Re: Ethanol E85

Sice pozdě ,ale přeci.

Právě ,že etanol je velmi špatně zápalný v chudé směsi a dobře v bohaté (opačně než u benzínu). Ale oktanové číslo E85 je víc ja
105 proto pro správnou funkci je třeba zvýšit komp.poměr (snížení hlavy) a obohatit směs aby stejný motor jel stejně dobře na E85
jako jezdil na benzín.  A také se díky vysokému výparnému teplu směs silně ochlazuje a tak se jí dostane do válců více.

Co se tíče FAP a rakoviny není problém v něm (teda krom toho, že je to pěkné kurvítko), ale ve vysokých vstřikovacích tlacích.
A samozřejmě ve velkém nárůstu počtu vznětových motorů.

Re: Ethanol E85

Ohledně toho FAP jsem slyšel, že prý to čištění u VW funguje při jízdě na vzdálenost menší než 50 km -> město nonstop.. a že prý info zobrazované palubním počítačem nesedí se skutečnou spotřebou právě kvůli FAP čištění.. a docela to žere.. smile mě čistě zaujala ta věc s palubním pc, diesely mě jinak nezajímají.. je na tom cosi pravdivého?:-) díky

Web

(upravil DJ_Rix 16. 10. 2012 17:21)

Re: Ethanol E85

tichacek napsal:

Sice pozdě ,ale přeci.

  oktanové číslo E85 je víc jak
105 proto pro správnou funkci je třeba zvýšit komp.poměr (snížení hlavy) a obohatit směs aby stejný motor jel stejně dobře na E85
jako jezdil na benzín.  A také se díky vysokému výparnému teplu směs silně ochlazuje a tak se jí dostane do válců více.


A já měl vždycky za to,že oktanové číslo určuje jistým způsobem "dobu" hoření směsi, mimo jiné tedy sklony motoru k detonačnímu spalování, potom je samozřejmě za účelem zvýšení výkonu zvýšit kompresní poměr, s takto vysokým poměrem by již motor na palivo s nižším oktanovým číslem měl sklon k detonačnímu spalování,což se s ethanolem s vysokým oktanovým číslem stane později,u vyšší komprese.....

Mimo jiné,některé studie ukazují,že prezentované oktanové číslo u E85 je špatně spočítané (!) , na měřícím motoru se došlo k číslu kolem 94-96.


Výhřevnost paliva právě že hovoří v neprospěch Ethanolu,protože benzín má cca 47MJ/kg, zatímco samotný Ethanol má cca 30MJ/kg, což také potvrzuje tu vyšší spotřebu v téměř stejném poměru při stejném kompresním poměru, opět v neprospěch Ethanolu asi 30%.

Osobně to vidím tak,že pokud nebude litr E85 stát kolem 20Kč, je úspora mizivá a nestojí to za to.

Re: Ethanol E85

K tomu filtru pevných částic. Na nějaké AUDI jsme po úpadku do nouzáku demontovali tento krám a strašně se divili, že kompresor s foukací pistolí neuměl překonat odpor tohoto bastlu. Cca 50 a víc litrů horké vody, nalévané do tohoto (ve spolupráci s kompresorem -jeden nalíval, pak hadrou utěsnil a druhý foukal vzduch a oba se snažili být co nejméně zaliskaní od těch sraček big_smile ) postupně vypláchlo a rozpustilo tento sajrajt do stavu, kdy nalitá voda vytekla ven, což na začátku nebylo reálné. Auto už 2 roky jezdí bez problémů-ušetřeno cca 48tis. kč-co je ekologického na tom, že musí někdo vyrobit takovou hovadinu.
Jinak ještě jedna věc je ta, že tento krám nelze jednoduše odmontovat a jezdit bez něj. Dvěma hadičkama je snímána diference tlaku a tento snímač pozná, že tam filtr není a hurá do nouzáku. Opět se dá ochcat nějakým udělátkem, aby se vlk nažral a koza zůstala celá...

(upravil denis15 16. 10. 2012 19:24)

Re: Ethanol E85

Nechci tvrdit, že E85 je slepá cesta, ale nevidím v tom ekologický přínos-někdo tu sračku musí za přísunu energie vytvořit. Osobně mám už 3 auto na LPG a bezproblémový provoz (ve všech byl neřízený podtlak). Měl jsem namontováno v Lada 05 1,3, Mitsu Colt 1,5 a nyní social edition felda 40KW a nejúspornější byla Lada-na dálku si vystačila s cca 8l LPG. Nejvíce žere zatím felda, což je dáno typem motoru a jak mu člověk šlape po krku. Pokud najedu kvanta kilometrů a chci něco ušetřit, není to špatná volba. Ač jsem se tomu bránil a vždy to nějak zahrával při diskuzi do autu smile , přináší to i negativa, která jsou známa-ubrané místo v kufru (i přes montáž místo rezervy),vyšší spotřeba LPG než na benál, LPG je sušší než benál už z principu (na požádání se dá domontovat přimazávání ventilů - většinou u japonců), vyšší tepelné namáhání motoru (vyšší oktanové číslo), dříve odejde výfuk, je potřeba mít v perfektním stavu zapalování jinak to dokáže rozstřelit hadici k airboxu či zohnout klapku a pokud se nejezdí na benál a jen se na něj startuje, přináší to další problémy-po 65tis. km čistě na LPG jsem musel měnit vstřiky, které byly zanesené.
Z E85 mám trochu strach i kvůli faktu, že jen málo lidí má fakticky dlouhodobou zkušenost s tím, co to motoru a komponentám udělá narozdíl od jiných alternativních paliv, kde je toto již celkem zmapováno. Uff, sorry, nějak jsem se rozepsal smile.

Re: Ethanol E85

Oktanové čílo je číslo, udávající "pomernou ochotu" paliva k samovznícení. Při samovznícení palivo dohořívá z mnoha ložisek najednou, tudíž značně rychleji, než při normálním spalování, kdy se od svíčky šíří "vlan" plamene a palivo odhořívá rovnoměrně.
Palivo nedetonuje, to je špatný, leč velmi rozšířený omyl (detonace = "hoření", kdy se tato vla šíří materiálem - směsí - rychleji, než zvuk za daných podmínek (tlak teplota))
Tzn palivo s větším oktanovým číslem = palivo, které snase vyšší tlak a teplotu, než dojde ke spontánnímu vznícení.

Alkohola jako takové mají velmi vysoké OČ, proto se v minulosti přidávaly do benzinu za účelem zvýšení OČ celkové směsi.
Potom, co se v rafinérkách rozmohla technologie reformování, tak se od toho upustilo, a teď se do benálu lije zas, protože to někdo nařídil, prej z ekologického důvodu.

Biopaliva mají jednoznačnou budoucnost, i to LPG je z ropy. JENŽE.
Biopaliva by se musely pěstovat a zpracovávat tak, aby opravdu ekologické byly, tj při jejich vzniku by se nesmělo spotřebovat víc energie, než kolik se z nich získá (což teď právě tak je a používají se jen díky debilním dotacím, které deformují logiku trhu)
Líh je z hledioska spalování úplně dlouhodobě happy, pokud je vůz na toto palivo seřízen. Jinak nastanou problémy. Problémům jde čelit směsí, tj spalováním lihobenzínu.

LPG má své mouchy taky. Benzin, když nemá "průtok" ochotně zanechává sedimenty polymerů, které se z něj tvoří. TJ pokud se na benál občas dýl nejede, zaserou se vstřiky, regulátor tlaku, čerpadlo paliva...

LPG má další nevýhodu a to je ten "smrad" co se do něj dává, páč Propan i Butan jsou bez zápachu. A proto se to "parfémuje" - odorizuje, aby uživatel Ucítil unik dřív, než škrkně sirkou, páč potom je to už rychlý proces. Cpe se do toho různá chemie, např. Ethylmerkaptan, terc. Butylmerkaptan, Tetrahydrothiofen, Isopropylmerkaptan, a kýbl dalších, Jedná se o uhlovodíky které v sobě obsahují síru. Jsou to látky zdraví neprospěšné, často s mnoha účiky, přo spalování zanechávající sirné sloučeníny SO2, SO3, tyhle jsou velmi korozivní, zvlášť při vysoké teplotě a spolu s vohní parou (výfukové plyny). Výhodou je zvýšení životnosti motoru páč nedochází k tvorbě karbonových usazenin, zároveň se prodlužuje životnost olejové náplně motoru, neboť nedochází
k ředění oleje benzínem, teda jeho těžkejma složkama.

Oktanové číslo LPG musí dosahovat minimálně 89 jednotek (praví norma), což je víc než u automobilových benálů - 82, 85 a 88 měřeno motorovou metodou!! - to co píšou na stojanech jako oktanové číslo je cifra zjištěná tzv výpočtovou metodou (91,95,98), a je dycky větší jak motorová metoda. Akorát že to číslo povídá tak maximálně o tom, jak se bude motor chovat na volnoběh. Motorová metoda zohledňuje i vyšší otáčky a různé dynamické jevy s tím spojené.

No a teď si vyber.
Všecko má své pro i proti.
Já osobně, pokud budu řešit další auto, tak jsou do benálovýho motoru s úpravou na LPG.

Re: Ethanol E85

Po tvém chemickém rozboru již chápu rychlou likvidaci výfuku smile. U feldy s katem není LPG z výfuku cítit a po zahřátí není poznat na co to jede-z výfuku něco jde co nesmrdí, narozdíl od třeba fazola s karbecem, kde je masakr za ním jet delší dobu wink. Je fakt, že při teplém motoru je kolem motoru odér, protože ten smrad co do LPG rvou je cítit z klapky, hadic a filtru vzduchu. a vůbec všeho big_smile. Osobně jsem od nafty upustil definitivně po jejím zdražení. Najedu denně min. 80km a investice 11tis. do podtlaku je už dávno zaplacená.

Re: Ethanol E85

Dalčo -souhlasím. Kdo chce šetřit tak musí jít do LPG. Existuje i systém pro naft.auta.
Ale proboha LPG silně degraduje mazací olej (akokát to není vidět), proto je třeba
zkrátit výměnné intervaly . To platí i pro E85 (četl jsem, že na 5tis. km.)

Právě díky poměru ERoEI biopaliva ve velkém budoucnost nemají. Návíc
za situace, kdy cca 900 mil. lidí trpí akutní podvíživou zabírat další půdu
pro biopaliva .... . Ale mohou mít lokální výynam.

Re: Ethanol E85

Tichacek:
Olej:
pokud používáš olej vhodný pro LPG ( se zvýšenou oxidační sálostí) tak netřeba zkracovat interval výměny. Pokud používáš běžný olej, potom je doporučeno interval výměny zkrátit. Olej u "tekutých" paliv má tendenci "ředit" - tj degradovat nespálený zbytek paliva uchycující se na stěnách válce (platí pto naftu i benál) + oxidace + mechanické vlivy + tepelný rozklad složek oleje. Tzn s použitím plynného paliva první příčina odpadá. Je na to spousty výzkumných prací.
Samozřejmě je nutno používat správné a kvalitní oleje (což nemusí znamenat oleje předražené!!!)
Svíčky rovněž je doporučeno použít vhodné pro LPG, páč standartní to dlouho nevydrží...
odměnou za plynné palivo je "kultivovanější" chod motoru. Pokud je automatika dobře vychytaná a zvládá studený start, taj je auto 100% v pohodě, jen krapet rychleji hnije výfuk, ale z provozních úspor to pořád vyjde dobře. i s tou dřívější výměnou výfuku. Nový výfuk vydrží dost, ale pokud je už "chycenej" tak ho LPG značně "urychlí" v cestě do šrotu.
Hlad:
Opravdu nehodlám řešit ubohé hladovějící na druhý straně zeměkoule. Já jim jejich jídlo neberu, ani nedávám.
Podle mne je ladem stále tolik úrodné půdy (po celým světě), že by se najedli všichni do sytosti a ještě by zbylo na řepku do motorů.
To je problém ekonomický a politický. I v ČR pobírají zemědělci dotace na to, aby půdu ladem měnili na zatravněné louky, a jiné užitkové prostory (hřiště atp.) Obdělává se v ČR podstatně méně půdy, než kolik by jí obdělávat šlo. Ale osobně si myslím, že i kdyby se obdělávalo 100% použitelné půdy, tak to hlad na druhý straně zeměkoule nevyřeší. Všechno je o mocenských zájmech, politice a ekonomice.
Já jsem technik. Tj řeším technické problémy (mj. i motorů)

Re: Ethanol E85

Osobně i do feldy liju to na co jezdí od prvního majitele, tedy 5W40 a motor nepapá olej ani nejeví známky nějakého nadměrného opotřebení (momentálně najeto cca. 170tis. km a tlaky dle příručky vpořádku a vyrovnané na všech válcích). Proběhla jen výměna těsnění pod hlavou, ale to je u feldy spíše folklor než závada smile - sežrané bylo od červeného fridexu a lehce mizela voda. Interval výměny mám 15tis. km, tedy 2x ročně. Svíčky 3body NGK, určené pro tento typ motoru mám cca 65tis. km co jezdím na LPG a stále jsou v dobré kondici. Ve 102tis. km jsem vyhazoval ještě origináln svíceí, kde uhlík měl trojůhelníkový tvar smile Teda jak píše Dalča-dobrý olej ještě žádnému motoru neuškodil smile. Zkoušel jsem přejít na 10W40 a olej po 12tis. km byl na tom opticky hůře než 5W40 po 15tis. km.

Re: Ethanol E85

-ale já se nehádám jen tvrdím, že ethanol je slepá cesta.
-5w40 je velmi kvalitní olej a tak bez problému zvládá i LPG
-al. motory škoda jsou pro LPG jedny z nejlepších asi proto je používal TEDOM ve svých KGJ než je Škoda přestala
dělat. V těch KGJ najížděly neuvěřitelný počet motohodin.

(upravil Dalča 17. 10. 2012 16:04)

Re: Ethanol E85

denis15:
5W40 je jen viskozitní třída oleje. O vhodnosti pro daný typ motoru či palivu to neříká nic. to bys musel napsat přesný označení. To je jedno. Hele pokud používáš furt stejnej, a nemáš problémy (jezdíš na to mnoho let) tak to neřeš, olej bude asi v cajku.

Tichacek:
Jestli lih je nebo není slepá cesta ( a obecně BIJÓ paliva do motorů), ukáže až čas, bude to záviset hlavně na dotacích a politice.

Tedom používal hodně i 6 válce Liaz. jo to jsou slučný motory, sice koncepce z 60-tejch let, ale nejsou odrbaný na materiále - všude je dost "masa" Myslím, že ten 6-vál Liaz měl na bioplyn někajách 130÷160kW, jestli se nepletu.

Obecně:
Na oleji šetří jen debil. Olej je to co motor udrží při životě, nebo ho taky pošle do věčných lovišť.  Hodí se i měnit po mírně zkráceném intervalu, zvláště u již ojetých motorů, kde lze očekávat horší stav kluzných ložisek. Rovněž nejsou od věci aditiva do oleje, je třeba ale zohlednit materiály vyskytující se v tom konkrétním motoru.
Optika u oleje není moc směrodatná, protože když vzpomenu CastrolGTX, který byl u nás k mání v plechovkách i za socialismu, tak ten olek byl po 10.000Km ve škodovce barevně jak nový, ale bylo po něm prd, páč neobsahoval slušný detergenty - nečistil motor a nevázal bordel na sebe, tj po pár výměnách byl motor zahumrovanej úasdama, ale olej čisťunký, jak lilie.

Re: Ethanol E85

Mě by třeba zajímalo jak poznám od sebe vizuálně jakékoliv dva motorové oleje, které mají 10 tisíc km. Tedy možná kromě viskozity. Stejně 500km po výměně je ten olej černý jak uhel... Tak by mne tedy zajímalo jak se to pozná smile
Nepočítám toho Kastróla smile

Web

Re: Ethanol E85

lol dobrej dotaz smile IMHO čím černější olej,tím (za předpokladu že je motor OK !! ) podle mě lépe nachytal do sebe všechny nečistoty při spalování a aditiva rozpusitly nečistoty v motoru, já nevím jak ostatní,ale olej je u mě (a to mám už 4té auto) po pár tisících prostě černej a hotovo, pokud bych chtěl hodnotit, musí to na rozobor, jinak se kontrola černoty oleje rovná věštění z kávové sedliny big_smile

(upravil Dalča 17. 10. 2012 20:32)

Re: Ethanol E85

Přesně tak. olej lépe vázající a emulgující nečistoty je brzo "zasratý" pokud olej vydrží v motoru dlouho "jako nový" je po něm velký kulový - teda po tom oleji-.
Viskozita by se neměla v průběhu životnosti oleje okem pozorovatelně měnit!!! pokud olej řídne, znamená to moc paliva v oleji -problém - pokud houstne, je to buď motor před smrtí, nebo nevhodně volený olej vzhledem k charakteristice motoru (tepelná degradace, moc úsad, moc sazí, polymerace...).

Re: Ethanol E85

Možná se to tak posuzovat nedá, ale po 500km tedy jak uhel fakt není smile - možná dáno i tím, že není moc co rozpouštět, protože vnitřek motoru je relativně čistý. Rothodující je pro mě fakt, že motor, ačkoli jej nešetřím (s tím směšným výkonem to ani jinak nejde) je i po těch km v kondici a z velké části to ovlivnil použitý olej. Jinak dlouho používán Castrol Magnatec a byl vklidu, pak jsem zkusil Shell Helix, který šel ven v kratším intervalu právě kvůli jiné viskozitě 10W40 a kvůli pro vás tak zábavnému černému zabarvení wink. Co tam je teď už ani nevím, zbytek je doma v kanystru. Jinak proběhla v rámci testování i aplikace Metaltec-1 smile. Vzhledem k rozporuplným názorům na netu jsem se rozhodl otestovat na vlastní kůži.

(upravil Dalča 17. 10. 2012 21:29)

Re: Ethanol E85

Aditiv do olejů je kýbl, a každej je ten nejlepší!
1) suspenze teflonu
2)suspenze keramockých materiálů
2)suspenze kovů

To všechno má za ůkol zlepšit mazáni v době, kdy olej steče a mohlo by dojít k chodu kov na kov či jejich sloučenin
Ano mohou vemi pomoct, ale je třeba uvažovat co je k čemu.

Látky ovlivňující parametry oleje (viskozitu, chem stabilitu, tepelnou stabilkitu)
Tohle je na dlouhé studium, nemožno řešit zde. zkráceně slušné oleje obsahují právě tolik chemických aditiv, aby vykonaly účel ke kterému jsou navrženy.

Látky zvláštní chemické povahy, mající za úkol snížit tření (metaltec, metabond, metanova, ekolube m1, militec...).
Jsou různých druhů (estery mastných kyselin, oeifiny, chlorované uhlovodíky, atp.), většinou tření opravdu sníží (oloejový film se přetrhne až při mnohem vyšších tlacích, než samotný olej)
Problém je v tom, že se jedná o různorodé chemické látky a jejich směsi, tudíž opravdu platí zvažovat, co je k čemu. Některé látky z této kategorie mají tendenci napadat hliník, jiné měď, atp. Tj dobře volenou látkou můžeme snížit reální tření v morotu o nejakou část, nevhodně volenou látkou můžeme při dlohodobém působení poškodit třeba kuzná ložiska.

Použití je na úvaze každého motoristy.
Lze s nimi značně vydělat (klesne spotřeba, zmenší se opotřebení motoru) nebo taky splakat nad výdělkem (po pár desítkách tisíc km ložiska na výměnu, případně přidřené i čepy na klice)
Takž eopakuji, je zapotřebí uvážit co použijeme na jaký materiál. V každém případě zázraky nečekejte, jedná se o procenta....
Jo a pokud někdo myslí, že veme motor z Favála, kterej má naběháno 500.000km, nalije do něj tajuplnou lahvičku za 300,-Kč a motor bude jak nový, tak ten se hluboce mýlí a lépe udělá, když ty 300,- daruje na charitu.

P.S: jakmile prodejce či výrobce začne povídat něco o magnetických silách, molekulární difůzi, tvorbě slitiny organické látky s podkladovým kovem a jiných pseudovědeckých slovíček, utíkejte pryč, jedná se o problematiky neznalého hňupa a nebo podvodníka.

(upravil DJ_Rix 17. 10. 2012 21:41)

Re: Ethanol E85

Castrol Magnatec někdo v mém okolí dával na rozbor-jeho závěr byl že je to předražená sračka.... Ale možná to byl taky trochu jinej olej,kdo ví smile

Aditiva:

Vyzkoušel jsem to před léty na vlastní kůži tuším PS-23 . Tehdá to bylo ještě snad za cenu k tisícovce, auto Golf MK2 1.8i . Kupodivu to fakt fungovalo,auto mělo asi o 1L/100km menší spotřebu,koukal jsem jak puk. Ovšem v okamžiku kdy došla úspora na palivu cca částky kterou jsem za ten zázrak zaplatil, přestalo to skokově působit - další nádrž byla už spotřeba stejná. Aspoň že si to na sebe vydělalo smile

Re: Ethanol E85

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496

(upravil Dalča 18. 10. 2012 21:00)

Re: Ethanol E85

Nelvětší zaznamenané bláboly o aditivech do olejů:

Cituji:

Mazivářské mýty, Mýtus desátý - Dodatečné přísady do motorových olejů
(AutoEXPERT, červenec, září 2005)
Výběr z popisů výrobků:
... je to aditivum pro kov a ne pro motorový olej ... to jako kov asi rozpustí v vytvoří s ním slitinu? Ale fuj!

... molekulárně se váže na kov a prolíná do mezikrystalických prostor povrchové vrstvy ... něco co má tak malou molekulu, aby se to vlezlo mezi atomy v krystalické mřížce kovu asi mebude moc mazat, nemyslíte? musí to mít částice srovnatelné s rozměry jednotlivých atomů

... nová generace aditiv pracujících na principu penetrantní chemisorpce ... chemisorpce, to slovo neznám, asi tomu nerozumím smile

... chrání kovy stálou syntetickou molekulární vazbou ... syntetickou molekulární vazbou? a to je jako co? to nás ve škole neučili!

... obsahuje chlor, ale ve vázané formě ... No volný chlor by prodejce ani uživatel neocenil, no a u vázanéh ochloru je klid jen do té doby, co se z té vazby uvolní - třeba teplem, a ten se setká třeba s mědí v ložisku. Ta bude mít ale radost!!

... pod tlakem se spojí s kovovým povrchem a vytvářejí novou metalo-organickou látku ... Jak snadná výroba organokovových látek a ještě s mazivostními vlastnostmi...

... díky elektromagnetické polarizaci se molekuly uhlíkového řetězce spojí s povrchem ... A kté polarizaci dojde, když si třeme liščím ohonem ebonitovou hůlku. Nebo už jste někdo pozoroval elektormagnetický jev v oleji?? Tj látce, která se mimo jiné používá jako izolace v kondenzátorech, transformátorech??

... metoda permanentí difúze do povrchu kovů ... kdyby olej difundoval do kovu tak i špičkově utěsněný motor pouští olej.. přímo difůzí přes blok

... hloubková mikrodifúze maziva ... kde nepomůže difúze, je třeba nasadit mikrodifúzi!! Nanodifúze je zatím jen v očekávání. Nebo dojde dřív k trifúzi??


všechno jsou to nepravdy a marketingové bláboly.


celý text zde, já se mohu pod něj podepsat, protože mi mluví z duše.
http://www.oleje.cz/imgs/articles/522-2 … tus_10.pdf

Přísady do oleje jsou vždy možné používat po velmi zralém uvážení co a jak s nimi budeme mazat!! V lepším případě bude efekt krátkodobý a ekonomicky "nezajímavý" v horším případě poškodíte motor. Viz výše...
Kdyby to bylo tak jednoduchý, vzít tajuplnou lahvičku a zbavit se tření, tak by to tak dělali všichni a dávno.