Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Tesla B73 - nežádoucí brum

Stránky: 1

RSS

Příspěvky [5]

Téma: Tesla B73 - nežádoucí brum

Ahoj, cca. před dvěma měsíci jsem provedl opravu mého magnetofonu Tesla B73. Oprava spočívala ve výměně řemínků, nastavení tahu pásku, výměně většiny elektrolytických kondenzátorů, opravě rozpadlého potenciometru korekcí výšek a nastavení VU metrů. Ačkoliv jsem spíše začátečník, oprava se mi povedla hodně dobře a nyní magnetofon funguje jako nový. Nicméně i přes to všechno se po výměně kondenzátorů objevila menší vada. Nejčastěji se projevuje tak, že pokud člověk manipuluje s pákami ovládání posuvu pásku, nebo nasazuje cívky zbrklým pohybem, začne se z vnějších připojených reproduktorů ozývat brum 100 Hz a při používání zabudovaného příposlechového repráčku 200 Hz, za předpokladu, že hraje magnetofon na zabudovaný zesilovač, přes linkový výstup se brum neozývá, přes sluchátkový se ozývá také 100 Hz. Zvláštní na tom je, že není nijak ovlivitelný hlasitostí ani regulací hloubek a vždy po vypnutí přístroje nebo promačkání tlačítka záznamu utichne. Na tuto vadu jsem přišel poté, co jsem vyměnil většinu elektrolytických kondenzátorů na základní desce, ale i přes to nevím, kde by mohla být její příčina. Ostatně, nevím jestli to s tím má nějakou spojitost, ale v nahrávkách se slabě rovněž objevuje brum 100 Hz. Neví někdo náhodou, co si s tím počít? Děkuji moc!

(upravil jardag69 15. 6. 2024 21:52)

Re: Tesla B73 - nežádoucí brum

Utržený spoj při letování? Nebo jsi něčím hnul a je tam studenak?

Ahoj, díky za myšlenku. Studeňák by mohl dávat smysl, protože jsem si při opravě pár všimnul a zapájel. Podívám se na základní desku lupou, opravím a dám vědět, jestli se něco změnilo. Děkuji mockrát