Re: Test operačních zesilovačů
Já to nechci. Jen tu mám tisíc pracovních záložek a ztratilo by se mi to tu. Tak se mi občas hodí si něco uložit do příslušnýho vlákna. V podstatě vás zneužívám
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Ostatní technika » Test operačních zesilovačů
Já to nechci. Jen tu mám tisíc pracovních záložek a ztratilo by se mi to tu. Tak se mi občas hodí si něco uložit do příslušnýho vlákna. V podstatě vás zneužívám
Já to nemyslel Jardo na tebe ale obecně,spíš jako jemné upozornění že věci nejsou často takové jak by se zdálo z youtube či netu. Něco jsem v prackách sám měl v dávné době kameňáka a czapa a něco málo jsem i testoval nověji dokonce i v operákovým šílenství s d10s,což jsem publikoval tady.
Ale ctím že co mi neříká pane a mám zapůjčené,čehož si vždy velmi považuji, abych si něco sám zkusil a třeba řekl zapůjčiteli svůj názor pokud o něj stojí,že nikdy nebudu (ani dobrý nebo špatný)výsledek nikde publikovat,neb to nechávám čistě na majiteli.
Nabízí se tak jen zásadní otázka, proč to,pokud je to taková pecka,doposud nikdo ještě nikde veřejně řádně neotestoval a hlavně i nezměřil u v porovnání s klasikejma běžnejma operákama,třeba klidně i v tý blbý D10s kde je patice.
Diskrétní OZ.
https://www.sonicimagerylabs.com/produc … Ticha.html
Už dávnejšie (r. 2012) som urobil test s preampom PRE1,kde boli použité moduly diskrétny OZ (8xobyčajné BCxxx, pár 1206 odporov) , Jfet ( OPA1641)a bipolár ( OPA1611). Keď poslucháči vedeli, čo počúvajú, popisovali jasné rozdiely. Keď sa urobil slepák, tak výsledok bola čistá náhoda. 9 poslucháčov, 3x nič " neuhádli", 3x1 správne, 3x správne. Pri meraní rozdiely cca 120dB pod signálom. ..
Rozdíly mezi OZ v obvodu jdou rozlišit na dobrém řetězci i při lepších parametrech měření,nicméně je to o vždy především o vhodnosti a implementaci v daném zapojení. Což bylo hezky vidět (i slyšet na sračkovým denonu tehdy zcela bez úprav) v tomhle vlákně na základním laciném da převodníku, který měl k ideálu jistě daleko,ale rozdíly i na měření byly poměrně významné.
ohledně těch smd kostiček:
https://www.audiophonics.fr/en/opa/soni … -9354.html
Proštudoval jsem pečlivě datasheet (oceňuji to že vůbec je) ale i přesto, těch 109E bych měl vysolit krom slušnýho šumu prosímpěkně za co přesně?
Rozdíly mezi OZ v obvodu jdou rozlišit na dobrém řetězci i při lepších parametrech měření:D
Dá se Davide nějak definovat a charakterizovat "dobrý řetězec" a "lepší parametry měření"? Na jiném fóru jsem se poučil, že na "dobrém řetězci s dostatečným rozlišením" je slyšet rozdíl při změně síťové šňůry. Já nevím, školy nemám - jak se říká, ale podle mě, když je slyšet rozdíl při změně síťové šňůry (pokud nemá defekt), tak řetězec stojí za hovno.
těch 109E bych měl vysolit krom slušnýho šumu prosím pěkně za co přesně?
Existuje pomerne výstižný názov, je to "daň za blbosť".
2 PMA
Obdivujem Vašu trpezlivosť na HEF pri racionálnej argumentácii okolo sieťových šnúr.. Skúste im napísať tú poslednú vetu z Vášho príspevku, to možno pochopia
BV: obávám se, že ta trpělivost se už vyčerpala. Nicméně, tu Vaši radu zvážím
Tech diskret OZ je vic..
https://weiss.ch/products/oem/op2-bp-2/ KVALITA !
-------------------------------------------------------------------------------
https://www.bursonaudio.com/shop/suprem … Sc0HhUq8pphttps://staccatoaudio.com/portfolio_pag … id-single/
a
https://www.sonicimagerylabs.com/produc … Ticha.html at je to pokupe
PMA:
To jistě není zásadní problém, je to přesně takový, který co nejvíce rozlišuje jednotlivé nahrávky a má co nejmenší vlastní podpis. Optimální vzdálenost poslechu je daná podmínkami. V technice to znamená nízké zkreslení,čisté nezarušené pozadí,optimální sestavení jednotlivch komponent, pokud možno s co nejkratší a nejjednidušší signálovou cestou, včetně odpovídající kvalitní propojovací kabeláže a samozřejmě zejména kvalitně osazené a navržené reprosoustavy nebo sluchátka jak to komu vyhovuje. Nevidím v tom ani dnes žádný velký problém toto definovat. Limity samozřejmě vždy jsou,zejména je naprosto zásadní vnímavost testera a podmínky, ale zkušenější si myslím pokud opravdu chtějí něco pro sebe zjistit a ne jen popřít (což také jde udělat poměrně snadno) , si dokáží a umí i s tímto poradit a dost věcí od sebe oddělit a vše pečlivě připravit.
reeb:
Weiss je možná jedinný co papírově snese přísnější měřítka,nicméně otázkou je jaká je pak u tohoto výrobce skutečná realita
https://www.audiosciencereview.com/foru … iew.48377/ Objektivně toto za 10kUSD fakt asi ne,tak si nejsem jist zda tihle dokáží nabídnout něco co by mě mohlo zajímat.
Vymýšlet a bastlit diskrétní operák musí být skvělá zabava. Možná taky nějaký zkusím. Objektivně má dvě výhody, snadno dosažitelný větší výstupní proud a možnost udělat kmitočtově závislou degeneraci vstupní dvojice (tlumivky v emitorech). Ale nikdy bych to nedělal jako modul do DIP8.
Jiná věc je, že pro nejmenší zkreslení je potřeba kompozitní zesilovač a ten se musí poskládat ze dvou brouků.
Proč vlastně nikdo neudělal kompozit v jednom pouzdru, stačilo by vyvést jeden pin na kompenzace a výrazně by se zkrátily dráhy signálu, které mohou být kritické?
2 PMA
Vydržal ste to dosť dlho ,ja som tam rezignoval pred 10 rokmi, audiošamani a " postihnutí" vydržali doteraz s tými istými blbosťami. A ten názor na vplyv sieťových káblov (mimoriadne slušný a korektný!) by ste im tam mal dať, však sa ho priamo dožadujú, bude " veselo".
Malý příspěvek k "rozdílu" zvuku mezi operáky - v roce jsem 2017 jsem dělal test mezi 4 operáky - MAA1458, LM4562, TL072, OPA2134, nahráváno v loopbacku při zisku 1 a úrovni cca 150mV. Jediný výsledek z rozdílové metody byl v šumu a u 1458 ještě vylezly síťové složky na cca -110dBr. Jinak NIC. Soubory mám uložené, níže je link na rozdíl mezi 4562 a 2134 (mono, 32-bit float):
https://pmacura.cz/delta_4562-2134.zip
Tehdy jsem přestal věřit na rozdíl zvuku mezi operáky (pokud nekmitají nebo tam není fatální chyba) a taky už jsem ho od té doby nikdy neslyšel. Použitá testovací nahrávka byla Night Train od Rickie Lee Jones. Abyste něco ze souboru slyšeli, je potřeba ho zesíllit aspoň o 40dB, pak bude slyšet v podstatě bílý šum.
Takže ta doporučení, čím osadit třeba sluchátkový zesilovač s BUFem, tak to padá?
Tehdy jsem přestal věřit na rozdíl zvuku mezi operáky...
Přestal věřit a nebo nechtěl slyšet rozdíly?
Každý OZ od výrobce má jiné vlastnosti. Různá technologie, rychlost, šířka pásma, zkreslení, šum a další věci. A to se neprojeví ve zvuku? Vždyť už kdysi na slovanetu, v době vývoje Dispre jste napsal něco ve smyslu, že už vás nebaví poslouchat operákorový zvuk. Pak v dalším srovnání preampů, že i když měří zhruba stejně (THD), tak hrají různě.
Čim budeš starší, tím víc se musíš spolehat na "berličky", protože vlastní orgány přestávaj fungovat. Průser nastává když ty berličky začneš cpát těm co ještě fungujou
No nevím, mám doma diy sluchátkáč kde za Oz je diamond buffer a sluchátkáč kde za Oz je konec s darlingtony a u obou je velmi, velmi znát jak který použitý typ Oz hraje --- a že sem jich zkoušel.
pokud nekmitají nebo tam není fatální chyba)
Slepý test..A potom osciloskop, spektrák a hľadať chybu.
Bastl : vzal jsi mi to z huby. a obávám se že asi nejen sluch,spíš mi to příjde jako nějaká blbá bilanční obhajoba průměrnosti a marná snaha zabránit zjevnému "že král byl asi vždy tak trochu nahý."
..
Audioweb.cz » Ostatní technika » Test operačních zesilovačů