že se odpařuje z žeber delší dobu-tomu "mastnýmu" fridexu to přecijen trochu dýl trvá než se úplně odpaří.
Pokud se ti neztrácí voda a nepřibývá v oleji (nebo olej ve vodě) jednalo se s největší pravděpodobností o zbytky chladící směsi na chladiči-už jsem se s tím setkal.

Nicméně souhlasím s Milanem,dolívat do vřelýho motoru vodu může jen blázen-na šáde by tě to stálo hlavu 100%.

Edit: Milan: na 2.1TD je tuším až 9L směsi,je to docela velkej motor..:)

Ta sračka do chladiče je nahovno,vyhozený peníze. tongue

(upravil bhm1 30. 8. 2010 21:55)

Re: Peugeot 406 2.1TD

DJ_Rix, uvědomil jsem si to až pak, že jsem debil, který dolil do rozžhaveného motoru studenou vodu, nicméně tam bylo řekl bych ještě dost směsi, takže vodu kterou jsem dolil měla ve výsledku třeba 60°C, což dle mě není smrtelné. Jinak pokud by praskla hlava, byla by slyšet rána nebo tak ne? V Oleji voda není, takže to hlava asi neodnesla. Voda se neztrácí vůbec. Tak zítra to zkusim projet delší trasu a uvidim, co to udělá.. vezmu si s sebou radši izolepu, nový kroužek těsnění a do kufru destliku big_smile.

Re: Peugeot 406 2.1TD

Sajrajtu do chaldiče za 150,- se obloukem vyhni protože není k ničemu. Před nějakými čtyřmi lety jsem pučící chladič řešil u šrotu rodičů, takže jsem se trochu ptal a nakonec skončil u čehosi profi. Zajímavý že lahvička na benzínce na 150,- je řídká voda, zatímco tohle byla 0,3l plechovka s čímsi olejovité konzistence ale není to mastné. Do dneška to drží, ale byl jsem upozozněn že při výměně chadicí směsi musím dolít i tehle těsnič.
Zároveň jsem si vyzkoušel i tu pumpičku na chladič (napřed jsem měl zjistit jestli jen někde pučí, nebo stříká proud vody - to by znamenalo rovnou nový chladič i když se leckde dočteš že tyhle štofy udrží i dírku přes 1mm nikdo to nedoporučil. Je to vlastně takové stupňovité víčko do chladiče, které se roztáhne aby v něm drželo s budíkem do 1 atmosféry a myslím že někde v půlce byla značka informující maximální tlak v soustavě. Byl jsem důrazně upozorněn že pokud překročím ten tlak může vystřelit nějaké těsnění nebo dokonce prasknout chladič.
Takže s tím nafukováním opatrně, ať si nenaděláš více škody.
Pokud se voda nedostala do motoru může být v pořádku a třeba se jen trochu zkoutil chladič. Prasklá hlava většinou silně kouří z přepadu chladiče a vyfukuje z něj vodu, často se uvnitř dělají mastná oka na hladině.
Pokud se ti ale chladící kapalina neztrácí, můžeš mít třeba jen polité chladiče a bude pár dní trvat než se to z nich odpaří, většinou to smrdí a jen lehce kouří. Mě takhle na escortu prasklá sahara prorazila chladič a originální chladící kapalina mi natekla mezi chladiče klimatizace a oleje. I když jsem hlavní chladič vyměnil a zbytek ostříkal hadicí stjeně to chvíli pěkně smrdělo.

Pro ostatní nerozumím tomu ani nedělám v oboru, jen jsme měl dva problémy doma a jeden na služebním autě. Takže jsem se vždycky poptával mezi těmi chytřejšími co dělají servis a distribuci nejrůznější chemie.

(upravil bhm1 31. 8. 2010 15:20)

Re: Peugeot 406 2.1TD

PavelTl - nic nafukovat nebudu, díval jsem pod auto, když mám nastartováno a nic neteče a ani neubývá nikde voda. Čili jsem měl asi neuvěřitelné štěstí, že se neposralo víc věcí a prasklo jen to těsnění.

EDIT : Tak jsem dnes dal ještě jiné těsnění a po 30minutové jízdě a dosáhnutí provozky nikde nic neteče a ani neubývá smile Problém je asi vyřešen.