Re: Osudové osmičky a střeďáček k tomu
Prostě brnkačka. Jak moc reálná je šance dostat se k tomu schématu k nahlédnutí?
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Reproduktory » Osudové osmičky a střeďáček k tomu
Prostě brnkačka. Jak moc reálná je šance dostat se k tomu schématu k nahlédnutí?
No já sem na tímhle nepřemejšlel, nějak sem si myslel, že když se to dělá, tak to nějak vyjde. Ono se většinou dělá 2,5pásmo, kde je to půlpásmo od děličky daleko, takže menší problém. V 3,5pásmu sou ty dělící frekvence blíž.
Udělal sem si nějaký simulačky a ono by to asi nějak i šlo, ale máš pravdu že složitě.
Stejně budu dělat testovací bednu, protože ještě nevím, jak mi vyjde rozměrově magnet u střeďáku - jak co bude blízko. Vyzkouším různý alternativy umístění jedničku a dvojku, dvojku i v tý 3,5p verzi. Aspoň budou nějaký data na hraní.
BW jsem i měřil BTW středy a výšky jsou dokonale sfázovaný v poslechové rovině přes 4 oktávy !!
Mluvis o mereni na ose, nebo kde? Co to je poslechova rovina?
Poslechová rovina je výrobcem doporučená poslechová osa (u slušnejch výrobců většinou vertikálně i horizontálně přesně stanovená včetně optimální vzdálenosti poslechu ) kde se reprobedna chová nejlépe, každá vícepásmová bedna při vertikálním pohybu se při blízkým poslechu fázově silně rozhodí ... jde o to jen jak hodně a při jaký vzdálenosti. Výrobce udává většinou měření v ose = poslechové rovině a pak 30st vertikálně a horizontálně pro nejhorší případ. horizontálně to při dobrým návrhu lze ukočírovat vertikálně však ne pokud to není koaxiál nebo LA.
Check:
Na potlačení odrazů se vybodni to je mnohem menší zlo než to že se to rozhodí tímhle způsobem... ucho si na tohle zvlnění zvykne toto nemaj řešit bedny ale akustický úpravy místnosti. Levně to vyřešit nejde ani náhodou... jedinný řešení kerý tohle eliminuje je LA avšak tipuju že na slušný úrovni to je mimo fin možnosti většiny lidí zde...
Tak to jo... Uz jsem se totiz leknul, ze to nejak jde
Check: neuvažuješ o tom o čem bys měl na 1.místě.Sfázování všech repro a nacpat je co nejblíž+u vejšek rozhodit vzdálenosti od okrajů bedny.Přece nemůžeš řešit odrazy a tím nevyrovnanou charakteristiku rozmístěním repro v bedně.Spíše než nákladné akustické úpravy místnosti bych dal přednost EQ jako u VELODYNE.Možná to vyjde v důsledku finančně lépe a je zde univerzálnost až se budeš např. stěhovat a nebo ho odnést a předvést.
Rozměřit si vnitřní prostor když máš celý nákres repro od výrobce by neměl být problém pro průměrně inteligentního.Vyeliminuj zkušební /testovací/ bednu-zbytečná práce a nikdo zkušenější to nedělá.
Co tě tady čtu jsi vytvořil spoustu teorií a nových výrazů které jsou přiléhavé, ale někdy jsem je nechápal.
Nevěř tomu,že to nějak vyjde!! Hrát to bude,ale proto jen neděláme.
Promiň za předchozí osoč. právě tvoje mimoň názory a věčné ptaní a zkoušení již hotového a stálá teorie drobet otočená a opomíjení důležitého-nějak to vyjde a ...mě přiměla k první reakci.Děkuji.
No nevim nevim... Testovací bednu nikdo nedělá? Co právě vyrobil Sejkora? Srát na místnost? Co to ja za blbost - to je základ....
Mě se nelíbí taková hrbatice pod 500Hz. S interakcí strop/podlaha těžko něco udělám v pokojových podmínkách. Ekvalizace řeší problém pouze pro jedno místo, což nechci. Pokud by se to čirou náhodou dalo vyřešit, tak se o to chci alespoň pokusit. Když si nabiju hubu, tak si holt nabiju, očividně to potřebuju. Difrakce se dají řešit i jinak než vyosením měničů, u třípásma bych řekl, že nejsou tak kritické. Přední deska je další důvod pro testovací ozvučnici, kde se to pomocí různých prvků dá doladit.
check: a čímpak si myslíš , že je ta hrbatice pod 500 Hz způsobena ???
Muth:
* Testovací bebna je velmi vhodná a právě opravdu zkušení lidé ji používají.
* Úpravy místnosti jsou nezbytné pro kvalitní poslech jakékoliv kategorie a je to VŽDY lepší řešení než ekvalizace . I když někdy je ekvalizace poslední záchranou
* Principiálně nepomůže nikdy řešení projevů (ekvalizace) namísto příčin problému (místnost) .
Takže se obecně řeší problémy vždy tam, kde vznikají. nikoliv tím, že by se potlačovaly symptomy. To je asi jako kdybys měl angínu a "léčil" jí kloktáním lokálních anestetik.
No to se na mikrofonu sejdou vlny z různých krajin a zvyků a začne bitka. A já tydle rasistký kurvy nesnáším.
to částečně taky, ale taky tu a tam občas , ale jenom občas by to mohl být balastní produkt fft.
Tak dobrá zpráva je, že zatím sem dostal 6dB nárůst citlivosti u toho 4" střeďáku (což už stačí), bez změny charakteristiky (nahoře) ani CSD. Takže konečně existuje dobrý 4" reprák, akorát se mu musí trošku pomoct .
Ještě bude pořádněj horní pólovej a pak začnu řešit uchycení a tlumení, to nebude žádná sranda, asi to bude muset přijít na hliník.
Tamto je měření adaptivním filtrem, čím víc natahuju okno tím víc nižších frekvencí a zároveň tím větší hrbatice.
Tak sem si změřil zkreslení miláčka Peerlesse HDS 4" E a koukněte sami, je to včetně rozdílu přídavný magnet a bez. Taky sem zkoušel maximální hlasitosti, včetně tepelné komprese . Ještě očekávám změnu k lepšímu až předělám tlumení, uchycení v přední desce (je tam strašně málo prostoru pro průchod vzduchu s tím větším magnetem) a ještě přijde pořádný horní pólový.
Repro nezapuštěné a vycentrované v desce takže chára je hrbatá.
původně
původně_zkress
s magnetem
s magnetem_zkres
s magnetem_stejna uroven
s magnetem_stejna uroven_zkres
5mp60n pro srovnání
5mp60n pro srovnání_zkres
Velmi vysoká hlasitost s verzí bez magnetu se nebylo možné dostat na hlasitost verze s magnetem kvůli tepelné kompresi, která byla slyšet jako zkreslení - magnet i phaseplug se ohříval ale hlasitost nikde!
Verze s magnetem snese ještě daleko větší zatížení.
monstrum
Checku, seš magor! Máš foto samotnýho repra?
Hezoučký ten magnet je brutál na tu čtyrku
Audioweb.cz » Reproduktory » Osudové osmičky a střeďáček k tomu