Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 1 z 2)

Audioweb.cz » Reprosoustavy » Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

  Stránky: 1 2 »»»

RSS

Příspěvky [1 až 20 z 37]

Téma: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Zdravim, pri ziskavani poznatkov o reprosustavach a akustike z roznych zdrojov tu na nete som sa docital, ze ludske ucho je citlive na fazovy posun v rozmedzi 300 - 3000 Hz. Klasicke 2 pasmove bedne su delene prave niekde uprostred tohoto pasma, co moze sposobovat a casto aj sposobuje problemy. Napriek tomu su 2 pasmove reprobedne klasickej konstrukcie  najrozsirenejsie.
Je ale dost zastancov fullrange repro osadenych do bedni roznych  konstrukcii. Prave pre absenciu vyhybky a jedineho zdroja zvuku su pre nich taketo bedne najlepsie. Ini im vsak vycitaju nedostatocne basy a dynamiku a navyse byvaju tieto bedne extremne velke a teda neprakticke a casto prehnane drahe. (to sa riesilo uz aj tu big_smile )
Preto sa objavil aj system FAST (fullrange and subwoofer technology) ktory by mal vyriesit tieto neduhy.  Nasiel som napriklad Legno MKII  no prekvapilo ma, ze je tam delenie na 1200Hz. Na zaklade doteraz ziskanych informacii, by som ocakaval, ze v tomto pripade by sa dalo delit niekde na 150-200 Hz a tym sa vyhnut problemom s fazovym posunom v rozmedzi citlivom pre ludske ucho.

Premyslam, preco nieje ovela viac reprosustav tejto konstrukcie? Verim, ze je tu dost skusenych, ktori mi to budu vediet vysvetlit, za co vopred dakujem.

(upravil mechanik 5. 5. 2018 18:29)

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Jednoducho fullrange nemá problémy len dole - basy, ale aj hore - problém s výškami a extrémna smerovnosť. Z toho dôvodu je lepšie 3 pásmo. Už 2 pásmo nejde urobiť akosi "plnorozsahové", nájdeš buď dobrý sredobasák na stredoch a horší na basoch alebo nejaku peknú výkonnú pumpu na basy čo nebude už tak dobrá na stredoch. Z toho dôvodu by som preferoval aj malé 3 pásmo pred 2 pásmom.

Velký fullrange teda s hornou (na basy) hrá ako zo sudu, býva počuť na výstavách... Možno vážna hudbu kde je potrebné "telo" na tom bude znieť excelentne ale taká elektronická hudba bude "ako z prdele" a väčšina hudby tak isto.

Deliť fullrange na 1200Hz je pochopitelne kravina. O pár stoviek Hz vyššie ide deliť už velká kalota. V 2 ani 3 ani 4 pásme sa nevyhneš deleniu v oblasti 300-3000Hz. Pri 4 pásme s malým horným stredákom budeš sice nad 3000Hz ale dole ho zase budeš deliť vyššie než obvykle 3 pásmo a to je 400-500Hz.

Riešené to mal Sroll, reprobedne čo mali v názve čosi s garden. Tie mali tak velký pásik že zhruba nebolo možné počúvať vertikálne mimo neho a teda nesmeroval v tejto oblasti napriek výške cez 1,5m... Pod tým boli už len podla popisu delené basáky na tušim 400Hz. To by som skutočne rád počul. Inak neviem že by sa tým niekto zaoberal. Teda tažko sa hodnotí či má alebo nemá cenu to riešiť. Každopadne fullrange koncepcia za tento rozdiel rozhodne nestojí.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Napisu co si myslim, snad me neukamenuji.

Po letech sem se vratil ku experimentum z fullrange systemy. Je to v podstate jen o tom, ze v nedavno davnych dobach, nebylo mnoho sirokopasmovych menicu, zejmena u nas v ohrade. Jako fullrange opravdicke menice, se sem dostaly, az se rozebrala ohrada, ale byly stejne drahe, jako i dnes, jenze onehda, clovek aby mel co jist, kde spat, v pomeru vydelanych penez, si na jen tak nejaky menic, nebo bednu nedosahl platove.

V dobe minule, se vyrobcum menicu, lepe vyrabeli a dnes tomu neni uplne jinak, menice z charakteristikou ktera obsahovala cast pouzitelneho pasma, tedy basove, stredove a vyskove. Vyhybky, ktere predstavuji jistou stratu, uz toliko nevadily, ponevac zesilovace polovodicove, malou citlivost a straty, vykonove dohnaly, prebytkem vykonu.
V jeste davnejsich dobach vakuovych, lampove zesilovace neoplyvali vykonem, pro domaci poslech se muselo pocitat z radove nekolika watty vykonu, nebyl tedy prostor pro male citlivosti menicu a muselo se pocitat z vysokou citlivosti, jinak by to bylo spis na "sluchatka". Stejne prikon zesilovace byl velmi stratova polozka, desitek wattu.
Muzika mela jiny charakter, Big band a tanecni orchestr, neni dynamikou spodnich kmitoctu jako technoparty, mluvene slovo, melo spis informativni charakter, prenos na kmitoctech AM, mel omezeny freq. rozsah.
Pak nasledovaly tranzistoraky do kapsy na AM, to take nebyli zadne boom boxy.
Az prichodem jineho druhu muziky a HiFi, se zacalo klast hodne duraz na kvalitu reprodukce.

Dnes audifilove objevuji krasu jednoduchych systemu, kde kvalita je na prvnim miste a menice sirokopasmove, to je vlastne top, co se da pouzit, dik vysoke citlivosti, bohuzel konstrukce je narocnejsi, jak truhla z bassreflexem a tremi pasmovymi menici a vyhybkami.
Dale pak cena opravdu kvalitnich menicu sirokopasmovych, je docela palba.
Na proti tomu postavit 2 a vice pasmovou soustavu, se dnes da, diky "vypocetni" a merici technice v domacim prostredi relativne jednoduse, za relativne male penize, ale je nutno si pamatovat, ze je to bezedna dira, od radove stokorun po statisice, to zalezi na tom, kdo na co ma.

Kdyz si udelas doma sirokopasmo, i to se da skoulet vcelku levne, nemusi to zrovna byt horn, nebo TL, staci i jednoduche systemy, jako je RJ enclosure a ani to nemusi byt moc velke, jako se na prvi pohled zda. Dokonce i open deskova ozvucnice, muze byt zajimavy system.
Doplnit neco subem, v tomto provedeni neni problem.
FAST ale uz neni sirokopasmo.

Ja ted treba experimentuju z sirokopasmovymi menici 12", ktere na poslech na OB, neporebuji zadny FAST.
Ciste sirokopasmovy puristicky experiment, menic nemusi stat ranec, kus se vleze pod 20 eurovych, akorat menice sem musel nakonec shanet v PL, ponevac obchod v SR je nemel skladem.
Nakoukni obcas do vlakna fullrange, tam se resi vcelku sirokopasmove systemy, ktere dokonce i funguji.

Proc neni vice soustav teto konstrukce?
Musis nejake postavit a medializovat, pak jich bude vice.
V podsatate si mohu doma pripojit sub na 2.1 hotovy PA, ale nepotrebuji to. Me osobne muj nynejsi system RJ enclosure, pro spodni pasmo naprosto postacuje. Nepotrebuji tam tlacit umele spodek.
Posloucham vse mozne, od jazzu, po rock, pouzivam ty bedny i jako poslechove ku "TV", presneji ku sledovani toho, co stahnu, ponevac nedisponuji tunerem a kupodivu to dostacuje.
Kdyz sem ty bedny "porovnaval" z dalsimi, ktere mel doma znamy, tak sme dosli ku podobnemu zaveru, proc se delaji dnes tak komplikovane soustavy, kdyz to same, zahraje jeden reprak /dva, aby bylo stereo/ pri stejnem akustickem tlaku a spotrebe zesilovace na strane sitoveho napajeni kolem 5-8W, kdyz vicepasmova soustava ktera je buzena "velkym zesilovacem" zere pres 90W a pres to, neda to, co ty dve ohavne bastly. Nemyslim tim neda randal, ale presny jasny prednes.
Dokonce pri testu, ktery se tahal z trubkoviny, neco jako subwoofer test, mega bass test, kupodivu dva menice si vesele broukaly, sklenice se trasly, okna drncely, spotreba energie kolem 15W a zadny sub nebylo potreba.

Laik by rekl zazrak, ja nejsem zase ani odbornik, ale vim, ze ony sirokopasmove menice, maji zase jine mouchy a zvuk ac se zda byt kristalovy, ma take vady a zkresleni, jen neni tak vyrazne slyset, jako u spatne udelane vicepasmove soustavy.
Ale co by clovek zase cekal, od menicu SP205/8, ktery stoji do 8eur, jak kde.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

mechanik napsal:

. V 2 ani 3 ani 4 pásme sa nevyhneš deleniu v oblasti 300-3000Hz.

Dakujem za nazor, ale si trochu mimo temy, ja som chcel teraz len porovnat dva systemy, klasicke 2pasmo a FAST, nie riesit ine moznosti. Pri tom FASTe sa da delit do 300 Hz a mne sa to zda celkom rozumne, no nemam skusenosti takze vychadzam iba z teorie podla toho co som doteraz nacital.

to wimhurst - komplexna odpoved ako vzdy, dik smile to vlakno o fullrange sledujem pozorne. Mna laka vyskusat ten koncept fast, tak ako pises za malo penazi to moze byt kopec zabavy, hlavne pri tom tvoreni, aky bude vysledok netusim, ale som zvedavy. Ja som pouzil sirokace SPX-30M na staelity ku domacemu kinu a aj na stredove repro kde som pouzil dva v serii. teda tie satelity mali byt povodne ku pc, ale nadchli ma zvukovo tak som ich pouzil k tomu kinu a potom som k tomu dorobil aj ten stredovy. Teraz zvazujem pouzit tie iste alebo SPX-32M v tom FAST s nejakym basakom SPH-165 / SPH-175 / SPH-176 / SPH-6M / SPH-8M  alebo ak ma niekto iny typ necham si poradit.
Celkom rad by som si tie tvoje bedne vypocul, ak by bola taka moznost a pri tom aj pokecal a pripadne zlikvidoval flasku vinka, co som Ti bol byval slubil big_smile

Je mi jasne ze su tu zastanci roznych koncepcii a kazdemu sa paci nieco ine. Ja ako totalny laik si rad vypocujem rady a nazory ludi, co sa tomuto uz nejaky ten piatok venuju...

(upravil TheLastUnicorn 6. 5. 2018 21:24)

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

wimshurst napsal:

Proc neni vice soustav teto konstrukce?

Protože každý soudný člověk, který ví, jak to má hrát a má cosi naměřeno a nakonstruováno zjistil, že je to k ničemu a přes šíra cesta nevede. Je to zajímavý, ale to je všechno. Kdyby to bylo tak skvělý, jak o tom přívrženci mluví, už na tom hraju dávno.

forgi: Áno, každý má rád niečo iné...ja mám rád napríklad, keď zostava hrá primárne to, čo má hrať. Samozrejme môžeš bez problémov vziať SPX-31M alebo 32M a deliť ich pod 300Hz s nejakým basákom - samozrejme tak, aby to citlivostne vyšlo, čo nie je úplne jednoduché, pretože obe SPX majú pomerne nízku citlivosť. Tak 86-87dB je ešte OK. A ako to bude hrať? Bude to tupučké, ako motyka. Výšky nijaké, stredy bez dynamiky... Odkiaľ to viem? pretože som kedysi skúšal SPX-30M s ARN5608. Nakoniec som z k tomu musel pridať 0,75" kalotu, aby to aspoň trochu slušne hralo. Aj tak som sa toho nakoniec radšej zbavil.
http://img18.rajce.idnes.cz/d1802/10/10620/10620212_0a2734231bf5c1c55a77bcb7346978ef/images/DSCF1716.jpg?ver=0

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

TheLastUnicorn...
Ale proc padate na uplne dno necitlivych menicu, sice levnych, ale vysledkem nejistym..
Ja vim a chapu, ze si take musel vyzkouset a projit vlastni tzv "tvorivou zkusenosti".
FAST je neco uplne jineho.

Relativne levne a relativne dobre bedny se daji postavit z ruznych menicu, sice mene znamych, ale overenych, celkem kvalitnich.
Kdyz uz tedy deleni tak bud na spodku, nebo hodne na hore, menice citlive, alespon 95dB a hlavne podle moznosti z velikou plochou membrany.
Nrtvrdim, ze SP200X, nebo BG 20, je dobra cesta, ale tyto a cela spousta nastrojovych menicu, nebo dokonce koaxialu, udela dobrou, ne li vybornou sluzbu.. Tam deleni je mozno provest opravdu hodne vysoko, jen se musi udelat take kompenzace, ponevac je to hodne "rozevlate"
treba menic typu K12H-100TC, se da delit nad 8k, pricem cena byla pred par lety kolem 70USD.
Nebo takovy FTX0820, na "domaci zvykani" ve 20l bedne, kde cena menice, co si pamatuju, byla kolem 110 USD
Tam se dalo v pohode udelat deleni na 6K.
Nemusi byt vsecko od "celestincu" jen do komba, pro kytaru.
Mne kuprikladu inspirovala jedna soustava, kde byl pouzit jakysi no name 10FR300PR, kterou sem mel moznost vyzkouset, takze mi vrta hlavou porat neco na ten zpusob.
Pro overeni vlastni "tvorive zkusenosti" sem se vrhnul na alphardy, za par drobnych.

Netvrdim, ze budoucnost patri sirokopasmum.
Ale ani to neni cesta do pekel.

Podle mne, je budoucnost v oblasti bastleni, ale i v komerci, bude spocivat  ve vynechani pasivnich vyhybek a komplexniho spracovani deleni, fazovani, ci kompensace charakteristik vicepasmovych soustav v DSP a buzeni kazdeho menice, primo malymi zesilovaci D.

Puriste se najezi a budou rvat o praseni a niceni celozivotniho analogoveho dila, spocatku na OC30, po moderni a uz nesehnatelne HF spinaci tranzistory.
Mamonari a obdivovatele plochych civek a Lo ESR svitkovych kapacit, rvat o prichodu antikrista a konce sveta.
Vakuovy konzervativci si budou obhajovat teplo domova, vytvorene vyrobou miliwattu uzitecneho audiosignalu, kilowattem tepelne straty absolutniho linearniho Ackoveho PA AF na elkach typu 3-500Z, nebo lepsich.

Ja ale posilen vedomstmi, nebo spis zkusenosti dob minulych, vidim take do budoucna. Nejde jenom o to na cem se posloucha, ale take co, se bude poslouchat.
Nejde ani tak o format, ale o obsah.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Měl jsem i fostexy. Ty určitý problémy maj všehna šíra společný a to já prostě nepřekousnu. Pro sebe už nic míň, než klasický 4-pásmo, velké 2-pásmo s OSWG nebo Synergy Horn stavět nebudu. A raději budu mít 40-16 000Hz v -3dB s dobrým DI a s citlivostí 85dB/W/m. Výkon dnes u zesilovačů není problém, nepotřebuju tedy 95dB/W/m na úkor toho ostatního. Jestli už půjdu cestou pasivních výhybek, nebo DSP je ve finale jedno. Dá se to udělat dobře tak i tak.

(upravil Rosak 8. 5. 2018 9:14)

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Chlapi v tomhle se tezko hleda shoda. Sluch a vnimani zvuku je podobne individualni, jako vnimani barev. I kdyz se s druhym clovekem shodnete na dobrem pocitu z jedne soustavy, rozejdete se v nazoru na zvuk druhe.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

U dobré soustavy jsme se v drtivé většine případů shodli, že je to to celkově dobré...někdo preferuje víc výšek, někdo míň, někdo prezentnější, někdo basovější. Ale průserové bedny byly prostě průserové bedny a slušné bedny byly slušné bedny. Na tom jsme se shodli v podstatě vždycky na všech poslechovkách. A dokazují to i slepé testy, které provádělo JBL. Proto bych tady nerad vedl debatu tímto směrem. Studiové monitory se asi taky jako širokopásma nebo f.a.s.t. nedělají, že? Kdyby to bylo opravdu dobré, dělali by to tak všichni, nebo téměř všichni. Ale z nějakýho důvodu nedělají a přitom je to tak jednoduchý...a o tom to je - minimálně polovina zastánců širkopásem to tak dělá hlavně proto, že neumí udělat kloudnou výhybku pro vícepásmo. big_smile
Samozřejmě ale nikomu žádný řešení nevnucuju a důležitý je, aby všichni šťastně poslouchali to svý. wink

(upravil mechanik 8. 5. 2018 16:08)

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

S DSP a Dčkom pre každý reproduktor si niesom tak istý. Vyžaduje to nejake "všetko v jednom" riešenie teda digitálne vstupy, DSP pre minimálne 6 kanálov a 6 kanálový prevodník a 6 koncákov. Trochu nastáva problém s pripojením gramofonu... A/D prevodník? To už je v celku potom dosť prasácke riešenie a asi ani nie uplne lacné. Teda hlavne keď to má kvalitne hrať.

Dalšia možnosť keby to riešili klasicky s D/A prevodníkom a koncákmi tak medzi to zaradiť DSP s A/D a zase D/A prevodníkom. Len to je koncepčne uplne najhoršie riešenie. Tu sa nedá o nejakom čistom a kvalitnom riešení hovoriť.

Na koniec je tu problém že keď tie DSP výhybky pre 2/3/4 pásmo tam budú a budú nastavené tak to ide použiť len ku konkretnym reprobedniam... Výrobcovia tiež asi reprobedne bez výhybiek predávať nebudú... Jednoducho pasívne výhybky sú stále elegantné riešenie s najmenej obmedzeniami.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Tak s tímhle nesouhlasím. Ti má v nabídce audioprocesor co má pwm výstupy přímo pro koncový stupně, vstup I2S, jestli má AD převodník nevím, ale 99,9% zvuku dnes jde v digitální podobě.
Myslím si, že to co je na straně 6 je jasný... Digitální filtry umí to, co klasika ne, změna amplitudy bez změny fáze s kmitočtem a podobně, ale to je jiný téma, navíc o tom moc nevím.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Mechanik..
Ale Gramo ma mit predci vystup USB. lol
RIAA korekce z diskretnich soucastek, nedejboze z elektronek, meli byt predci zakonem zakazany, stejne jako zarovky v EU.
Mechanicka jehla bezici po vinylu, produkuje toxicke mikrocastice a vlakna.
Gramo ma mit snimaci laser.

Ja to vidim tak, ze to jde jiz dnes, udelat jako bych chtel, ale ja to neumim..
I kdybych vzal Kaeda na plny uvazek, tedy podelil se snim o almuznu, asi to dohromady nedame.

Ale prijde doba, ze se to bude dat ubastlit bez specialnich naroku na programovani, tedy podle sablon a modulu.

Ja se opakuju, jako poskrabana deska.
Ale co by bylo krasnejsi, jako pripojit treba ty sirokopasma na kousek plosaku, ktery by obsahoval uplne vsechno a na misto pracnych korekci hrbateho prubehu menicu, by pomoci mericiho mikrofonu, se ocichala soustava a vytvorila by se autonomne cela kompensacni sablona, v miste poslechu.
No a ku tomu jeste ten sub, aby to bylo komplet.
Mozna jeste vyskove drivery paskove.
Aby to slo v pasmu od "jeste neslysim", ale zidle se mi trese, az po "uz neslysim", ale uvolnuje se mi spina na brylich, takze signal ultrazvuku je pritomen..

(upravil mechanik 8. 5. 2018 21:42)

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

kaed, tým sa nejake veci riešia ale tažko povedať na akej kvalitatívnej úrovni ten celok bude. Každopadne ten procesor by v prípade vynechania pasívnych výhybiek musel byť nastavený na konkretne reprobedne a pre HiFistov čo si krabičky radi menia by to nebolo ono, rovnako tak pre výrobcov reprobední a nastavenie by malo byť asi továrensky dané a každopadne by to nebolo pre amatéra. Deliace kmitočty a možnosť zničiť výškové reproduktory... To DSP je zaujímavé na riešenie problémov akustiky aj keď údajne ani tie digitálne filtre niesu najlepšie... Proste sa to hodí hlavne do "všetko v jednom" riešenia, kde sa požaduje vysoká flexibilita (DSP), menej hladí na kvalitu a požaduje sa nízka cena a rozmery. Na akej úrovni sú asi hodiny na tej doske od TI s procesorom? čo napájanie stabilizátoru a šum? Pochybujem že sa to tam rieši.

Na koniec v lacnejších veciach sa to používa asi. Pred rokom som počul o TV čo si sama nastaví DSP... Ale tvrdil to človek čo tomu príliš nerozumie tak neviem ako presne to funguje. Každopadne frekvenčka tiež nie je všetko. Veď keď to má malé reproduktory v plastovom ráme čo mieria na stenu a zvuk je len odraz tak je to celé dosť "o hovne" big_smile

Pre mna poriadny dac vyzerá takto:

https://www.gredaudio.com

Optické oddelenie, 2x AD1955 MONO, vymakané zdroje.

S výkonovým PWM, z digitálu rovno do koncáku a DSP je to ako kedysi s tranzistormi, dosť vecí sa tam musí vychytať pre to že bežné zaužívané meracie metody a prístupy nestačia. Vznikajú tam iné typy problémov. Ja vidím problém v tej nekompatiblite k tomu aby sa to presadilo vo vážnejšom HiFi. Ako som už písal lyngdorf hral myslím si že dobre, ale doma som ho nemal. Každopadne evidentný prúser ako sa často popisuje som nepozoroval. Časom by som celkom rád postavil aj nejaku digitálnu hračku a "osahal" si to. Ale musí mať implementácia tých čipov trochu úroveň...

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Standartní AV receivery mají "měřicí" mikrofon, kterým si nastaví DSP podle prostoru a beden, co jsou k tomu napojený, myslím, že podobně by se to dalo odladit i jako výhybka pro reprobednu, ostatně někteří používají DSP pro ověření návrhu reprobedny, a to i na tomhle fóru nebo na reprománii. Když to děláš častěj, tak je to určitě rychlejší metoda, než skládat pasivní výhybku, navíjet cívky a pak zjistit, že to není ono. Takže DSP ano i ne. Ve spotřebce pro 60% uživatelů ano, a hodnotí to jako kvalitativní zlepšení, oproti AV receiveru bez tohoto, s mizernejma bedýnkama, 39.9% uživatelů je to úplně jedno, ani ten AV receiver nemají, a to 0.1% můžeš být ty, částečně já a pár dalších...
Ostatně PA se bez DSP snad už dnes provozuje jenom jako retro, když má kapela napsaný na plakátě, že hrají na aparát ze sedmdesátejch let.

(upravil mechanik 8. 5. 2018 22:12)

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

V PA je to dosť o rozmeroch a komforte. Nemyslím si že udáva správny smer. DSP na doma používajú vyznávači tých velkých horn kludne s 15" pod tým. Potom tam napchajú molitan čo zožerie pár db aby to odstránilo problémy zvukovodu... Ja by som teda 15" delený možno na 800Hz s malým driverom doma nechcel... Inak tam sa to DSP hodí pre to že to má už geometricky daný posun ako svina, čo už pasívne nejde ani dobre naviazať. Keby to hralo tak super myslím že by to bartoli na hifislovanete nepredával rok či dva, myslím že to stále nikto nekúpil... To ani variantu s pasívnou výhybkou...

Doporučil by som tým ludom čo za D/A prevodník vopchajú další A/D + DSP + D/A prevodník si vypočuť čo robia OZ v I/V so zvukom, čo robí napájanie a kvalita stabilizátorov, jitter a iné veci. Postavil som 3 verzie DACu s PCM1794 a ide ich od seba jasne rozoznať. Teraz kreslím štvrtú s 2x AD1955. Keď už DSP tak jedine zaradené v I2S "úrovni". Nech má celá koncepcia aspoň trochu úroveň...

Stále je tu jasné že v praxi sa dosť vecí stratí, keď sa pustí neznáma nenapočúvaná nahráva a pustí sa to ludom bez skúseností. Alebo na koniec hocikomu neznáma zostava, nahrávka, priestor... Ale doma na to nespolieham a keď tam rozdiely sú ta ich riešim. O tom celé high fidelity hádam je.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Nepredajnosť bartoliho bední imho nespočíva v samotných bedniach ale v Bartolim samotnom. Ja osobne som 1518 nepočul, ale nepochybujem o tom, že hrajú perfektne. Ja som kedysi tejto koncepcii tiež neveril...ale vyskúšal som a zmenil som názor.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Ale tých ludí čo zmenili názor je málo. No nemá zmysel hádaka ako na slovanete. Keď sa i to páči, to je to hlavné.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

mechanik: uz se musim ozvat, protoze tech bludu o 2p koncepci s velkymi zvukovody bylo dost. To co pises o deleni 15" na 800Hz, ze nejde pasivne apod. jsou nesmysly. Misto spousty slov si to nekdy poslechni, pripadne sam navrhni. A nebo minimalne se zdrz tech hloupejch a lzivejch argumentu ohledne problemu velkych zvukovodu, fazovych posuvu jak svine, ze se do nich musi nacpat molitan, apod. Vse to jsou bludy nebo minimalne veci vytrzeny z kontextu.

(upravil mechanik 9. 5. 2018 15:56)

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

O tej fázi som čítal niekde tu ale vedla na fore, písal to sám nejaky z konštruktérov. Zamysli sa nad tým ako daleko je ten driver od stredobasáku... Tiež som napísal že "nejde". Ten molitan, o tom písal MaBat a že to uberá citlivosť a má to riešiť nedokonalosti zvukovodu o tom by mal niekde písať sám Geddes. To niesu žiadne klamstvá ale nevýhody koncepcie. Tak ako nevýhoda klasického 2 pásma bude pokles na delení mimo os. Inak by ma zaujímalo či niekto niekedy ukázal vertikalne merania mimo OS, pre to že podla mna dobre vyzerať asi nebudú keďže ten driver je dosť daleko od stredobasáku.

Že nechcem doma 15" delený s driverom na 800Hz je potom ma vec, napísať to hádam môžem. Tiež to má frekvenčný rozsah ako velké 2 pásmo alebo sakra malé 3 pásmo a je to velké. Tá citlivosť väčšinu ludí aj tak doma zaujímať nebude. Kto si myslí že keď to má cez 92db/1W/1m tak to môže pohánať lampáčom alebo 20W ABčkom tak je mimo a má nulovú praktickú skúsenosť. Keď to má trochu hrať tak to aj tak určitý výkon mať musí. Mal som doma na basoch paralelne 10PS26 od BC, tak som si aspoň niektoré veci skúsil.

(upravil pet007 9. 5. 2018 17:51)

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

A jak daleko je driver od stredobasaku pri prumeru 12" a vysce horny dejme tomu 330mm? Zhruba tech 330mm. Pri deleni na 1000Hz vychazi dylka vlny 344mm. Hloubka (akusticky stredy) 12" basaku byva kolem 120mm, hloubka horny se udela stejne. Porad je v tom nejaky problem ?

Příspěvky [1 až 20 z 37]

  Stránky: 1 2 »»»

Audioweb.cz » Reprosoustavy » Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£