Tesla sm 261 jsem si kdysi koupil za cca 5500 Kčs, rád jsem se jí zbavil v rámci záruky, po letech jsem koupil ojetou vadnou za 800 a mohl jsem začít bádat. Nestačil jsem se divit, jaké bolševické kádry Tesla zaměstnávala, dalo mi hodně práce, abych stroj upravil do spolehlivého stavu, probl. č.1 byl 74188, který byl živený diskrétně řešeným stabilizátorem, nastavovaným trimrem, který při mžikovém odskočení jezdce pustil 12V do ttl obvodů.Těžká obžaloba bolševických tvůrců spočívá v tom, že toto napětí je programovací, tedy v důsledku došlo k nežádoucímu nevratnému přeprogramování paměti. Tímto nutno začít, mezi jezdec trimru a koncem nutno doletovat odpor, který tomuto zamezí, a dostavit napětí na 5V. Nebo trimr vyndat, změřit dělič a nahradit pevnými odpory. Případně zakoupit slušnou zenerku 5V6 až 6V2 nebo transil a bloknout 5V napájení.Až pak výměna paměti. Mám dojem, že hadex.cz ji má za 50 CZK v konfiguraci pro SM... Č.2 : hvizdy při přechodu z pauzy do záznamu, objasnění tohoto jevu bylo jednoduché, hlava během tohoto pochodu "zajela" do kazety a předmagnetizace cca 70 kHz se při běžné rychlosti stala slyšitelnou. Řešení je upravit mechaniku a oželet cueing.