tuším, že ve škodovce se to tak dělá, že každý začíná nějak dole na dílně a po pár měsících jde dál, aby si vyzkoušel všechny sekce provozu ikdyž je přijat na nějakou vyšší pozici.
nízká úroven je, jelikož škol je hodně nikomu dobrému se tam nechce učit na pár šušňů, čest vyjímkám a nadšencům, kterých není mnoho.
Nic není černobílé. Vysokoškoláky je samozřejmě potřeba a je pravda že diplom často není zárukou ničeho, jelikož firmy schání opravdu jasné experty na konkrétní věc s letitou praxí a to prostě ta vejška není schopná naplnit, jelikož nároky na kvalifikaci jsou dneska sakra velké a nikomu se nechce někoho zaškolovat.
ti s diplomem co umí houbelec stejnak zkončí na nižších pozicích, pokud nejsou uplní řitní alpinisti, ale tak to fungovalo vždy.
vejška je hodně o tom, aby člověku dala větší rozhled a znalosti (taky aby měl čas rozvíjet co co ho zajímá). Je to hlavně kvůli tomu aby si člověk byl schopný dát věci do souvislostí a celkem rychle se dostat do nějaké specializace a dokázal se adaptovat. Takže prostě z vejšky nevycházejí lidi co by byli ultimátní experti na jednu věc. A často samozřejmě je to teorie a často i zastaralá, takže praxe je někde jinde.
prostě všechno se dá ojebat ale na druhou stanu, když má člověk zájem tak se naučí. vejšky prostě nechlí normované inženýry.
já teda vystudoval VUT FIT. A i tam šlo ledacos ojebat když člověk chtěl.
S tím začínám od dílny je to složité. To funguje jenom na určité obory a určité lidi. Někdo bude manuálně levej nicméně může vynikat v něčem uplně jiném. Navíc je to i hodně ekonomicky nevýhodné, jelikož člověku je 25-26 po vejšce, má holou prdel a ktomu maká za mrzkou mzdu někde v dílně, to nejsou moc dobré vyhlídky, za x let tě pak povýší poplácají po zádech a přidají dva tisíce. Ostatní co se na vejšku vybodli a mají příjem po 6let jsou prostě ekonomicky někde jinde. A člověk zase žere jenom čínské polívky a rohlík se salámem (jako za studia), jelikož musí šetřit hodně šetřit, pokud něco chce.
ono se to vždycky nějak profiltruje.