Bednu v monu jsem měl postavenu vedle projektu Unibox 5B2. Přímo k věci - Nyksu není můj šálek čaje a na rovinu říkám, že to nejsou moc dobré bedny. Požitek z hudby se nedostavuje, relaxovat mi u nich nešlo. Vše to je ale jen o srovnání a pokud ho někdo nemá a neměl bedny lepší, nebude hodnotit tak kriticky. Takto jsem to slyšel u sebe a jsem zvědav, jaké to bude jinde.
Co je dobré, tak vzhledem k dobrému sladění fází je zvukové pole jednotné a žádné frekvence vyloženě nevyčnívají nebo nechybí. Jiná věc jsou tranzienty, uvolněnost, přirozenost projevu. Výškáč postrádá detail, je pod dekou a nevýrazný; čekal jsem jasnější sykavky, ale není to špatné. Rozhodně je lepší poslouchat tyto výšky bez života, než otravné Sica LP98.25/245TW v projektu Harris MKII.
Ozvučnice mě vzhledem a kvalitou zpracování nadchla, povrchovka je odolná; uvnitř je to ale krabice s jednou obvodovou vzpěrou. Bassreflex zprvu zlobil, ale podařilo se ho zkrotit. Box přibarvuje, má jasný dozvuk a boční stěny vytváří vlastní harmonické, což všechno má velký díl na celkovém dojmu.
Bedny není dobré pouštět moc hlasitě. To ale ani Uniboxy.
U16RCY/P jsem prozkoumal blíž a změřil v blízkém poli tady. Kónus má prohnutý exponenciální tvar (odtud asi Curv cone), materiál je tkaný PP (woven polypropylene) a přejetím se prst zadrhává; původně jsem myslel, že oproti běžnému polypropylenu půjde jen o vnější vzhled a povrch bude hladký, je tu tedy podobnost s membránami z uhlíkových/kevlarových vláken. Takto provedený kónus má i své typické rezonance. Kónus je podobně jako u ARN 567 nestabilní kolem 280 Hz, kdy protilehlá místa krajů kónusu mají jiný rozkmit s rozdílem až 3 dB (což pro stejnou aktivní plochu by dělalo √2násobek rozkmitu). Středění má několik vlnek a je široké, na 320 Hz má rezonanci, viditelnou na impedanci zde. Dál je chování ještě zajímavější. Koš je poctivý odlitek. Magnet neobsahuje Al prstenec a provedení trnu bude asi základní bez T vybrání, změna Le(X) je tedy velká, takže s rozkmitem se vlní i střední pásmo. Harmonické zkreslení je hlavně na nižších středech zvýrazněné a trpí i vyššími harmonickými. Basy jsou "přebarveny" nejbližšími harmonickými (2. a 3.) a základní harmonická je tak přehlušena a vnímána jako slabší spodek. Klavír je zkreslený a nepřirozený; chtěl jsem zkusit jiný zesilovač, ale ten nemám, každopádně Dayton RS150 je v porovnání vyspělejší reproduktor s čistějším zvukem.
U16 jsou možná bez úprav i v bednách Fischer & Fischer SN/SL 270AMT, v d'Appolitu s 6dB filtrem.