Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 4 z 5)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » " High-end "

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 »»»

RSS

Příspěvky [61 až 80 z 84]

(upravil Dalča 10. 5. 2013 19:36)

Re: " High-end "

Matika je matika a fyziku taky ojebávat nelze.
Pokud chci poslouchat na "střední úroveň" odpovídající 1W a muzika má mít dynamický rozsah dejme tomu 20, 30dB tak je jasný a zcela jednoznačný, jaký max výkon zesíkou je potřeba. pokud budu chtít poslouchat něco s podstatně vyšší dynamikou je třeba patřičně více. No a pokud chcu poslouchat MPé trosky 64kbit/s, nelezu na Audioweb.
Toť můj názor.

Pro poslech v pokojový hlasitosti (střední, nedráždící spoluobčany bydlící v sousedství) na normálních průměrných HiFi bednách je 100W nutné minimum, pokud nechci připustit ořezávání špiček. to že ten zesík jede trvale na volnoběh je nad slunce jasnější, ale ten výkon je potřeba, páč v muzice je holt nutno popohnat reprák ve špičce, a nikoliv tu špičku zrušit salbým dejchavičným zesíkem.

Pokud chci poslouchat vintage zvuk poslouchám na vintage zařízení (nebo dobré replice).
Pokud chci poslouchat MPtrosky z mobilu, du do teska, kde za 100kč koupím špunty do ucha zn Hama a neřeším kvalitu, páč tam žádná není nebyla a nebude.

Fascinují mne tu ty diskuze o zcela jednoznačných a podložených a milionkrát ověřených faktech.

Každej ať si hraje na co chce, někomu stačí TEA 2025, ale ať proboha netvrdí, že toto řešení je správně a je to věrnej přednes.
NEENÍ A NEEBUDEE!!!!

P.S: až budou průměrný, k domácímu poslechu obvykle se vyskytující HiFi bedny mít citlivost kolem 100dB/W/m nebo víc, pak svý tvrzení upravím.

Re: " High-end "

tubamusic napsal:

Tady nejde ani tak o špičky a limitaci.

O tie naopak ide v prvom rade.

tubamusic napsal:

Při běžném poslechu nepřesahuje průměrná hodnota dodaného výkonu do reprosoustav několik W.

Ako sa preberalo vyššie, pri priemernej hodnote "několik W" môžu špičky dosahovať niekoľko stoviek W. Bez indikátora ani netušíš ako často si pri bežnom posluchu v limitácii.

To ako zosilňovač "kontroluje" je dané činiteľom tlmenia, ktorý môže byť vysoký aj pri výkonovo slabšom zosilňovači. Niektorí napr. preferujú lampáče, kde je DF spravidla mizerný, čiže z pohľadu tvojho intuitívneho vysvetlenia by mali úplne prepadať.

Re: " High-end "

Dalča napsal:

pokud chcu poslouchat MPé trosky 64kbit/s

Úprimne netuším, prečo sa MP3 stal takým univerzálnym boxovacím mechom na všetky audio neduhy. Lossy kompresia nemá nič spoločné s kompresiou dynamiky - ten MP3 (aj ten 64kbps) bude mať rovnaký dynamický rozsah (peak/rms cez celú nahrávku) ako pôvodný neskomprimovaný signál, takže moc nerozumiem zmienke v tomto kontexte. Koniec koncov, roky používaný (aj audiofilmi) a omnoho menej zatracovaný Atrac dosahoval v slepých testoch pri podobnom dátovom toku horšie výsledky, než korektne vytvorená MP3.

MP3 určite nie je najslávnejší, ale ani až tak katastrofálny lossy formát, ako ho mnohí v spravodlivom hneve vykresľujú. Pri zmysluplnom dátovom toku a VBR (Lame V0..V2) je pri bežnom posluchu takmer transparentný aj na slušnom reťazci.

(upravil Horys 10. 5. 2013 13:51)

Re: " High-end "

Dalča napsal:

Fascinují mne tu ty diskuze o zcela jednoznačných a podložených a milionkrát ověřených faktech.

Svatá pravda, zvlášt od náctiletých kašpárků kteří na jednu stranu sežrali všechnu moudroust světa a na druhou stranu s lepším hifi nepřišli do styku. lol

(upravil Zorg 10. 5. 2013 13:46)

Re: " High-end "

Občas i jen "nepřišli do styku" lol

Dalča napsal:

P.S: až budou průměrný, k domácímu poslechu obvykle se vyskytující HiFi bedny mít citlivost kolem 100dB/W/m nebo víc, pak svý tvrzení upravím.

tomu už se tu nějakou dobu snažíme alespoň přiblížit, mlho tongue

(upravil PB0305 10. 5. 2013 14:32)

Re: " High-end "

Tak zvaný DF je z hlediska tlumení trochu zavádějící. Neplatí přímá úměra mezi DF  velikostí tlumení.  Při snižování výstupního odporu zesilovače pod 10% Rz se tlumení zvětšuje jen nepatrně.

Re: " High-end "

Priama úmera samozrejme neplatí, keďže v sérii s ideálnou cievkou reproduktora je vždy minimálne jej sériový odpor, ktorý je pri bežných zosilňovačoch s DF>>1 zďaleka najvyšším odporom v celom obvode (+ ďalšie ohmické odpory po ceste od svoriek zosilňovača k svorkám repro). Môže ale zosilňovač urobiť pre tlmenie ešte niečo viac, než mať čo najnižšiu výstupnú impedanciu?

(upravil Hordek 28. 6. 2014 11:31)

Re: " High-end "

.

Re: " High-end "

To záleží na citlivosti repro, velikosti místnosti a poslouchaném typu hudby..

Web

Re: " High-end "

2 Reeb: A úrovně hlasitosti hudby, kterou posluchač vyžaduje....
2 Cestmir: třeba elektronickou výhybkou na vstupu (a odstraněním odporu indukčnosti v pasivní výhybce bedny)

Ještě tu nezaznělo, že svou roli hraje míra korektnosti chování zesu v limitaci
Jinak v zásadě souhlasím s Dalčou.
Jako člověk, který se točí kolem zvučení diskoték, mám často pocit, že ti kluci DJové snad ještě neslyšeli ty písničky na hifi, vždy tak maximálně z nějakých sluchátek nebo zvukovky levného noťase. A při nastavení muziky vyžadují, aby to znělo právě tak - je to někdy velký boj, který občas vzdávám, jsou dosti namachrovaní.

Nad jednoduchými věcmi se tady mnoho lidí dost rozohnilo.
Jinak v domácí dílně mi parkují 2 x EAW NT59, zapojené v pozici domácího hifi yikes, když jedu na akci, tak je z 1. patra snesu. Možná jsem trochu nedoslýchavý?

(upravil Benazi 10. 5. 2013 18:22)

Re: " High-end "

Každý jsme jiní.Někomu postačí housličky na pár watíků,někomu více, vždy jde o kapsu a prostor, kde můžeš občas provětrat aparát,je to  také o věku posluchače a taky to musí bavit,,
zrovna těd jsem dotočil na svou metálku Halforda ÚŽASNÝ
http://s9.postimg.cc/scpo1icfv/Sn_mek_350.jpg
k věčeru SLAYER
http://s10.postimg.cc/veh3ap0mt/Sn_mek_351.jpg
zde je potřeba přitlačit na pilu.
až bude zesilovačů Accuphase k mání jak rohlíku v krámu tak bude banda kupovat Accuphase A 46 levou zadní.- 2x45 do osmi a hraje jak z praku. bohužel situace je jiná.
co se týče diy ,každý v elektro oboru  něco postaví ověřeného. Koupit  z obchodu poradí každá nažehlená buzna, postavit už nee.

Re: " High-end "

Dalča napsal:

Matika je matika a fyziku taky ojebávat nelze.
Pokud chci poslouchat na "střední úroveň" odpovídající 1W a muzika má mít dynamický rozsah dejme tomu 2é, 30dB tak je jasný a zcela jednoznačný, jaký max výkon zesíkou je potřeba.

Abych pravdu řekl Dalčo, nevím co tím chceš říct, zvláště když mluvíš o matematice a fyzice.
Co to znemená dynamický rozsah 2é ? a jak souvisí "střední úroveň" s dynamickým rozsahem ?
Mohl by jsi nám to polopatisticky vysvětlit ?

(upravil Dalča 10. 5. 2013 19:50)

Re: " High-end "

Danhard
2é je 20, překlep na notebooku, již opraveno...

Polopatisticky pro mne s eto pokusím vysvětlit.
Maje "střední hlasitost" na 1W a má -li signál špice 20dB a chi li je přenést, tka musím mít zesík 1W + 20dB musím mít zesík na tu špici nad průměrnou "hladinkou" tak akorát těch 100W, jestli se nepletu.

Tzn když mám repráky ARS-225-05/4 a chci mít "poslechový kravál" (střední hodnoty) kolem 85db a v signálu se nachází špice +20dB tak mi ten 100W zesík právě tak dostačuje.

V případš, že bych připustil nahrávku se špičkama (dynamický rozsah) 30dB, budu limitovat, páč zesík to medá.

Oprav mne, jestli se mýlím. Lepím to tu za poklusu na montáží, tak předem omluva za překlepy.


Nevím jak jiný, ale bedna s citlivostí kolem 100dB je pro mne totálně nedosažitelná (domácí reprobedna) pučovat si z produkce Nexa ba mi doma neprošlo.

(upravil Zorg 10. 5. 2013 20:04)

Re: " High-end "

Aneb čím větší prasárny poslouchám, tím slabší mi stačí zes.

To je velmi odvážný tvrzení, Hordeku.

Re: " High-end "

Ono je potřeba také zohlednit,jestli s těma stovkama wattů chcete "honit" obludu se dvěma patnáctkami nebo dvoupásmo s šest a půlkou...

Re: " High-end "

no a právě proto sem psal něco o průmerná breptobedně, posléze upřesněno nakonkrétní typ....
stejně by to chtěo změnu...

Re: " High-end "

Dalča napsal:

Polopatisticky pro mne s eto pokusím vysvětlit.
Maje "střední hlasitost" na 1W a má -li signál špice 20dB a chi li je přenést, tka musím mít zesík 1W + 20dB musím mít zesík na tu špici nad průměrnou "hladinkou" tak akorát těch 100W, jestli se nepletu.

A to je dynamický rozsah ?

(upravil tubamusic 11. 5. 2013 1:36)

Re: " High-end "

Stále se tu bavíte o dynamických špičkách. Může mi, jako studiovému zvukaři, někdo vysvětlit, kde by se v nahrávce takové špičky vzaly?U digitálu není nikdy nic přes nulu s tím, že nahrávka s dynamikou 12dB je hodnocena jako méně komprimovaná a vzdušná. U analogu i když se nedopatřením stane že master dynamický procesory propustí něco nad nulu, je to zas limitováno dejme tomu na +3dB vykoupením dalšího zkreslení, ale výš už to stejně nejde. A vy tu házíte dinamikou rovnající se stovkám watů. Dle mého názoru to není o dinamice ve výsledku stálý 1W se špičkami kolem 100W, ale o tom, že prostě na změnu stavu má silnější zesilovač víc páry. Proto je sluchově (většinou!) hodnocen příznivěji.

Web

(upravil cestmir 11. 5. 2013 2:05)

Re: " High-end "

To záleží čisto na tom, akú úroveň si vezmeš ako referenciu. Ak 0 dBFS - digitálny fullscale, tak samozrejme hypotetická skladba s DR20 (sú také, viď. http://www.dr.loudness-war.info/index.p … order=desc), normalizovaná trebárs na headroom -0.5 dBFS bude mať RMS, počítaný cez celý track -20.5 dBFS a RMS špičiek - najhlasnejších pasáží bude -0.5 dBFS. Nad nulu samozrejme (v prípade tejto referencie) nebude nič. Ale to by ti ako zvukárovi malo byť úplne jasné.

A konkrétne tá istá skladba s DR20 - ak si ju pustíš s takou hlasitosťou, že úrovni -20.5 dBFS bude zodpovedať výkon 1W (čo je pri skladbe s takým DR úplne realistické, dokonca budeš mať možno pocit, že je to väčšinu času príliš ticho), tak v špičkách bude zosilňovač dodávať 100W (resp. limitovať, ak taký výkon dodať nedokáže).

Re: " High-end "

cestmir napsal:

A konkrétne tá istá skladba s DR20

Kurva do prdele a co je to DR ???
Házíte tu termínama a nikde není jasně definováno, co to znamená ?

Příspěvky [61 až 80 z 84]

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » " High-end "

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£