Téma: Bohyn (Magnat AD 300)

Úvod
Už dlouho jsem měl v kufru klasickou obdélníkovou basreflexovou bednu postavenou podle plánku co byl k reproduktoru. Jenže zabírala mi celý kufr, protože mi zůstaly pouze štěrbinky po obvodu kufru což nebylo praktické. Dal jsem si cíl vyrobit bednu s daným objemem 30l a co nejlépe využít prostor kufru.

Výroba, Zesilovač
Původně jsem chtěl vyrobit zase basreflex, ale objem 45l už je dost, tak proto jsem zvolil uzavřenku. Dlouho se mi v hlavě honily myšlenky jaký tvar udělat a nakonec ze mě vypadlo to, co můžete vidět níže. Celý základ a objem této ozvučnice je z dřevotřísky a pouze tvar je dělán laminátem. Hodně lidí se mě ptá, jak jsem docílíl tohoto zajímavého tvaru. Je to právě tím, jak si napnete rouno před potřením laminovací soupravou. Rozměry nelze jednoznačně určit (trojúhelníková podstava nahoru se zužující).

Už mi bylo jasné, že zesilovač zapustím do podlahy, ale pořád jsem přemýšlel, kam umístím kapacitor. Chtěl jsem totiž, aby koukal pouze displej a připojovací oka. Kupovat jiný tvar kapacitoru se mi nechtělo tak jsem ho zapustil do ozvučnice přesně podle mé představy. Zpočátku výroby to opravdu vypadalo na nátrubek, ale díra je slepá a utěsněná pouze pro kapacitor. Po uschnutí laminátu a lehkém přebroušení, jsem bednu potáhl starou dekou, aby potom až na finální látce nevylezly ostřejší hranky a různé "mouchy". Pak už jen stačilo zahrát si na čalouníka a potáhnout šedou potahovou tkaninou nad jejíž barvou jsem také dlouho uvažoval. Úplně nakonec jsem bednu vytlumil molitanem s "pyramidami" a mohl se zabudovat SW. Výroba podlahy byla podle mého složitější než ozvučnice, zejména pak přesný tvar na všech stranách a zabudování plexiskla, ale to zde popisovat nebudu.

SW živím přes monoblok Magnat Phantom (400W/4Ω a 675W/2Ω (RMS)), subwoofer dostává nějakých 530W (RMS).

Závěr
Na rovinu řikám, že basreflex hrál lépe, ovšem kompromis místo ku "slabším" basům převažuje. Jinak s projektem jsem naprosto spokojen, jak zvuk, tak vzhled, se mi velice líbí.

http://s19.postimg.cc/hafy7nkvj/bohyn4_01.jpg http://s19.postimg.cc/9vqmf9yzz/bohyn4_02.jpg http://s19.postimg.cc/is1ej7pm7/bohyn4_03.jpg http://s19.postimg.cc/uvbbkiq27/bohyn4_04.jpg http://s19.postimg.cc/6g33jgr5b/bohyn4_05.jpg http://s19.postimg.cc/t628cgacv/bohyn4_06.jpg

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

Mohlo by to bejt pěkný.. bez kapacytorupyčo.

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

mě se to moc líbí jak to udělaný decentně,bezva práce.

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

asi tak,ale to lamino vypadá spíš jak x kilo silikonu...

Web

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

PRO:
Libi se mi temer jakakoliv invence s laminatem, jakkoliv zprasena je konstrukce, vysledek vypada dobre.
Reprak je peknej na pohled.
Figl s dekou.

PROTI:
Nesmirim se s wooferem a nad tim v plate ovaly.
Kapacitorpyco
Kde jsi sebral ten odhad 530W?

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

Načo tam je ten boha kapacitor? Veď už aj na carhifi fóre si ľudia uvedomili že to nemá žiaden prínos a že ako voltmeter je to fakt dosť drahé.
Každopádne práca je pekná...

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

a proč ne nad woofrem ovály a proč ne kapacitor?to tak má bejt asi néé?

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

Kapacitor na ozdobu beru.

Dokkene, ty bys dal subwoofer a stredobas do spolecne ozvucnice? Vykonny woofer dela divy i se samotnym platem. Takhle to vsechno jde do membran tech ovalu.

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

já mam v platě slušný díry (uměle udělaný) big_smile

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

Mne sa práca a nápad velmi páči, ale nech mi niekto povysvetluje tieto veci:
Co to je ten kapacitor - urcite je to nejaka cinska hovadina za 2000 korun?
Ako moze ten zosik dat 530w vykonu? Podla mna totalna kravina. Ten reprak ide max na 40w!!!!!!!! a to uz zo skreslením. Ako moze ten zosik z 12V a neviem kolko amperov spravit taku watáž??  Jaj preco si tí vyrobcovia tak vymyslaju. Sak to ani teoreticky nie je mozne mat v aute 500w? Ked niekto neverí? No nech si kupi QSC, alebo CROWN dat ho tiez do Feldy a pustit ho do mostiku na 500w. AK by zabudol otvorit okna tak koniec!!! A to nehovorim, ze by tam vodic mal sediet.

Web

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

Adamce, autozesilovace pouzivaji menice napeti, takze maji podobne vykonnove moznosti jako klasicke konce. Krome tech nejhorsich smejdu vsechny menic maji a pracuji na standardnim symetrickem napajeni.
Samozrejme ze je to na primarni strane extreme prodove narocne.

A co se kapacitoru tyce, bez komentare.

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

Mechanicky je to provedené pěkně. Vypadá to čistě a uhlazeně takže s designérského hlediska to beru jako dobrou práci která si zaslouží určitě pochvalu. Nedá mi ale abych nehodnotil i čistě logicky a technicky.

1.) Kapacitor je volovina na n-tou. Na co proboha!?! Jestli tam chceš osvětlení (na co v kufru?) dej si tam LEDky. I když ty ti tam večer až tam budeš potřebovat vidět moc neposvítí až tanm budeš něco hledat. Jestli chceš voltmetr (na co?) tak si kup nějakou srágoru v OBI za 99Kč a poslouží stejně. Jinou funkci nevidím.
2.) Jakýkoliv reprák který nehraje do prostoru směrem k posluchači je u mě blbost a to i když je to sub. Je to jako bych si pustil rádio a zavřel ho do kufru. Sub v kufru je proto u mě jen na dělání rámusu a aby se klepalo auto a ne aby to hrálo.
3.) Ad místo - když už sub tak buď v platu a nebo šikovnou snadno a rychle demontovatelnou bednu mezi předními a zadními sedadly. Velkoobjemové suby jsou jen přítěž která naprosto eliminuje jakýkoliv užitečný přepravní objem auta. Zejména pak kufr. Kam se pak budou dávat věci? Vždyť do toho kufru bych si nemohl dát ani nákup! Zvlášť v tomhle případě kdy tam něco mrsknu a s největší pravděpodobností to skončí přímo v membráně repráku. To aby před ním byl grill i za cenu že to bude kazit design.
4.) Co je to za blbost mít v kufru sub a nad ním v platě ovály? To už se ty ovály mohou rovnou namontovat do pracovního prostoru subu. I když oni tam vlastnšě jsou tak jako tak že? smile

Omlouvám se za kritiku ale když hodnotit tak komplexně.

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

Je to BP 6. řádu a pasívama smile

(upravil Crashpc 19. 1. 2008 17:02)

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

Thales, tak trošku souhlasím, ale něco bych poupravil -

2) a to že (obrazně) nepoznáš rádio zpříma a zavřený v kufru, to je ti jedno?
3) nevím jak konkrétně tady, ale u mě půjde do kufru umístit přepravka, dva kartony vody a nejakej zbytek - i se subem do malý felicie. žere to snad nějak moc místa?
4) to jsi byl asi hodně v ráži když jsi to psal viď? big_smile  neni na škodu tomu pomoct dírama v platech, ještě když podle simulace fungujou jako další BR big_smile

(upravil dbmax 19. 1. 2008 17:50)

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

Už tu nemožem čítať na čo je kapacitator nech sa pači!!!

Je to v podstate veľký elektrický kondenzátor. Jeho funkciou je hromadiť elektrický náboj. Kapacitor pomáha vyrovnávať poklesy napätia na batérií. Počas jazdy sa kapacitor sám dobíja podobne ako autobatéria.
Kondenzator - Kapacitor je to zariadenie, ktora sa vplivom zataze na jeho vystupe vypraznuje a v zapeti nabija za cas priblizny okolo 0,02 s, co nedokaze ziadba baterka... (ani hermaticky uzavrata!) To je v praxi - Bez kondika je bas silny, ale na casovej periode slabne, co sa prejavuje ako doznievanie basu, co je v autohifi neziaduce! V skratke zosik nedostava tolko prudu z baterky, takze nemoze dopravit pozadovane mnozstvo do menica (repro, subik...). Ale ked za baterku a ped zosik date kondik, ktori sa dokaze nabit a sucasne vybit s potrebou stavi pre zosik, bas v aute nebude doznievat, cize bude tuhy, tvrdi ale hlavne bude mat ten spravny drajv... Cim vysia kapacita, tim lepsie... Niekedy platilo, ze 1F na 1000W, ale ta doba pri dnesnych cenach a kapacitach je davno prec.Kondik kontroluje, ale nezivy....! V ziadnom pripade nenahradi silnu baterku, a k tomu aj potrebny alternator
Staci Vám takato odpoved?

Martin: pekná práca, co sa tyka zosiku, jeho skutočny vykon sa da zmerat, keby si len tak nahodou chcel vediet jeho naozajstny vykon, ale objem ozvučnice ma byt 50L v BRku, skoda ze si to dal do 30l uzavrenej...

Web

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

2 Michal,jsem si dělal prdel
o autohifi nevím tolik co ty,ale zásady přeci jen nějaký znám.Optimální jsou komponentní 6,5" do dveří,vejšky solo do uší a sub,nejlíp odnímatelnej.Toho jsem se dycky držel já.Cokoli rvát do plata neuznávám,kapacitor už vůbec ne,tot muj názor,ale at si to dela každej jak chce.

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

Dbmaxi, já samozřejmě vím CO je kapacitor. Je to anglický název pro kondenzátor. Člověku který neumí mluvit česky bych doporučil necht raději pomlčí. Co je kapacitátor vážně netuším. Možná něco jako hmotnováha nebo tak něco. Ať tak či tak nevím k čemu je dobrý v autě. Podle mě na dvě věci a můžeš hádat které mám na mysli. Teorie kterou si nám tu tak hezky napsal zní sice hezky, ale v praxi je to holý nesmysl pokud je elektroinstalace v autě provedená správně a ne fušersky. Diskusí na téma kapacitor v autě už tu bylo mnoho a to dokonce i na tomto foru (hledej v archivu). kdybych totiž měl rozepsat jak je to ve skutečnosti byl by to hodně dlouhý příspěvek a já nejsem ochotný ho psát protože by to nejspíš bylo k ničemu - nepřesvědčil bych tě. Proto ti hodím rukavici - dokaž že je to k něčemu na seriozním měření! Jsem přesvědšen a ochoten se vsadit (což nedělám pokud si nejsem na betom jist že vyhraju) že neprokážeš na dobré ionstalaci žádný vliv. Limity celkého zesilovacího řetězce jsou totiž někde úplně jinde než je akumulátor a přívody k němu.

(upravil dbmax 19. 1. 2008 19:13)

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

Thales: z jednej strany suhlasim ale z druhej zas nie ved ono kazdy ma o tom nejaky nazorik, viem ze bratrancovi to pomohlo v aute pretoze mu prestali smurkat svetla pri zasvieteni tlmenych/alebo dialkovych svetiel, ked mal na tom vykurene smile

Web

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

dbmax, kapacitor PRED menicem zesilovace je uplne na prd. Tady nejde o nazor, ale o tecnickou a fyzikalni podstatu a pokud umis aspon stredoskolskou matiku a fyziku, tak si to spocitas sam.

Uz jenom to doporuceni - 0.1F na 100W je kravina. To jsou vse jenom hemzy prodejcu.

dbmax - v prvni rade mel udela poradne kostru a baterku. U zadne instalace, kterou jsem delal nebo videl nic nepoblikavalo. Proto jsem takovy skeptik.

Re: Bohyn (Magnat AD 300)

protože to je přímý napájení zesilovacích prvků. 12V je napájení uplně něčeho jiného.