Re: PA na doma 15" oproti 21" a malá plocha oproti velkej
Ale to se mě líbí! - (pro mě) trochu hutnější čtení, sic...
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Subwoofery, kino a sestavy » PA na doma 15" oproti 21" a malá plocha oproti velkej
Ale to se mě líbí! - (pro mě) trochu hutnější čtení, sic...
35Hz 100x jinak. Myslíš, že dokážeš rozeznat i 21" od různých výrobů? A co týden výroby a počasí při motání cívky?
Mohutnost přednesu ... To je nějaká kapalná fáze zvuku?
35Hz přece musí znít jako 35Hz, jedno jestli je to z 1" nebo 21", né?
takto to vidí Tony Gee: "I believe that you can only produce “real” bass by moving a large area of air gently and not by moving a small area of air violently. This means that anything smaller than a 10-inch woofer would simply not do. I wanted to play it safe so I went for a 13-inch woofer."
a tak nejak to vidím aj ja
je tiež zaujímavé kolko toho Tony Gee postavil a za konečnú basovú konfiguráciu považuje tento projekt http://www.humblehomemadehifi.com/Galactica.html tiež píše že sú to jeho oblúbené reprobedne, alebo napríklad Troels Gravesen, projekt http://www.troelsgravesen.dk/JA8008_DTQWT.htm považuje ho za svoj najlepší čo kedy postavil, použil 2x PA 10" basové reproduktory v DTQWT, to píšem aj tak trochu na obranu PAčok na doma... zaujímavé že nepoužili žiadne scan speaky a podobné značky...
No jo...někdo rád blondýnky, jinej brunetky...a oba si to obhájí
Ja by som si na tvojom mieste kupil 21palec .,zvuk z neho je neporovnatelný ,oproti 15palcu , viem o čom píšem.
, viem o čom píšem.
Zcela bez pochyby
posratý onkyo sr607 má dva výstupy na sub s tým čo som písal v predošlom príspevočku tak uno problemo, alebo myslíš nezavislé ovladánie oboch subov methman ?
Změnilo se za ten čas něco? Nepotkal jste někdo zmínku/zkušenost, že nějakej rev, nebo alespoň nějakej pre-rev , umí NEZÁVISLE ovládat ty 2 subový výstupy?
EDIT: OUJEÁH! Tak v datašitu píšou "two independent subwoofer pre-outs". Jenže ouha, v manuálu na str. 54 je nastavení fáze pouze "0°/180°" a o 1. nebo 2. výstupu se nic nepíše, nezávisle jde nastavovat jen hlasitost resp. vzádenost Další možnost je to nechat spočíst Audissey, ale nic bližšího tam nepíšou, ale změří to oba suby nezávisle. Jo a ještě to umí biamp, což taky nemusí být k zahození, kdyžuž je to taková kraksna velká...
Takže jsme nejspíš zase na začátku (a to jsem ještě ani radši nezjišťoval, kolik tahle sranda stojí).
Kolik subů jde ovládat jednou DCX2496?
Nehledej mezi AVR, nic tam nenajdeš. DCX má 6 výstupů, takže 6.
Problém Audissey a dalších automatických systémů je, že nemůžeš sáhnout do "zadání", takže neovlivníš co dělají. Ačkoliv je to velmi sofistikovaný systém, má tendenci zasahovat i vysoko nad modální pásmem což může být a také často bývá chyba.
Tak 6 už by mělo stačit i mě Zatím to vypadá na cestu, kterou půjdu. Uvidím, až poladím místnost, doufám, že budou stačit 3...
Ještě se zeptám, na kolika to máš dole dělený, resp. kam je to dobré tahat, aby se dosáhlo co nejkýženějšího efektu ohledně modů místnosti? (asi to bude pro každou místnost jinak, ale nemůže to být víc než 120Hz, pak už by byly suby lokalizovatelné) Předpokládám mý 10" půjdou tak k 70Hz minimálně.
Je to trochu jinak. Používám 2xBP a 1xBR a teď nejsem doma abych ti přesně řekl kde jsou nastavený DF. BP SW budou -6dB okolo 100-120 Hz a DF na DCX okolo 150-200Hz strmě, aby odfiltrovaly rezonance portů. PRÁVĚ proto, že jejich rozsah je tak NÍZKO jsem zařadil 1xBR SW. Obecně a oproti vžité představě nepředpokládám žádný problém se SW dotaženými ke 150-200Hz. Důvodem je, že oněch "80Hz max a pak už to je lokalizovatelné" bylo stanoveno za nerealistických podmínek - hraje pouze SW a myslím, že to bylo i v bezdozvukové komoře. Reálně se sluch s eventuálními konfliktní podněty vypořádá tak, že je buď rovnou potlačí nebo nějak "zváží". Buď jak buď, prahové hodnoty pro lokalizaci pod 500Hz jdou strmě vzhůru a vzhledem k tomu, že posloucháme plnopásmový signál - hudbu, vyšší tóny dominují lokalizaci. Jediné na co je dobré dát si pozor, jsou pazvuky a rezonance portů.
Edit: S.Bech s tím nemá co dělat, nevím na co jsem myslel.
Uvidíme, jak dopadne umravňování místnosti. Vím o velkém průseru cca. na 90Hz.
oněch "80Hz max a pak už to je lokalizovatelné" bylo stanoveno za nerealistických podmínek
Kdysi se tradovalo 120, ale co vím, tak pokud bys dělil nad 80Hz, nemohl by sis na sub dát nálepku THX
Netuším, co to bude prakticky znamenat to navazování subů, když budou porůznu po místnosti, s těmi 10"+1" jdoucími řekněme k 70Hz, a jak se to bude lišit od klasického aktivního dělení ála PA; satelity + suby. Každopádně už fakt snad budu muset vyndat a rozchodit mikrofon (5 let jsem to zatím vydržel )...
Napadla mě ještě jedna typická situace ilustrující výhodu multisubu použitého až lehce nad Schroederovu frekvenci. Podívej se na (resp. přečti si) poměrně charakteristickou situaci ve 3. měření v článku T. Salavy. Klasické aktivní dělení SAT/SUB ponechme pro plošné ozvučení sálů a volných prostorů - jiný účel, jiné řešení.
Po nějaké té době se ptám... má někdo osobní zkušenost s LAB15 a 15BG100? Rozhoduji který z nich (nebo jiný) dát do 130l bedny. Rád pevný rychlý tvrdý bas, žádné hučení.
Pokud jakýkoliv basák správně použiješ, tak se od něj žádného hučení nedočkáš. Tolik na úvod. Za to, co stojí každý ze zmiňovaných repráků, mám komplet osazení všech subů v místnosti a výsledek lepší i s "horšími" repro.
BGčko je úžasnej reprák, v těch doporučovaných 160 litrech laz. na 29 Hz to fakt dává krásnou charku. Zatížitelnost je taky pořád dobrá díky vcelku velké xmax. Je otázka, jak s tím pak naložíš:
Větší LABina je taky pěknej reproň, imho bude o cosi silnější, ale dolů jde naladit taky. Skoro všechno se dá ve finále poladit i elektronicky, když na to přijde:
:To chceš na domácí kino domů nebo kam? Simulace jsi si předpokládám dělal...
Jinak pokud bych měl použít tvojí dojmologii "rychlý a tvrdý bas" tak zrovna to BGčko je dělaný na rozsah dolů ještě v relativně malé bedně (spodek dá cca. to samý jako 18PS100 v o 100 litrů větší bedně, daní je samozřejmě o 3dB menší citlivost, ale výsledná max. SPL je cca. stejná), takže spíš na "pomalý dlouhý bas" Což samozřejmě neznamená, že nezahraje "rychle a tvrdě". Ale na vyšší basy si pořiď něco víc "PAčkovějšího", budeš moct mít menší bednu a vyšší citlivost v tvém pásmu. Např. obligátní 15PS100 ve 100 litrech laz. alespoň 35Hz se chová skvěle (i výsledná SPL bude na basech vyšší) a můžeš mít za ty prachy dva.
Mám to na doma na hudbu (občas kino), zes 500W/8, SubSenior. Simulace jsem dělal, vychází to +- stejně, a pokud to doženu elektronicky...
Zajímala by mě osobní zkušenost, nejlépe někoho kdo slyšel
15PS100 za ty peníze k nezaplacení. Za BG si říkají dost hodně.
A já nechápu,co furt máte s těma 18' a 21' na doma?To ta labina stojí za prd nebo proč pořád dokola takový zbytečný pomalý drahý zvěrstva.V bazáči byly a možná ještě jsou morely 12 ultimo za parádní cenu.Těch si nikdo nevšímá a řeší se tady kraviny na doma.Co prříjde příště 24"? Line array na doma?
Vždyt já chci jen 15"
dnes už 18" zdaleka nejsou takzvaně pomalý. Zorgu neee
Ten rozdíl je v oné ploše. Nějak jinak bude znít 6,5", co se snaží ze všech sil vyloudit 35Hz, a nějak zní 21", který se na normální poslech ani nehne.
A pak samozřejmě ten pocit ukrutné rezervy a psychoakustika.
15" doma by měl stačit, pokud neplánujete jít pod 25Hz a nad 110db.
Pozor, ta 15BG100 by mohla dát na 30Hz reálně v bedně nějakejch 115dB v metru Ale o tom to neni...
A já nechápu,co furt máte s těma 18' a 21' na doma?To ta labina stojí za prd nebo proč pořád dokola takový zbytečný pomalý drahý zvěrstva.V bazáči byly a možná ještě jsou morely 12 ultimo za parádní cenu.Těch si nikdo nevšímá a řeší se tady kraviny na doma.Co prříjde příště 24"? Line array na doma?
Aha, takže ty Morely jsou nějaký rychlejší, jo? To jakože se jim rychlejš pohybuje membráná? Nebo co je to zbytečně pomalý, můžeš mi to jako laikovi vysvětlit, prosím? (pro ostatní, nudím se tu doma a furt lepší než jít škrábat brambory )
nejlépe někoho kdo slyšel
Kdo slyšel co? Tvojí místnost? Chápal bych to na profi, kde je důležitá výsledná SPL vs. rozsah dolů, ale místnost ti to ovlivní tak zásadně, že je v uvozovkách skoro jedno, čím jí budíš, pokud to uděláš správně.
Ještě počkej a sklidni emoce, udělej to od začátku dobře. Najdu nádhernej post od methmena, vydrž.
Co znamená od "začátku dobře" ?
To právě zjišťuju (v zásadě viz výše; MethMan)
Pokud si to tu přečte antonio, tak mě učitě sjede, ať ti neblbnu hlavu, že stačí jeden Ale vycházím ze zkušeností jiných, povolanějších. Jde o to, jak se nejlépe vypořádat s modálním chováním místnosti na basech. Tady jsem něco načerpal: http://www.audiocircle.com/index.php?topic=58304.0 nebo pak samozřejmě v Toolovi, tam je to nejrychleji a nejrázněji napsané
Audioweb.cz » Subwoofery, kino a sestavy » PA na doma 15" oproti 21" a malá plocha oproti velkej