Re: Ethanol E85
Chtěl bych slyšet naftovej motor na 95% biolíh běžet. Pokud vím tak do nafty se přidává MEŘO - což je metyester řepkového oleje!!! nikoliv biolihu. Na biolíh jezdí pouze zážehové motory nikoliv dieslové. Nepište nesmysly.
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Smetiště » Ethanol E85
Chtěl bych slyšet naftovej motor na 95% biolíh běžet. Pokud vím tak do nafty se přidává MEŘO - což je metyester řepkového oleje!!! nikoliv biolihu. Na biolíh jezdí pouze zážehové motory nikoliv dieslové. Nepište nesmysly.
Btw. mě jedna z nejmenovaných jednotek pro přestavbu beňálu na E85 připadá (dle návodu k montáži) jako obyčejný zpožďovací člen - (krabička, která prodlužuje dobu impulsů pro vstřikovače od ECU.) Zmíněný pocit ve mě byl umocněn při pokynu na jemné doladění délky impulsů skrytým potenciometrem ve zmíněné jednotce pro přestavbu.
To mi přijde už lepší přeprogramovat jednotku ECU, než za výstupy pro vstřikovače cpát "externí prodlužovač implsů".
Teď se už dostávám na úroveň spekulací - ale:
Způsob regulování zpoždění poťákem mě přijde poněkud nešťastný:
- Z hlediska spolehlivosti
- z hlediska teplotního driftu, protože se snímá analogová hodnota
a vůbec, za tu cenu, co za to chtěj..
Bobeš1:
http://www.cleanairtrust.org/Difference … d-E95.html
Chce to ověřit,než něco napíšu.....
hranatybraska: Je to přesně tak. Je tam jen prodloužení vstřikovacích pulsů. Některé jendotky mají snímání přes lambda signál,tak štelují samy podle toho na co jedeš,u jiných se podle toho jak dlouho je zaplý klíček než začneš startovat přepíná mezi E85 a BA95. Je tam navíc teplotní čidlo,které se chytí k hadici vodního okruhu,podle jeho teploty se umělé prodloužení impulsů postupně zkracuje podle teploty motoru-prostě aby to líp startovalo a jelo dobře.
hm, to je jako dělat nástavbu ze dřeva na precizní ocelovou konstrukci ..
A na tu E95 jede dieselový motor?? To snad ne. Jinak ve světě se jezdí i na čistý biolíh, ale myslel jsem u nás. Nic jiného než E85 jsem u nás neviděl. Při úpravě na E85 by to chtělo hlavně zvýšit kompresní poměr, aby se využilo vysoké oktanové číslo této směsi a účinnost vzrostla. Potom by asi ani spotřeba nebyla vyšší, ale výkon určitě.
Bobeš1: Áno. Dále přeprogramovat ECU (k čemuž se žádná z chiptuningových firem nemá..), a hlavně jiný vstřikovače, páč zlí jazykové tvrdí že díky malé příměsi vody v biolihu časem sériové vstřikovače zreznou. Tedy pardon, zkorodují.
Mám feldu 1.6 GLX kombi z roku 97, jednotka Magnetti Marelli. Kupoval jsem ji před asi 2,5 roku, původní majitel tvrdil že na E85 jezdil a bylo to v pohodě...
Já to zkoušel asi měsíc, různé kombinace od čistého E85 (to prakticky vůbec nebylo možné nastartovat) přes 1/3 N95 + 2/3 E85 a obráceně až jsem skončil zase u čistého N95
Spotřeba stoupla skoro o 2l/100 ( jezdím poněkud svižně ) s tím že zimní starty pod 0°C byly fakt za trest, výkon motoru citelně klesl - pedál na podlaze byl daleko častěji než s N95, při předjíždění je to zásadní problém. Startování s N95 je tak do -10°C "na drc", pak je potřeba nechat otočit startérem třeba 4x namísto 2x ale furt je to nádhernej start v porovnání s E85.
Jednotku jsem samozřejmě upravenbou neměl a za ty prachy ani upravovat nebudu, je to cena půlky toho auta
Takže já mám v otázce etanolu jasno
Naprosto to samé s Puntem S55. Sosám N95 a ethanol leda s autem primárně úrčeným na ethanol.
Taky jsem to zkoušel, mixování různě a nikdy jsem se nedostal k nějakému zlepšení. Sic to vonělo, ale spotřeba šla do háje, celý motor si dělal co chtěl. Dokud se tak něják nezahřál dusil se, při určité poloze plynu se úplně udusil. Pak zase Se rozsvítil motor. Po nastartování to drželo volnoběh cca 2500 ot takže dojeb když chceš jet. PRo mě je důležitá spotřeba a je rozdíl za měsíc utratit na benzínu 1300 nebo 2000kč. Takže jsem zpět na naturálu. BTW Opel Astra 1.6 r.v. 93. Na naturál jsem spotřebu stlačil na 6,25L a to je číslo se kterým počítám a né na etanolu se spotřebou okolo 10+L
Já mám motor komplet po GO,možná že když to člověk natankuje do auta které je ve stavu polovraku (nic ve zlém hoši,nemysím tím nikoho konkrétního) je to na změnu extrémně citlivé.
Teď jsem zkoušel 40L E85 s 10L BA95 a i při -5°C auto vklidu natočím a jedu. Škubání a dušení prvních několik set metrů jako s čistým E85 při teplotách pod cca 7°C se ovšem koná. Spotřebu při tomto poměru spočítám zítra a napíšu. Na čistej BA95 to bylo naposledy cca 7,8L.
Kluci já nevím. Ale tyto experimenty mi přijdou docela kruté, né-li krutě zaplacené. Vždyť ten motor musí celkem trpět. Co ta E85 je vlastně zač, je vhodná pro automobily bez nějakých úprav, já bych si o tomto druhu paliva snad i něco přečet, než bych jej lil jen tak do auta. A honit se za úsporou pár litrů mi taky přijde zbytečné.
Jediné vhodné aletrnativní palivo je pro mě LPG. Přestavba sice není zadarmo, ale pro ty co jezdí často se to jistě vyplatí a náklady se za nějaký rok vrátí.
Nevím, ale auto nevlastním, zkušenosti nemám. Tak mě berte s rezervou. Z pohledu (ne)řidiče, ketrý tankuje do auta to co se z výroby má do něj takovat a spotřeba jej moc nezatěžuje, pokud není přes 10. A je pro něj důležitá spíš spolehlivost auta jako celku.
Jinak ty vaše spotřeby mi připadají fajn, jen jestli nejsou nadnesené a nebo zbožné přání majitelů.
Nemusí být nadnesené. Nám zase Libero najelo 235km za polovinu nádrže, tj cca něco kolem 500,- Příští rok dostane LPG a hned to bude 250,- Ona úspora přijde i dřív pokud zrovna člověk neřídí za trest, protože jak člověku klesnou náklady na palivo tak jezdí více.
A nejhorší je, když člověk řídí rád a ještě navíc má spotřebu k 11L/100.
E85 do L7X V6 - Ano, nebo ne? Pokud ano v jakém poměru?
Spotřeba při mixu E85 40L BA95 12L byla u mě 8,23/100 . Nyní jsem to otočil- E85 15L BA95 36L -i při mrazu není na startu ani jízdě s autem poznat že je v nádrži přidán E85.
Příští nádrž zkusím zednout podíl E85 na 25L.
Kluci, nemyslete si, že objevujete ameriku. Spousta lidí před námi E85 do benzíňáku už vyzkoušela a následně se na to vysrala.
Ten poměr šel stlačit na 8-10l benzínu na nádrž, ale úspora vyšla nula k nule.
Jedinný řešení je předělat auto na E85 kompletně.
Tj. zvýšit kompresní poměr, nerezové vstřikovače, přeprogramovat řídící jednotku.
Kdybych měl k dispozici vybavení, autodílnu a motorovou brzdu, už si s tím hraju .
Ale protože mám hovno, budu prostě platit.
Tak už to ve světě chodí.
Já jsem se už zase vrátil k N95 z Shellky z Polska, nešlapu na to a jezdím do 2kč/km a mám klid a jistotu, že ráno nastartuju.
Zadarmo ještě nikdo neušetřil, protože se najde spousta chytrolínů, který na tom šetření ostatních vydělaj.
(viz "řídící jednotky na E85" za 10kkč.)
Howgh.
Slíbená spotřeba: S poměrem E85 15L a BA95 36L byla 7,87L/100. Dneska jsem vzal 20L E85 a k tomu 28L BA95.
Úspora mi s nájezdem 1000km/měsíc vychází po přepočítání na 100Kč:cool:
hranatabraska: I pro provoz na LPG by šlo zvýšit kompresní poměr stávajících motorů. Pokud mě paměť neklame, tak na předělaných naftových motorech LIAZ na LPG byl kompresní poměr cca 15:1. Akorát že by poté byl dosti podstatný problém s provozem na benzín. Ten LIAZ byl pouze na LPG, kde se předpokládal provoz v městském autobuse a tudíž s možností předehřevu motoru v garáži.
DJ_Rix: No vidíš, i malý krůček je možné považovat za velký. Ale moc to tím lihem neřeď, aby ti to auto někde na párty nějaký ožrala "nevysál".
Úspora 10 halířů na 1km? Kterej blázen si bude lejt do nádrže tuhle srač*u jenom aby ušetřil takovou mizivou částku?
Audioweb.cz » Smetiště » Ethanol E85