(upravil mir.ku 21. 8. 2013 22:04)

Re: Ethanol E85

... tak kolega oznámil přechod z E85 zpět na N95 ... a důvody?

podle jeho slov:
1. prd to jede, motor nejde za plynem a vyšší otáčky zapomněl
2. standardní spotřeba stoupla o 2,5 l/100km, při záchvatu šetřivosti o 1,5 l/100km
3. v chladném počasí problémy se startováním

auto Opel Vectra 1,8, jednotka bez úprav, tankování pouze čisté E85

Re: Ethanol E85

Tuším vstřikování Motronic 2.5?

To by odpovídalo.
Thalia jede jako Š 120, spotřeba o cca litr vejš. Ale furt je to levnější, když nemáš ambice spěchat.¨
Zku směs, třeba 1:1 mělo by to být lepší.

(upravil DJ_Rix 22. 8. 2013 7:08)

Re: Ethanol E85

Aktuálně u mě ředění 1:4 BA95:E85 , jede to stejně, spotřeba cca o 1L vyšší,starty zatím v pohodě...

(upravil Dalča 22. 8. 2013 6:32)

Re: Ethanol E85

25% lihu nemá šanci motor skoro ani "poznat", tzn. úplně v pohodě.

Re: Ethanol E85

Ech, prohodil jsem to, natankuju vždycky 10L naturalu a 40L ethanolu.....

Re: Ethanol E85

Já jsem natankoval  Roomster do prázdné nádrže E85kou, auto skoro nejelo, druhý den už ho nenastartovali ani v servisu, škoda 70 000 Kč

Re: Ethanol E85

To ti měnili motor ???

Re: Ethanol E85

Nevím co měnili, bylo to firemní auto. Tu částku mě předhodil majitel, jestli prý mám pojistku "na blbost".

(upravil DJ_Rix 22. 8. 2013 11:31)

Re: Ethanol E85

Zajímavé smile Já nějak nevidím důvod, proč by se i ten sebemodernější benzíňák měl s ethanolem posrat a to tak, že by to mělo stát 70k. Myslím že si z tebe udělal majitel pěkně blázna. Tolik nestojí ani omyl benzín místo nafty.

Re: Ethanol E85

Omyl benzín místo nafty tolik klidně stát může. Teda aspoň člověka, co to postaví do neznámýho servisu a napálí mu nový díly za plný ceny. Zase na druhou stranu sám sem si tento omyl zažil aniž bych si toho všiml a prostě se to odsálo, vyměnil se palivovej filtr a jelo to. Jel sem s tím do uplnýho skákání než mi to došlo. Pár km. Po odsátí a výměně filtru sem ten den odjel. Vyšlo to asi na bůra ale dlužno podotknout, že vstřiky asi dostaly záhul jak prase, protože bylo cejtit, že dole už to jede o dost hůř, nahoře stejně. Myslel sem, že vstřiky odejdou během pár tis km, ale auto najelo další kilo a jezdí dál.
Sám sem zvažoval nákup nějaký V6/V8 místo tý zpropadený nafty a E85 se mi zdála jako dobrá alternativa. Jak to tady čtu, zdá se mi to úplně k hovnu jestli sem to dobře pochopil. Přímej vstřik LPG bude asi lepší varianta, že? Zajímá mě finanční úspora. Snížení výkonu akceptovat rozhodně nechci. To bych rovnou mohl koukat po naftě nebo nějakým chcíplým 4válu. Má někdo s obojím zkušenosti?

Web

(upravil DJ_Rix 22. 8. 2013 12:11)

Re: Ethanol E85

Tak jsem to myslel, zatím jsem vždy viděl že stačilo vypustit nádrž, vyměnit filtr a bylo. On dostane na zadek asi dost katr, ale zatím jsem neviděl že by ho někdo měnil smile

Já bych šel rozhodně do LPG a pokud bych kupoval zánovní auto , zvažoval bych určitě CNG. Tím spíš, když hodně najezdíš bo když máš barák a můžeš si plničku šupnout doma na zeď v garáži (pravda, zatím nejlevnější plničku jsem viděl asi za 75k)

Re: Ethanol E85

Milan: na garaz.autorevue.cz to tam myslim propocitavali, ze LPG se ledva vyplati, plus srani, prohlidky a omezeni s tim, tahas kila navic atd., ja bych to asi nechtel, ac to tata mel v 2 litrovy omeze...

Re: Ethanol E85

Vždyť návratnost LPG je kolem 30tkm, sraní s tím žádný nemáš, prohlídky stojej pár korun, jednou za 5 let uděláš repas za 5k,za 10 let k tomu ještě nádrž a je to.... A těch 40kg navíc žádný auto ani nepozná, jediný co by mě sralo je ta rezerva v kufru, pokud dáš toroid, ale i tak to jde.....

(upravil little 22. 8. 2013 17:08)

Re: Ethanol E85

Když si to tam namontuješ na černo tak nějaký omezení nebo prohlídky neřešíš. Komplet kit koupíš z druhej ruky za 5-7 litrů, plně funkční. Nádrž dáš místo rezervy, obalíš ji gumou  a zespoda dáš imitaci poklice, aby to vypadalo jak rezervní kolo (a dvacet klacků je doma). Před STKčkem sundáš. Jaképak sr*ní s tím...

Re: Ethanol E85

Microlan.
Někdo si z tebe udělal za 70.000,- prdel, teda pokud ten romster byl původně na benzín.
Myslím, že se ve spalovacích motorech dost vyznám a není tam díl, který bys lihem poškodil v této ceně. a to se bavím i o motorech TSI, kde by teoreticky trabl vzniknout mohl (přímý vstřik benálu do válce, nikoliv tvorba směsi před válcem.
nehledě k tomu , že kolem 70.000,- se dá sehnav komplet motor 1.4 se vším všudy.
Turbínový budou krapet asi dražší.

Jo pokud to byl dízl, tak lihem mu sepíšeš úmrtní list - vysokotlaký čerpadlo pápá, vstřikovače pápá  a to velmi rychle....

Milan
LPG a CNG jsou zajímavá varianta úspor, E85 je taqkový "rychlý bastl" pro ty, co nechtějí přestavbu auta.
LPG s přímým vstřikem zn. Ideál. Do 50.000km to máš zpátky.

Re: Ethanol E85

Jezdím na LPG a jsem vysmátej smile Mám ho úplně novej (starý cca 3 mesíce) a jak jsem to spočítal tak nejdýl za rok a půl to mám splacený (btw stál mě 16 tisíc se vším všudy). Víc k tomu nemám co říct smile Nádrž za 600 kč smile

Re: Ethanol E85

... a kolik najedeš na tu nádrž?

Re: Ethanol E85

Já mám taky nádrž za necelých 600 a najedu na to přes 550km. Ale je to značně nepřesný údaj, když se jede dálka tak je to těch 550km, když se trajdá po městě a nebo výlety na kopec tak se to smrskne na 450-500km. Jen mě překvapilo že na benzín po městě to žere trávu i kolem cesty, ale na lpg ne. Jedná se o kombi passat B3 1,8 66kw.

Re: Ethanol E85

No a to LPG nemá nějakej ukazatel "stavu naplnění nádrže"? Prostě něco jako klasickej palivoměr?

Re: Ethanol E85

To má, u mě to jsou 3 diody + červená rezerva. Skutečný ručičkový ukazatel je na nádrži, ale tam člověk furt nelozí. LPG dobírám ne vyloženě na červenou, ale až uslyším ťukat hladinoměr, teprve pak je LPG skoro na dně.