Je to dost o vysce. Prekazka ve stylu NCAP (sloup, nebo ta "matrace") jsou jedna vec, ale stehovat se pod kamion, kdyz brzdis s cumakem u zeme a cpes se sportakem pod zadek nejakemu SUV...
Podobna situace je, kdyz se ti cpe ta prislovecka Q7 bokem do Fabie ve vysce oken/hlavy, nebo se cpes Fabii bokem Q7 ce nekam pod prahy.
A to se bavime jenom o tech "klasickych" nehodach. Osobne, pokud bych si vybiral nove auto, na NCAP se podivam, ale treba takovou informaci o setrnosti k chodcum si prelozim na to, kolik me bude stat oprava tukance na celo, atd...
Prinos techle testu vidim akorat v odstraneni tech nejhorsich, viz ty cinske sedany, ktere se muchlaly jako papir.
O tom, ze se auta vyvijeji s ohledem na metody testovni nehodlam polemizovat, to je samozrejmost. Byl bych ochoten uznat nejakou skutecnou hodnotu NCAPu, pokud by se rok od roku zasadne menily pravidla (pozice sloupu, tvar atd...), jenze by to cely test delalo znacne nefer v otazce komparace mezi rocniky. Ale nejsem expert, jen to tak citim.
Pamatuju na ten uzasny vysledek SMARTa, ale pres to, ze zustal neporuseny a motor odcestoval nekam pod auto, nechtel bych si ten naraz vyzkouset jako osazenstvo toho auta. Ta mala hmotnost znamena mnohem vetsi dynamiku pohybu behem havarky, jak uz tu rikal crash nebo kdo...
Kdyz dojde na lamani chleba, vitezi hmotnost. - uz to tu padlo, radsi budu ucastnikem nehody v SUV, ktere treba NCAPem ani neproslo (muj pripad), kde mam vyhodu hmotnosti, velkeho prostoru kolem sebe nez v 5* supermini...