No odpůrce nejsem, sám jezdím na řepku, protože mám levný zdroj.
Jsem hlavně odpůrce daňových vyjímek, dotací a jiného bordelu, díky kterým se "kurví" ceny a realita na trhu je nereálná a společnost to platí z daní. Koukni se na vyúčtování za elektriku, kolik nás stojí miliardové zisky majitelu křemíkovejch luk - fotovoltaických elektráren. an každej další rok to bude vyšší cifra. Zatímco cena elektriky na trhu klesá, my budeme platit víc!!!
Opravy článku výše zmiňovaného.
Starý auta nejezdila na benzen, ale BENZOL, což byla jedna z frakcí získávaných destilací ponejvíce dehtu. jak černouhelného , tak hnědouhelného. Složení : Benzen, Toluen, Xylen a kýbl dalších látek vroucích v patřičném rozpětí, v tý době se neprováděla rafinace a oddělení jednotlivých složek.
Benzen, Benzol se obecně laiky hodně zaměňují, Emerické weby v tom mají lví podíl, páč u nich jsou označení krapet jiná Naphta = Ropa, Nafta = diesel,.. atp. Lih se do paliva přidával cíleně, 1) podpora agrárníků, 2) zvyšování oktanového čísla směsi, protože v tý době nebyl zaveden ve výrobě benzinu tzv. reforming.
Metylalkohol se u sériových paliv neujal proto, že se hlavně vyrábí z ropy (zemního plynu) tj. odpadla ta podpora agrárníků a místní snadno dostupný zdroj. Výroba methylu ve velkém byla dražší jak kvašení a následná prostá destilace.
Metylalkohol není pro ŽP o nic méně toxický než Ethylalkohol, a chlastat lihobenzím může jen idiot.
Kouzelné je , jak zmiňuje vyčerpanou půdu po pěstování řepky. Je vyčerpaná jako ta, na který se pěstují brambory, oves, kukuřice, ječmen a zelí atd. Osobně jsem přesvědčen, že půda vyčerpaná pěstováním čehokoliv se obnovuje hnojením.
LPG a CNG nejsou alternativou k benzínu, je to jen jiná frakce stejného zdroje, tj. uhlovodík z ropy (zemní plyn je s ropou velmi blízký příbuzný).
Vodíku je kolem nás kýbl, to má recht, ale je vždy vázaný ( ve sloučenině) a uvolnit jej spotřebuje hodně energie. Více, než se získá jeho spálením.
Tj. stejná situace. Při spalování vodíku se uvolňuje stejné množství (i vyšší) oxidů dusíku než při spalování jiného paliva. Za emise NOxů, nemůže palivo, alébrž teplota a tlak panující ve spalovacím prostoru. Vem vzduch stlač jej na patřičný tlak, zahřej jej na patřičnou teplotu (jako je při hoření ve válci) a ejhle NOxy jsou na světě!! Vzhledem k vyšší výhřevnosti vodíku je možno dosáhnout vyšší teploty spalování, tudíž vyšší produkce NOxů.
Jak zabránit tvorbě NyOx?? Palovat při nízkých tlacích a teplotách. Jenže vzroste kouřivost, emise HC, CO.....
Zpracování statické elektřiny je sen, nerealizovaný v rozumném a použitelném měřítku, snad nabudůce...
Emise aldehydů jsou při spalování lihu realitou a lze je eliminovat správným složením paliva a směsi ve válci.
Líh není elektricky vodivý.
El vodivá je znečištěná voda, která se nějak dostala do palivové soustavy a byla ochotně smíšena s lihem.
Vodivost 96% lihu s vodou je stále ještě k čerpadlům velmi "v pohodě" i ropná paliva obsahují jisté % vody. Nehledě k tomu, že pro paliva se používá výhradně bezvodý líh, takže voda se tam dostává pouze jako kontaminant, špatnou manipulací, či úmyslně s cílem poškodit a okrást zákazníka.
Žvatlat něco o zamrzání karbeců.. no probůh, kdo lije líh do karbecových veteránů???
Motá dohromady stechiometrický poměr a směšovací poměr (líh umí pracovat spolehlivě ve velkém rozsahu poměru palivo:vzduch)
A ke konci bubák s pojišťovákama. Už vidím, jak po každý bouračce se prokazatelně a nenapadnutelně odebere vzorek paliva a ten nechává přezkoumat v certifikované laborce. Tak do tohoto soudního sporu bych s klidem proti pojišťovně šel. S argumentem PROKAŽTE, že v okamžiku nehody byl automobil poháněn právě tímto palivem. Dovedeš si představit, jak by musel být odběr a manipulace se vzorky paliva "podchycená" aby nešla napadnout? a k tomu argument Já čepoval benál, podvodný pumpař mi podstrčil xindl lihový!!
S tím, ať se jde vycpat. Na tohle není česká policie ani justice zařízena.
Jo a hlavně zase ta chudinka vyčerpaná půda řepkou, jako kdyby ji ten ječmen na výrobu piva snad nějak obzvláště šetřil.
Jo a Rudolf Diesel měl původně myšlenku na motor spalující uhelný prach, no nějak se mu to zvrtlo a vylezl z toho skoro náš známý vznětový motor.
krásné je označení vodný etanol, že obsahuje až 4,9%vody. Etanol se s vodou mísí v libovolném poměru a metanol taky... to už se mi chce blejt... píše a nerozumí tomu o čem píše. Z organické chemie měl na škole 4 a tady dělá chytrýho. Motá pojmy, plete čísla. Líh s vodou se od benzínu neoddělí, ale vyloučí se právě ta voda = koroze, problém s filtrací atp.
bezvodý líh a jeho korozívní působení.. a to jako chudák něco silnějšího bumbal, když na tuhle myšlenku přišel??
Fakt se mi nechce projíždět celej ten článek, větu po větě.
Je to mix různých údajů, prostě kočkopes. Nemá to hlavu ani patu, argumenty jsou často zavádějící, hlavě chudinka vyčerpaná půda a hladový lidičky na druhý straně zeměkoule... Když dojde na čísla, použije se to, co se zrovna hodí v tom kterém kontextu. Je to nekoherentní text, který nemá ani za mák solidnosti, zato míchá hrušky s jabkama, do toho nějaký matičky M12 a trochu silo na chuť.
Pro úplnost dodávám, že oktanové číslo je poměrná jednotka, která může nabývat i vyšších hodnot než 100. a jsou oktanové čísla 2 takovej klasickej natural má OČ motorovou metodou kolem 85, výzkumnou metodou 95. a to pána asi zatím nebere...
ve škodárnách odcházela výfuková sedla tím, že v palivu nebyl patřičný organokov - tetraethylolovo, který právě "chránil" ventilová sedla (vyrobená prostým třískovým obráběním litiny vlastní hlavy) a opravdu tento jev neměl s oktanovým číslem pranic společného.
O zbytku povídání, co se kompresních poměrů a jeho vazby na směs palivo / vzduch raději nevyjadřuji, protože bych byl extrémně sprostý. Je to LEŽ a technický NESMYSL. ten pán nemá o spalovacích motorech žádné vědomosti. To co píše mu vyvrátí každý slušný student katedry spalovacích motorů.
A nejkouzelnější je pasáž o zákeřné vodě, která se dostává do oleje (ale jen s lihového paliva, pozor, benzín toto fuj nedělá, do oleje)
Soudruh autor tohoto kompilátu je problematiky zcela neznalý demagog který zbastlil kompilát mnoha polopravd a expresivních nářků na vyčerpanou půdu.
Takový články by měly bejt trestný. páč jsou líbivý, ale lžou.
Je pozdě, takže jdu se okoupat a pak do postele...