Re: DPA 110 > 223

MOSFETová DPA jsou pochopitelně ještě lepší a i já je preferuju. Není to "vstupní brána" ale pro mnohé "konečná stanice" a nejsou k mání pro každého.

Web

Re: DPA 110 > 223

Jak se to vezme. DPS se dají obstarat i víceméně legální cestou. Akorát né každý bastlíř je schopen to dát bez problému dohromady a ne každý ví kde k těm "legálním" deskám přijít.

Re: DPA 110 > 223

OK ale vraťme se k tématu smile

Web

Re: DPA 110 > 223

A pššt - nemusí to mít každej wink big_smile

Re: DPA 110 > 223

Každý jej mít nemusí, ale každý by se měl alespoň pokusit porovnat zvuk svého zesilovače s DPA223, nebo jiným DPÁčkem. A pak něco řešit, nebo rozhodovat.

Re: DPA 110 > 223

Jsou a budou i jiný reference....

Re: DPA 110 > 223

To jsou dobré zprávy.Držím palce.:cool:

(upravil MilanTuma 22. 8. 2010 9:53)

Re: DPA 110 > 223

Ačkoliv to již asi není tak podstatná informace, tak Panasonic vyrábí nyní sérii TS UQ elytů 10mF/50V v průměru 22 mm. Minimální odběr 200 kusů. Je tam i ten Sinclairův těžko sehnatelný elyt 6m8 / 80V v průměru 30mm, bohužel zase velký odběr. http://industrial.panasonic.com/www-dat … 00CE30.pdf

Dokonce i do Brystnů osazují Panasonicy, tuším že je to SST2 s nějakou starší sérií T UP kondů

http://www.audiofederation.com/hifiing/ … G_2621.jpg

Co se týče 223, tak pozor na pojistkové držáky, při menším stisku pojistky to tam dělá i desítky miliohmu přechoďáku. Osobně jsem pocínoval vrchní konec jedné strany pojistkového držáku a pojistku tam připájel na každém konci. Možná je to pro někoho nepřijatelné řešení, avšak vzhledově je to Ok a hlavně tak mám garantovaný minimální odpor ze zdroje, 15 miliohmu mezi kolektorem tranzistoru a elytem při pojistce 6.3A F (nepoužívám 2.5A F).
2.5 A F má 33 miliohmu, v držáku s menším stiskem i 60. S dostatečnou zásobou v elytech to má výrazný vliv na zvuk.

Re: DPA 110 > 223

Tůma, Ty seš KING lol

Re: DPA 110 > 223

Tůmo, jseš čuně a ne king - než ti přehoří šesttrojka, budeš mít basák v plameni...

Re: DPA 110 > 223

To se mi nějak nezdá...
Teoreticky,když budu ještě větší čuně, popřípadě až skoro prase a pojistky neosadím a propojím natvrďáka.....Bude to mít výrazný vliv na zvuk ?

Re: DPA 110 > 223

Nebude...

Re: DPA 110 > 223

To Kazzatel: Dobrý den mistře. Mám několik ideových otázek. Snad Vás s nimy nebudu příliš obtěžovat. Jste považovaný za legendu v oblasti vývoje zesilovačů v našich zeměpisných šířkách. Vaše mašinky jsou prezentovány jako legendární. Přínos příznivcům elektroakustiky je opravdu veliký. Dotaz č.1) Cítíte to táke tak?
V místní komunitě jste považován za vrchol pyramidy. Pokud se tady kdekoliv ve fóru optáte místních na to, co stavět. Obvykle Vám doporučí Leach nebo Vaše DPA, obvykle 222, nebo novější a jednodušší 223. Otázka č. 2) Kterou považujete za zdařilejší?
Nicméně nutno podoknout, že všechny konstrukce mají společný jmenovatel. Diskrétní polovodičové řešení ve třídě AB. Vaše legendární články teorie o zesilovaších vyšly v AR před více než 10 lety. Principy a obvodová řešení v nich byly natolik zobecněny, že se staly nadčasovými. Nicméně je to tak trošku pořád dokola totéž, pouze se mění/modernizuje součástková základna. V současné době je vidět rozmach zesilovačů na principu PWM, či jiných spínaných režimů. Jsou často opěvovány jejich výborné vlastnosti, nehledě na (relativně) odpadající  problémy s chlazením. Otázka č.4) Myslíte si, že tyto zesilovače skutečně předčí klasické analogy a proč? A pokud ano Otázka č.5) Je pro Vás výzva zkusit podobný vývoj v těchto třídách jako jste dělal/děláte v klasických analogových? Omlouvám se pokud jste již v této problematice něco publikoval, poslední dobou nemám příliš mnoho času věnovat se odborným diskuzím v oblasti elektroakustických přístrojů.

Děkuji za odpověď

Váš fanoušek

Karel

(upravil reeb 24. 8. 2010 20:14)

Re: DPA 110 > 223

add 2) máš něco tady:

http://audioweb.cz/viewtopic.php?id=10025

http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.ph … mp;start=0

chybí ti bod 3 smile

Web

Re: DPA 110 > 223

1) Co cítím já, je nepodstatný, to nechť si rozhodnou ti, kterým je to určeno.
2) Každý typ má své, což vyplývá ze zadání - obé je popsáno v návodech.
3) Ani omylem.
4) viz 3)

Re: DPA 110 > 223

Děkuji za odpověď, prosazování spínaných zesilovačů je tedy nejspíš obchodní tah.

Re: DPA 110 > 223

Trochu OT, ale nedá mi to: Dovedu si představit situaci obdobnou přechodu analog TV na Digi TV i u audia. A myslím, že to nebude ani tak dlouho trvat. Data se nasypou do řadiče, ten natvrdo zadá PWM do "konce" a nebude tam žádná analogová zpětná vazba, nic analogového (proč taky data převádět na analog a zase zpět), jen výstupní LC filtr. Pak otázka rozdílu analog/digi ztratí smysl, protože už i z mikrofonu atd. poleze digi signál...

Re: DPA 110 > 223

Ještě že nejde udělat digitální reprák...

Re: DPA 110 > 223

zuki: To bude ten plánovanej konec světa v roce 2012...

Web

(upravil marda 23. 8. 2010 15:29)

Re: DPA 110 > 223

Opravoval jsem zesilovač třídy D, 1000W/4R. Obrovský toroid, gretz 35A, kondy 2x 10mF/80V. Full bridge, na vstupu NJM4580 v protifázi, dál LM318 a IR2011S + časovací obvody, několik (MMBTA) 2N5401/2N5551, MPSA56, konec 8 ks IRF640N. Kondy low esr, PWM jede na 350 kHz.

Účinnost 95% je jediná a vynikající přednost tohoto řešení (D-class). Modul je jen na 2 hranolech a netopí (výkonáky jen zavřeno/plně otevřeno), přišroubován na ovládacím panelu (rozptyl 50W tepla při 1kW).

Tvar sinusovky děsný, namodulovaný bordel z vysoké spínací frekvence, překmity při přechodu (kladná/záporná půlvlna) jsou viditelné i v materiálech od IR. Tyto problémy vyřešila až fa Tripath třídou T.

Jsem ochotný snést tyto moduly na subech, kde je ucho neschopné rozeznat zkreslení. Směčka IRF640N je schopna dodat peakově stovky ampér, které vybudí 18" repro výborně. Avšak repra trpí, na kompaktech je zvuk škaredý, agresivní prskající bolehlav. Pálí se cívky výškových horen atp.

NÍZKÁ výrobní CENA je hlavním důvodem rozmachu PWM zdrojů a i konců, na úkor kvality zvuku.