Re: Ban pro Federmanna

A víte, Federmanne, že jsem celkem přesně odhadl, jak mi odpovíte. Ty kapacity proměřovala jejich kvalitní zdokumentovaná práce a výsledky! Když budu jmenovat pro mě nejdůležitější mistry na zesilovače, tak jsou to Pan Dudek a Pan Malaník. Jako důkaz, že mají pravdu a že jsou to vážně odborníci, můžeme doložit vynikající a celosvětově známé zesilovače a různý "tuning" továrních přístrojů. Takže když tito lidé prohlásí, že je ten zesilovač sračka (například ten váš zázrak), tak tomu prostě věřím. A už vůbec nebudu věřit vám, když i mě, amatérovi, dochází, že to tak, jak to vy říkáte, být nemůže.

Re: Ban pro Federmanna

Přesně tak. Dá se věřit informacím o vzorkování 384kHz ve zpožďovací lince a stojí to za zamyšlení, když to prezentuje George Krampera, ale naprosto se nedá brát informace od někoho, kdo nemá žádné znalostní základy a jen vaří z blbých překladů podivných pramenů.

Web

(upravil Federmann 29. 8. 2008 0:19)

Re: Ban pro Federmanna

A když tito všemi zde vážení ""odborníci"" popřou Harmonickou analýzu, které se věnují matematici a jiní odborníci stovky let

"Fourierova věta – každá jednoznačně určená periodická funkce s opakující se periodu T a opakovacím kmitočtem f0 (f0 = 1/T ), která má v intervalu konečný počet extrémů  a nespojitostí může být vyjádřena nekonečnou geometrickou řadou. ..." http://www.sweb.cz/slaboproud/elt2/stranky1/elt048.htm

Je tedy pravdou že tisíce matematiků a vědců stovky let jen lžou, když já studentovi za neznalost Harmonické analýzy píši  "5", jde o důkaz mé nekvalitní práce? Stejně jak když mi student vypočte že 24bitů je 5dB?

Pak opravdu nemám slov. Toto jsou nutné znalosti k absolvování 2ročníku střední školy!

Re: Ban pro Federmanna

Student vypočetl že 24 bitů je 5dB ? A napěťových, nebo výkonových ?

Web

Re: Ban pro Federmanna

Těch 5dB tvrdí zdejší komunita, student by letěl, ten ví že již 2bity mají 9dB ..., ale zdejší společenství to ještě neobjevilo!

Jedna z citací použitá i na mem webu: "kazzatel:  "Ale hovno Cimrmane - záznam zkomprimovanej na rozsah 6 dB nemá dynamiku 84 dB , nýbrž pouze 6 dB ! Máš v tom nějakej guláš..."

Je tedy pravdou, že na takový záznam by stačily pouze 2bity? To jsou mi zde opravdoví odborníci, za kterými zůstává v hlavách zde přítomných nevymazatelná stopa!

Re: Ban pro Federmanna

No že jsi tatrmane na svým webu nepoužil jiné citáty, třeba ty své o napěťových a výkonových decibelech, nebo RIA korektor lol

Web

Re: Ban pro Federmanna

To snad není možný, on musí onanovat a blejt i tady.

Re: Ban pro Federmanna

Federmanne kde kdo vypočetl těch 5dB? Už tě někdy napadlo že možnosti media nemusí a někdy také nemohou být z praktických důvodů využité naplno? To je jako by si tvrdil že blbost když někdo řekne že auto, které má maximální rychlost 260Km/h, jezdí po městě průměrnou rychlostí 40Km/h. Tedy zlomkem jeho deklarované maximální rychlosti. Není ti to divný? Fakt ti nedochází rozdíl mezi tím co může být a co skutečně je? Asi ne. Stejně jako ti nedochází spoustu věcí jak si nám tu stihnul za dobu své působnosti prokázat.

(upravil sinclair 29. 8. 2008 5:54)

Re: Ban pro Federmanna

Těch 5dB vyšlo z mých úst. Bylo to v souvislosti s moderní, kvůli úspoře dat a místa komprimovanou elektronickou muzikou, která má někdy dynamiku /tedy poměr nejslabšího a nejsilnějšího signálu/ oněch pouhých 5dB. Netvrdím, že to v některých kvalitnějších případech nemůže být o málo víc, ale to jsou výjimky a rozhodně se to neslučuje s formátem mp3.
Doba, kdy na CD záznamu vážné hudby byla použita dynamika 60dB je dávno pryč-přišlo se totiž na to, že takový dynamický rozsah je pro konečného uživatele neupotřebitelný. Totiž proto, že nejslabší pasáže prostě už nejsou slyšet /-60dB je srovnatelných s plným útlumem běžného logaritmického potenciometru/ a pokud by si někdo tyhle slabé pasáže zesílil na zesilovači tak, aby je slyšel, pak při fortissimu o 60dB vám takový záznam spolehlivě přebudí zesilovač a poničí reprosoustavy. Teoretický dynamický rozsah CD záznamu cca 90dB není absolutně využitelný, nelze jej v praxi použít. 
Proto se začala zcela ve shodě s praktickou potřebou používat maximální dynamika okolo 40dB a i to je hodně a nepoužívá to téměř nikdo. Základní proces při masteringu výsledného studiového mixu je komprese a to zcela nezávisle na tom, jaký měl původně mix dynamický rozsah. Pakliže měl menší, nic se neděje a kompresory nereagují, cokoliv jiného mimo vyhrazené mantinely onech 40dB kompresor nemilosrdně srovná. Pak teprve nastupují další úpravy jako enhancing atd.

Komprimace modulace FM vysílačů je případ sám pro sebe-tam totiž jde o to, že při plném kmitočtovém zdvihu vysílače /tj. plném promodulování nf signálem/ je dosah vysílače nejvyšší. Proto se používají tzv. Optimody - optimalizéry modulace, které limitací a kompresí zároveň nedovolí pokles úrovně modulačního signálu pod cca 2-3dB pod 0dB /plné promodulování/.
Z toho plyne, že maximální dynamika FM vysílačů, zvláště těch lokálních a komerčních, je nejvýše 3dB.

Takže Federmanne, těch svých 100dB a víc, cos tady kdesi omílal, si strč laskavě do prdele, protože to nemá souvislost naprosto s ničím.
Každý výkonový zesilovač má při svém jmenovitém výkonu přebuditelnost přesně 0dB, ani o fous víc. Kdyby totiž nějakou přebuditelnost měl, nenastala by při přebuzení výkonového zesilovače okamžitá limitace signálu - a to nastane, vždy.
Mám-li výkonový zesilovač se jmenovitým sinusovým výkonem např. 100W, což je hranice, kdy zesilovač odevzdává svůj maximální výkon při dané míře zkreslení např. 0,05%, pak při jakémkoli pokusu o "přebuditelnost" nastává okamžitě prudký vzrůst zkreslení až o dva řády, případně samotná limitace.
Něco jiného by bylo, kdyby někdo postavil skutečný 500W zesilovač, který je tohoto výkonu trvale schopen a uvedl u něj jmenovitý výkon 50W. V tom případě by se jednalo o výkonový zesilovač s výkonovou přebuditelností 10dB.
Nevím ovšem o takovém kokotovi, co by pracně stavěl drahý 500W zesilovač, musel na tento maximální výkon dimenzovat i reprosoustavy a přitom využíval jen oněch 50W, přičemž zbytek by byla rezerva na "přebuditelnost". Pokud vím, nikdo na světě nic podobného nedělá ani nikdy nedělal a dělat nebude, je to technický nesmysl, navíc velmi silně neekonomický.

Tyhle základní věci totiž nechápeš, snažíš se lidem vnutit nějakou svou, zcela zvrácenou teorii o decibelovém spiknutí a právě proto tě odsud velmi brzo vykopeme.

Web

(upravil Federmann 29. 8. 2008 7:10)

Re: Ban pro Federmanna

sinclair napsal:

Těch 5dB vyšlo z mých úst. Bylo to v souvislosti s moderní, kvůli úspoře dat a místa komprimovanou elektronickou muzikou, která má někdy dynamiku /tedy poměr nejslabšího a nejsilnějšího signálu/ oněch pouhých 5dB. Netvrdím, že to v některých kvalitnějších případech nemůže být o málo víc, ale to jsou výjimky a rozhodně se to neslučuje s formátem mp3.
Doba, kdy na CD záznamu vážné hudby byla použita dynamika 60dB je dávno pryč-přišlo se totiž na to, že takový dynamický rozsah je pro konečného uživatele neupotřebitelný. ...

Komprimace modulace FM vysílačů  ... Optimody - optimalizéry modulace, které limitací a kompresí zároveň nedovolí pokles úrovně modulačního signálu pod cca 2-3dB pod 0dB /plné promodulování/.  Z toho plyne, že maximální dynamika FM vysílačů, zvláště těch lokálních a komerčních, je nejvýše 3dB.

Takže Federmanne, těch svých 100dB a víc, cos tady kdesi omílal, si strč laskavě do prdele, protože to nemá souvislost naprosto s ničím.
Každý výkonový zesilovač má při svém jmenovitém výkonu přebuditelnost přesně 0dB, ani o fous víc. Kdyby totiž nějakou přebuditelnost měl, nenastala by při přebuzení výkonového zesilovače okamžitá limitace signálu - a to nastane, vždy.
Mám-li výkonový zesilovač se jmenovitým sinusovým výkonem např. 100W, což je hranice, kdy zesilovač odevzdává svůj maximální výkon při dané míře zkreslení např. 0,05%, pak při jakémkoli pokusu o "přebuditelnost" nastává okamžitě prudký vzrůst zkreslení až o dva řády, případně samotná limitace....  Pokud vím, nikdo na světě nic podobného nedělá ani nikdy nedělal a dělat nebude, je to technický nesmysl, navíc velmi silně neekonomický.

Tyhle základní věci totiž nechápeš, snažíš se lidem vnutit nějakou svou, zcela zvrácenou teorii o decibelovém spiknutí a právě proto tě odsud velmi brzo vykopeme.

Nemá žádný smysl cokoliv vyvracet a rozpoutávat další kolo "odborné diskuze"

1.    Pokud někdo netuší co je to dynamika 5dB, pro názornost je jednodušší (nejmenší zaznamenatelná) 6dB, pokud bode minimální úroveň = 1, pak maximální úroveň je rovna = 2! (Pohybujeme se v oboru celých čísel. Umí si někdo představit u 100W zesilovače používat pouze amplitudy 0W, 50W a 100Wattů (6dB) a nemít možnost žádné jiné.)
2.    Při 24bitovém záznamu máme minimální hodnotu rovněž rovnu =1 a maximální hodnotu 16.777.216, což odpovídá hodnotě daleko přes 140dB
3.    Není to opravdu jako občas jezdit autem 40, když umí 260, ale trvale jezdit 2, když umí 16mil.!
4.    MP3 je ztrátová komprimace a nemění nám DA převodník za jiný s jiným počtem bitů, pouze data neodpovídají původnímu signálu.

5.    U FM nenese amplituda žádnou informaci, proto je nežádoucí, jak ve vysilači, tak v přijímači se maximálně potlačuje!

Jen zopakuji "Pak opravdu nemám slov. Toto jsou nutné znalosti k absolvování 2ročníku střední školy!" Nechtěl bych být VIP tohoto fóra za cenu takových katastrofálních (NE!)znalostí ...

(upravil ondra Ch 29. 8. 2008 7:39)

Re: Ban pro Federmanna

FEDERMANN  NAPSAL :"5.    U FM nenese amplituda žádnou informaci, proto je nežádoucí, jak ve vysilači, tak v přijímači se maximálně potlačuje!"

A to píšeš proč? Co to má společného s dynamkou modulačního signálu?
Leoš psal pouze o úpravě modulačního signálu před vstupem do vysílače...

Web

Re: Ban pro Federmanna

Fourierova analyza se probira ve druhem rocniku stredni skoly? To tedy sve zaky ucite Tayloruv rozvoj, zpetnou Fourierovu transformaci, urcite i LaPlace, a nebo se to na stredni probira stylem:
Deti, zapiste si: Fourierova věta – každá jednoznačně určená periodická funkce s opakující se periodu T a opakovacím kmitočtem f0 (f0 = 1/T ), která má v intervalu konečný počet extrémů  a nespojitostí může být vyjádřena nekonečnou geometrickou řadou. ..." a do zitra se to naucte na zpamet.
Nevim, jak se da provest fourierova transformace bez znalosti alespon zakladu integralniho poctu, coz neni latka druheho rocniku stredni skoly. U vas ano?

ad db a dynamika - uz je to zase tady. Proc? Nikdo tu prece nerika, ze kdyz je dynamika 3db tak se ZADNE JINE KVANTOVANE STAVY V ZAZNAMU NEVYSKYTUJI. To nam pouze vkladas do ust ty feddermane. Proc zustavat v celych cislech? Ja se klidne pustim do desetinnych. Ono to neni o 0W-50W-100W. Ale prave o tom, ze potom ten tvuj 100W zesilovac jede na 100-2db, 100-1db a 100. A 100W-2db urcite neni 0W. To tve hypoteticke auto potom nejezdi 20 kdyz umi 260, ale jenom vic nez 220. Jenze rozumim tomu, ze takovyhle pohled na nahravky a zdroj signalu se ti nemuze libit, vzhledem ke koncepci tvych zesilovacu, ktere maji dlouhodobe vykon na zlomku jejich (vami definovaneho) "vykonu". To je pak potreba prave pracovat s tou 140db dynamikou 24bitoveho zaznamu.

Vrat diplom.

Fedderman napsal: Zřejmě dám na něčí rady, dotáhnu dokonce kompletní stavebnice a moduly, tak aby je nezkušení nemohli svou nezkušeností špatně zapojit či jinak znehodnotit.... Ale aby si každý mohl porovnat vlastnosti, bez destruktivních úprav.
...To jsi mel udelat uz davno. Jsou-li to takove klenoty, bude to revoluce, proc se ji tedy branit? Postavime treba vas 200W proti 200W jinych mistnich vyvojaru a bude. Jasne oscilogramy do komplexnich zatezi, slepe poslechove zkousky...

Re: Ban pro Federmanna

Já pořád mluvím o analogovém signálu a analogových úrovních a on sem plete bity...
Nemluvil jsem u vysílače o žádné amplitudě, ale o přivedeném modulačním signálu x kmitočtový zdvih. Když nevíš, co to je FM modulace, neser se do debaty.

Web

Re: Ban pro Federmanna

Michal:
Ono se toho na středních školách učí docela dost smile
my brali Laplaceovu transformaci a Taylorův rozvoj v předmětu automatizace ve třetím ročníku SOŠ. Tomu samozřejmě předcházely základy integrování a derivování. Počítání s maticemi jsme měli v prváku na ICT, když nás "učili" Excel. Problém je v tom, že takyinženýři, co učí, to sami pořádně neumí, takže jsou schopní jednu hodinu tvrdit to a druhou ono, pak už stačí jen, že neumí látku, podle mě dost složitou, vzhledem k tomu, jaký má žák třetího ročníku znalosti matematiky, vyložit a všechno jen čtou z 20 let zatuchlých skript, tím vzniká naprosto mrtvej a nudnej výklad/diktát a rázem propadá z automatizace 75% třídy. Ale učitelem, to ne, tím to být nemůže. Ale nevím nevím, jestli bych ty naše borce vyměnil za Féďu, možná za ně můžu bejt ještě rád... Největší znalosti z oboru má na škole náš mistr, co má jen maturitu...

Re: Ban pro Federmanna

frogggu tak s tím musím jenom souhlasit. Taky nám nalívali v automatizaci do palice Laplaceovu transformaci a Fourierovu analýzu, ale tím způsobem, že učitel o tom věděl taky hovno, tak jsme se museli naučit jenom znění textu v knížce, prostě jako básničku. Tudíž nikdo nic nevěděl, ale látka byla probrána a mohlo se jít dál.

Jinak k Federmannovi řeknu poslední věc. Kdo sleduje jeho příspěvky, tak si jistě všiml, jak vždy Federmann obrátí a strhne diskuzi jenom na to, co mohl někde vyčíst a sám tomu vůbec nerozumí. Pokud o tom někde na internetu, nebo v knížkách nenašel informace, které by mohl slepě předkládat, tak se fofrem obrátí na to o čem může plácat, protože má "podklady".

Pane Federmanne u mě jste jenom prachsprostý teoretik, který si paradoxně nedokáže poradit s informacema a všechno si převrací jak se mu to zlíbí. A největší průšvih je, že to učíte i svoje žáky.

KONEC

Re: Ban pro Federmanna

Analog či digitál? VYBERTE SI:

1.    Tak nevím jestli je MP3 ještě analogový „Netvrdím, že to v některých kvalitnějších případech nemůže být o málo víc, ale to jsou výjimky a rozhodně se to neslučuje s formátem mp3.“
2.    Co to je dynamika: podíl nejsilnějšího a nejslabšího možného signálu  (Umax/Umin) vyjádřen v dB, ale také podíl nejslabšího možného signálu  a dvou nejbližších úrovní, tedy napěťového kroku (Umax/((Ux+1)-Ux)), Umin =(Ux+1)-Ux.
3.    Pro analog by Umin bylo odvozeno od velikosti záznamového zrna, či náboje elektronu, většinou však značně větší hodnotu tvoří šum a Umin se pak vztahuje k Ušumovému.
4.    U digitálu se běžně používají tři hodnoty 8bitů pro telefon, 16bitů pro audio a 24bitů rovněž pro audio. (Jen opakuji "MP3 je ztrátová komprimace a nemění nám DA převodník za jiný s jiným počtem bitů, pouze data neodpovídají původnímu signálu.")

8bitů= 256úrovní=255/1=48dB
16bitů= 65.536úrovní=65.535/1=96dB
24bitů=16.777.216úrovní=16777215/1=144dB

5.    Pro dva a tři bity by to vypadalo následovně

2bity=4ůrovně=3/1=9dB
3bity=8ůrovní=7/1=17dB

6.    Pro 6dB (2/1 vyjádřeno v dB),  by se jednalo o hodnoty 0, 1 a 2, tedy neúplné 2bity! Kdybychom to chtěli převést do analogové roviny, pak by hodnota 1 odpovídala velikosti šumového  napětí a hodnota 2 by byl dvojnásobek šumového napětí, tedy při hodnotě 1 by byl podíl užitečného a šumového napětí 50% (0dB) a pro hodnotu 2 by tento podíl představoval 33% (-6dB)


Předpokládám, že jsem ten vámi tvrzený  nesmysl, vyjádřil správně. Vůbec to není o konkrétním signálu, ale o možnostech přenosových a záznamových cest. Vůbec to není o znalostech elektroniky, ale prvořadě o matematice a jejím následném uplatnění v elektronice, neznám-li podstatu nemohu  ani….

Nikdo to nechápe, tak TO BUDE BÁÁÁÁÁN (nebo je to jinak?):O

Re: Ban pro Federmanna

Ale prdlajs. Jaky bity furt? Co ma spolecnyho hladina a dynamika vysledneho anlaogoveho signalu s tim, jak byl predtim nakvantovan?

Pro jednoduchost zustaneme u ss signalu.
Pokud se nepletu, tak pro -3db z hladiny 0 potrebuju POLOVINU, tedy hodnotu pri 16bitech 2^16/2. Cokoliv mezi tim tedy hodnoty nakvantovaneho signalu mezi 2^16/2 a 2^16 jsou mezi hladinou 0 a -3db. Jaky dva bity furt???
Ja nevim, kdo tady rika, ze mame jenom hladiny 0, -1, -2 atd. Proboha to je preci spojita velicina, at uz je zdroj digitalni nebo analogovy, nebo vam litaji do reproduktoru nuly a jednicky? Me ne, me tam tedy cestuje vicemene spojity prubeh urovne napeti.

Uvadite do souvislosti zcela ruzne veci a vim, ze naprosto zamerne.
Opkauju vam tedy znovu:
Mezi hladinou 0 a -3 db je pri 16bitovem zaznamu 2^16/2 moznych urovni signalu. Ne dve, nebo tri.

Je VELIKY rozdil mezi moznosmi kvantovani tech "spodnich" 3db, tedy od uplneho ticha do hladiny o 3 db hlasitejsi, tam mate pravdu (coz ovsem dokazuje nesmyslnost vami prosazovaneho dynamickeho rozsahu, protoze je jasne videt, ze smerem k tissim zaznamum rozliseni dramaticky klesa a plny rozsah dynamiky podle bitovych moznosti je nesmysl) kdezto pro nejhlasitejsi bez zkresleni zaznamenatelne 3 db signalu mame k dispozici celou polovinu hodnot z kvantizacniho pasma, stejne tak nalogovy signal s dynamikou 3db neobsahuje jenom 0, -1, -2 a -3, ale obsahuje hodnoty napeti od maximalniho po polovicni. A to je sakra velky prostor misto tech vasich tri urovni, ze?

Skutecne jste ted prokazal absolutne zasadni neznalost z oboru digitalizace signalu. Zda se, ze jste opomel ze kvantizace probiha linearne, kdezto SPL a urovne v db jsou v logaritmickem meritku.

Dejte si tohle na Vase stranky, at se mate sim chlubit jejich ctenarum, aby videli, jaci jsou na audiowebu pitomci.

Re: Ban pro Federmanna

Federmanne, teď bez ohledu na to, jestli máš nebo nemáš pravdu v tom, co kydáš tady, jak je je možný, že i na ostatních webech seš všem pro smích, seš vždycky jen taková rarita? Proč tě poslali do prdele tady, na Slovanetu, na svět hardware, wikipedii, na mediablogu myslím taky? To si fakt myslíš že všichni jsou idioti a jen ty letadlo? Víš, trošku to zavání nějákou duševní poruchou, založenou na prosazování svojí osoby, možná ještě spojenou s narcismem. Kdybys měl vždycky pravdu ty a ostatní byli ti špatní a hloupí, tak z toho vyplyne, že jsi nadčlověk. To si opravdu o sobě myslíš? Opravdu máš takový znalosti všeho, že můžeš přijít kamkoliv, tvrdit si cokoliv a i když tě komunita pošle do prdele, tak si tvrdit svojí pravdu ? Co je horší, ty si opravdu myslíš, že ji máš. Stačí se podívat na názor studentů, co seš to za učitele. Viz. tohle: http://oznamkujucitele.cz/du.aspx?n=-Bo … amp;i=1422 Ten názor s tvým příletem z jiný galaxie mi příjde 10x reálnější, než většina tvých pseudoteorií.

Re: Ban pro Federmanna

Jéžišmaria, Vy ty Federmannovy analýzy řešíte i zde? Vy jste ještě nepochopili, že když se někde začne konstruktivně něco projednávat (příkladem třeba vlákna Zesilovač Federmann, Snížení napětí trafa pro 7495, Ban pro Federmanna atd.) a když se do toho vloží Federmann, chce s něčím přispět - zatím k danému tématu, z čehož se vyklube nějaká jeho hovadina, tuto hovadinu mu začneme vyvracet, tvrdí tu hovadinu dál a když už neví kudy kam, tak se přehoupne na nějaké úplně jiné silně teoretické téma? A to je jeho taktika. Federmanne, už několikrát jsi řekl, že se bavíme od tématu (naposledy tady č. 56 - pokud to nikdo nepromázl), už jsem Ti to jednou říkal. Podle mě má vždy přednost téma odvíjející se od názvu vlákna a ne to, kam to vždycky přehoupneš Ty. Neříkám - často se i jinde dostaneme jinam než původně, ale vždycky nějakým přirozeným vývojem. Ty to ale vždycky uděláš násilně. Tak si založ vlákno v Nezařaditelné pod názvem - já nevím - třeba "Fourierova věta a elektroakustika" a tam se předváděj.

Re: Ban pro Federmanna

Já jsem zásádně pro BAN, myslím že není normální co tu dělá. A divím se že Antonio mu už nedal ban dávno.