Re: Plexi na světla
ad Cimbu: od toho měl kámoš udělanou felicii včetně KITovýho podvozku (taky jej z něj přes rok tahal, než se uvolnil jej prodat na NEzávodní auto). Velice si to chválil a myslím že současnou oktávku má taky od něj poladěnou.
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Dílna » Plexi na světla
ad Cimbu: od toho měl kámoš udělanou felicii včetně KITovýho podvozku (taky jej z něj přes rok tahal, než se uvolnil jej prodat na NEzávodní auto). Velice si to chválil a myslím že současnou oktávku má taky od něj poladěnou.
No hodně záleží, co tím tuningem motoru myslíš, když chceš nějak rapidně zvednout výkon, tak to těžko bude žrát mín. Do toho mojeho motoru ani nemá smysl šahat, to se spíš pokusím sehnat zbořenou gti-6, ale ještě jsem nezjištoval, jak by to vyšlo, kdybych to chtěl dělat jako přestavbu. Na černo by to bylo docela o papíry...
O těch žárovkách vím dokkene, už mám dvě zkušební doma
Těžko budeš "rapidně" zvyšovat výkon u auta pro běžný provoz (tzn. že to po úpravě např. pod 4000 ot./min. vůbec nebude schopné rozumného chodu motoru), ale při respektování úprav pro běžný provoz - čím víc jich uděláš, tím se múžeš dostat na vyšší výkon a zárověn na nižší spotřebu. Mám též osobní zkušenost s Cimbu, ale nedá se to naprosto srovnávat s Motorexcel. Ten například u atm. motoru vůbec nenabízí samotný chiptuning protože je to téměř nesmysl. Dokud se do motoru mechanicky nezasáhne (vačka, hlava, svody ...) nemá smysl měnit chip. Samotný chip jsou nějaká %, která jsou spíše subjektivní. Mé vozy jsou upravené např. ze sér. 50 kW na 71 Kw a ze sér. 85 kW na 105 kW při současném snížení spotřeby-dost markantním a prokazatelném!
Máš benzín, nebo naftu?
No pak je mi jasný proč ve firemním superbu (2,5l diesel) ono čipování nemělo dlouhýho trvání. Těsně po záruce nám to nabídl místní prodejce s tím že je přímo od škodovky - zvedne výkon, zlepší chod motoru, sníží spotřebu.... no asi toho bylo hodně když majitele přesvědčil. Jenže realita byla úplně jiná, motor měl divný průběh momentu, spotřeba vyšší - na dálních šel pěkně za plynem, ale na pojížďky na něj každý nadával. Takže do roka šel ven a s továrním nastavením je naprostá spokojenost.
Edit: Je to sice auto na dlouhý obchodní cesty, ale normální ježdění musí taky zvládnout. Na servis a nákupy jsou tu sériový oktávky.
Ono vůbec chipovat VW 2.5V6 je dost hazard. Ty poslední modely co se s tím dělaly už jsou lepší, ale jinak bych na to raději nesahal a byl rád, že to jezdí bez poruchy. Pokud to chipoval nějakej "nalejvač" ani se nedivím, žes to dal pryč. Kdyby to byla seriózní úprava, neměl bys problémy ani při popojídění.
Tohle si řešil majitel sám. Nebyl to žádnej místní garážista, ale měli tu pár aut na úpravy a pozvaly na to někoho přímo od škody (alespoň tak to trvdily, ale taky zaručený, ověřený, kvalitní,...bla,bla, bla.).
Byl to jeden z úplně prvních motorů co škodovka montovala, ještě jsme na něj musely čekat. Vůbec celý dílenský zpracování mě nenadchlo - sbíhavost hran, přesnost chodu dveří,.... ty pozdější už byly o poznání přesnější.
... jen blázen ten, kdo musí mít za každou cenu nejnovější model ... první půlrok výroby nového modelu nekupovat !!!
... znám tunera co to dělá za 5000Kč, má plnou hubu originálního chipu a nakonec je to pouze stažená mapa z neoriginálního čipu - reklamace zásadně neřeší ...
Mám Felicii 1.3MPi také po chiptuningu od ing.Jandy /Cimbusport/. Stálo mě to sice dohromady přes 10.000Kč, ale na STKčku naměřili na moje přání výkon na KOLECH 72kW, takže samotný motor má dost přes sto koní.
Pokud s tím jezdím jako člověk, jako by to byla sériovka, jezdím okolo šesti litrů a pokud chci, napráskám s tím kterékoliv Fabii.
Úpravy byly dělané zhruba ve 30.000, mám tam teď cca 140.000 a žádné snížení životnosti, nebo problémy jsem nezaznamenal. Jen jednou asi ve 100.000 odešlo těsnění pod hlavou, což přičítám běžnému provoznímu opotřebení.
Dají se sehnat homologované druhovýrobní xenony? Třeba od někoho jako Hella. Hlavně HOMOLOGOVANÉ! Zatím jsem viděl jen samé Angel/Devil Eyes, čínský plasty, na obyč žárovky (a do HIDek nejdu, nejsem prase).
Auto má (a nebo bude doplněno) o čidlo náklonu i ostřikování světel a xenony se do něj jako příplatek daly přikoupit, takže by orgáni prudit neměli.
sinclair: pokud je tam fakt 72kW na kole nabržděných (na 1.3 mi to přijde fakt hodně jen čipem od Cimbu), tak to musí s lehkou Feldou už celkem pěkně cvičit, ale Fábka RS by tě asi spráskala, zvlášť polazená...
Sinclaire 72 kW na kolech 1.3 je nesmysl. Po ztrátě v převodovce by musel motor mít možná 100 kW. V grafu z brzdy máš uveden i ztrátový výkon a podle toho je vypočten skutečný výkon motoru. V tom případě ho můžeš poskytnout fabrice na závodění, protože druhý takový se jim vyladit nepovede. To je teda borec ten "Cimbu". Já to osobně znám ten jeho chiptuning a žádná sláva. Omezovač je posunutej vysoko ale zátah nic-moc... Dej sem ten naměřenej graf, to budem valit oči. Jakej to má krouťák a při kolika otáčkách je ten výkon dosažen?
Já myslím, že to bude výkon bez odečtených ztrát v převodovce...
Sinclair: No nevim, co ti teda naměřili na kolech a čím to naměřili. Ale 1.3mpi, aby měla 72kw na kolech, tak by musela mít na motoru možná i 120PS. Ne, že by to nešlo, ale určitě by to pak nebylo jen chipem a třeba vačkou. Na to aby takovej šicí stroj měl takový parametry, musí se kompletně předělat. TO buď víš nebo je reálnej výkon uplně jinde. Na cimbu mam svuj nazor a moc dobrej teda neni. A s těma fábiema bych byl opatrnější. Ke spoustě seriovek by sis nečuchl ani k nárazníku.
PS: Nejsem si uplne jistej, ale domnívám se, že žádnej originální chip neexistuje. Nebo určitě ne na na benzínový nepřeplňovaný motory.
Zorg: To asi těžko
Milane, a jaký čip by jsi doporučil, když ne cimbu?
Co konkrétně je špatně na cimbu?
... díky za názor ...
Záleží na jaký motor čip potřebuješ. Nejlépe je individuálně navržená a odladěná mapa všech dat na konkrétním motoru včetně všech mechanických úprav a technickém stavu. Pak dostaneš ideální výsledky.
Zorg: Sám jsem chtěl xenony na své auto, tak aby to prošlo na STK a tak jsem koupil originální světla (jsou dokonce Bi-xenon), výbojky, měniče, ostřikovače a doplnil na auto. Již 2x na STK bez problémů. Automatický náklon jsem neřešil - připojil jsem stávající manuální. Nikdo se po tom nepídí. Pro ty co šílí, že to muselo být drahé rovnou píšu, že bylo (jen jedno holé světlo stálo 27 000,- Kč ...), ale bylo to po střetu se srncem, kdy původní světla byly rozbité a nové kompletně zaplatila pojišťovna (pravda, kromě spoluúčasti - 5000,-). Stejně jsem to vyřešil, když jsem chtěl vyhřívané čelní sklo. Po rozbití jsem si ho tam nechal dát-doplatil rozdíl 1800,- a elektriku dodělal sám. V zimě super - žádné mlžení i když topím jen na nohy a námraza po parkování je otázkou nějaké minuty než oškrábeš boční tak to "hrcne" a celá čelní krusta sjede na kapotu. Jen pro zajímavost okno bere 40 A.
Nejsou na tom předním skle vidět ty odporový "cestičky" ? Na Mondeu byli, a příšerně mě to sralo...
Jo při sluníčku proti to vidět je, ale přínos v zimě je větší - nechám si ho tam. Jsou to přímo drátky.
V zimě je všechno vyhřejvaný dobrý
to bude asi stehný - jako když koukás přes "plot" - spíš síťku.
Zorg: To myslíš na feldu? By som sa moho v práci pozrieť a popýtať, vyzistím či sa robia alebo nie. U nás sa svetlá robia
Audioweb.cz » Dílna » Plexi na světla