Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 7 z 9)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Tesla A2400-M

  Stránky: ««« 1 ... 5 6 7 8 9 »»»

RSS

Příspěvky [121 až 140 z 177]

Re: Tesla A2400-M

TESLA A2400 je tak jednoduchý zesilovač, že jde opravit i s jednou rukou v kapse...A originál Tesly měly daleko větší toroidy, než potom Tesony a Misony.
Když už kupovat tenhle zesilovač, tak jedině Teslu ještě s KD15003 a velkým toroidem, takovou mám já ve sbírce, dává skoro 550W na kanál. A budiče se dají nahradit značkovými BDX53F/BDX54F, akorát se to musí trochu překompenzovat, protože jsou pomalejší, než orig KD649B/KD650B.

Web

Re: Tesla A2400-M

Leoši, určitě je to tohle: http://webcache.googleusercontent.com/s … .google.cz
Koncové tranzistory mám, škoda ho nevzít:-) Nic dražšího, než KD15003 tam být pryč nemůže.
Mimochodem, jak to vypadá s vývojem BA200? Už to máš v kastli?

Re: Tesla A2400-M

Kdepak, nemám, nebyly vinkly a teď zas není možnost, páč marodím se zánětem močáku...

Web

Re: Tesla A2400-M

Bodejť by to nedalo 550W na kanál, když je tam 1600VA trafo! Ten Mison na fotkách výše s tím tráfkem 600VA dá kulové ...

Re: Tesla A2400-M

Ano, dusil jsem tu Teslu plným kotlem půl hodiny oba kanály a ten toroid byl jen mírně vlažný, odhadem 40°C.

Web

(upravil mira 7. 3. 2011 10:15)

Re: Tesla A2400-M

2 zoro: Tak co? Jak se ten Tvůj kamarád rozhodl s prodejem?

Re: Tesla A2400-M

Tak dneska letěl můj Teson A2400 za 5 klacků do světa, váha balíku cca 27 kg, výplň odhadem 2-3 kg. Takže kolik zbývá na zesilovač a kolik na poctivej "Teson" toroid?

(upravil marda 16. 4. 2011 11:06)

Re: Tesla A2400-M

Mám ten zesilovač od zimy rozebraný na repasi (šasi je rezavé, budiče proražené), toroid bych zvážil, ale mám precizní váhu, která váží jen do 5 kg smile

http://img219.imageshack.us/img219/8650/trafod.th.jpg http://img535.imageshack.us/img535/5623/kondy.th.jpg

(upravil matus15 30. 7. 2011 11:59)

Re: Tesla A2400-M

Nazdar chlapi, oživím toto vlákno.

Nedávno som dostal zosilňovač Tesla A2400. Je to originál od Tesly, typ AZK240 vyrobený v roku 1990.
Na tom by nebolo nič zvláštne, ale zosilňovač sa v niekoľkých ohľadoch vymyká tomu, čo tu bolo už napísané. Kedže som mal možnosť vidieť osobne aj Teson A2400, viem to porovnať.
Zosilňovač je 4U, nie ako sa tu niekde písalo 3U.

No a teraz to najzaujímavejšie, zosilňovač má na konci, od výroby osadené ON MJ15003! Teda žiadne KD15003, prípadne KUX41N. Ďalšou, pomerne veľkou zaujímavosťou je to, že zosilňovač má v pozícií budičov osadené párované KD607/617!, teda zas žiadne KD649B/650B. Ďalej je doska hnedá, nie modrá a nemá popisy. Potenciometre nie sú taktiež TP190 ale klasické, TP28032A.

To je asi všetko, snáď už ďalej niečo napovie iba fotka, mám ich viac, ale táto je asi najdôležitejšia : http://img197.imageshack.us/img197/7189/obrazok001.jpg

Znova upozorňujem, že zosilňovač je takto originálny, a od výroby, nejde o žiadnu skladačku, takto bol priamo zakúpený v Tesle.
Mne z týchto všetkých faktov vychádza iba to, že ide o zosilňovač z úplne prvej série, ešte vyrábanej Teslou. Pravdepodobne vtedy ešte neboli k dostaniu už "moderné" súčiastky ako KD15003,KD649/650 atď. a preto sa museli Tesláci vynájsť a dopasovať tam niečo z ich vtedajšej produkcie.

Teším sa na reakcie!

Web

Re: Tesla A2400-M

V roce 1990 KD15003 ještě nebyly, tuším že ani KD649 / KD650 (ať už v kovovém TO3 nebo plastovém TO220) nebyly. Zaráželo mě, že v legendě schématu jsou rozkresleny KD649 / KD650 v kovovém pouzdře TO3, ale došlo mi, že na chladících křídlech mohou být umístěny jako tvoje z fotky.

Zdrojové kondenzátory tam jsou východoněmecké Frolyty?

(upravil matus15 30. 7. 2011 12:34)

Re: Tesla A2400-M

Nie, filtráky sú tam Nippon Chemicon, také ako sú vyššie na tvojej fotke, len čierne.

Áno, presne to som predpokladal, že Tesla tam nemala čo hodiť, a tak tam dala to čo mali v tej dobe... Keby existovala nejaká databáza, kde by sa dalo zistiť z akého roku sú tie MJ, tak by to bolo dobré.

Mimochodom, vlastním aj A2200 a v nej mám tiež kovové budiče, ale KD649T/650T.

Tejto mojej A2400 chýbajú rukoväte aj gombíky, ale tie som už objednal od p. zo Zlatých Moraviec...

Mimochodom, tiež toroid je úplne iný ako na tvojej fotke, tvoj má nejaký kovový kryt zo strany odkiaľ vedú prívody, môj je iba zaliaty v hnedej hmote a žiadny taký kryt nemá.

Asi viac napovie fotka, je síce nekvalitná, ale na ilustráciu to stačí http://img21.imageshack.us/img21/138/obrazky999.jpg .

Web

Re: Tesla A2400-M

Co ja viem?! Mne to pripada ako urobene na kolene. Videl som aj teson a aj teslu a nikde to nebolo takto riesene. Co vsak neznamena, ze hento nie je nakaky vyvojovy typ. Si si 100% isty ze to takto vyslo z tesly? Mne to tak nepripada. Obzvlast mi pridu divne tie MJcka na konci a budice nie darlingtony. Opytam sa tie KD607/617 maju este nejaky predradny tranzistor (co by zodpovedalo darlingtonu), ci nie?? smile

(upravil matus15 30. 7. 2011 15:24)

Re: Tesla A2400-M

Nie, určite to nie je vývojový typ, je to sériovka, má to aj výrobné číslo atď. Šrubky sú zakapnuté farbou /jasné, o ničom to nesvedčí/ :|. Rovnako doska je originálny návrh, hneď to vidíš aj na tom KD-čku, čo je upevnené na chladiči, ono je na malej DPS, ktorá sa z pôvodnej odlamovala vo výrobe pri upevnení na chladič. Všetko je to tak ako má byť.  Ako dôkaz zadná strana DPS /zopár drôtov už bolo prespájkovaných.../

http://img24.imageshack.us/img24/3310/obrazoky.jpg

Web

Re: Tesla A2400-M

Gombíky mi chybí taky, kdybys mohl 2 ks sehnat, bylo by to dobré.

Re: Tesla A2400-M

Tak neviem, mne tam stale vrtaju v hlave tie darlingtony. Druha vec je ze, aj plosaky na zetavat vyzerali ako original a boli to stavebnice. Ale zas v tesle je mozne vsetko. K tomu by sa asi mal vyjadrit sinclair, ten pozna tieto vrabelske stroje a ich historiu spamati. wink

Re: Tesla A2400-M

Neřeš to, je to zřejmě stroj z první série, já mám kolem roku 1992, tak už má cínované spoje se servisním potiskem, lépe obložené trafo, plastové budiče atp.
Ty budiče nemusí být nutně darlingtony - vybrané KD607/617 to s přehledem vybudí. V posledních typech 2400-M už to budila japonská dvojice klasických jednoduchých tranzistorů.

(upravil sinclair 1. 8. 2011 17:56)

Re: Tesla A2400-M

Nic divného na tom není, už jsem zažil např. ústředny AUA4712, každou osazenou úplně jinak, ačkoli zvenku vypadaly stejně. Jedna měla vstupní jednotky osazené hybridama myslím WNC nebo WDC, druhá normálně operákama MAA501. Naštěstí měly vstupní jednotky zapojené piny na konektoru stejně, takže jsem jen přehodil jednotku za dobrou z kufru a normálně to jelo.
Pozor u toho exempláře A2400 s budiči KD607/617 - ty tranzistory musely být vybrané na Uceo nejméně 180V, nevím, kde takové sebrali, ale je to fakt. Budiče jsou v tom zesilovači namáhané plným napájecím napětím, co se týče toho, jestli tam mohou být darlingtony-nedarlingtony, tak mohou tam být klidně i nedarlingtony, protože při malých proudech, které budiči tečou, mají i nedarlingtony poměrně velkou betu, takže koncový stupeň bez problémů vybudí.
Podle mě se jedná o jeden z výrobních prototypů, který normálně po schválení na EZÚ práskli do prodeje. Jestli se nepletu, tak pro schvalovačku na EZÚ muselo být vyrobeno nejméně 10 prototypů, ale přesněji by to určitě věděl Danhard.
Mimochodem povinné schvalování všech elektrotechnických a elektronických výrobků v EZÚ nebyla špatná věc, kdyby to fungovalo dodnes, nemohly by se do prodeje dostávat takové sračky a navíc nebezpečné, jak tomu je teď.

Web

Re: Tesla A2400-M

Koukam, že tohle vlákno je nekonečný.... smile Myslím, že A2400 tu byl probranej do "posleního šroubku". Změním drobet téma. Znáte resp. viděl někdo z vás zesík - monstrum Tesla A2800 (AZK 280), 2 x 800 W/4 Ohm ??? Mám k němu mechanický díly - přední panel s ventilační mříží (Rack 19"/4U, tedy stejnej rozměr jako A2400), rukojeti, bočnice, zadní stěnu s perforací pro ventilátory a část výkresů (blokové schéma). Chladiče pro konc. tranzistory 2 x 16 ks. KD15003, mají být uvnitř a jsou chlazeny nuceně dvěma ventilátory - větrnej tunel. Mají tu bejt 2 síťový torojdy s usměrňovacími můstky a filtrací, pro napájení každýho konce zvlášť. V každým konci jsou údajně dva zesíky 400 W zapojený do můstku. Víte o tom někdo víc ? Nejlépe nějaký foto. Dík za jakýkoliv info.

Re: Tesla A2400-M

Docela by mě zajímalo, jak to chtěli řešit - nejspíš můstkem, jak bylo u Vrábelských dobrým zvykem, protože KD15003 má katalogově jen 140V a tím pádem by z toho 800W asi těžko dostali. To spíš vypadá na můstek s napájením okolo 2x60V, při tomto napětí by z můstku 800W/4R spolehlivě dostali. Ostatně Láďa Bunta svou PA2000BM řešil také můstkem, protože v dotyčné době /začátek 90.let/ ještě nebyly za rozumné peníze k dispozici takové tranzistory, jako jsou MJ15024/15025, MJ21195/21196, MJE1302/3281, 2SC1943/2SC5200 a další podobné, které by umožnily řešit zesilovač bez můstkového uspořádání.
Máš část dílů zřejmě na řadu deseti prototypů, které byly nutné ke schválení na EZÚ, ale bohužel zesilovač z nich nesložíš, leda by ses domluvil s ing. Komaromym z firmy TES Audio, který zcela bezpečně bude mít kompletní dokumentaci na prototyp, protože tehdy pracoval s Ing. Minárem ve vývoji. Někdo si zcela určitě ty papíry odnesl, je třeba zapátrat a možná to bude stát i nějaké to euro, ale jinak jsou ti ty díly na hovno, leda na památku na Vráble....

Web

(upravil limak 4. 8. 2011 18:37)

Re: Tesla A2400-M

Ano kreslil a zkoušel Ing. Minár, tak to stojí v návodech. Torojdy mají sekundár 2 x 41 V~, čili po filtraci bude napájení cca +-56 V (i s úbytkama na můstku). Filtrace je 8 x 4G7/63 V na kanál, tj. celkem 16 elytů. Skříň zesíku je hlubší než A2400 a taky o něco širší (o tloušťku chladičů, který nejsou na bocích jako u A2400). I tak myslim, že musel bejt celkem masakr to dovnitř všechno nacpat. Počítam, že torojdy byly z A2400, což jsou macaní. Příkon celýho monstra při jmenovitým buzení je 3500 VA yikes , takže na hraně jističe 16 A. Nepočítam že bych to dal někdy dohromady, do sériový výroby to asi ani nešlo. Přendám ten přední panel na můj Teson A2400, bude to vypadat velice zajímavě - lajk nic nepozná a budou na to koukat jak na zjevení... big_smile

Příspěvky [121 až 140 z 177]

  Stránky: ««« 1 ... 5 6 7 8 9 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Tesla A2400-M

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£