až na to že dnešní volvo je mix fordu a renaultu zabalenýho do líbivý kastle.
skutečně slušná mechanika v autech skončila tak pět let po miléniu.
Nesrovnávejte jablka s hruškama, když turbo, tak turbobenál s turbochrochtem a to srovnání je pak hozený jinam.
Když atmo benál, tak atmo chrocht...
Dneska je s naftama problém ohledně commonrailu, kterej má omezenou životnost drahejch komponent, takže se to soukromníkovi v autě pro sobní potřebu nevyplatí nikdy,natož v době morální životnosti auta (to pomíjím další nevýhody nafty a mnohem horší emise při stejné E normě.)
Ovšem s nástupem přímovstřikovejch benálů se postupně dnešní naftový problémy začnou pomalu přesouvat i tam, jakmile se technologie ověří jako příliš trvanlivá a ojebe se to...
Mezitím ale, pokud bude vývoj nároků E-norem pokračovat stejným směrem a stejnými skoky, bude s veškerou naftou v osobákách konec..
Zůstane v užitkovejch velkejch motorech, kde se emise udávají ve vztahu ke Kwh, kde to nevychází tak špatně tam se chytne, protože větší motory jsou obecně ve výsledku čistější a provozne hospodárnější vzhledem k podanému výkonu, proti na krev našlapanejm malejm - což je dnešní situace u osobních naft, aby to s tou těžkou kastlí plnou plastovejch krávovin trochu slušně jelo.