Re: Ethanol E85

Nepér:
Článek pěkný, dlouhý a krásně míchající hrušky s jabkama za občasnéh opřisypání ořechů a matiček M10.

Obecně řeknu: lejte do auta to, na co je konstruováno, nebo jen to , o čem víte, jak se bude chovat (i z dlouhodobého hlediska)
Já například jezdím často i na řepkový olej. Mám dCI motor od koncernu Renault. první stroj najel na Řepku 250.000km, tak šel po nehodě do šrotu. Druhý stroj najel zatím 160.000 km střídavě řepka/nafta/bionafta. ¨Každý přístup chce své. Ne každý je ochoten se s olejem "babrat" tak, aby na něj mohl jezdit bez rizika poškození některých dílů palivové soustavy a motoru.
Někoho to baví, ví co , kde a jak a auto vhodně modifikuje a pak může jezdit na alternativní pohon.

Biopaliva: Biopaliva a jine BIJOOOO (elektrika z větru, fotovoltaika) jsou zajímavé jen díky politice dotací. Zatím, žádná ze stávajících technologií nedokáže za svou životnost vyprodukovat více energie, než kolik je do patřičné technologie vraženo při výrobě a provozu. Takže vlastně pro výrobu jednoho kvanta energie těmito alternativními metodami se spotřebuje podstatně více energie. To je strohý fakt. Jenže máme Evropskou unii a ta umí dělat zázraky. Takže místo 37 let používaného pomazánkového másla nás konečně přestanou zlí výrobci uvádět v omyl a budme kupovat roztíratelnou eurosračku. No a v biotechnoligiích ekosračkách se provede oprava vhodným koeficientem (jmenuje se dotace) a rázem se vyplatí vytvářet ekoenergii, ať to stojí, co to stojí. Však on to někdo (daňový poplatník) zaplatí. A někdo jinej (politik) zkasíruje formou provize, nebo spoluvlastnictví (třeba sluneční , větrné, bioplynové elektrárničky s dotovanou výkupní cenouelektriky).

Re: Ethanol E85

Dalca: plny souhlas s ekonomickou a ekologickou vyhodou biopaliv... sad Bohuzel velmi podobne to je s ekologickymi zarivkami, nemluve o LED verejnem osvetleni - jedno nam nainstalovali na cestu prochazejici lesnim usekem. Sviti vsude, jen ne na cestu (v kazde zatacce sviti vic do lesa zviratkum nez na cestu). A na zbytku cesty krasne oslnuji. Aby to k necemu bylo, musely by se poridit mnohansobne drazsi svitidla, jenze tam uz by se o uspore moc nedalo mluvit. Zlate sodikove vybojky smile I kdyz zraly vic, aspon bylo videt na cestu.

Web

Re: Ethanol E85

Bohužel tak to dopadne s každou technoligií, když ji začnou deformovat "vnější" síly - ekofašos, bruselfašos nebo jiná politická verbež. Ať formou zákazu, příkazu nebo dotace.

Re: Ethanol E85

Teda Dalčo, koukám,že jsi odpúrce biopaliv, ale když jsem napsal, že to není cesta tak ses do mně pustil.
Ano nedeformováný trh. To, ale znamená ocenit služby ekosystému a to se pak budeme všichni divit.

Můžeš prosím napsat v čem konkrétně se pan Čech(viz.článek ze škoda.panda od Nepéra) plete?

Re: Ethanol E85

No odpůrce nejsem, sám jezdím na řepku, protože mám levný zdroj.
Jsem hlavně odpůrce daňových vyjímek, dotací a jiného bordelu, díky kterým se "kurví" ceny a realita na trhu je nereálná a společnost to platí z daní. Koukni se na vyúčtování za elektriku, kolik nás stojí miliardové zisky majitelu křemíkovejch luk - fotovoltaických elektráren. an každej další rok to bude vyšší cifra. Zatímco cena elektriky na trhu klesá, my budeme platit víc!!!

Opravy článku výše zmiňovaného.
Starý auta nejezdila na benzen, ale BENZOL, což byla jedna z frakcí získávaných destilací ponejvíce dehtu. jak černouhelného , tak hnědouhelného. Složení : Benzen, Toluen, Xylen a kýbl dalších látek vroucích v patřičném rozpětí,  v tý době se neprováděla rafinace a oddělení jednotlivých složek.
Benzen, Benzol se obecně laiky hodně zaměňují, Emerické weby v tom mají lví podíl, páč u nich jsou označení krapet jiná Naphta = Ropa, Nafta = diesel,.. atp. Lih se do paliva přidával cíleně, 1) podpora agrárníků, 2) zvyšování oktanového čísla směsi, protože v tý době nebyl zaveden ve výrobě benzinu tzv. reforming.
Metylalkohol se u sériových paliv neujal proto, že se hlavně vyrábí z ropy (zemního plynu) tj. odpadla ta podpora agrárníků a místní snadno dostupný zdroj. Výroba methylu ve velkém byla dražší jak kvašení a následná prostá destilace.
Metylalkohol není pro ŽP o nic méně toxický než Ethylalkohol, a chlastat lihobenzím může jen idiot.
Kouzelné je , jak zmiňuje vyčerpanou půdu po pěstování řepky. Je vyčerpaná jako ta, na který se pěstují brambory, oves, kukuřice, ječmen a zelí atd. Osobně jsem přesvědčen, že půda vyčerpaná pěstováním čehokoliv se obnovuje hnojením.
LPG a CNG nejsou alternativou k benzínu, je to jen jiná frakce stejného zdroje, tj. uhlovodík z ropy (zemní plyn je s ropou velmi blízký příbuzný).
Vodíku je kolem nás kýbl, to má recht, ale je vždy vázaný ( ve sloučenině) a uvolnit jej  spotřebuje hodně energie. Více, než se získá jeho spálením.
Tj. stejná situace. Při spalování vodíku se uvolňuje stejné množství (i vyšší) oxidů dusíku než při spalování jiného paliva. Za emise NOxů, nemůže palivo, alébrž teplota a tlak panující ve spalovacím prostoru. Vem vzduch stlač jej na patřičný tlak, zahřej jej na patřičnou teplotu (jako je při hoření ve válci) a ejhle NOxy jsou na světě!! Vzhledem k vyšší výhřevnosti vodíku je možno dosáhnout vyšší teploty spalování, tudíž vyšší produkce NOxů.
Jak zabránit tvorbě NyOx?? Palovat při nízkých tlacích a teplotách. Jenže vzroste kouřivost, emise HC, CO.....
Zpracování statické elektřiny je sen, nerealizovaný v rozumném a použitelném měřítku, snad nabudůce...
Emise aldehydů jsou při spalování lihu realitou a lze je eliminovat správným složením paliva a směsi ve válci.
Líh není elektricky vodivý.
El vodivá je znečištěná voda, která se nějak dostala do palivové soustavy a byla ochotně smíšena s lihem.
Vodivost 96% lihu s vodou je stále ještě k čerpadlům velmi "v pohodě" i ropná paliva obsahují jisté % vody. Nehledě k tomu, že pro paliva se používá výhradně bezvodý líh, takže voda se tam dostává pouze jako kontaminant, špatnou manipulací, či úmyslně s cílem poškodit a okrást zákazníka.
Žvatlat něco o zamrzání karbeců.. no probůh, kdo lije líh do karbecových veteránů???
Motá dohromady stechiometrický poměr a směšovací poměr (líh umí pracovat spolehlivě ve velkém rozsahu poměru palivo:vzduch)
A ke konci bubák s pojišťovákama. Už vidím, jak po každý bouračce se prokazatelně a nenapadnutelně odebere vzorek paliva a ten nechává přezkoumat v certifikované laborce. Tak do tohoto soudního sporu bych s klidem proti pojišťovně šel. S argumentem PROKAŽTE, že v okamžiku nehody byl automobil poháněn právě tímto palivem. Dovedeš si představit, jak by musel být odběr a manipulace se vzorky paliva "podchycená" aby nešla napadnout? a k tomu argument Já čepoval benál, podvodný pumpař mi podstrčil xindl lihový!!
S tím, ať se jde vycpat. Na tohle není česká policie ani justice zařízena.
Jo a hlavně zase ta chudinka vyčerpaná půda řepkou, jako kdyby ji ten ječmen na výrobu piva snad nějak obzvláště šetřil.
Jo a Rudolf Diesel měl původně myšlenku na motor spalující uhelný prach, no nějak se mu to zvrtlo a vylezl z toho skoro náš známý vznětový motor.
krásné je označení vodný etanol, že obsahuje až 4,9%vody. Etanol se s vodou mísí v libovolném poměru a metanol taky... to už se mi chce blejt... píše a nerozumí tomu o čem píše. Z organické chemie měl na škole 4 a tady dělá chytrýho. Motá pojmy, plete čísla. Líh s vodou se od benzínu neoddělí, ale vyloučí se právě ta voda = koroze, problém s filtrací atp.
bezvodý líh a jeho korozívní působení.. a to jako chudák něco silnějšího bumbal, když na tuhle myšlenku přišel??

Fakt se mi nechce projíždět celej ten článek, větu po větě.
Je to mix různých údajů, prostě kočkopes. Nemá to hlavu ani patu, argumenty jsou často zavádějící, hlavě chudinka vyčerpaná půda a hladový lidičky na druhý straně zeměkoule... Když dojde na čísla, použije se to, co se zrovna hodí v tom kterém kontextu. Je to nekoherentní text, který nemá ani za mák solidnosti, zato míchá hrušky s jabkama, do toho nějaký matičky M12 a trochu silo na chuť.
Pro úplnost dodávám, že oktanové číslo je poměrná jednotka, která může nabývat i vyšších hodnot než 100. a jsou oktanové čísla 2 takovej klasickej natural má OČ motorovou metodou kolem 85, výzkumnou metodou 95. a to pána asi zatím nebere...

ve škodárnách odcházela výfuková sedla tím, že v palivu nebyl patřičný organokov - tetraethylolovo, který právě "chránil" ventilová sedla (vyrobená prostým třískovým obráběním litiny vlastní hlavy) a opravdu tento jev neměl s oktanovým číslem pranic společného.

O zbytku povídání, co se kompresních poměrů a jeho vazby na směs palivo / vzduch raději nevyjadřuji, protože bych byl extrémně sprostý. Je to LEŽ a technický NESMYSL. ten pán nemá o spalovacích motorech žádné vědomosti. To co píše mu vyvrátí každý slušný student katedry spalovacích motorů.
A nejkouzelnější je pasáž o zákeřné vodě, která se dostává do oleje (ale jen s lihového paliva, pozor, benzín toto fuj nedělá, do oleje)

Soudruh autor tohoto kompilátu je problematiky zcela neznalý demagog který zbastlil kompilát mnoha polopravd a expresivních nářků na vyčerpanou půdu.

Takový články by měly bejt trestný. páč jsou líbivý, ale lžou.
Je pozdě, takže jdu se okoupat a pak do postele...

Re: Ethanol E85

Jenom bych chtěl upozornit že věhlasný oleje jako Castrol a podobný značky se dost často pajcujou apokud nemáte záruku původu tak se dost dobře může stát že máte v butilce Catrolu nalitý třeba sudový Mogul..

Re: Ethanol E85

Mohu souhlasit, několikrát se mi do ruky dostaly oleje v obalech, které k min objektivně nepatřily.
A netýká se to je Kastrólu. Každý by měl uvážit jestli se mu olaptí kupovat v "originálních" kanystrech olej za podezřele levnou cenu. Často se jedná o druhou náplň jen "odborně uzavřenou" novým víčkem.
V týhle republice se podvádí se vším, ne jen s tvrdým chlastem...

(upravil BigDrobek 20. 10. 2012 1:50)

Re: Ethanol E85

Ono na druhý náplni vydělá lojza pár korun, ale tenhle bussiness se točí ve velkým. Oni jsou schopní sehnat butilky, etikety, uzávěry.. Koneckonců u chlastu to je to stejný, ale jedou v tom celníci, hygiena, čoi. Všichni vrchní úředníci by měli odstoupit doprdele, protože začali situaci řešit až umřelo x lidí, do tý doby lehárko tisícina kontrol, pohodička, však co pančuje se ale nikoho to nezabilo.
Kámoš koupil z netu podezřele levnej kastról magnatec, butilku 5x otevřel a zavřel, bohužel pečetní kroužek byl pořád na víčku. Co v takový butilce bylo nalitý, si každej může domyslet sám.

Edit: Ještě bych podotkl že u moderních dieselů není problém vysoký tlak na vstřiku a potřeba kvůli idealizaci spalování vstřikovat v jednom cyklu vícekrát. Daleko víc škodí právě mikrosaze z dpf, který jsou daleko víc karcinogenní a příroda se s nima daleko hůř vyrovná jako s těma hnusnýma velkýma sazema co lítaj ze starých aut. Mimoto vypalování dpf je taky pěkná prasárna, i moderní auto u toho dokáže pěkně zahulit a některý automobilky dávají dodatečnej vstřik přímo k dpf. Ad blue je ptačí systém (VW) kde se pomocí močoviny něják katalyzujou splodiny a dosahuje to lepších vysledků emisí. Až příjde Euro xy tak se oba systémy budou muset kombinovat aby splnily absolutní nesmysl, protože 12 největších nákladních lodí světa vyprodukuje emise jako všechny auta na světě. Těch lodí je přes tisíc. Letadla taky produkují nezanedbatelný množství splodin a nikdo je neřeší. Řeší se auta, protože je to nehoráznej bussiness na dpf a jeho servisu.

Re: Ethanol E85

Big Drobek:
Já bych navrh pro přistižené "výrobce" chlastu s metanolem jednoduchý trest. Museli by vypít flašku svého výrobku. V tomto státě se podvádí  ve velkým. Je 100% jasný že tak velký trh s nelegálním chlastem musel bejt chráněn policajtama a celníkama. Jinak by to nemohlo bejt tak velký a tak dlouho procházet bez průseru. Nikdo neví kolik těch mrtvejch už je. mohli umírat i v minulosti, akorát to nikdo nezkoumal jako možnou příčinu smrti. Teď to prasklo, protože někteří začli tam toho metylakloholu lít opravdu velký podíl. (no a taky asi někdo začal povídat - viz vyšetřování zastřelenýho bejvalýho policajta Tofla)

Nafta emise.
DPF, FAP atp.
Mechanický filtr, který chytne částice větší než xy mikronů. Bohužel ty nejmenší, neviditelný, saze projdou filtrem úplně v pohodě. Je prokázáno, že čím menší částice, tím vyšší nebezpečí pro živočichy (mimo jiné karcinogenita, páš moc malé částice umí "projít" i buněčnou membránou). Tj tyto filtry zachytí to černé z výfuku. Jenže s velkými sazemi )viditelný kouř) se umí plíce docela solidně vyrovnat, s tím "polétavým prachem" tj částicemi pod 5 mikronů, májí opravdu zásadní problém.

Kouřivost lze úspěšně eliminovat vasokou teplotoou spalování, tj velká komprese a velký úhel předvstřiku. Pak motor nekouří, ale má příšerně velké emise oxidů dusíku (velký tlak a teplota je úspěšně vyrábí ze vzzdušného kyslíku) a to je taky špatný. To zase řeší adblue. Tj je tam "filtr" který chytá NOxy, a když je "plnej" tak se vstřikuje vodný roztok močoviny, která zachycené oxidy dusíku redukuje, sama se oxydujíce na vodu a CO2, takže z výfuku vylejzá N2, CO2 a H2O.

osobně se domnívám, že cesta je v optimalizaci spalovacího procesu, tj použitá vysokých tlaků a teplot, spolu s velkým přebytkem vzduchu a pak důsledným čištěním spalin od NOxů. FAP aDPF jsou slepá ulička, páč účinně odstraňují to co se měří, ale vůbec nodstraňují ty částice, které jsou nejškodlivější.

O lodích a vlacích mi nic nepovídej, to jsou továrny na dým. A žádný Euro je netrápí. Zase bruselský výplod idiotů, kteří se zaklínají ekofašos idejema a přitom řeší jen zlomek problému (auta).

Re: Ethanol E85

Máš dobré názory se kterými souhlasím smile
Já třeba leju to patrola M7AD Paramo a libuje si, bohužel když jsem sundal víko ventilů, tak jsem zjistil že je celý motor zevnitř špinavý a to tak že kanálky pro "tlačné tyčky" (OHV) jsou plné takové vazelíny, stejně jako na ostatních místech je 1cm nános. Nevím jak se toho zbavit, zkoušel jsem tam nalít do oleje půl litru benzínu s tím aditivem na čištění a stejně nic big_smile A ty vypadáš že tomu docela rozumíš, tak se nechám rád poučit co je ta vazelína zač a čím ji odstranit.
Jinak na použitou řepkujezdím taky, člověk u přípravy oleje musí trochu popřemýšlet a jde na to jezdit i přes zimu smile Ale je fakt že motor z 70./80 let schroupne asi všechno smile

Web

Re: Ethanol E85

Dalča: Ano bez zastřešení kontrolníma institucema by ta mafie s chlastem už dávno seděla nebo byla mrtvá, protože by popily svoje výrobky. Bohužel se to týká zase jenom nejlevnějších chlastů. Nebyla zde ani jedna závadná flaška havany, jaegra a lepších pití. Podle mě si za část problémů všeobecně můžou lidi tak trochu sami, kvůli tomu že chtějí všechno co nejlevnější, takže kupují nejlacinější vodku, výrobní salám co se salámem nemá nic společnýho a dalo by se vesele pokračovat až k elektronice a spoustě dalších věcí.
Dnes je opravdu málo lidí co jsou ochotni si připlatit za kvalitu a dívají se i druhotně na životnost versus cena a užitná hodnota výrobku.
To že se auta staví na 5 let a 150 000km je v prdeli, akorát si zasíráme zemi milionama tun odpadu s kterým si nikdo neví rady, ale kvůli megabussinesu a umělýmu zvyšování prodeje to nikdo neřeší. A nařízení eu pro dotace a regulace, zákazy, jsou jenom zajebaný vyhlášky k ničemu. Solár, větráky všechno akorát pro bussiness podplacenejch úředníků a známejch.

právě že dpf a fap ty velký saze s kterýma si živočich docela hravě poradí vypalujou na ty mikrosaze který jsou silně karcinogenní a buněčná struktura neví co s nima. Mimotoho že samozřejmě jsou při spalování produkovaný tyto mikrosaze který filtr nezachytí. Ale filtry se městským provozem kurví a to hodně a nový jsou drahý. Krásně se na tom rejžuje, servisy maj práci, výrobci prodávaj drahý díly...
Tady nejde primárně o odstranění škodlivin co škodí lidem. Zde jde o Ekoterorismus a nesmyslný nařízení evropský unie snižovat nějáký hodnoty výfukových plynů. Primárně je z toho obrovskej bussiness zaklopenej do ekologie, akorát s ekologií to má pramálo společnýho.
Bohužel auta jsou vidět, takže se řeší. Lodě na oceánu zatím nikoho netrápí. Ikdyž USA už zakázala, mám pocit 100km od pobřeží, proplouvat lodím co tam přímo nemají cestu.
Mimojiný celý přimíchávání řepky do nafty je píčovina. Zajistilo to akorát růst cen potravin a vyšší problémy s vysokotlakým vstřikem, nehledě na to že slavná řepka žere určitej typ pryže kterej se používal pro nízkotlakej rozvod nafty, takže to vesele ucpávalo filtr i soustavu za ním a nebyl to problém výrobce, ten stanovil lejt čistou naftu, akorát ekofašos prosadili že čistá nafta bude dostupná tak možná armádě. Je to celý zmrdstvo.

Bery: z části tomu humusu usazeným v různých části motoru vděčíš právě používanýmu M7AD... Dal bych si akorát pozor aby nějáká čistící sračka nebyla pro takto zakarbonovanej a špinavej motor posledním výkřikem před smrtí. To vyčistíš a celej motor může zakukat.
Nutno taky podotknout že ne všechny moderní oleje jsou vhodný do starých motorů. Naopak starý typy olejů nesplňující specifikaci, kterou požadujou nový auta, používat do moderních motorů vede k jejich postupné destrukci. Všechno chce svý.
90% lidí řeší nějákou viskozitu a fully syntehtic kterou odvozujou pode viskozity. Bohužel u olejů je důležitá specifikace, viskozitní index a dneska ve většině případů jde o semi syntetický oleje který mají i minerální složku, která díky moderní aditivaci nedegraduje a není na závadu. Opravdu plně syntetický oleje jsou dneska vyjímečný a taky dost drahý a ve většině případů použití uplně zbytečný. I obyčejný plný minerál, který je dobře naaditivovaný umí udělat dobrou službu.
Před pár lety vyšla zpráva, že nízkopopílkový oleje dosáhly konečně kvalit jako normální oleje v letech okolo roku 95. Longlife oleje existují, ale nevidím jejich výhodu použití, jsou tak drahý že za to vyměním dvakrát krátkodobej olej i s filtrama a ještě ušetřím, odhalím dřív případnou závadu atp.. Protahování servisních intervalů opravdu nevidím jako výhodu, spíš zase jako bussiness, na oleji za 900,- litr je přeci jenom vyšší marže jako na "obyčejným" oleji za 180,-.. Stačí tomu udělat dobrej marketing a přesvědčit lidi že to určitě potřebujou, ikdyž je to nesmysl..

Re: Ethanol E85

M7AD. Problém je v tom, že pouřívání takovýchto lowend olejů chce jednou za čas propláchnout motor.
V současné době bych byl opatrnej, protože uvolnění velkého množství usazenin něčím, co má silný detergentní účinek by mohla být poslední akce toho motoru, protože z toho detergentního oleje by se velmi rychle stala brusná pasta.
Tady by bylo nejlepší vyčisti co jde metodou demontáže (vana, hlava, kanály na zdvihací tyčky) Hlavní kanály propláchnout těžkým benzínem.
Pak bych udělal krátký proběh na výplachový olej a teprv pak dát plnohodnotný olej do motoru.
V každým případě to je docela fuška, zní otázkou jestli ten motor za to stojí (u auta před smrtí bych se na to vykašlal a dorazil bych ho).

DPF a FAP lze jednoduše udržovat ve špičkové kondici i při provozu Přískokem vpřed, tj město. Stačí do nafty lejt správnou chemii. Poohlédni se po něčem, co obsahuje oxidy céru. Vinikající věc, která velice účinně likviduje saze i v těch pitomejch filtrech bacha, dlouhodobá věc, nečekejte změnu po jedný nádrži s aditivem. Vinikajácí jsou i sloučeniny mědi, ale ty nejsou běžně k sehnání a mohou mít problém s některými prvky palivové soustavy, tj musí se s nima velmi uvážlivě nakládat.
Bobtnání různých pryží v rostlinných olejích je známý nešvar. A taky je dost problém, že MEŘO má silné detergentní účinky, takže se z palivové soustavy vypláchne 100 letý bordel.. v lepším případě ucpaný filtr, v horším případě zadřený čerpadlo...

Ono všecko má svý klady i zápory. Nalej MEŘO do 40let starý tary a je to její poslední zážitek v kariéře. Udělej tý tatře slišnou celkovou opravu (výměna těsnění, hadiček, vyčištění celého oalivového okruhu a bude na MEŘO jezdit jak za mlada. Bude krapet méně hlučná a kouřivost klesne o znatelný kus.

Re: Ethanol E85

tady je další příklad... bordel je všude, toto konkrétně v USA

http://auto.idnes.cz/padelane-airbagy-0 … tomoto_hig

Re: Ethanol E85

Troufnu si napsat k tomuto pár slov..

M7AD do jakéhokoliv běžného "dnešního" spalovacího motoru, pokud ten motor na to není vyloženě dělaný, je pro ten motor vražda, se obávám.. M6A, M6AD, M7AD jsou oleje splňující jen velmi benevolentní výkonnostní specifikace. Při výměně považuji proplach za nezbytnou nutnost!

5W40, 10W40, 15W40, 10W60 .. nejsou kvalitativní třídy oleje, ale jen viskozitní třídy a výrobce zpravidla pouze doporučuje - když se pro vaše použití hodí jiná viskozita (tuhé zimy, extrémní léta, závodní zátěž), není problém použít jinou než předepsanou.

Nejdůležitější je splnit u oleje výkonnostní třídu - to jsou ty API SL/CF, ACEA A3/B3 apod. Písmeno dál v abecedě, než předepsané, je OK, písmeno dřív není OK. Na občasné dolití to nevadí, ale výměna celé náplně by měla splňovat předepsanou specifikaci.

V ACEA specifikaci např. A3/B4 lze vyčíst třídu pro benzíňáky (A) a pro nafťáky zvlášť (B). (Ještě je třída E pro nákladní automobily.)
A3/B4 lze bez potíží použít do motoru, který má předepsanou třídu A3/B3. Nicméně A1/B1 a A5/B5 jsou úplně jiné oleje a nelze je zaměňovat a mísit!

Re: Ethanol E85

Právě že jsem to víko ventilů měl sundané už před tím než jsem tam začal lít ADčko... Řekl jsem si, je to stejný jak Zetor lol (3,3l R6 s řadovým čerpadlem, 70kW)
On ten motor běhá pěkně i po tom výplachu, jen seřídit ventily, takže si asi tu rozborku udělám za dlouhých zimních večerů, jen mne štve že to nerozhodim sám, ale někdo mi musí pomoct, protože hlava je litinová a velká jako prase, o bloku nemluvim lol
Jo a kdyby ten motor náhodou zakukal, tak to má výhodu že těch motorů se všude válí spousta za 5-10 tisíc big_smile
Jinak to pomalu dávám do kupy a dokud budu žít, tak to chci vlastnit, asi jsem se zamiloval, ale ta bezporuchovost a výdrž je oproti dnešním škopkům ultimátní... Ale to už je moc OT smile Kdyžtak založte vlákno vedle kde můžeme krafat o autech smile

Web

Re: Ethanol E85

Řadový šestiválec? na ty mám slabinu.
Rozhodit, vyčistit, kouknout na ložiska, zkontrolovat vyúhlování ojnic, kouknout na opotřebení válců, když tak vyhonovat a pětší písty a máš novou mašinu, která bude na rozdíl od těch nových lehčených supermoderních motorů z recykovaných materiálů v podstatě nesmrtelná. 3x ti shnije kastle a ten motor bude furt makat!

JJ oleje jsou věda a SAE třídy je jen rozsah použitelnosti do se do viskozity za patřičné teploty týče.
Důležitý js ou ty ostatní písmena v charakteristice oleje.

Ono obecně problematika mazání je velmi rozsáhlá, různých přípravků jsou mraky a každý je na něco dobrý.
Ale stejně důležité je použít na správné místo správné mazivo. jinak může být i supermoderní přípravek kontraproduktivní.

Re: Ethanol E85

Předesílám, že jsem neměl čas tento thread projít celý, ale moje zkušenost s E85:

Máme Renault Clio 1.2 16V 55kW, zhruba před půl rokem jsme do něj začali pomálu přilévat E85. Náš nejvyšší poměr E85 vůči benzínu byl asi 1:1. Ranní starty jsou bez výraznějších změn, spotřeba se zvedla v rámci jedné až dvou desetin litru na 100 km. Podle mého názoru je auto trošičku živější a v určitých otáčkách má lepší tah. Prozatím funguje vše bez problémů, auto nemělo jedinou poruchu.

Rozhodně bych tedy nesouhlasil s názorem, že E85 není perspektivní palivo, vždyť např. plochodrážní motorky byly určitou dobu pouze na ethanol, zvyšuje totiž právě u maloobjemových agregátů jejich kompresní poměr.

Dále mne tak napadá, pokud si správně pamatuji chemii na střední, tak ethanol se chová jako polární i nepolární rozpouštědlo. Nemá tendenci na sebe vázat vodu v nádrži a tím ji činit pro motor lépe spalitelnou?

Další pozitivum v ethanolu vidím také v omezení emisí CO2 a jiných škodlivin ( příjemný zápach z výfuku je výhodou big_smile)

Moje doporučení tedy zní: E85 je vhodný spíše pro motory, kde výrobce o použití E85 již uvažoval (např. Renault, nedokážu zdroj této informace už najít, ale četl jsem, že auta jsou částečně pro provoz na E85 uzpůsobena)

Sdělení na závěr: O víkendu jsem s naším autem jel na 70 kilometrové trase spotřebu 5.1 l/100 km. Samozřejmě, že s E85 v nádrži big_smile

Re: Ethanol E85

Prosím, dejte už s tím objevováním Ameriky pokoj. Tebe pedro omlouvá "rok výroby". tongue

Re: Ethanol E85

Jakou ameriku zase?

Používání kyslíkatých paliv (akloholy + nitráty) mělo krapet jinou příčinu, než zvyšovvání kompresního poměru.
Kompresní poměr je dán konstrukcí motoru a palio s ním nic nezmůže.

Renault Thalia 1,4, 8V na E85 jezdil letos v zimě asi měsíc (únor), bez ztráty kytičky, jen ty starty stál za prd. No ale nakonec nastartoval dycky. (i v -10°C)
Spotřeba tak o 0,6l vyšší než s benálem. Motor má 180.000 km nalítaných.
Pak jsem zase přesedlal na toho svýho dízla.

Ethanol se mísí s vodou v libovolným poměru - vodka mi budiž svědkem. Právě přídavkem vhodného alkoholu vyloučenou vodu v nádrži "vážeš" plávě na onen alkohol který se ochotně mísí i s uhlovodíky a tím vyženeš onu zlou vodu přes spalovací prostolr motoru ven.
Je to aplikovatelný i na dízly, ale tam se to nesmí s lihem přehánět, páč líh má mizerný cetanový číslo a motor pak má tvrdý chod. Ale takovej půllitr lihu do 60l nafty ještě žádný dízl nezabilo. Pomůže to i od vodou zabordelenýho filtru.

lih jako palivo má oběktivně nižší emise CO2, otázkou je celková bilance výroby atp. bohužel tento obor je hodně deformovanej dotacema  apředpisy atp. takže těžko se dá dostat k nezkresleným číslům.

(upravil little 10. 4. 2013 11:53)

Re: Ethanol E85

Nudím se Dalčo, nudím. Ten motor 1.4 8V, starej dobrej, mám totiž ve svým autě, je konstrukčně stejnej jak ten z Rencka. Při poměru 1:1 to jede dost naprd, rozdíl tam je. Spotřeba je vyšší ne o 0,6l ale spíš o 1,6l. Startování? Pokud je to smíchaný 1:1 tak pod 0°C nastává neřešitelnej problém, kdy musím startérem i desetkrát protočit než to vůbec chytne. Na čistej E85 bez šance i při +25°C.

Dřív jsem si dokonce pohrával s myšlenkou motor upravit výhradně na spalování E85, ale vzhledem k mnohem vyšší spotřebě a nerentabilitě "domácí" výroby E85 bez speciálního vybavení, jsem to zavrhnul

Mám takovej pocit, že si někdo z nás trochu vymejšlí a já to rozhodně nejsem.