Re: Totální audiofilský úlety a šílenosti
A jak to to stříbro dělá?
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Smetiště » Totální audiofilský úlety a šílenosti
A jak to to stříbro dělá?
Dobrým pomocníkem je kvalitní audio záznam změn
A to je čo???
BV - proč takový dotaz? Digitální rekordér a uložit do neztrátového formátu po každé výměně kabelu.
A porovnávať to budeš ( vyhodnocovať zmeny)subjektívne ušami pri prehrávaní? Nie je záznamom zmien (vplyvom kábla) priamo záznam rozdielového signálu , rozdiel cesty signálu priamo a cez testovaný kábel?
Co připojený kabel, to jeden vzorek záznamu. Změnou bylo myšleno změna typu kabelu. Nevím zda jsme se pochopili . Samozřejmě, že poslouchám ušima. Hudba se dá vnímat i jinak?
Aj hudba je len signál..A zmena signálu po prechode káblom sa najlepšie ( objektívne, s vylúčením subjektívnych očakávaní) vyhodnotí priamym elektrickým rozdielom vstupného (do kábla) a výstupného ( z kábla) signálu. Ak je zmenený, musí tam byť (počuteľný) nenulový rozdiel. Nie je to emóciach z hudby , ale o objektívnych faktoch
Chlapci pokud neslyšíte rozdíl, taky dobře. Alespoň máte klid.
Hudba se dá vnímat i jinak?
Ludwig van Beethoven to nejlepší složil kdy už byl hluchej, takže těžká otázka. Dalo by se napsat že základy a techniku měl z dob když ještě slyšel. To se dá přenést i na "hluchýho" konstruktéra elektroniky a to nemyslim nijak kousavě! Jak je psáno v druhý větě, dobře pro vás.
Blíží se zima, tak bude čas, tak se těšim až si tu konečně udělám test Gustard A26(fix out)/cinch Heliax/Kinki EX-M1+/2m Sommer coax/bedny vs Gustard A26(volume out)/XLR Sommer(dva různý typy)/Hypex nCore/2m Sommer coax/bedny
A bedny jsou jake?
Na nejakou peknou pisnicku https://m.youtube.com/watch?v=i4NOEx2-6 … Fmbw%3D%3D
to chce celostribrne kable
to chce celostribrne kable
Ale bacha, pretože to z akustickej gitary urobí dobro
https://www.analogueseduction.net/burn- … rvice.html
https://www.analogueseduction.net/burn- … rvice.html
Zahořování kabelů
Zahořování kabelů
Zahořování kabelů
Zahořování kabelů
Tady to borec trochu přehnal
Perličky z profi studia: )
"Vzal jsem nový reproduktor a připojil ho ke zdroji signálu, jehož výkon představoval padesát procent jeho zatížitelnosti. Po dvou minutách jsem ho odpojil a změřil jeho jmenovitou impedanci. Byla 16 Ohmů. Tento reproduktor jsem nechal běžně hrát přibližně 200 hodin a test jsem opakoval. Jeho impedance byla shodná s technickou dokumentací, naměřil jsem jmenovitých 8 Ohmů. Z tohoto testu vyplývá několik zajímavých poznatků. Nové reproduktory při stejném výkonu odebírají více energie ze zesilovače než rozehrané. Jejich cívky se více hřejí a to se projeví zvýšenou jmenovitou impedancí. Z toho je zřejmé, že nový reproduktor není vhodné zatěžovat na plný výkon, může se snadno spálit."
.
Dalsi:
Je tu i jev, který neumím úplně fyzikálně vysvětlit, když propojím již rozehraný zesilovač s rozehranými reproduktory, které spolu nikdy nehrály, mám pocit, že trvá určitou dobu, než je projev plnohodnotný. Možnosti vysvětlení bych hledal v složitosti fyzikálních vztahů mezi zesilovačem a reproduktory a v jistém vzájemném přizpůsobování, kdy se ideální pracovní bod zesilovače nějak posune.
.
Když se můj kolega dozvěděl o existenci směrových kabelů, komentoval to tak, že když se kabel otočí, bude muzika hrát pozpátku.
když máš zbytek pěkného mikrofonního kabelu, tak proč kupovat další nesymetriku v metráži? vyrobíš z odpadu směrový kabel a máš krásnou "z nouze ctnost" , jen je dobrý na něj namalovat ty šipky
dalsi kousek:
Nové zvukové aparatury potřebují určitý čas, než se dostanou do kondice. Nejenom reproduktory, i zesilovač se musí „naučit“ hrát. Dokonce bych řekl, že se zesilovač potřebuje s danými reproduktory sehrát. Nový zesilovač nemívá valnou dynamiku a do basů se mu moc nechce. Když zesilovač uvedete poprvé do provozu, tak se jeho chladiče citelně hřejí, po padesáti hodinách při stejném výkonu jsou jenom vlažné. Podobně se chová i zesilovač, který dlouhou dobu nehrál. Elektronicky je režim v zesilovači konstruktérsky naladěný na zahřátý, vykompenzovaný, formovaný stav. To je jeden z několika důvodů, proč nedoporučuji, aby nový, nebo dlouho nehraný zesilovač byl po spuštění zatížen na plný výkon. Tato určitá nedokonalost je způsobena tím, že elektrolytické kondenzátory v zesilovači se určitý čas formují, než se dostanou do kondice (může se měnit jejich kapacita a rychlost reakce). Polovodičové součástky v návaznosti na tento stav potřebují také určitý čas, než se ustálí a jejich režim bude správně naladěn (může docházet k fyzikálním změnám na rozhraních PN). Proto zákazníkům doporučuji, aby si naladili nějakou stanici na VKV a pokud to nebude někoho rušit, nechali aparaturu tiše ševelit i přes noc
Audioweb.cz » Smetiště » Totální audiofilský úlety a šílenosti