Téma: Euro NCAP testy

Srovnával jsem si crash testy a narazil jsem na zajímavý rozpor u auta Chevrolet Aveo. Pokud srovnávám adult occupant, tak u většiny aut sedí bodové hodnocení podle tabulky z wiki, ale u Chevroletu Aveo ne. Jediné info, které jsem o tom sehnal je, že se od února do celkového hodnocení započítávají i body z jiných testů. Ale hodnocení těchto nový testů vypadají jinak. Nechce se mi věřit, že by to byl jen překlep. Máte někdo tušení, v čem to vězí? Jinak když už jsem u těch aut, pokud máte osobní zkušenosti s některým z: Peugeot 406 1999-2003, Ford Mondeo 2001-2004, 2004-2007, Chevrolet Aveo sedan, budu rád, když se o ně podělíte.

Re: Euro NCAP testy

Kupuješ auto, aby si narazil, alebo aby si v ňom jazdil?

Re: Euro NCAP testy

Hlavně imo nejde srovnávat bodové výsledky mezi různými třídami. V takové Q7 s plácnu čtyřmi hvězdami na tom budete při nárazu ve stejné rychlosti do Fábie plácnu s pěti * asi lépe ne? wink Taky si nedělám iluze, že když se náraz provede o trochu pod jiným úhlem a rychlostí, výsledky budou asi úplně jinde. Aneb tipuju, že automobilky to ladí na výsledek v NCAP. Ale možná jen sejčkuju...

Re: Euro NCAP testy

Hlavně nejde vůbec srovnávat výsledky testů NCAP a podobných s reálnou situací při nehodě,je to jen takové orientační.Je už dávno známé že automobilky přizpůsobují auta způsobu testování.Jde o velké prachy,počet hvězdiček prodává a přitom kolik % ze všech nehod je čelní střet,nebo boční náraz...mnohem více nehod je pod úhlem a na roh a to může mít i při menší rychlosti horší následky.

Re: Euro NCAP testy

To co píšeš, není to tak úplně pravda, celosvětově statistika říká, že čelních nárazů je cca 60%. V rámci Euro NCAP se ovšem uskutečňují čtyři základní testy nárazových zkoušek. Je to čelní náraz, boční náraz, náraz na sloup a simulace střetu s chodcem. Všechny testy zohledňují nehody dle statistiky, při kterých dojde k nejvíce smrtelným nebo vážným úrazům. U čelního nárazu zkoušené vozidlo naráží rychlostí 64 km/h do deformovatelné bariéry 40% čelní části na straně řidiče (přesazení 40%, neboli ofsetový test). Tuhost bariéry odpovídá tuhosti přední části průměrného automobilu, čímž je simulován čelní střet dvou vozidel. V tom je zajištěno prověření i na ty "úhlové" nárazy. Ty testy jsou poměrně dost relevantní a co víc, ony skutečně odpovídají reálné nehodě, metody testování se stále zdokonalují. Nebýt testování, jezdíme v konzervách. Od určité rychlosti ti v jakémkoliv autě nepomůže ani maximum úspěšně zvládnutých testů na maximální počet hvězdiček. Všude platí fyzika a zákon zachování energie. Renomé Euro NCAP je poměrně vysoké a celosvětově uznávané a v poslední době několikrát zpřísnil podmínky testování. Pokud by snad někdo chtěl pochybovat o nezaujatosti, tak EuroNCAP je asociace nezávislá na výrobcích automobilů. Je financována Mezinárodní automobilovou federací /FIA/ a vládami pěti zemí /Velká Británie, Francie, Německo, Holandsko, Švédsko/. Anonymně na různých místech Evropy nakupuje auta, na kterých pak provádí crash testy. Osobně jsem vybíral vždy auto mj. i dle těchto testů.

Re: Euro NCAP testy

Většinou vyhrávají nová auta vyšších tříd s pořádně dlouhým a vysokým čumákem. Jakjinak. Když to do někoho naperete, a muchlání plechů haupny sledujete jak celovečerní film - " Jej, ku*va, ješššš, ješiš marja, oooóó, jééé" konec nehody smile

Na youtube je crashtest SMARTa. to auto "přežije" hodně rychlej čelní střet s betonovými ohradnicemi, jenže zastavit z kila na nulu na 20cm délky, to není pro lidské tělo akceptovatelné, a zcela jistě by bylo doslova proceděno krz pásy...

(upravil NNNTomas 5. 3. 2010 18:42)

Re: Euro NCAP testy

Je to tak? Rozdělené do "tříd" ? To by pak přece nemělo vypovídací hodnotu? To by se pak pro srovnání výsledek násobil nejakým "cenovým" koeficientem? big_smile

"V takové Q7 s plácnu čtyřmi hvězdami na tom budete při nárazu ve stejné rychlosti do Fábie plácnu s pěti * asi lépe ne?"

Rozdělené do "tříd" ? To by pak přece nemělo vypovídací hodnotu? To by se pak pro srovnání výsledek násobil nejakým "cenovým" koeficientem? big_smile

Proto před haubnou /ne bona klíně/ vozte aspoň čtyři mega plyšáky smile ať pohlcují wink

(upravil Milan 6. 3. 2010 0:17)

Re: Euro NCAP testy

bourání je hlavně o štěstí a dovednostech ve fázi, kdy s tím ještě něco dělat jde. Hvězdy jsou podle mě spíš o marketingu. A pokud by mě někdo dal vybrat jestli to mám někam napálit v Aveu s 5ti hvezdičkama nebo v 10 let starym sedanu vyrobenym v Evropě, neměl bych dlouhý přemýšlení....

A kdy už s tim nejde nic dělat, tak si osobně myslim, ze i kdyby neco melo 6 hvezd, tak pokud to přijde z boku na dveře, stejně to nikomu moc nepomuze.

Web

Re: Euro NCAP testy

Je to dost o vysce. Prekazka ve stylu NCAP (sloup, nebo ta "matrace") jsou jedna vec, ale stehovat se pod kamion, kdyz brzdis s cumakem u zeme a cpes se sportakem pod zadek nejakemu SUV...
Podobna situace je, kdyz se ti cpe ta prislovecka Q7 bokem do Fabie ve vysce oken/hlavy, nebo se cpes Fabii bokem Q7 ce nekam pod prahy.
A to se bavime jenom o tech "klasickych" nehodach. Osobne, pokud bych si vybiral nove auto, na NCAP se podivam, ale treba takovou informaci o setrnosti k chodcum si prelozim na to, kolik me bude stat oprava tukance na celo, atd...
Prinos techle testu vidim akorat v odstraneni tech nejhorsich, viz ty cinske sedany, ktere se muchlaly jako papir.
O tom, ze se auta vyvijeji s ohledem na metody testovni nehodlam polemizovat, to je samozrejmost. Byl bych ochoten uznat nejakou skutecnou hodnotu NCAPu, pokud by se rok od roku zasadne menily pravidla (pozice sloupu, tvar atd...), jenze by to cely test delalo znacne nefer v otazce komparace mezi rocniky. Ale nejsem expert, jen to tak citim. smile
Pamatuju na ten uzasny vysledek SMARTa, ale pres to, ze zustal neporuseny a motor odcestoval nekam pod auto, nechtel bych si ten naraz vyzkouset jako osazenstvo toho auta. Ta mala hmotnost znamena mnohem vetsi dynamiku pohybu behem havarky, jak uz tu rikal crash nebo kdo...
Kdyz dojde na lamani chleba, vitezi hmotnost. - uz to tu padlo, radsi budu ucastnikem nehody v SUV, ktere treba NCAPem ani neproslo (muj pripad), kde mam vyhodu hmotnosti, velkeho prostoru kolem sebe nez v 5* supermini...

Re: Euro NCAP testy

Nejlepší je nebourat. Nemusíte pak řešit nějaké pofidérní hvězdičky. smile

Re: Euro NCAP testy

Nikdy nevíš...

(upravil babakus 8. 3. 2010 11:07)

Re: Euro NCAP testy

Tak tak, nikdy nevíš kdy to přijde. Třeba já měl v pátek z prdele kliku. Jak napadl během chvíle v Praze sníh, ze silnice se stala klouzačka. Zastavil jsem na semaforech jako první(sám v pruhu) a jelikož jsem měl co dělat se zastavením, pořád jsem se radši koukal do zpětného zrcátka a měl projistotu zařazeno za 1. No a co čert nechtěl všim jsem si velice rychle se blížícího ho se. vztekle blikajícího a troubícího auta. Neuvažoval jsem ani chviličku a i přes červenou na semaforu a relativně rušnou křižovatku jsem se fofrem rozjel a forem zahnul v pravo. Kdybych to neudělal, měl bych po autě, protože ten frajer za mnou zastavil až v půlce křižovatky. Samosebou to byl blbeček v kvádru s Audi A8 a nebyly mu platné žádné ABS, ASR,ESP a spousta dalšího.....

Re: Euro NCAP testy

NNNTomas: Výsledky NCAP jsou skutečně rozděleny podle kategorií, bodový zisk který je zveřejněn je už "přepočítán".

Re: Euro NCAP testy

Takže Audina s pěti hvězdama bude stejně bezpečná jako třeba Fábka s pěti? Podle mě, by to pak mělo vypovídající/srovnávací hodnotu.

Re: Euro NCAP testy

Většina aut dopadá prakticky stejně. Pokud jde o čelní náraz do překážky, jsou výsledky moderních aut velice podobné. Sešrotuje se předek a za přední sloupky už moc poškození nejde. Stará auta se lámala v prostředku atd.... Boční nárazy taky podobné. Vždy se ale musí srovnávat jenom vozy stejné kategorie (viz co napsal Michal)
Tyhle testy jsou pro nás, jako pro spotřebitele k ničemu. Je to určené pro konstruktéry, jestli neudělali nějakou fatální chybu při návrhu a konstrukci. A že se z toho udělal marketingový nástroj je věc druhá.

Re: Euro NCAP testy

NNN: Myslel jsem to tak, že výsledky jsou přepočítány podle dané kategorie auta. Průměrně bezpečný městský vozík bude mít čtyři hvězdy a průměrně bezpečný pětimetrový sedan bude mít taky čtyři hvězdy. Ovšem rozdíl v bezpečnosti mezi nimi navzájem bude velký. U malých aut je to prostě neřešitelné.

Re: Euro NCAP testy

Takže to udává jak si stojí vůči sobě ruzná auta ve stejné kategorii. Takže to moc na porovnávání/výběr auta podle toho není. Jedině, že by ty auta měli stejné délku smile Tam pak dá porovnat jak které auto tu enegrii dokáže pohltit.