Re: Ethanol E85
... ano ... #96 ...
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Smetiště » Ethanol E85
... ano ... #96 ...
Rozborka motoru,ty prázdný kecy na konci si mohli odpustit,jinak je to docela dobrý:
Kluci s čistým E85 už nějakou dobu jezdím a vcelku fest zklamání. Normálně (když jezdím jako standardní prase) tak mám spotřebu 7 litrů naturalu 95. Ethanolu to spotřebuje 10 litrů a to mi nepříjde, že by to nějak jelo drasticky líp. Mám tam jednotku ze zahraničí (Etanizer). Bez ní nešlo na čistej E85 ani nastartovat. Počkám ještě nějakou dobu, jestli na něco nepřídu nebo se to nezlepší. Do neupravenýho auta bez jednotky to necpěte....tyhle telecí pokusy už mám za sebou. Jede to o dost hůř (obří výkonový díry zhruba uprostřed otáčkoměru) a spotřeba drastická.
Mi připadá divný že ti to bere toho Ethanolu o tolik víc....no,každopádně začalo nám zase teplo,takže jsem včera žbrndl 15L do nádrže a pak toho vezmu zase klidně plnou.
Mě to kluci na "fauwé" klubu vysvětlovali. E85 má prý nižší výhřevnost (tedy energii na 1 litr paliva) než klasickej Natural 95, takže tenhle nedostatek (tahle chudá směs) se musí dohnat tím, že se toho do válců natlačí víc. A kvůli vysokému oktanovému číslu je navíc problém se startováním studeného motoru hlavně v zimě (já moc problémy neměl, po instalůaci jednotky už vůbec ne).
Tohle experimentování je na nic. E85 funguje dobře v případě, že máte v autě jednotku..
S mojí A3 1.8T quattro mám na E85 najeto asi 5000km a auto jede jako nikdy předtím. Částečně to dělá turbo, líp si to s etanolem rozumí než normální atmosférický motor.. Každopádně auto má cca o 20% vyšší výkon, zrychlení z 50-110 se zlepšilo o 1s (5,5s). Motor líp táhne za všech otáček.
Start v zimě docela OK, někdy po prvním nastartování chcípne, ale druhé je už v pohodě. Stačí přidat po nastartování trošku plynu a nechcípne..
Spotřeba se těžko hodnotí, protože si motor přisává falešný vzduch. Pohybuje se to někde kolem 1-2l víc než na benzín. Ta dynamika za to každopádně stojí a úspora na 100km je někde kolem 70-80Kč.
Kdyby jste si všichni nejdříve dali motory do pořádku,bylo by tohle testování smysluplnější. Já čuměl i na hodnoty ve VAGu a podle mě je to i bez té předraženýho prodlužovače pulzů OK...... v chladnu pod 10°C je problém že jednotka ještě nemá zpětnou vazbu z lambdy,tak má nastavený pevně hodnoty podle teploty chladící kapaliny a vzduchu a jed na otevřené regulační smyčce. Proto po pár ujetých metrech (s vyhřívanou lambdou) už je to OK. Já teď zas vezmu plnou E85 a uvidím. Každopádně to o víc jak litr na 100 u mě nebylo a když to počítám vychází to i s o liitr na 100 větší spotřebou že ušetřím asi 500 měsíčně.
Vyhřívaná lambda? No tak tohle mě vážně nenapadlo. Jakým způsobem chceš tohle vyhřívání realizovat?
Je to myšleno úplně logicky že po pár ujetých metrech se lambda ohřeje. Je vyhřívána výfukovými plyny. Jen je to napsáno trochu jinak.
pokud se nepletu tak lambda sonda ma elektrickej vyhrev vlaknem přímo v sobě. jde jen o to že v zimě ohrěv prostě trvá
Taktak,jak říká luta,doporučuji doplnit mezery pánové
Dříve byla lambda nevyhřívaná,tam trvalo zhruba 3-10km než se ohřála na provozní teplotu (asi 650-850°C) a začala měřit,posléze se začaly používat lambdy s elektrickým vyhříváním (příkon tělesa cca 25-50W) a ty mají reakční dobu nepoměrně kratší,těleso ohřeje destičku zhruba za 30s-1min,poté už lambda dává relevantní signál.
Dneska jsem to poprvé pod vlivem tohoto vlákna zkusil i já. Zkušebně jsem nabral 19 litrů etanolu E85 do nádrže, kde bylo taky ještě nějakých 15 litrů naturalu 95. Zatím teda můžu říct, co se jízdních vastností týká, žádná změna k horšímu se nekonala, dokonce se mi zdá krouticí moment snad i lepší. Spotřebu zatím nevím, budu ji teprve sledovat. Kamarád z práce (Š Felicia 1,6 - poměrně vzácnost) se na etanol vybodl právě kvůli spotřebě, která mu nehorázným způsobem vzrostla. Jak tak sleduji, odezva jednotlivých aut je jiná. Možná to bude to třeba tím, že každá automobilka má jiné algoritmy pro regulování množství vstříknutého paliva do válců.
Jinak teda, ačkoli jsem o tom zatím moc informací nesháněl, ale myslím si, že zvýšená spotřeba nemusí být jenom tou nižší výhřevností. Nebude to hlavně tím, že lambda sonda naměří u etanolu E85 méně emisí a proto normální standardní řídicí jednotka obohacuje směs, aby se těch emisí konečně dočkala? A ono pořád nic? Tak jednoduše přidá paliva. Nebude to tím? Že v konečném důsledku budeme jezdit na bohatější směs než je nutné? Nevím...
Zkusil jsem to tedy také a uvidíme. Jinak ale mám trochu strach z toho, že auto je ještě v záruce a tahle událost bude asi zaznamenaná v paměti řídicí jednotky. K tomuto záznamu do paměti řídicí jednotky uvítám reakci někoho, kdo se v tom pohybuje, jestli je to pravda nebo jenom má domněnka...
Takže i u mě experiment skončil, shrnul bych to stručně: vyšší spotřeba. Ne sice o moc, ale ten litr a něco tam je. Jednoduchým výpočtem - levněji nefunguje. Možná se to motoru líbilo při jízdě do kopce třeba na čtyřku v místech, kde u benzínu se rozhoduji mezi čtyřkou a trojkou (za stejných podmínek zhruba), ale to je tak všechno. Míchal jsem N95 + E85 1:1, po dobu experimentu celkově zhruba 50l + 50l. Přestože jsem nedopadl s problémy a spotřebou úplně nejhůř, končím s tím. Průměrná spotřeba se teď začíná od desetinky k desetince opět snižovat. Navíc auto ještě v záruce. Kašlu na to.
líh versus benzín.
Ano opravdu může líh napadat některé druhy hadiček, které jsou v autě používány.
Není to však častý případ, týká se hlavně starých aut. Třeba Renaul pro Bifuel a klasický benzíny používá hadice identické, tj i v klasickém benzíňáku jsou stejný hadice jako v bifuelu.
Spotřeba bude vyšší, páč holt má líh menší výhřevnost (28 865 kJ/kg) než benál (43545 kJ/kg - no ono se to dost liší podle výrobce a "sezóny"), tj na stejné požadované množství kW a Nm na hřídeli tam holt musíš nalít patřičně více paliva.
Lambda sonda měří obsah zbytkového kyslíku ve výfukovém plynu. Čím ten kyslík ze vzduchu byl "spotřebován" (nafta, benzín, líh, uhlí...) je jí úplně jedno.
Pokud máte zdroj Metanolu (nechlastat, jedovatý!!!) tak ten je taky pro pohon benzínových motorů velmi vhodný!! Doporučuju krapet přimazat olejem, jen krapet, aby se neměly vstřikovací trysky tendenci přidírat, nebo míchat s benálem.
Pěkný materiál zde:
http://max.af.czu.cz/~miki/biodiesel/fi … benzin.pdf
Dalča: stechiometrický směšovací poměr a výhřevnost má podle tebe úměrnost? dokoce ještě i ke všemu s výkonem?
Hlavně on taky ten Ethanol obsahuje sám o sobě kyslík,takže ta regulace jde do pr..... Podle té teorie by muselo auto regulovat podle toho,co do něj naliješ směs podle výhřevnosti,což je jaxi nemožnééé
Jorawood:
Stech poměr je jaxi možství paliva ku množství vzduchu, který je právě dostačující pro ideální spálení veškerého paliva veškerým kyslíkem, tj ve výsledku se nevyskytuje jediný nevázaný atom kyslíku a jediný nezoxidovaný fragment paliva. V případě zdcela dokonalého spálení čisteho uhlovodíku (včetně alkoholu) je prodiktem pouze voda a oxid uhličitý. Toliko theorie, že.
výhřevnost je dosti zajímavá veličina, která nám řekne, kolik energie je schováno v daném objemu(či hmotnosti) paliva.
Tj palivo A mi dá při spálení kilogramu 40MJ, palivo B mi dá při spálení 1kilogramu 20MJ.
Pokud chci získat energii 40MJ, nezbude mi nic jiného, než paliva B spálit 2kg.
(bacha na záměnu hmotnost a objem)
To že pro spálení různých akloholů potřebuješ méně kyslíku (potažmo vzduchu) je dáno tím, že on ten ethan je již parciálně oxidovaný na formu akoholu (tzn nějaký syčák nás předběhl a kousek uhlovodíku již spálil - zoxydoval - a tím jaxi vyřadil ze hry). Jeden z vodíků je hahrazen skupinou OH (hydroxylová skupina)
Z uvažované řady produktů má nejvyšší výhřevnost methan (teda až po čistém vodíku, ) tj pro automobilisty CNG (stalčenej zemní plyn)
Další zatím nediskutovaný parametr líh versus uhlovodík je výparné teplo..
Tak si počkáme na další diskuzi.
Audioweb.cz » Smetiště » Ethanol E85