(upravil Federmann 29. 8. 2008 11:45)

Re: Ban pro Federmanna

froggg
Jen se podívejte, kdo se mnou nesouhlasí, stále stejní lidé, nejdříve začnou psát „co to za vola, co učí..) A když se zapojím tak formují proti-Federmannovskou koalici.

Michal
1.    To bude asi v tom že lidské ucho slyší s jistými „vadami“od 0dB do 140dB, a ne od 0dB do -140dB!
2.    6dB poměr signál šum je Šum=1 a užitečný signál se rovná rovněž =1, o dynamice se nedá hovořit neboť by vyšlo 1/1, tedy 0dB, pokud zvýšíme velikost užitečného signálu o nejmenší možnou hodnotu, zde je to vztaženo k šumu tak máme 2*užitečný signál a 1*signál šumový, odstup signál šum je 2/1 a poměr mezi užitečnými signály je rovněž 2/1 v obou případech 6dB, a takto jdeme směrem nahoru, čím jsme dále od hodnoty 0dB, tím nám stejný přírůstek užitečného signálu přinese menší nárůst v dB! Přesto že se bavíme o analogovém signálu, tak jej de-fakto kvantujeme s velikostí jednoho kroku rovného velikosti šumového napětí.
3.    Pokud někdo nevěří nech si změří maximální výstupní napětí, pak změří napětí šumové  (bez signálu) a vyjádří poměr v dB, chci vidět, kdo poslouchá 2-3dB, já bych odmítl poslouchat i 40dB.
4.    Naprosto stejně je to u signálu digitálního, všechny začínají hodnotou 0 a první nenulovou je hodnota 1, poslední nenulovou je hodnota dle počtu bitů.
5.    Vždy se vychází z toho co je společné a tím je hodnota „0“, je to prostě jen a jen o matematice. Vycházel jsem z hodnoty úrovně signálu, tedy napětí, proto vyjádřeno v dB (20*log (Umax/Umin))


Byla by tu další možnost, že by se vycházelo od hodnoty efektivní, kde by se za jednotku času dosadila například tepelná konstanta chladiče (jak se to komu líbí 5-20s i více) a tato hodnota by se prohlásila za 0dB, pak by jsme mohli počítat odchylky, tedy akustické špičky, které budou tuto hodnotu přesahovat a jejich maxima a tiché pasáže, které naopak musí stejné množství energie ušetřit a jejich minima. Podíl maxim a minim, by dal dynamikou a podíl maxim a takto vyjádřené hodnoty 0dB, by byla potřebná přebuditelnost, často se tomu říká světlá výška, Takové vyjádření je již blíže ke konkrétnímu zapojení, maxima má vliv limitace, která nám signál dále omezuje a mění jeho poměry….

ALE TATO KOMUNITA TAKOVÉ POJETÍ STRIKTNĚ ODMÍTÁ A NEZBÝVÁ NEŽ VŠE ODVOZOVAT OD HODNOTY „0“!

Re: Ban pro Federmanna

žiadna koalícia proti federmannovi, tu každý hrabe za seba, len federmann sa stavi do opozície voči každému, kto použije racionálne praktický prístup

Web

(upravil bubuxin 29. 8. 2008 11:48)

Re: Ban pro Federmanna

Skúsim príklad:
Na začiatku (čas cca. 2,5 s) Čajkovského Overtúry 1812 (vydavateľstvo Telarc) je úroveň v kanáloch -33,3 a -37,1 dB
http://img32.picoodle.com/data/img32/3/8/29/t_Overtra1812m_bde70df.jpg

V čase 15:03,696 je maximálna úroveň signálu 0,0 a -1,6 dB
http://img32.picoodle.com/data/img32/3/8/29/t_Overtra1812m_3be3f21.jpg

Aká je dynamika záznamu?
a. 140 dB
b. 300 dB
c. 33 dB

Po posledných príspevkoch doplním, že p. Federman si za uvedné čísla môže dopniť ľubovolné reálne čísla. Podmienka je, že rozdiel úrovní (v čase 2,5 s a 15:03,696 min) musí ostať konštantný.

(upravil MaBat 29. 8. 2008 11:53)

Re: Ban pro Federmanna

Ja se priznam, ze me to bavi. Vzdycky premyslim, s cim muze prijit v dalsi reakci, ale nikdy nemam takovou fantazii big_smile

Nakonec, jenom hlupak by si nechal "vyoutovat" jednu z nejvetsich hvezd fora, a myslim, ze Antonio to dobre vi. Jen se zamyslete, kdy naposled jste se o zesilovacich dozvedeli tolik, jako v tom slavnem vlakne, a kolik jeho prispevky pritahli znalych lidi. Dokud bude bavit mistni honoraci mu na odborne urovni oponovat, nicemu to neublizi.

Re: Ban pro Federmanna

Dobře, i za předpokladu, že by byla správná konspirační teorie o spiknutí místních uživatelů, jak vysvětlíš, že tě vyhání i na ostatních serverech, kde tě nechávají jen v zájmu všeobecného veselí ?

Re: Ban pro Federmanna

Federmanne, založ si prosím Tě v nezařaditelných téma odpovídající problematice, o které chceš mluvit a zde nech řešit to, co se řeší, když už jsi to neudělal u toho zesilovače s TDA7295 a mnohde jinde. Jak říkám, tam se můžeš předvádět. A velmi souhlasím  mj. s Redyurim. Když budeš přistupovat racionálně, uznáš to, když něco plácneš mimo, že to bylo mimo, nikdo se do Tebe navážet nebude. Ale vlastně se do Tebe ani snad nikdo nenaváží. Jenom a poze přirozeně reagují. Ale Ty jsi zřejmě velmi zvláštní povaha.

Re: Ban pro Federmanna

bubuxin
Pěkné chcete tvrdit, že když to CD nebo odkud to pochází, dáte do šuplíku tak nebude dynamika záznamu, opakuji dynamika je dána poměrem nejsilnějšího možného signálu a nejslabšího možného signálu, jak je dále zpracováván a jaké konkrétní úrovně dosahuje je něco naprosto jiného. Pro toto médium by platilo při 16bit převodníku FFFF/0001 vyjádřeno v dB tedy 96,329466075305dB, dalo by se ještě uvažovat o vyjádření od poloviny rozsahu a pak by výsledek vyšel 90,329466075305dB, přesná hodnota by se dala dopočítat dle druhu záznamu a druhu snímání a převodu, vždy ba to vyšlo u CD nad 90dB.

1.    Když neodpovím je to špatně
2.    Když odpovím tak taky
3.    Když odpovím z hlavy tak kecám
4.    Když to doložím tak tomu nerozumím protože dokladuji všemožnými odkazy

Nezbývá než mi dát BAAAN, nebo si zopakovat matematiku, (zatím vám návštěvnost roste).

Re: Ban pro Federmanna

Federmanne, založ si prosím Tě v nezařaditelných téma odpovídající problematice, o které chceš mluvit a zde nech řešit to, co se řeší.

(upravil MaBat 29. 8. 2008 12:13)

Re: Ban pro Federmanna

Ale dyt on to mysli dobre a ani se mu v tomhle konkretnim pripade nedivim. On to, cemu rika "dynamika" uz vyse definoval a vy jste to patrne prehlidli. Dohodnete se nejdriv, cemu se bude rikat dynamika. Zatim je to jen slovickareni a z toho plynouci nepochopeni, resp. zcestna a uplne zbytecna debata.

Re: Ban pro Federmanna

federmann si mýli maximálnu teoretickú dynamiku záznamu danej technológie s reálne dosiahnuteľnou dynamikou v praxi smile

Web

Re: Ban pro Federmanna

MaBate promin, ale kdyz mi nekdo rekne, ze akusticky zaznam s dynamikou 3db jsou dva neuplne bity, jako clovek s diplomem (kdyz on, tak proc ne ja) z analyzy signalu silim.

Omilaji se tu dokola dve veci. Teoreticke moznosti technolgie pro AD prevod signalu, soucasna praxe. A mota se to. Cely svet povazuje 0 za referencni hladinu odpovidajici maximu moznosti media,retezce ja nevim ceho, Federmann si za nulu oznacil ticho a tim padem se nemuzeme nikdy dohodnout.

Ja jsem sve rekl, Federmann na to nereaguje a odbyl to, dal nema cenu se bavit.

Re: Ban pro Federmanna

OMG! že to řešíte....copak to není každému jasné

Re: Ban pro Federmanna

Je to slovickareni a dusledek neshody v nazvoslovi. Nemusis pristoupit na to, cemu on rika dynamika, ale je potreba to vcas rict a nepokracovat v debate, ve ktere jeden o voze a druhej o koze. Z toho zas silim ja smile

(upravil elipsa 29. 8. 2008 14:05)

Re: Ban pro Federmanna

Nebanovat Federmanna.


Federmanne je dobré říci jak přemotat trafo. Také je dobré uznat chybu a říci ,že pouhým protahováním drátu to nepujde(dvě oddělení sekundáru   sad  ). Že bude nutno rozdělat plechy.
A když bude rozmotávat a rozdělávat "festovní" trafo třeba kluk ,co to nikdy nedělal, že výsledek bude neúměrný námaze. A dost možná to i nezvládne. To říkám jako člověk,který jich nemotal stovky,ale jen několik.
Jinak si rád podiskutuji o dynamice a jejích zdrojích . O možnostech její reprodukce. O smyslu toho všeho pachtění.
O teorii a praxi!!! 

Vlákno a jeho téma. Souvislosti řešit třeba odkazem na vlákno jiné? V tomto oboru souvisí totiž vše se vším.

Jinak ke zdejší mimotématové diskusi.    Dynamika 16bitů - CD. Zde totiž podle mého praktického názoru vůbec nejde o problém dynamiky ,ale poslouchatelnosti. Zkusili jste si pustit na tomto formátu hudbu nahranou 60dB pod 0dB??? To jest posunout relativní hranici rekordéru 0dB o 60dB a tak utvořit novou a teprve pak nahrávat? Místo jednoho voltu tam pouštět 1mV?
Po zesílení je to humus neposlouchatelný, žejo. Takže ani 24bitů nechci primárně využívat pro zvýšení dynamiky ,ale kvality(jakosti) zvuku. Problém tam bude vlastně téměř stejný jako u CD formátu.

Web

Re: Ban pro Federmanna

Federmanne, pletes si dynamiku (nejakeho konkretniho signalu) a dynamicky rozsah (tj. maximalni dosazitelnou dynamiku).
Muj zesilovac ma dynamicky rozsah nekonecno, kdyz ho vypnu, tak z nej neleze vubec nic smile

Re: Ban pro Federmanna

danhard, teoretické nekonečno, minimum je niečo na úrovni planckovej konštanty...či nie?:-D (to len také malé rýpnutie)

Web

Re: Ban pro Federmanna

danharde danharde

10:25
"2.    Co to je dynamika: podíl nejsilnějšího a nejslabšího možného signálu  (Umax/Umin) vyjádřen v dB, ale také podíl nejslabšího možného signálu  a dvou nejbližších úrovní, tedy napěťového kroku (Umax/((Ux+1)-Ux)), Umin =(Ux+1)-Ux."

Re: Ban pro Federmanna

Mr.F. ma jednoznacne ucitelsky komplex, ktory sa o.i. prejavuje dokazat svoju pravdu vsetkym naokolo, vysvetlovat do umoru nejake "vedomosti" a i.
Mr.F. ma pravdu na 50%. To preto, ze vychadza zo znalosti, ktore su vseobecne zname a dostupne, avsak im nerozumie a dedukuje z toho nezmysly.

AD dynamika nahravky - je pomer medzi naslabsim a najsilnejsim bodom nahravky, NIE moznosti zaznamoveho media. Sice je pekne, ze CD ma mozny dynamicky rozsah 96dB ale skutocny zaznam ma 10-20dB, pricom sa do toho nerata fade in/out, ani tiche pauzy v skladbe a pod. To vsak NEZNAMENA, ze pre CD by nam stacil dynamicky rozsah 20dB !!. Jedno aj druhe su dve rozdielne veci.

"8bitů= 256úrovní=255/1=48dB"  256 sa urcite nerovna 255/1, kedze 255/1=255.

"To bude asi v tom že lidské ucho slyší s jistými „vadami“od 0dB do 140dB, a ne od 0dB do -140dB!"   Ucho pocuje aj 200dB, lenze bude v tom momente hluche. Co pocuje ucho vsak nema nic spolocne z moznostami dynamickeho rozsahu akehokolvek zaznamoveho media.
Mr.F. videl si uz akykolvek studiovy/Dj/iny mix? Odkial pokial su tam hodnoty na sabli, od 0 do 100dB alebo od -oo do 0 az +10dB?!?!? Na mixe 0dB znamena signal, ktory nieje nijak vykonovo upraveny, tzn. aky je na vstupe do mixu, taky je von z mixu. 0dB sa taktiez oznacuje standardna uroven 0.775V a NIE 0V !!!.
Ako spominal Michal, mas obratene chapanie referencnej urovne 0 proti celemu elektrotechnickemu svetu. ALE URCITE MAS PRAVU TY!!.

"Pokud někdo nevěří nech si změří maximální výstupní napětí, pak změří napětí šumové  (bez signálu) a vyjádří poměr v dB, chci vidět, kdo poslouchá 2-3dB, já bych odmítl poslouchat i 40dB."  Co ma sakra spolocne kompresovany dynamicky rozsah nahravky so SNR????
Mylis si pojmy a dojmy.

Re: Ban pro Federmanna

Stále jablka, hrušky, brambory, všechno dohromady, jen ta matematika se vytratila. Řešte si BAN, já o dynamice napíši článek, zájemci jej jistě uvítají, odpůrci si zde mohou založit vlákno.

Re: Ban pro Federmanna

Vidite, a o tohle byste chteli prijit! big_smile