(upravil DJ_Rix 10. 4. 2013 11:58)

Re: Ethanol E85

Já teda na Golfovi to startování nezkousl, jak bylo venku míň jak asi 10° tak to bylo tak na po 3 až po páté, prvních pár minut se auto dusí a škube, je to na prd. Evidentně by to chtělo, aby studený auto přidalo ještě víc na směsi než s benzínem, v prvních minutách kdy ještě není relevantní signál z lambdy a jede se dle teploty chladící směsi a vzduchu je to evidentně málo. Napadlo mě přidat (odrbat čidlo teploty) aby si to myslelo že má motor místo 10° tak kolem 0° a pak by asi byl pokoj, po zahřátí alespoň na 30° zase přejít na normální hodnotu z čidla teploty (otázka je jestli by ta skoková změna na hodnotě z čidla nevadila jednotce) ale nějak mě to pokusničení pak přestalo bavit, spotřebu jsem měl teda vyšší jak vy, bylo to kolem litru a víc. Kamoš co má tu čínskou jednotku na prodlužování doby vstřiku u studenýho jezdí a nepozoruje problémy v chování auta, ale žere mu to o 2 na 100 víc než s benzínem.

EDIT: Mezitím přibyl post od litla, mě to na čistej E85 startuje, i při těch 10-15°C ale, blbě. Se spotřebou jsem skočil z nějakých 7-7,3 na 8 -8,6.

(upravil Dalča 10. 4. 2013 13:02)

Re: Ethanol E85

Little tak to je divný.
Já kupoval E85 v benzince Žďas as ve Velkým Meziříčí. Párkrát v Brně na Vinohradech u Unicornu.
Thalia, pokud byl alespoň trošku teplej motor (na polední pauzu na oběd) chytal na první škytnutí. Pokud jsem na poledne s ní nejel, tak odpolende po práci max 2 nastartování. Ráno před barákem to bylo i třeba  5 pokusů (dycky jsem po 2 pokusech udělal chvilku pauzu)... ale chytla dycky když byla zima tak ten rpzběh byl kuckavej, nechkdy chípla po chvilce neochotného běhu ale na další nastartování jela už dobře. Jedná se o Thalii r.v. 2001, 55kW, 8 ventil. Kdo nevěří ať dojde na exkurzi rád předvedu. spotřeba vylítla tak o 0,6l - průměr jsem měl 7,4 na E85. Deně cca 130km jízdy. Je pravdou že motor "zeslábl" netáhl tak, jak na benzín, ale to jsem jaxi čekal. Pokud bych auto tahal tak, aby jelo jak na benál tak bude spotřeba asi vyšší, ale a to poskakování po okreskách, zvlášť v zimě (nemá to kromě volantu nic ve výbavě, tj ani ABS) to bohatě postačovalo.
Předesílám, že nemám s tímhl exindlem ambice cpát se na dálnice. Okreska tou 90, max 100 se dá jet. Předesílám, že od jisté doby nejsem závodník, tj jezdím (soudě podle četnosti aut, který mně předjíždí) docela klidně. provozoval jsem tento "stroj" v období 8.-26. února tohoto roku. Teploty ráno si najděte na WWW.CHMU.CZ denní dojíždění Brno - Velký Meziříčí + pojížďky po městě + víkend na vysočině. celkem najeto cca 3200 km na E85 z výše uvedenejch benzínek.
Teď už mám zpět svýho dízláka , tak jsem v rámci oslav jarního oteplení do nádrže chgrstl 10l jedlýho oleje řepokovýho - měl jsem ještě zásobičku ze zimní "akce", tak budu chvíli blafat na olej.

Re: Ethanol E85

Nj, to je ono. Delší trasy, tam se to asi srovná. Já jezdím do 25km jedna trasa, z toho je to 8km studený, tak to žere asi na ten E85 víc než by mělo.

Re: Ethanol E85

"Proč jste přijel pozdě do práce?"

"No sem zkoušel ten novej E85 jak to jako potáhne no a vono mi to nenastartovalo, přitom na Ódiowebu psali že to je do tý Tália v poho"

Re: Ethanol E85

little:
hele já psal jen svou zkušenost.
Jezdi si čím chceš na co cheš a nerej.
Zkušenost tuto mohu potvrdit a doložit. co bude každej lít do svýho auta je jeho rozhodnutí, jak s autem bude nakládat je taky jeho rozhodnutí.
Kdo chce, jezdí na olej, líh, trafoolej, methyl, kdo chce jinak jezdí na benál od Agipu za 40Kč/l Já na tohle 1) nemám 2) i kdybych měl tak nedám,
protože to je podle mně zlodějina.

Re: Ethanol E85

tos musel mít požitek z jízdy ,lít tam chcanky?

(upravil Dalča 10. 4. 2013 15:27)

Re: Ethanol E85

jízda je nutný zlo, který podsupuji, abych se přemístil z místa a do místa b.
Pro mne je důležitý nezažívat "požitek" z toho, že vezmu plnou a pumpař bude chtít astronomický číslo. Kupovat naftu u šélu na D1 za 39,20 mi nepřijde jako  "požitek". Když mám litr paliva za 27,- tak remcám, že je drahej.
Nepovažuji za hrdinství lejt do nádrže předražený palivo.
Znám několik "požitkářů z jízdy" kteří svou jízdu ukončili ve špitále a jeden v místním krematoriu. Jezdím tak, abych se nestresoval, preferuju okresky před dálnicí, a jezdím hlavně tak, abych u tankování nezkrachoval.
Moje Laguna v rozumným režimu bumbá tak kolem 6,7 litrů (holt automat má krapet větší spotřebu) něčeho (olej, bionafta, nafta - co seženu levně) a dycky mne dovezla kam potřebuju. Letět po dálnici 190 a mít spotřebu přes 12l je zhovadilost.
Mňo a v tomto režimu s výše uvedenými palivy stroj jezdí už 5 rokem a na budíku má 177tisíc. ještě 2 roky to musí vydržet, pak jej někomu za drobnou úplatu přenechám a jdu do jinýho stroje. (jak se znám, zase to bude Laguna a s automatem, holt nenadělám s tím nic, akorát uvažuju nad změnou z dízlu na LPG nebo CNG - uvidíme jak se bude vyvíjet cena paliv)

Pokud někdo chce požitkářsky fičet, nechť fičí, s klidem třeba na 100oktanový super fuel za 45Kč, hlavně ať do mě nevrazí. Nehodlám mít rozbitý auto (a zdraví) jen kvůli tomu, že nějaký jojo jezdí jak blázen.

Thálii jsem jezdil z důvodů dočasné nedostupnosti Laguny, je to rodinný rezervní stroj.

Edit: až někdo vymyslí, jak jezdit na chcánky tak bud do nádrže třeba i chcát. Pokud někoho baví vysypat za plnou nádrž skoro 2400, tak mu přeji mnoho úspěchů v životě. Ale mne tohle určitě neláká, umím se peněz zbavit i jinak a z mého pohledu užitečněji. Na druhou stranu nechci se omezit v komfortu vozit si prdel v autě.
Za rok mi autem proteče cca 2000l paliva. Rozdíl v ceně nechť si každý spočítá sám zváží pro i proti a zařídí se podle toho

(upravil Benazi 10. 4. 2013 16:08)

Re: Ethanol E85

Jako důchodce se nedivím,brzda provozujinak platí pro mladší svěží jízda. Tak to máte naftu sakra drahou. kámo bere v makru, ne dráhší jak 34 kč.lítá jak čert  wolkswagen TD .

Re: Ethanol E85

Benazi:
No nevím jak jezdí důchodci, jezdí +/- podle předpisů, mimo obec něco málo nad 90, známe "toleranční pásmo" PČR.
Někdo kdo po nepřehledný okresce jede 150 není mladej provozující svěží jízdu, ale idiot ohrožující všechny kolem.
Když někdo jede 150 v obci taj je to idiotský bezohledný terorista a měl by být na místě zastřelen, přičemž jeho hlava by měla být napíchnutá na tyčku nejbližčí cedule začátek obce.
V Makru nenakupuju. Cena je ze šelky natěsně před sjezdem na Rosice, směr na Prahu. OMV na 198km D1 má 39,3.
Ve městě šelka na Hradecký 36,6, na Lesný taktéž. Agip na Olomoucký 37,3, Jef na Heršpický 35,9, benzikna u Globusu 35,4.
Mňo, ať koukám kam koukám furt je draho. teď tam mám řepku za 21 a jede to Oproti Glóbusu úspora 14,4 na litru. tj 864 na nádrži. při mým proběhu to je nějakých 2.400,- měsíčně.
Když už musím na dálnici tak těch 140 a tempomat to jistí.
Little:
Ono to je mj nejen o motoru, ale asi i o elektronice. Nevím, co v tý thálii je za ŘJ, ale tahle snáší E85 vcelku velmi dobře. Při poměru 10l benzín, 30l E85 startuje i v zimě nejhůř na 2, max. 3 pokus. : není rozdíl mezi směsí a benálem (teda ve startování, na tahu to poznat je)

Jo dá se s ní jet i za 10l/100km, ale to není můj styl jízdy. 90, max 100 km/h je pro to auto na 5 kvalt optimální. na 130 už motor moc točí chtělo by to 6ku. Nejsem příznivcem 8 ventilů vytočených do vysokých otáček.

Re: Ethanol E85

No lvíček to bohužel nezkousne a přestavbovou sadu mu kupovat nehodlám. hmm

(upravil Dalča 10. 4. 2013 19:41)

Re: Ethanol E85

To podle mne nemá cenu. ty přestavbový sady nejsou z nejlevnějších, teda originály a do chinaboxů bych raděj nešel. pár takovejch chinaboxů jsem už viděl a dycy vedle nich byl notně poškozený motor (jednalo se o powerboxy k dízlům)
Známej jezdí humerem a ten na E85 moc nefachčil. musel si nechat udělat úpravu vstřikování, ad tý doby je v pohodě.

Re: Ethanol E85

To je ta přestavba nějak výhodnější? Mě přišlo že v tomto vede LPG. S tím mám náklady na palivo lehce nad 1kč/km a to si jezdím v létě s klimou nebo úplně otevřenými okny ve vw passat 1.8 66kw. S benzínem to je kolem 2,5kč/km.

Re: Ethanol E85

Dalča: Srovnávat pověstný powerboxy ( pro neznalé předraženej odpůrek v plastové krabičce) a tyhle jednotky nejde, tohle v sobě prostě logiku mít musí. Nedělej si iluze, že jednotky co se tu instalují firmami jsou snad lepší než ty na ebay za 2-3 tisíce, je to to samý. Chce to vybrat především tu co má volbu provozu i na benzín, čidlo teploty, případně úplně špek co má i zpracování signálu z lambdy.
Ovšem když si spočítáte že to pak žere v průměru o 1L/100 navíc, zkuste si spočítat jak dlouho a kolik budete muset jezdit, jen aby jste si naůsporovali na tu jednotku big_smile

Souhlasím s foxem, LPG je pořád nej a já s novým autem půjdu do pořádnýho benzínu a hned z kraje tam nechám dát LPG, pokud už rovnou auto s LPG nekoupím.

Re: Ethanol E85

jj.
tím "originálem" jsem myslel pořádnou ŘJ která bere teplotu i lambdu, nejlíp udělaný u někoho, kdo ti dá na celek záruku, tj na motor u vstřikování.
Jak dojezdím s tou mou naftou tak reálně uvažuju o benzínový Laguně, s úpravou na LPG nebo CNG. Uvidí se, jaký budou v tý době ceny paliv a hustota CNG pump.

Re: Ethanol E85

Zdravím pánové,tak já zas můžu říct že s ethanolem nemám problém ted jsem přestavěl svou jedničkovou octavii 1.8 20V 92 kw v automatu,(motor s plastovým sáním),pač bez ůpravy se stím jezdit nedá jelikož to jezdí na chudou směs.čímž můžete oddělat motor.no takže přestavba spočívala v tom že jsem koupil jednotku na e85 stohoto webu http://www.autoethanol.cz/ cena 2800kč,dal jsem tam i svíčky Denso Iridium co doporučovali kvůli studeným startům,také palivový filtr který už jsem měnil minule když sem jezdil bez ůpravy a byly v něm nečistoty ted jsem ho měnil zas a už to bylo ok.Navíc tato jednotka je novinkou kde je i čidlo teploty pro studené starty.má 6 režimů 5 stoho programovatelných.Čili režim 1:Auto-možno jezdit na oba druhy paliva,2:E85-možno jezdit na čistý E85,3:E70-také auto neco jako eko mod i když na jednotce je psáno zimní směs,4:Benzín-bez upravy vstřiku,puze režim na benzín.poslední dva mody jsou studený start-čili programuje se o kolik ma jednotka obohatit palivo při studeném motoru od 0-150% při postupném zahřívání což zjištuje právě přidané teplotní čidlo,obohacení klesá až na 0% a poslední mod je časování vstřikování to je programovatelné od 0.0ms-1ms.tím píší že se dá navýšit výkon motoru až o 30% a snížit spotřebu paliva,což jsem ješte nevyskoušel,mám to teprve týden takže zatím testuji režim E85 a tankuji pouze čistý E85 a mohu říct že motor beží tak jak má kontrolováno i diagnostikou(periodita vstřiku je kolem 3.5ms na volnoběh což je optimální) před ůpravou co jsem skoušel mixovat byly hlášky o lambdasondě což je jasné.a ted jsem stím zatím najezdil cca 200km a bez žádných chyb je to zatím málo kilometrů na ůplné chválení ale už ted můžu říct že se mi snížila spotřeba paliva,ted jezdím za 7-8l/100km,při cene 23.9-25.9kč/L ,což je kolem 200kč,jen pro porovnání jsem jezdil na benzín cca 500kč a s vyší spotřebou,beru kombinovanou spotřebu couračky po městě a mimo něj.je to různé podle trasy a stylu jízdy takže se to nedá říct přesne.a další  věc co jsem vypozoroval je že motor jde svižnejc a není třeba tomu šlapat na krk.studený start byl taky vpořádku,chytá to na poprvé i když to ješte testuji protože občas motor zaškube ale to jsem zatím na 130% přidaného vstřiku což doporučují 150%,ale určitě bez této ůpravy bych po ránu nenatočil vůbec.Takže si myslím že to smysl nějaký má to přestavět,No jak říkám najezdil jsem cca 200km až bude víc tak se o tom dá říct že je to vpohodě.

Re: Ethanol E85

No, já jsem si nedávno nechal dovýzt z holandu 406 r2002 v plynu, jelikož tam byla zrovna propadlá nádrž a zrovna ten typ co se u nás nemontuje tak jsem tam nechal z polska namontovat úplně novej plyn (cca 16t). Spotřeba plynu 8.5L. Motor 1.8l 16V 85kW. Plyn beru tady za 16,20-16,70kč. Pořád mi byl nabízen ethanol, ale ten jsem kategoricky odmítal. Proč kupovat litr za 28kč když můžu kupovat za 17kč. A musím říct že oproti benzínu za tu dobu co jsem s tím najezdil jsem ušetřil asi 800 za 3 týdny a to se počítá. V přepočtu mě vycházi kilometr na tu 1,40Kč oproti benzínu který má u mě ty 2,80Kč. Takže co? Jsem vysmátej.

Teda dokud euroekofašisti neuvalí těžké daně na LPG kvůli tomu že už ho má "moc" lidí a je to obrovskej byznys a dalo by se na tom ještě monohem více rejžovati. Někde jsem čital že ho budou chtít zdražit o 300% protože má hodně vysoké emise (zase mafie).

Re: Ethanol E85

1) LPG a CNG jsou nejlevnější varianty v poměru cena paliva ujetý kilometr.
2) LPG je li správně spalován nemá vyšší emise. problém, je, že mnohé stroje nejsou správně seřízeny
3) Ekofašos jsou verbež a měli by se střílet.
4) stát je zloděj, a v případě spotřebních daní oberzloděj.
5) etanolový směsi jsou zajímavý, páč mají zajímavý vlastnosti, lze s nimi provozovat dlouhodobě benzinový motor a nutné úpravy jsou minimální.
6) etanolový směsi jsou zajímavý hlavně díky nesmyslným dotacím na výrobu pseudobiopaliv - produkt loggy a propagandy ekofašos.

Re: Ethanol E85

2) Mě na emisích tvrdili že LPG má mnohem lepší emise než natural, jen je to prý horší se sírou které je několikanásobek. Ono když nakopnu pašíka(1,8l 66kw)  na benzín tak jde vidět kouř, na LPG nic, ani to nesmrdí, pouze pokud je chladno tak jde vidět pára. To mám LPG Landi Renzo s ř. jednotkou na kterou je napíchnutá i lambda a řj. auta. Paradoxně na benzít to jede kolem 8l km kombinovaný provoz a LPG lehce přes šest. Měřeno stylem z plné do plné a na stejné pumpě. Vím že by to mělo být přesně opačně, ale není.

Re: Ethanol E85

Je otázkou jaké složení má "hmota" která se prodává pod označením LPG.
Dá se koupit i vysoce sírou zamořená "hmota" páč prodejci jsou v honbě za ziskem schopni prodávat cokoliv.
Obsah síry v LPG by měl být přísně hlídán a kontrolován, a to ne z důvodů ekofašos, alébrž z důvodu volajícího se sulfid měďi (měďnatý a taky měďný - v menší míře).rozvody LPG, fitinky a armatury jsou z mědi a jejich slitin. Sulfidy jsou velmi tvrdé látky. Síra s mědí velmi ochorně reaguje a produktem jsou ony sulfidy.
1) tvorbou suflidů se "krade" materiál trubek a dalších prvků - něco jako sírová koroze
2) Sulfidy ucpávají filtr.
3) sulfidy v regulátru, odpařovači, tryskách znamenají jejich zvýšené opotřebení a brzkou smrt.

Většinou se LPG nahrazuje levnějším tzv "rafinátem" což je směs různých uhlovodíků s vysokým podílem butanu a butenu a vyšším podílem i výševroucích uhlovodíků. Motorista tot opalivo pozná za chladna - malej tlak v soustavě, a nejede to, a když to jede, tak je vyšší spotřeba, než u "správného" LPG. Ale není to pro motor smrtelné jezdit na "rafinát".
Tím se LPG pančuje nejčasteji, neb je to produkt dostupný a levnější než směs propan - butanu spacifikovaná jako LPG k pohonu automobilů.

Re: Ethanol E85

Na starom aute (Daewoo Nexia 1,5 16V) so mal LPG a emisie boli trosku lespsie oproti benzinu, ale jeden alebo dva ukazovatele (neviem presne ktore) dokonca radovo lepsie...
Hlavnu nevyhodu LPG a CNG vidim vo velkych mestach, kde sa da parkovat hlavne v podzemnych garazach. Tam samozrejme LPG nemoze.