Re: Paliva E10
Audi, Porsche, Wolkswagen je ze startu dělané na vyšší oktanové
číslo u jiných motorů je to na pováženou,testy uvádí jen zvednutí výkonu o 2% což je zanedbatelné.
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Smetiště » Paliva E10
Audi, Porsche, Wolkswagen je ze startu dělané na vyšší oktanové
číslo u jiných motorů je to na pováženou,testy uvádí jen zvednutí výkonu o 2% což je zanedbatelné.
Ne pro všechny motory je ten 100-oktan ideální. Třeba pro můj M104.980 je fajn (i když pozoruji v létě vyšší zahřívání), ale můj motorář řekl, že třeba u M102.xxx je to na diskuzi...
Kravina , 100ok ma merne teplo/energii stejne nebo diky obsahu kysliku i nizsi nez 95:
Spalné teplo (MJ/kg) Výhřevnost (MJ/kg) Hustota (g/cm3) Výhřevnost (MJ/l)
Verva 100 43,92 41,14 0,7599 31,26
Efecta 95 44,49 41,66 0,7507 31,27
Pokud je u 100 u motoru vyssi teplota tak jen proto ze je porovnavany s nejakou hnojackou. Testoval jsem 95 a 100 merenim teploty vyfukovych plynu u me G4FA a jasne se mi prokazalo, ze teploty vice zavisi na okolni teplota a atm tlaku nez 85/100.
Spalne teplo a energia vybuchu je jeden parameter, odolnost proti samodetonacii nieco uplne ine... cim neskor to same detonuje tym vyssi tlak plnenia mozes pouzit a aj pri horucom vzduchu v lete to potom funguje.
Pise ze se mu motor pri pouziti 100 prehriva, jeden o koze druhy o voze.....
Audioweb.cz » Smetiště » Paliva E10