Je to spíš takový pokus. Chtěl jsem si to prostě vyzkoušet jestli tudy vede cesta (myslím že vede ale musí se na to trochu jinak - tohle je první nástřel) a když to nestojí moc peněz tak proč bych to neudělal že? Každá zkušenost dobrá. Hlavně mě k tomu motivovalo to že v práci máme takové malé srágory které vydržím poslouchat celý den a doma ne. Tak jsem zkoumal čím to je. Je to tím že to má málo basů a mnohem živější středy. Ne výraznější - opravdu myslím živější. Tak jsem to chtěl zkusit s něčím lepším a hlavně větším aby to šlo samo o sobě přeci jen trochu níž. Tak jsem koupil ty repráky za 160Kč/kus (za 170 i s dopravou). Postavil jsem frekvenční filtr, protože ten reprák byl na vyšších středech dost uřvaný. Cívky jsem si navinul sám na prázdné cívky od cínu drátem 2x0,85, foliáky jsem měl, koupil jsem akorát odpory. Zatím to mám jen ve velké bedně od monitoru vyztužené vnitřními přepážkami než udělám tu hornu. Materiál mám také v dílně. Je to sice 18mm DTD ale nechce se mi do toho investovat. A ono to opravdu zní o dost jinak. Není to vhodné na všechno (hlavně ne na bum cink hudbu) ale na takovou pohodovou muziku jakon je třeba Enigma - Back To The Rivers of Belief a podobné to zní velice zajímavě! Když poslouchám v ose tak abych ni neřekl že je tam nedostatek výšek, spíš mi připadají dost zkreslené. Holt je to reprák za pár korun. Také jsem zjistil že to zní mnohem lépe z větší vzdálenosti než z blízka jak tvrdil někdo na nějakém jiném foru (myslím že na slovanetu). Předpokládám že se zvuk zlepší s pořádnou ozvučnicí ale není to ono.
Tahle zkušenost ve mě vyvolala myšlenku že bych chtěl zkusit bednu ve které hraje co nejširší možné pásmo střeďák a výškáč by byl dělený hooodně vysoko a basák naopak extrémně nízko. Prostě takové atypické třípásmo i za cenu nedokonalé charakteristiky. Ale to je jen myšlenka a hlavně je to zase třípásmo. raději bych zkusil nějaký opravdu kvalitní širokáč se subem ale na to nemám $$. Možná jednou. Až bude tohle hotové tak to sem nafotím.
Edit:
Ještě bych to chtěl fiknout někde kolem 90Hz protože ty nízké kmitočty zanášejí do reprodukce zkreslení. Vím že by to bylo lepší spíš tak kolem 200 až 300Hzale to už by zase šlo moc signálu do subu s 2x ARN226-7 a to nechci. Já to chci jen malinko podbásnout na nejnižších kmitočtech kde nevadí jejich charakteristika zvuku. Kdybych dělil výš směrovalo by to na basech a přišel bych o výhody širokáče v jeho rychlé odezvě. Toť moje úvaha. Vím že ten sub s 226 není ideální ale válí se mi tu už asi 5 let nedodělaný tak tu zadní stěnu, povrchovku a tlumení mu ještě dám.