(upravil TCx 23. 8. 2010 22:38)

Re: DPA 110 > 223

zuki: Tomu, co popisuješ, se hodně blíží NAD M2. Je to taková vlajková loď NADu mezi integrovanými zesilovači. Stejnou technologii prý chtějí v budoucnu použít i do svých levnějších zesilovačů.

Sám jsem si postavil PWM zesilovač z čínského modulu za 34 USD smile, založeného na čipu Tripath TK2050 (je považován za zvukově nejlepší od výrobce Tripath, výkon modulu je max. 2 x 100W do 4 ohmů), spínaného zdroje za 10 USD smile) (dá asi 120W) a hliníkové skříně za 31 USD (včetně síťové zásuvky, RCA a reproterminálů, a vypínače). Plus pár peněz doprava. Hraje to bez ohledu na cenu neuvěřitelně dobře - nešumí, mohutné a přitom pevné a rychlé basy, výšky detailní a přitom neostré, neunavující, zvuk je celkově velmi detailní a přitom pohodový, neunavující. Člověk vůbec nechápe, že to za ty peníze vůbec hraje, a k tomu ještě tak dobře... smile

Re: DPA 110 > 223

Problém je v tom, že jsi hluchej tetřev a víš prd, co je dobrá reprodukce..ale takovejch vás bude čím dál víc...

(upravil TCx 24. 8. 2010 12:05)

Re: DPA 110 > 223

Hmm, no je pravda, že jsem žádnej pořádnej "hájend" neposlouchal, když pominu výstavu High-End Praha, kde ale byl hluk a nic moc akustika poslechových prostorů. Nebránil bych se srovnání s čímkoliv, co je tu uznáváno za kvalitní. Pokud je někdo z Brna a okolí a byl by ochoten provést srovnání u něj (mám zatím špatně zatlumenou poslechovou místnost; ale na varhanní hudbu ideální - dozvuk jako v katedrále wink ).

Mimochodem - co to tedy je ta opravdu "dobrá reprodukce"? Liší se zásadně (v principu) od "opravdu hezké ženské", nebo "dobrého auta"? Nebude to stejně tak, že reprodukce zvuku a jeho vnímání je do té míry komplexní a subjektivní záležitost, že pro každého to bude znamenat něco (trochu) jiného?

Re: DPA 110 > 223

Já mám někde TA102 a bojím se ho big_smile... Zato DPA se nebojím wink

Re: DPA 110 > 223

No já jsem se toho mého levného modulu ze začátku taky bál, kvůli té podezřele nízké ceně. Tak jsem ho napřed připojil k reprákům od staršího levného mikrosystému Thomson, měřil ss napětí na reprosvorkách, apod., než jsem ho připojil na pořádné bedny. Ale má to krom ochran zabudovaných v čipu Tripath i relé na výstupu s opožděným připojením a rychlým odpojením, a asi i ochranu před ss na výstupu. Není to nějaký šílený bastl, ale docela slušně provedená věc z kvalitních součástek. Pro případné zájemce nebo zvědavce: www.hifimediy.com

(upravil kazzatel 24. 8. 2010 21:48)

Re: DPA 110 > 223

TCx: dobrá otázka...ono je to opravdu jako s krásnou ženskou, skutečná krása DOJME na první pohled, aniž by ses musel nějak domýšlet, zda je či není...u reprodukce se totéž ovšem vztahuje na uši a ne na oči...bohužel většina aparátů je asi tak na úrovni zmalovaný štětky, který musíš přikrejt hlavu novinama, ovšem METALOVÝ orálek dělá báječně...a je putna, že je bezzubá, na jinou stejně nemáš....:lol:

Re: DPA 110 > 223

TCx napsal:

mám zatím špatně zatlumenou poslechovou místnost; ale na varhanní hudbu ideální - dozvuk jako v katedrále wink

Ani v tomto nemáš pravdu, dozvuk katedrály je už na CD nahraný.

(upravil TCx 24. 8. 2010 23:21)

Re: DPA 110 > 223

kazzatel: Pro někoho je přitažlivá zrovna ta zmalovaná štětka (teď nemluvím o sobě)...
Na High-endu v Praze jsem letos udělal zajímavou poslechovou zkušenost. Slyšel jsem hrát "budky" od Wilson Audia (aniž bych do té doby slyšel o nějaké firmě Wilson Audio, tedy jsem nebyl zatížený myšlenkami o hájendu). Přišlo mi, že hrají fakt hodně dobře - měly takový velmi hutný, pevný, ale přitom detailní zvuk. Takže mě cena cca 360 tisíc za pár "budek" až tak nepřekvapila (resp. překvapila, ale vzhledem k tomu, jak dobře hrály, mi to nepřišlo neadekvátní). Už nevím, s jakým hrály zesilovačem, ale asi nějaký McIntosh.
Pak jsem slyšel elektrostaty Martin Logan se zesilovačem Sroll Lyric. Přišlo mi, že to hraje taky moc dobře, a přitom totálně odlišně od té první sestavy.
Vtírá se otázka, která z těch reprodukcí byla ta správná? Když byla každá úplně jiná a obě bych označil za vynikající...
Možná mám tu výhodu, že nemám mysl zatíženou představami co je správně, proto si můžu dovolit luxus hodnotit jen to, co slyším. A netroufám si hodnotit co jak hraje jen podle použité technologie. Slyšel jsem (na můj vkus) blbě hrající "digitál" a slyšel jsem výborně hrající "digitál" (tedy PWM zesilovač). Bohužel jsem zatím neslyšel žádné DPA, ale rád bych to co nejdřív napravil, abych si udělal obrázek...

Re: DPA 110 > 223

bubuxin: No jo, ale já když v té místnosti lusknu prsty, tak slyším doznívání ještě tak 2 sekundy... smile
A v čem ještě nemám pravdu? wink

Re: DPA 110 > 223

PWM moduly do NADů M2 už dostáváme jako hotové, osazené desky, mění se to celé a neopravuje se to, páč číňan to umí ze sračkovejch součástek vyrobit neskutečně levně.
Když srovnám NAD z druhé poloviny 90. let a dnešní produkci, je mi z toho na blití.
Nejlepší stroje byly s certifikátem THX, třeba 208, nebo i modely 214, 216. Ještě pořád slušná byla kombinace C272+C162, na tom se dala a dá pořád ještě poslouchat solidní muzika.
Jestliže ale v tichu dílny slyším digitální rušení, prolejzající do analogové části a nikoho to nesere, no tak to teda fuj, velebnosti.
Řekl bych, že podobnou, nebo stejnou filozofii má značka Advance Acoustic, s níž jsem už někoikrát měl tu čest.
Předražený načinčaný sračky, udělaný z mizerného materiálu, ale lidi jsou spokojení a chrochtají...zesilovače s mosfety IRFP totálně bez jakéhokoliv klidového proudu jsou ještě ten menší prohřešek..

Web

Re: DPA 110 > 223

Kvalitu součástek používaných v zesilovačích nemůžu hodnotit, ale asi bude kopírovat všeobecný trend ve spotřební elektronice - tedy maximální snižování výrobních nákladů a "programování životnosti" výrobku na dobu nepříliš přesahující záruční lhůtu.
Konkrétně u toho NADu M2 by ale mohlo hrát roli i to, že jeho PWM moduly jsou (pokud jsem dobře informován)založené na čipech od ZETEX Semiconductors, které představují v oblasti PWM zesilovačů docela specifické řešení, protože PW modulátor v nich je skutečně digitální, řízený DSP, a nikoliv analogový (jako u většiny class D zesilovačů), kde se vstupní audio signál porovnává rychlým komparátorem s analogovým signálem s trojúhelníkovým nebo pilovým průběhem na frekvenci typicky 400 kHz až 1,2 MHz. Analogový obdélníkový výstup této PWM je nějak (nevím přesně jak) porovnáván s teoretickým ideálním obdélníkovým průběhem, který by měl být na výstupu PWM, a odchylka mezi nimi je digitalizována AD převodníkem a přivedena zpět na DSP před PWM, kde je výstup korigován pro kompenzaci odchylek. Tedy i zpětná vazba je digitální. Ten princip mi přijde dost zajímavý, ale jak moc je to dobré pro kvalitu poslechu, to nevím. Sice jsem M2 chvíli poslouchal na High-endu v Praze, ale byla to taková letmá zkušenost, že bych z ní nedokázal říct, jestli to hrálo vyloženě líp než nějaký A/B zesilovač za čvrtinovou cenu.
Je fakt, že můj levný PWM zesilovač má i bez audio signálu na vstupu na výstupu signál s asi 0,5V amplitudou a frekvencí skoro 1 MHz, což se mi sice z technického hlediska moc nelíbí, ale na kvalitu zvuku to, zdá se, nemá žádný vliv, a reproduktory si s tím snad taky poradí.

Si ale říkám, že jsme tu všichni už pěkných pár příspěvků trochu OT. smile

Re: DPA 110 > 223

sinclair : Aldax nebude dále dodávat sady na stavbu zesilovačů p.Dudka ?
             To se mi zdá docela škoda...

Re: DPA 110 > 223

Pavla Dudka jste nasrali /jistě víme kteří/, takže pravděpodobně, pokud se nedomluvíme jinak, distribuce desek a součástkových setů pro Pavlovy zesilovače na Aldaxu skončí.

Web

Re: DPA 110 > 223

Přesně tak, tahle éra skončila...stavte si, stejně jako všude jinde ve světě, Páse, Líče, Symasymy, Krely...po mnoho let jsem byl za dobráckýho troubu, takže se toho rád vzdám...což ovšem neznamená, že to vše dávám k volnýmu použití, to ani omylem...

Re: DPA 110 > 223

Takže je poslední šance na objednávku nebo už nabrané zakázky budou stornovány?

Web

(upravil pslava 28. 8. 2010 13:12)

Re: DPA 110 > 223

Mě zase příjde, že stejně jako Páse, Líče, Symasymy, Krely...se budou stavět dál i Vaše DPA.
Pouze s tím rozdílem, že pokud padnou sady a dps v aldaxu, tak to většina amatérů bude bastlit na hnusnejch a nevzhlednejch tišťákák plnejch chyb a Vašemu jménu to leda uškodí...
Copak asi udělá obyčejnej smrtelník,kyž nesežene originál dps a návod? ...Koupí plošňák na ty srágory,co teď vycházej v amáru... Ti vychcaňější začnou znovu pajcovat...
Já mám pro sebe postavíno a na ostatní seru , ale říkám nejlepší obrana je dostupnost...

Re: DPA 110 > 223

Jestliže si člověk bez skurpulí a bez výčitek koupí evidentní pajcung, místo toho aby dotyčnýho poslal do píči, je to jen známka jeho morální vyspělosti...můžete si to omlouvat kde čím, ale je to tak...a právě vstřícnost zdejší komunity k plagiátům mě vedla k tomuto rozhodnutí...vstřícnost a snaha vše zlechčit a omluvit je na blití a já už k tomu nemám žaludek...

Re: DPA 110 > 223

... a poté z důvodu totální nedostupnosti jeho díla nastala doba bezmezného pajcování, na které nejvíce profitovali dobře převlečení zmrdi a rektální speleologové, kteří ho dosud oslovovali "Mistře" ... kniha Genesis ... big_smile

... historici mají pravdu - i dějiny mají svoji pravidelnou periodu ... ad #380>

(upravil Horys 1. 9. 2010 22:19)

Re: DPA 110 > 223

jj staví se zázraky (zmršené originály) z Amára... http://h.imagehost.org/view/0372/DPA_380

viz. http://svetelektro.com/modules.php?name … ;start=240

Re: DPA 110 > 223

to že nebudú dostupné originálne dosky a sady ako v Aldaxe iba nahrá do kariet tým šmejdom... nedoplatia na to tie "svine" ale práve takí ľudia ktorí si Vašu prácu vážia a preto si chcú kúpiť iba originálne dosky. ja sa tiež chystám postaviť nejaké to DPA-čko, no asi to pre mňa týmto padlo, lebo si dvakrát rozmyslím či si to budem leptať sám. najskor to tak bude, ale tak by som mohol aspoň trochu nejak prispeť a finančne povedať svoje vďaka. samozrejme to nevidím až tak do hľbky, neviem presne čo to všetko obnáša, chápem že to nieje jednoduché a zisk je minimálny (já bych si když tak priplatil wink no osobne rešpektujem Vaše rozhodnutie, aj keď je to velikánska škoda, osobne som s tým zmierený...