Halcro a Boulder určitě ano,to uznávám i já jako referenci naprosto bez výhrad,ale nejedná se 100% o žádné staré krásné stroje,ale o moderní stroje současnosti, měřením i zvukem to není nijak významně lepší při běžném domácím poslechu o kolik je to dražší a určitě to nepozná nikdo na žádným běžným aparátu v obýváku, proti např dvěma udělaným M-70 jako dual mono. Halcro DM-38 i DM-68 je dokonce výkonem slabší a nefunguje moc s jiným předkem než s firemním. Boulder je randál, špičkově udělaná klasika,nicméně je třeba dodat podstatnou věc že stojí podobně jako o fous lacinější halcro cca 50-100x víc než třeba ty strarý yamahy co šly před x lety sehnat ještě za půl ceny dépéáčka z druhý ruky když už jsme teda u toho
ML,Krell,Mc Intosh a rozhodně ani PS Audio taky dle zkušeností nemyslím že jsou nějak zvláště dobré,spíš je to takzvané "status těžké hifi" pro jiné cílovky ,na mě tyhle nabubřelosti za dost nesmyslný částky dojem nikdy moc neudělaly a stejně tak onanie typu audionet ayre a spol s pouze průměrnými výsledky... nicméně určitě nebudu tak kritickej jako náš mechanik, ale jen chci říci že sem to do týhle sekce ale rozhodně nepatří.
Pro pochopení proč:
Hifi je masakrovaný z více stran od počátku devadesátek, jedna je ojebávání a maximalizace poměru náklady-zisk bez ohledu na pokles kvality která byla nahrazena agresivnějším marketingem a hlavně pak domácí kino, kde to upadlo reálně někam do obvodářský a zvukový kvality tzv "midi částečně dělených hifi-věží" jen s víc než dvouma stereo reprákama a nahňácaný do +-43cm hifi rozměru . Pamatuju se velice dobře jak po poslechu drahýho systému z DPL i DD 5.1 při přehrávání hudby ve stereo režimu se mi chtělo tenkrát vcelku regulérně blít a víc pruhů víc adidas fakt to spíš jen zhoršovalo.... a naproti týhle degradaci druhá strana rozevírající těžce ty nůžky = snobárna a tvrdej highend, kde racionalita a přiměřenost byly sprostý slova,amíci aspoň dělali věci matrošově poctivě a trvanlivě,němci se taky snažili,ale angláni a různý mini paznačky co se vyrojily, byli pro mě jen podvodníci co hledali díry na trhu vždycky s jejich naimama regama audionotama a podobnejma šílenejma sračkama = pravej význam slovního spojení highend vůbec totiž neoznačoval žádnou "zaručenou kvalitu" ale jen horní konec cenovýho pásma tak jako ve všech jiných oblastech v anglosaským světě. Vážím si značek které si na nic nehrajou a přesto jsou velmi slušný např Hafler,Parasound,Adcom apod...
Tak jsem jen chtěl vlákno o hifi z dob kdy tyhle "nešvary" ještě neexistovaly,nebo ne v tak extrémní míře. Takže sorry hoši,ale běžte o tomhle kecat fakt jinam třeba do svýho vlastního vlákna. Tady je to OT.