Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

A jak to to stříbro dělá?

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

Dobrým pomocníkem je kvalitní audio záznam změn

A to je čo???

(upravil orhore 8. 10. 2023 18:57)

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

BV - proč takový dotaz? Digitální rekordér a uložit do neztrátového formátu po každé výměně kabelu.

(upravil BV 8. 10. 2023 19:09)

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

A porovnávať to budeš ( vyhodnocovať zmeny)subjektívne ušami pri prehrávaní? Nie je záznamom zmien (vplyvom kábla) priamo záznam rozdielového signálu , rozdiel cesty signálu priamo a cez testovaný kábel?

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

Co připojený kabel, to jeden vzorek záznamu. Změnou bylo myšleno změna typu kabelu. Nevím zda jsme se pochopili smile. Samozřejmě, že poslouchám ušima. Hudba se dá vnímat i jinak?

(upravil BV 8. 10. 2023 19:55)

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

Aj hudba je len signál..A zmena signálu po prechode káblom sa najlepšie ( objektívne, s vylúčením subjektívnych očakávaní) vyhodnotí priamym elektrickým rozdielom vstupného (do kábla) a výstupného ( z kábla) signálu. Ak je zmenený, musí tam byť (počuteľný) nenulový rozdiel. Nie je to emóciach z hudby , ale o objektívnych faktoch

(upravil bastl 8. 10. 2023 21:49)

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

Chlapci pokud neslyšíte rozdíl, taky dobře. Alespoň máte klid.

orhore napsal:

Hudba se dá vnímat i jinak?

Ludwig van Beethoven to nejlepší složil kdy už byl hluchej, takže těžká otázka. Dalo by se napsat že základy a techniku měl z dob když ještě slyšel. To se dá přenést i na "hluchýho" konstruktéra elektroniky a to nemyslim nijak kousavě! Jak je psáno v druhý větě, dobře pro vás.

Blíží se zima, tak bude čas, tak se těšim až si tu konečně udělám test Gustard A26(fix out)/cinch Heliax/Kinki EX-M1+/2m Sommer coax/bedny vs Gustard A26(volume out)/XLR Sommer(dva různý typy)/Hypex nCore/2m Sommer coax/bedny

(upravil reeb 8. 10. 2023 23:15)

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

A bedny jsou jake?

Na nejakou peknou pisnicku https://m.youtube.com/watch?v=i4NOEx2-6 … Fmbw%3D%3D

to chce celostribrne kable smile

Web

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

to chce celostribrne kable

Ale bacha, pretože to z akustickej gitary urobí dobro wink

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

BV - teď jsi mě odrovnal big_smile

Web

(upravil 10. 10. 2023 18:14)

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

https://www.analogueseduction.net/burn- … rvice.html

https://www.analogueseduction.net/burn- … rvice.html


Zahořování kabelů

Zahořování kabelů

Zahořování kabelů

Zahořování kabelů

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

https://audiosensibility.com/blog/techn … ryogenics/

Web

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

Tady to borec trochu přehnal wink

https://youtu.be/vLTkkXajDVc

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

Perličky z profi studia: )

"Vzal jsem nový reproduktor a připojil ho ke zdroji signálu, jehož výkon představoval padesát procent jeho zatížitelnosti. Po dvou minutách jsem ho odpojil a změřil jeho jmenovitou impedanci. Byla 16 Ohmů. Tento reproduktor jsem nechal běžně hrát přibližně 200 hodin a test jsem opakoval. Jeho impedance byla shodná s technickou dokumentací, naměřil jsem jmenovitých 8 Ohmů. Z tohoto testu vyplývá několik zajímavých poznatků. Nové reproduktory při stejném výkonu odebírají více energie ze zesilovače než rozehrané. Jejich cívky se více hřejí a to se projeví zvýšenou jmenovitou impedancí. Z toho je zřejmé, že nový reproduktor není vhodné zatěžovat na plný výkon, může se snadno spálit."

(upravil jardag69 16. 3. 2024 16:06)

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

.

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

Dalsi:
Je tu i jev, který neumím úplně fyzikálně vysvětlit, když propojím již rozehraný zesilovač s rozehranými reproduktory, které spolu nikdy nehrály, mám pocit, že trvá určitou dobu, než je projev plnohodnotný. Možnosti vysvětlení bych hledal v složitosti fyzikálních vztahů mezi zesilovačem a reproduktory a v jistém vzájemném přizpůsobování, kdy se ideální pracovní bod zesilovače nějak posune.

(upravil jardag69 16. 3. 2024 16:05)

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

.

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

Když se můj kolega dozvěděl o existenci směrových kabelů, komentoval to tak, že když se kabel otočí, bude muzika hrát pozpátku.

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

když máš zbytek pěkného mikrofonního kabelu, tak proč kupovat další nesymetriku v metráži? vyrobíš z odpadu směrový kabel a máš krásnou "z nouze ctnost" smile, jen je dobrý na něj namalovat ty šipky smile

Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti

dalsi kousek:

Nové zvukové aparatury potřebují určitý čas, než se dostanou do kondice. Nejenom reproduktory, i zesilovač se musí „naučit“ hrát. Dokonce bych řekl, že se zesilovač potřebuje s danými reproduktory sehrát. Nový zesilovač nemívá valnou dynamiku a do basů se mu moc nechce. Když zesilovač uvedete poprvé do provozu, tak se jeho chladiče citelně hřejí, po padesáti hodinách při stejném výkonu jsou jenom vlažné. Podobně se chová i zesilovač, který dlouhou dobu nehrál. Elektronicky je režim v zesilovači konstruktérsky naladěný na zahřátý, vykompenzovaný, formovaný stav. To je jeden z několika důvodů, proč nedoporučuji, aby nový, nebo dlouho nehraný zesilovač byl po spuštění zatížen na plný výkon. Tato určitá nedokonalost je způsobena tím, že elektrolytické kondenzátory v zesilovači se určitý čas formují, než se dostanou do kondice (může se měnit jejich kapacita a rychlost reakce). Polovodičové součástky v návaznosti na tento stav potřebují také určitý čas, než se ustálí a jejich režim bude správně naladěn (může docházet k fyzikálním změnám na rozhraních PN). Proto zákazníkům doporučuji, aby si naladili nějakou stanici na VKV a pokud to nebude někoho rušit, nechali aparaturu tiše ševelit i přes noc