Auta tahám z DE cca 8 let. A za tu kariéru jsme jich přivezli hromady...jen suzuki (naše specialita) bylo přes 200 kousků. Vyhnout se bazarům...já bych to tak celkem černě neviděl. Samozřejmě je potřeba vyloučit hnd auta s popisem "nur handler oder export". To jsou paštiky určeny jen pro vývoz, nebo na díly. Ale taky je v Německu hromada bazarů, kde se prodávají auta určené pro německý trh. Jsou pochopitelně dost drahé (dražší, než v ČR nebo SR), ale s největší pravděpodobností tam nečíhá žádná past a stočené kilometry. Samozřejmě nejlepší je koupit mašinu přímo od soukromníka. Jen s těma "privátama" je to taky občas těžké. Často nezvedají telefon se zahraničním číslem, nebo jsou do večera v práci a pak nelze uskutečnit transakci, páč je problém s odhlášením atd. Nemluvě o tom, že půlká privátů jsou podomový turečtí handlíři.
Co se aut z Itálie týče, od toho bych dal ruce pryč. Nejsou sice zrezlé, jako věčně nasolené německé, ale slušný vůz z Itálie my nezaplatíme. A ty, co zaplatíme, jsou vyjeté krámy bez údržby. Kdo jste byli v Itálii a na benzínce se vás zeptali "benzin, diesel" a s konvou vám chtěli dolít nějaký neznámý olej do motoru, tak víte o čem mluvím. Osobně auta z Itálie po zkušenostech nemůžu doporučit.
Frank: Zkus nějakýmu německýmu majiteli mercedesu 124, co za něj vyplázl 70 000 DM (prachy, jaké u nás v tý době nikdo neviděl) říct, že má morgokároš a budeš si sbírat zuby z parketu. Ono je jich sice už i v DE čím dál, tím míň, ale nikdo to tam nepovažuje za starou kraksnu, protože je to mercedes. U nás jsou tyhle vozy v žalostným stavu, často vyskládané z 5 kusů, 5x přelakovaný nekvalitním lakem a podle toho taky vypadají...Já se pak vůbec nedivím, že tomu tady říkají morgokároš. Německý sedlák si však své udržované a nablýskané 124 s 200 000km cení klidně na 5-10 000 € podle provedení a výbavy. Nejdražší je samozřejmě šestiválcové kupé a pak vrchol ponuky 500E/E500, což je celkem masakrální stroj.