Re: Kapacitátor
Hmm, takže pokud nemám schnilé auto, tak je vlastně vše v pořádku.
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Autohifi » Kapacitátor
Hmm, takže pokud nemám schnilé auto, tak je vlastně vše v pořádku.
Nemusí být nové. Pouze musíš mít dobře ukostřeno. Nic víc ani nic míň. Mám 16 let staré auto a žádné úbytky ani problémy jsem nezaznamenal.
Da sa kostrit aj na auto, ale potom sa musi spravit aj pekny spoj, nie ze tam ostane vrstva laku a cez ten by to akoze malo fungovat. A vobec, vyssie prikony sa kostria najlepsie priamo svojim kablom, inak je ubytok vzdy vyssi cez karoseriu ako solo kabel.
Mě se to zdálo nějaký divný. Mimochodem, jak velký ESR (v ohmech) má běžný kapacitor?
Běžný kapacitor to v papírech nemá vubec bych se nedivil v desitkach mOhm. Kvalitní se motaj okolo 1mOhm. Baterie 3-8.
Zbyňku, Michal říkal, že prý autohifi docela (docela dost) rozumíš. Nechceš obětovat chvilku svého času a trochu podrobněji se k tomuto tématu vyjádřit?
Na co ... v tomhle ver Sinclairovi, uz toho tady bylo napsano dost.
zbynek, ak je napätie na prázdno na autobatérii 12V, a v skrate dá 200A, koľko je jeho vnútorný odpor, háá?
Jenze ty elektrony z kapacitatoru proste dorazi do zesilovace driv, nez ty z baterky. A navic, ty elektrony z kapacitoru se nepouzijou pro nabiti kondenzatoru v zesilovaci, ale jak uz jednou v kondeznatoru byly, tak se mu vyhnou a jdou rovnou do repraku. Pripadne - pokud mel zapojitel predtim problemy s poblikavanim palubky - se vyhnou komplet celemu zesilovaci a jduo do podsviceni, do svetlometu, nebo treba do stahovacky na okynko...
Zajimalo by mne, jak se stavi kapacitatoristi k novym elektrickym posilovacum rizeni - protoze verim tomu, ze behem otaceni volantem se musi RAPIDNE zhorsit reprodukce, protoze moturky tech posilovacu, se kterymi jsem se v Koyo setkal byly dimenzovane na cca 35A... To je spickovy odber bezneho silnejsiho autozesu. A to byly posilovace do supermini, kde je minimotor a uzka kola. Spotreba motroku u velkych aut je jeste vyssi...
Záběrový proud spouštěče je přes 500A a napětí pokleslo o cca 4V, to znamený Ri cca 8 mohm, jenže v tom jsou odpory všech vedení ke spouštěči, všech svorek......
Ten graf je pěkný, ale chtělo by to přiložit i nějaký bližší popis naměřených hodnot.
Michal: Ironie, že ano?
No ne, ja to myslim smrtelne vazne!
Vem si, ze mas ten poblikavaci problem pri basech. A zesak tech 500W. Spicka, by oko 50A po dobu zlomku vteriny. No, pokud mas treba Toyotu Auris, neco vetsiho a budes parkovat a tocit volantem na miste tak by ti mely ty svetla pomalu zhasinat, tam budes mit podobne proudy a po nekolik vterin...
Pokud by kapacitor byl skutecne tak funkcni, jak ho autohifici vidi, tak behem zataceni to bude on, kdo se (diky tomu, ze dodava energii "rychleji") vybije do vinuti toho posilovace.
Takze poslouchat nahlas a kvalitne lze jenom pri stani a na rovine. Nebo ve vysokych rychlostech (tusim cca 55+) kde uz se elekricky posilovac nezapojuje, neni treba.
Vazne: Kluci, kdo mate kolem sebe nekoho s timhle udelatkem, uz jste nekdy zkusili, jak je to opravdu s jeho kapacitou?
U Fábky (a u ostatních na 95% asi taky) posilovač posiluje pořád, jen s menším učinkem/odběrem (dle nastavení), pak bere opravdu málo...5-10A tuším.
Už to tu jednou myslím padlo - kapacitor pomůže (s malou úspěšností) řešit problém - ale ten je důsledkem slabých kabelů, na který si ty vocasové přidají další zesíky.
Určitě se budete divit, proč se na to nevykašlu, ale jeden autohifík radí druhému (kterému, jak píšu o několik řádků výše, "pohasíná" auto) následující:
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Zesík o kterym se tu bavíme (Hertz) má tři 30A pojistky což odpovídá výkonu 2x220W nebo 1x700W (4 Ohm)
což znamená maximalní proud okolo 80A
Tvůj alternátor je schopný dodat 47A, 13,5V při asi 3000ot/min jestli tam teda neáš jinej
chybý ti cca 30A, což můžee způsobovat blikání, takže dlouhodobé používání zesíku na plný výkon není možné,alternátor by nebyl schopný pokrýt všechny ztráty ani dobýt kapacitátor
moje rada zní vyměnit alternátor za silnejší teda asi 90A a 14,4V kde by se při většim napětí zvýšila i ůčinnost zesíku a ješte přidat baterku(cca 40Ah) což vyjde levnějc než kapacitátor k zesilovači přímo do kufru
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Moje otázka zní, co si o této odpovědi myslíte? Opět totální hovadina, nebo má s pravdou už konečně něco společného?
Hej!
Hej co? Když posílíš, předimenzuješ zdroj, pohon, je to dobře nebo špatně? A levnějc než kapík to určitě nevyjde
Vzkaž mu: Dobytkem na kapacytátor, to snad může jenom ůchyl
Tohle není legrace. On předložil docela dobré argumenty. Musím předložit lepší.
Zesík o kterym se tu bavíme (Hertz) má tři 30A pojistky což odpovídá výkonu 2x220W nebo 1x700W (4 Ohm)
což znamená maximalní proud okolo 80A
Tvůj alternátor je schopný dodat 47A, 13,5V při asi 3000ot/min jestli tam teda neáš jinej
chybý ti cca 30A, což můžee způsobovat blikání, takže dlouhodobé používání zesíku na plný výkon není možné,alternátor by nebyl schopný pokrýt všechny ztráty ani dobýt kapacitátor
No je to pravda a je to zaroven blud. Co ti tam pomoze "kapacYtator", ked je zdroj slaby a ten kap. sa nema odkial nabit? Pravda je v tom len to, ze altik nedobija sustavu a teda to v konecnom dosledku pri takej zatazi skape.
Je uplna <>vina, ze tam chyba nejakych 30A. NECHYBA, lebo skratovy prud baterie je niekolkoraz vyssi ako odoberany prud, preto sa len bateria bude postupne vybijat a to pomalsie vdaka dobijaniu z alternatora.
Jasne, ze kap. hovno pomoze a cela sustava zdroja postupne prestane dodavat potrebny prud az klesne vykon zosika a postupne sa vybije bateria a budes pretazovat ten biedny altik.
Ked sa bateria celkom vybije, tak az potom ten kapacYtorpYco pomoze, pretoze zacne suplovat bateriu. Len ten odber bude musiet byt trvale v priemere MENSI ako 47A, inak sa ten blby kap. v zivote nenabije a bude len zavadzat.
Na to, aby daco neblikalo je lepsie zapojit zosik direkt na bateriu a celu ostatnu svetelnu sustavu na ten kapacYtorpYco.
Preto sa pre velke vykony dava novy alternator aj 120A a bateria okolo 80Ah, basmaniaci si daju aj 150A altik a 2x90Ah bateriu alebo rovno 6x bateriu, ze
Aj tu moze vzniknut zase ten isty problem, ze ked zosik bude mat externu poistku 800A a bude zrat 600A, tak cela sustava opat po dakej polhodine hrania skape.
Vyssie napatie v sieti vyriesi len to, ze tam pojdu mierne mensie prudy alebo zosik da vacsi vykon, nic viac.
Kondik je dobry akurat tak ako svietiaci voltmeter alebo ampermeter.
Nech si radsej da poriadne kable, kalkulacky na vhodny priemer existuju a z kap. nech vykucha a spravi si z neho original krigel na pivo.
Audioweb.cz » Autohifi » Kapacitátor