Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 3 z 3)

Audioweb.cz » Reproduktory » Reproduktory SB Acoustics

  Stránky: ««« 1 2 3

RSS

Příspěvky [41 až 57 z 57]

(upravil dawsoo 24. 6. 2024 15:15)

Re: Reproduktory SB Acoustics

Hluchý jistě nejsi,ale jakkoli deformovaná impedančka je jenom symptom, kde je to hned vidět, že se děje něco blbého,ten hlavní problém je jinej a horší... že kmitání není čistě pístové (osová nesymetrie mag mezery,špatně sestavená kmitka a její přívody,nerovnoměrně či opatlané lepidlo i tam kde být nesmí apod) ale vždy bohužel nesouměrně  =  reprák se pak jinak mechanicky chová,parciálně kmitá má vyšší a skokově měnící se zkreslení THD i IMD a hlavně často pak při vyšším vybuzení se brzy přidávají i různé nelineární pazvuky a rovněž na cháře má taky často i jinej "krpatej" průběh zejména na horním konci pásma.

A ano slyšet to je,samozřejmě je mnohem víc než vidět na měření (já to poznám i dnes kdy jsem už "skorobunta" na ucho prakticky ihned na hudebním signálu i na tichým sinu). Je to samozřejmě vždy otázka míry, kde se člověk pohybuje,kde u beden z tesel a asijského smetí z hadexu či tipy či podobných odpadků je to asi fakt jedno ,ale u top či aspoň trochu slušněji osazeného projektu z vlastní zkušenosti vím že to hraje zejména u výškáče opravdu velkou roli a kdo tohle nezažil, neví co je to peklo s laděním vyhýbky když to furt hraje nahovno ač to měří perfektně... protože se to projevuje často uplně jinak než by člověk čekal a je to velkej problém to pro méně zkušeného konstruktéra identifikovat.

Repráky jsem středil ještě před vznikem amplionu a pak min tady na AW jako první psal o tom jak na to a čím co nejjednodušeji otestovat, pak hned se přidali i další kluci (check,kyselym,pistole a i další co na to taky narazili) cca už někdy v roce 2007-9 co matně pamatuju (šlo často hlavně o starší repra v bednách,který stačilo rozebrat a znovu složit,vyčistit starej tuhej FFL a pod., ale často i o uplně nové různé seasy,monacory,visatony a další značky). Jak píše kocour už tenkrát jsem pochopil že za kvalitu se platí a často to člověka vyjde líp a levněji než když se snaží na tomhle šetřit. To prohazování repro jsme dělali při hromadkách kde si více lidí koupilo stejný typ a bylo z čeho páry vybrat. Já to třeba u nejlacinějších (alík a spol) řeším koupí více kusů a znich pak vždy vyberu aspoň trochu rozumný páry.

Re: Reproduktory SB Acoustics

2 Dawsoo: nejsem si jistý, že jsme se úplně přesně pochopili. To, co tam jozy dával na začátku, rozhodně dobrý není. Já myslel měření od Kocoura. Jinak souhlasím, že třeba vyosení, zatuhlé přívodní lanka (od lepidla či příliš krátké) nebo přebytky lepidla udělají pěknou paseku a je to vidět už na impedančce a pak na zkreslení. Rozhodně jsem neměl v úmyslu srovnávat SB a třeba Bliesmu.
Ta moje otázka byla směřovaná na relativně malý rozdíl v peaku při Fs, když zbytek je stejný a plynulý dle očekávání. Zmíněné vady posouvají Fs, dělají různé "hrboly", kdy se "točí" fáze atd.

Re: Reproduktory SB Acoustics

Dawsoo ti presne na tvoju otázku odpovedal. Dôležite je aby boli meniče co najpodobnejšie. Tam to aj píše , ze prečo. Myslím, ze ta pochopil. Rovnako ako ty, neviem ci by som to ja počul.

Kocour: Ak by si mal chuť a čas, ja ti tie svoje kusy kľudne pošlem packetou a môžeš skúsiť spárovať a porovnať zvukovo. Výsledok môže byt, že ich bud naparuješ alebo mi ich len vrátiš späť tak ako ich dostaneš, ak vyhodnotíš, že to zvukovo nemá význam.

Re: Reproduktory SB Acoustics

Tak pokud nějaká nelinearita nebo jiná velikost píku na rezonančním kmitočtu kecá do signálu který se od výškáče žádá,tj. Cca 2.5 k a výše,ta to můžu ty svoje Relevátory hodit rovnou do koše.

Re: Reproduktory SB Acoustics

Hned vedle Revelatoru smile

(upravil dawsoo 25. 6. 2024 12:21)

Re: Reproduktory SB Acoustics

Jozy: přesně jsi to pochopil jde hlavně o tu stejnost.... já pevně věřím by to určitě slyšel každej,pokud by měl vedle sebe bezvadnej pár a druhej kde jsou takovéto rozdíly tak je to opravdu markantní rozdíl. I v tzv "raw testu" (bez vyhýbky přímo při malém signálu potichu) volně položených se u nestejných (kde je takováto nelinearita) se zcela zbortí stereoobraz a podání prostoru a zvuk je jakoby nakřáplej malej a divnej (blbě se to popisuje slovy) a vůbec to nemusí bejt subj. vnímané na výškách, ale často právě jinde kde jakoby měnič s výhýbkou už nehraje.

Já to slyším třeba i na obyč růžovém šumu,kdy v mono není fantom malej bod uprostřed. Je to tím že hudba je kompexní signál a pokud alikvoty a zkreslení je nestejné reprodukce celku není dobrá. To je také jeden z důvodů proč je preference drahých měničů s perfektní konzistencí výroby a kvalitní výstupní kontrolou a dělá to právě tu vyšší cenu. 

Poprvé mě takhle potrápily zrovna Scan Speaky D2008/851xx (které jsem vybral neb jsem předpokládal že budou kvalitní) když jsem dělal 3p s carbon audaxama HM210C0 a HM100C0,pamatuju si to že mi ty bedny dělal Aleš Bílej  (17let to už asi bude a pamatuju se, že u mě byl na krátké návštěvě i mladý Petr Kocour s paní a krátce slyšel finál výsledek s XT)  a kyselka stavěl to samý ale z aerogelu HM210Z12 HM130Z10 a XT-25 a hrálo mu to na první dobrou parádně....skoro půlrok jsem se s tím trápil, až pak jsem se nasral a dal tam po přefrézování nakonec XT-19/DX-19 a bylo to tam. Ty skenspíky (měly na impedančce problém podobně "malej" jako toto,a bzukaly při nižších frekvencích kolem 200-600Hz) a ještě každej trochu jinak ... tak jsem si furt říkal že to přeci nemůže bejt ono když to dělim na 3,5k a nakonec bylo) tak jsem normálně vzteklej poslal do koše a magnety pro výstrahu dal na futro,neb jsem na středění těch sraček fakt neměl nerva. Tyhle 19mm classic  výšky se opravdu SS hrubě nepovedly (zlatý 19TFF) a už jsem je nikdy v životě nepoužil. big_smile

Od tý doby si na toto dávám velký pozor. Prošlo mi toho rukama opravdu hodně a bohužel většina vejšek jsou trochu loterie,tak si vybírám  raději měniče kde je kvalita výroby dobrá a nebo se daj aspoň dobře dostředit.

Anti: Tobě se ty RR chovaj každej jinak? Pokud jo,a při testu nízkým tichým tónem kolem 250-300Hz (jeden nebo oba bzučej),  tak jsi byl varován že alík na tyto věci nikdy ne, protože trn a ten reprák má opravdu hodně úzký tolerance a napravit nejde (mam zkušenost také) tohle bohužel vystředit nejde a z alíku nelze ani reklamovat. SS jinak tyto reklamace plně akceptuje,ale jen při nákupech od nich nebo jejich autorizovaných resselerů. Ale nevěš hlavu, třeba ti to nebude vadit když není přímý srovnání.

(upravil therion 25. 6. 2024 12:17)

Re: Reproduktory SB Acoustics

Jsem se kdysi natrapil se Seas 25. Byly to nejake ulozenky na prvni pohled nepouzivane. No chyba prvniho usudku. Na vyssich stredech to melo zabarveni - no jak to popsat,  jako by pridavaly ruzovy sum do signalu. Nakonec jsem je rozebral a na povrchu civek byl jakoby "zpeceny" ferrofluid. Pritom civky po ocisteni byly cajk, lepidlo taky i ss odpor odpovidal datasheetu.

https://i.postimg.cc/fLSsHLpf/seas.jpg

(upravil dawsoo 25. 6. 2024 12:27)

Re: Reproduktory SB Acoustics

therion:
JJ přesně taky to samé,též jsem párkrát předělával 25TAFC/D na 25TAC/D (zapečený FFL cívky i mezera)  ... trpěly na to opravdu hodně (FFL v nich asi nebyl moc dobrej) bývaly hodně v posledních shanech spolu s G17 a L17 kde toto z nějakého důvodu rády dělaly.

Re: Reproduktory SB Acoustics

Davide já ještě nevím jak se chovají, jen vím že mají rozdílné hrby na impendačce a ještě zub, oba  smile Nemám srovnání, budu spokojený i s rozdílnými. Když bude nejhůř, šáhnu po těch Discovery, ty mají impedančky ukázkové....

(upravil dawsoo 25. 6. 2024 15:11)

Re: Reproduktory SB Acoustics

Anti: zkus je písknout sinusem 275Hz (já to na tomhle kmitočtu +- slyšel vždy asi nejjasněji) 1V rms,klidně i proti těm disco, pokud bude tón čistý bez bzučení nebo zkreslení,bude to ok.

(upravil check 25. 6. 2024 22:53)

Re: Reproduktory SB Acoustics

Impedance zobrazuje lineární charakteristiku, nesymetrická impedance je buď příznakem bandpassu - špatně vytlumené komůrky nebo jejího špatného designu, nebo je to příznak nelinearity poddajnosti či případně jejího omezení.

Nejčastěji jde o zateklé lepidlo kolem přívodních drátků cívky, špatně usaznou cívku bordel ve ferrofluidi, případně kombinace více věcí najednou.

Nelinearita se projevuje velmi snadno slyšitelně, jak píše dawsoo, pustit sinus 100-300 Hz, dát tomu výchylku řekněme 1 mm - podle velikosti závěsu a buď to bude jenom bručet a nebo to bude bzučet. Když to bzučí, tak je tam někde nelinearita, která je potřeba odstranit.

Tyhle nejlevnější ferritové řady od SBčka bohužel také trpěly tím, že třeba jeden kus tlumící materiál v komůrce měl a druhý ne - prostě na to zapoměli. Posílal jsem dodavateli fotku a bez problémů dodal nové, které jsem dodal tady v čechách zákazníkovi.
Do toho repráku s chybějící vatou/filcem si to diplnil z vlastních zásob a měl alespoň náhradní výškáč.

Neodymiové slepené řady tímto podle mých zkušeností netrpí, pár set kusů mi prošlo rukama. Rozdíly bývají u ferrofuildových, ale ty si páruju.

Ty feritové levné řady se ale dělají myslím více ručně a mají k nim ještě k tomu blbě nastavenou výstupní kontrolu. Dražší řady byly bez problémů

Absurdní školení člověka čekalo hlavně u Monacoru DT300, což je šmejd prvního kalibru. Od Monacoru bych si žádný výškáč nekoupil. To přichází ve stavu dodělej si sám.

Web

Re: Reproduktory SB Acoustics

U těch levných, by měli nabízet i stavebnici. Že by si to člověk smontoval sám. Mohl by si ohlídat pořádné vycentrování a tak.

Re: Reproduktory SB Acoustics

prog napsal:

...opravdu si troufnete ve slepém testu poznat tweeter s mírně nižší poddajností na Fs, když už na této frekvenci bude z velké části pokrytý vyhybkou?

Netroufnu, a právě z toho důvodu. Impedance Kocourových SB26 by měly být v rámci výrobní tolerance, nevypadá to nijak hrozně. Zelený je mechanicky více tlumený a bude mít tak v rezonanci menší amplitudu a tudíž i SPL v té oblasti. Červený v porovnání bude mít od 1,5 kHz směrem dolů až k rezonanci SPL postupně rostoucí. Vzájemný rozdíl v hodnotě impedance při rezonanci je jen 0,5 Ohm, rozdíl v SPL bude tady malý a pozvolný; je to hluboko pod dělením a v normálním provozu překřičené druhým pásmem. Kdo by to viděl jako problém, dá se to řešit přizpůsobením filtru s malinko jiným kondem/cívkou, ale ani 3% tolerance součástek na to stačit nejspíš nebude.

Mimochodem i v datasheetu se s nerovností kolem 500 Hz počítá - některé komory/systémy takové věci dělají. Pak je datasheet nějak starý, procesy ve výroby se mění a někdo tam doplní i poznámku jako "subject to change". Na výjimky se neuvádí ani tolerance; možná proto, že se z toho nestřílí.
https://sbacoustics.com/wp-content/uplo … C000-4.pdf

Každopádně dobře vystředěné tweetery/drivery jsou určitě základ, "zdravé" kusy se ale spolehlivě poznají až měřením zkreslení při vyšších SPL. Hezká rezonance na impedanci automaticky ještě neznamená "zdravý" systém, v užitečném pásmu - cca od oktávy za fs a dál - zkreslovat klidně může, prostě se dá do pohybu něco lehčího než celý systém (tady část závěsu, lanko). Další věc je namagnetování, u většiny výškáčů se to z impedance nepozná, takže rozdílná může být i celková SPL.

Fazit: Pokud jsou v užitečném pásmu zkreslením ok a není ani výrazně ujetá SPL, nezabýval bych se tím.


Tady je názorně vidět vliv na SPL.
https://i.postimg.cc/mtPrctFW/vifa-xd270f4-frequenzgang.png

A tady DT-25N: https://heissmann-acoustics.de/en/test-monacor-dt-25n/

Re: Reproduktory SB Acoustics

Pro zajímavost, takto vypadá SEAS 27TAC/GB - v trnu je prázdno, tlumena je až zadní komora.

https://i.postimg.cc/5X3C7r8Q/27tacgb.jpg

(upravil luikas 26. 7. 2024 11:02)

Re: Reproduktory SB Acoustics

Zajimavy, pro srovnani RST28F:

https://i.postimg.cc/dLqgFDT9/275-141-ALT-2.jpg

z obrazku to neni moc videt, ale ten filc je cca 2-3mm zvednuty na tykovych 4 "podlozkach" mezi kterymi jsou diry. U moji verze je ten filc jakoby kulaty/ma tvar polokoule. Hlinikovy former je velice rafinovany - ma spoustu zarezu a direk.

Mereni mam na jinym kompu, H2 je kolem -55 dB s jednim hrbem kolem 5kHz (cca -45dB, trochu se zlepsi po odstraneni difuzoru - coz ale zhorsi chovani nad 10kHz), H3 kolem -70dB, vyssi pod prahem mereni. Mereno cca 2V nearfield ve WG300. Vsechny harmonicke rostou pod cca 1kHz, vys jsou na urovni viz popis prakticky rovne.

BTW, jake mas zkusenosti s odstranenim FF? Hadam, ze se zvysi hrb na rezonanci. Ma to nejaky vliv na citlivost/prubeh fr. char. a zkresleni?

Re: Reproduktory SB Acoustics

luikas, hádáš správně. Jestli je na SPL v rezonanci převýšení, odstraněním to bude ještě horší; tady to ale problém asi nebude - předpokládám, že použitý ff je řídký a změna tak nebude velká. Citlivost dál bude stejná, jen snížením mech. tlumení nebude SPL i zkreslení tak vyhlazené - vyniknou místy jemné rezonance. Na druhou stranu se zlepší tranzienty, ale třeba sykavkám odebrání nepomůže.

Re: Reproduktory SB Acoustics

ok, takze to nema vyznam to delat. Spis si tak hraju, podle me je to slusny vyskac, kor za ty penize.

Příspěvky [41 až 57 z 57]

  Stránky: ««« 1 2 3

Audioweb.cz » Reproduktory » Reproduktory SB Acoustics

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£
Sekabet spor bahisleri ve casino oyunlarıyla sekabet güncel giriş adresinde sizlerle.