Re: Zesilovač Federmann
To je marný... je z vakuovky, tam se nic o železnici nedověděl
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovač Federmann
To je marný... je z vakuovky, tam se nic o železnici nedověděl
„AD Sendy: 0,01% a 0,3% zkreslení - to je trochu rozdíl. Bavíme se o stejném zapojení“
Těch 0,3% by již mělo být vidět, ale míň? Se musí změřit, jak jsem uvedl při vetší amplitudě bude podíl menší, ale také jsem uvedl, že se nehoním za super zkreslením, ale za podobou „ELKTRONKOVÉHO ZVUKU“, který vnímá lidský sluchový orgán jinak… Hi-Fi neznamená vždy zkreslení, které umím změřit pod 0,001%, když jiné zkreslení (neharmonické …) vůbec změřit neumím a často o něm ani netuším! PROSTĚ POSLECH JE POSLECH, zatím jediné měřítko!
K 913:
Rozkmit výstupu = rozkmit rozkmitovýho stupně (krásné to slovní spojení) minus úbytek Ube na výkonových darlingách (není totéž jako Uce(sat)) a na šotcích v emitorech. Jest to tak?
Není problém mrdnout další osciloskopový sondy na kolektory rozkmitu podívat se na to in natura (pokud to nezačne kmitat a neobrátí se to v prach). Rail to rail to samozřejmě být nemůže
K 915:
Pokud vím, tak na osciloskopu jsou vidět procenta a víc, jistě ne 0.3% - kde jsi to vyčetl??? Ze zkušenosti vím, že nastavovat klidový proud osciloskopem (na okamžik "zarovnání" sinusovky na obrazovce) je naprd, při poslechu vždycky zjistím, že je třeba ještě "přitopit". - tolik i k té zmínce o poslechu jako jediným měřítku kvality.
opamp pojistky chrani, jak Federmann uz vysvetlil, naše uši před přebuzením, aby ti to delo nevyfouklo mozek z hlavy !
To Federman: ako pasuje k sebe tzv. Elektronkovy zvuk a neparne harmonicke, ktore sa v tvojom zapojeni roja a to s pomerne vysokou urovnou?
EDIT: a na osciloskope mozno roznas asi 2% skreslenie.
Aha. S pojistkama - elektronkový zvuk. Bez pojistek - hifi néé.
Podoba elektronkového zvuku , asi vyvolaná přechodovým zkreslením... věc je zcela jasná. Takový typický elektronkový zesilovač zkresluje přechodově jak prase, konečně jsem se to dověděl.
Jak vysoká byla ta houpačka ?
AD opamp:
• Nikdy jsem netvrdil, že je to "Rail-to-Rail", jenom jsem maximalizoval výstupní rozkmit, je to vidět dostatečně z 2x35 sinus 20k clip
• To měřítko kvality Hi-Fi uvádí jiní, já jej pouze citoval.
• Ten začínajíc vidět přechoďák by měl dle mne tak 0,3%, u limitace bych si troufl odhadovat nad 1% a u tvarového zkreslení, bez srovnání se vstupem tak 3 až 5%.
Jde však ještě mnohem více o rozložení harmonických a jejich lidské vnímání viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tranzistorov%C3%BD_zvuk
Aha - takže už jsme si to konečně ujasnili a konečně se dopracovali k tomu co se tu řešilo už na začátku:
Cituji:
vzít "„klasický“12,5-15W zesilovač a můj 12,5W"
V tomto okamžiku tedy můžeme prohlásit že zesilovač je tedy opravdu schopen těch 12,5W bez problému a libovolně dlouhou dobu odevzdat (o kvalitě co se týče přechodového a jiného zkreslení se teď nebavíme) a má i slušnou rezervu. Proč ho tu pak ale srovnáváme s jinými zapojeními které jsou schopné odevzdávat trvale třeba těch 100W a rovněž s nějakou tou rezervou? Aha už vím - vy nevíte jestli máte 12,5W zesilovač nebo 125Wattový. No tak to byste si to pak měl rozmyslet, jasně se vymáčknout a pak se teprve o tom bavit. My tu máme ve zvyku se bavit o trvalém výkonu. Čínské (PMPO) a Federmanovic watty (FW) tu nebereme. Ostatně jako každý seriozní technik. To že jste u svého 12,5W (?) zesilovače udělal takovou hezkou rezervu je ale chválihodné. Měl byste si ale opravit popis na stránkách i jinde. Odměnou vám bude konec rytí co se týče dimenzování a zbyde už jen nějaká ta debata o kvalitě a to už snad uhrajete levou zadní ne? Přeci jen boj na jedné frontě je jednodušší než na dvou.
Mam to aj odsimuovane aj zmerane. Vid. moje prispevky niekde v tomto vlakne.
Sinclair, kazzatel:
Můžete prosím změřit THD na 20kHz při stejným rozkmitu na výstupu jako mám na tom svým screenshotu ze škopku?
Nemá cenu tady polemizovat, kolik je vidět a kolik ne. Osciloskop je evidentně na posouzení přechoďáku nedostatečnej nástroj s jedinou vyjímkou = když už to je vidět, tak to je fakt špatný (např. továrně "nastavená" AZS223 nebo TW44)
Federmann:
Netvrdím, žes to tvrdil Ale často jsi zde argumentoval právě Uce(sat) koncových trandů, když šlo o limitaci. Kazzatel se podle mně jen snaží uvést věci na pravou míru. Uce(sat) by bylo relevantní v případě rail-to-rail rozkmitu, kterej tam samozřejmě Ty ani nikdo jiný nemá.
Hop377:
Pamatuješ si číslo toho svýho postu?
Thales, to prohlasit nemuzeme.
Jak uz si Federmann spocital a ja to jenom upresnim, tak pri 12,5W trvaleho vystupniho vykonu bude ze zdroje odebirat nejakych 56W prikonu a na chladici bude nejakych 43W ztraty.
To je ponekud jinde, nez doporucovane dimenzovani zdroje a chlazeni.
To je ovšem pravda a díky za připomenutí!
Tím se Fedie stává silným konkurentem Passových oblud v A třídě, pokud jde o účinnost.
#745
>danhard
Máš pravdu Takže ani moje dobrá vůle nepomohla. Dovolil jsem si zanedbat doporučení autora co se týče zdroje a uvažoval jsem o napájením menším U. Takže i ta "rezerva" (řekneme-li tomu tak) jde do kytek.
Představme si svět, kde by podobní jedinci prosadilii své úchylné teorie a šli byste koupit zesilovač 10W pro vážnou hudbu ( spřebuditelností 60dB), nebo 25W pro metalovou hudbu s přebuditelností 20dB... sortiment zboží by se nám poněkud rozšířil....
Opamp s tim rail-to-rail samozrejme nemas pravdu, treba TW_MOSFET to umi
Je to ale takove zapojeni ktere davam k pobaveni. Az se poradne vyrechtate, tak si to postavte.
http://members.chello.cz/danhard/tw_mosfet.gif
V pdkaze na wiki( http://cs.wikipedia.org/wiki/Tranzistorov%C3%BD_zvuk ) je použitá literatúta, okrem iného aj toto: Federmann Bohumil.: Měření dynamických parametrů IO. Diplomová práce, katedra kybernetiky FE VUT Brno, 1985, patentováno pod č. 252 759 (PV 4921-85)
AD Hop377:
„To Federman: ako pasuje k sebe tzv. Elektronkovy zvuk a neparne harmonicke, ktore sa v tvojom zapojeni roja a to s pomerne vysokou urovnou? EDIT: a na osciloskope mozno roznas asi 2% skreslenie.“
Máte je změřené?
AD Thales:
„Aha - takže už jsme si to konečně ujasnili a konečně se dopracovali k tomu co se tu řešilo už na začátku: …“
Od počátku tvrdím, že je třeba mé zesilovače provozovat s velkou přebuditelností, TEDY POUZE S VÝKONEM Pef = Pmax/10, jak si kdo provozuje jiné zesilovače je jenom jeho věc. Na stránkách to vše je, jenom to zde nechce nikdo pochopit!
AD danhard
„Thales, to prohlasit nemuzeme.
Jak uz si Federmann spocital a ja to jenom upresnim, tak pri 12,5W trvaleho vystupniho vykonu bude ze zdroje odebirat nejakych 56W prikonu a na chladici bude nejakych 43W ztraty.
To je ponekud jinde, nez doporucovane dimenzovani zdroje a chlazeni.“
Zase úkrok a neznalost mých stránek, uvádím do 30% maximálního výkonu, při účinnosti to znamená 30% + 30% tedy = 60, zopakuji výpočet 60% * 125w = 75W, tedy odpovídá pojistce T-1A, která hoří až při o 20% větším konstantním proudu poznatky s ohřevem chladiče nám můžeš podrobně sdělit.
To Federman:
Ano mam zmerane
Ano mam zmerane
Ano mam zmerane
EDIT: To Federman #922
kurpelm, a co je na tom divnyho ? normalni reklama, ne ? do wiki muze prispivat kazdej, tak si tam taky nejakou ptakovinu dej a nezavid ostatnim
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovač Federmann