Dnes som obetoval dalsi cas a ladil detaily v zosilnovaci aby bol tip top. Premyslam ale nad spatnou vazbou a neviem co s tym, teda asi viem ale neviem preco je nieco ako je a preto prosim odbornikov ktori sa vyznaju v ladeni zosilnovacov o pomoc s komplikovanou otazkou:
Ak zosilnovac budim 10kHz obdlznikom tak na 4R odbocke (to je ta z hladiska trafa najblbsia, pretoze je uprostred trafa a je najrychlejsia a zaroven nie je priamo zavazbovana) mam trochu skaredu nabeznu hranu vid obrazok nizsie:
Nizsie je link na full-res schemu, da sa rozkliknut, je tam v lavom hornom rohu dokreslene trafo aby bolo jasne ako je to cele zapojene:
2R aj 8R odbocky su ok za kazdych okolnosti, tam nikdy nie je problem. Len ta 4R je taka divna. Ak odpojim spatnu vazbu z 8R odbocky a vazbujem len z 2R, je signal ok a vyzera na problematickej 4R odbocke akceptovatelne:
Samozrejme riesenim je pouzit nfb len z tejto odbocky a bolo by po probleme a nie je co riesit a asi to aj takto spravim, takto to mimochodom mam aj v mostikovom predoslom zosilnovaci. Tiez sa berie vazba len z 2R a 8R nie a je to takto aj v mcintoshovskom servisnom manuale. Len ma zaujima preco ak zoberiem vazbu z 8R tak to spravi to co to spravi, je to nejako prekompenzovane? Jediny rozdiel ktory som meranim zaznamenal je ze na 4R odbocke mam len 70kHz pre -3dB vs 150kHz -3dB ak neberiem vazbu z 8R vinutia. Logicky davam do invertujuceho diferaku viac signalu teda aj citlivost zosilnovaca je nizsia a viac dB vazby moze spravit problemy, ale to mozem spravit aj tym ze do 2R odbocky dam namiesto 4k7 nejaky 3k9 a problem s obdlznikom nebude a vazby bude rovnako vela a aj citlivost a lepsia sirka pasma...
Mnozstvo vazby resp. rozdiel nesposobi uz rozdiel v THD, to je stale v kazdom zapojeni totozne a vychadza cca 0,001%
Tento druh kompenzacie brat nfb z oboch "okrajov" autotrafa sa mi na papieri celkom pozdava a videl som ho v jednom servisnom manuale, ale v realite nefunguje az tak dobre, bohate staci jeden nfb signal. Otazka je preco je to tak? Mam prilis rychle trafo na 8R odbocke? Ma vyznam to nejako dopasovavat aj pre 8R odbocku? pride mi ze z toho plynie viac nevyhod ako vyhod asi som si odpovedal sam, ale mozno mi nieco unika
EDIT: uz som asi prisiel na to ako to spravit este lepsie, ale stale ma zaujima Vas nazor ci niekto na nieco pride