Téma: Kapacitátor
nazdárek lidičky, možná se to tu už probíralo:
ale vysvětlete mi jakej má význam kapacitátor, možná je to debilní dotaz,
ale furt mi to nejde do hlavy (maturuju a vsechno mi leze krkem )
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Autohifi » Kapacitátor
nazdárek lidičky, možná se to tu už probíralo:
ale vysvětlete mi jakej má význam kapacitátor, možná je to debilní dotaz,
ale furt mi to nejde do hlavy (maturuju a vsechno mi leze krkem )
ak je v poriadku autobatéria, je kvalitná a dobre dimenzovaná napájacia kabeláž, tak nemá význam, iba ak omylom
na mature sa ťa bubú skôr pýtať na kondenzátor, nie? jeho vlastnosť je kapacita. držanie náboja.
Jestli myslíš auto "kapacitátor", tak to je voltmetr za 1.500,- a víc....
joe911: pokud jsi myslel kapacitátor jako "součástka" tak je to kapacitor nebo taky kondenzátor, a ten jímá (nasává) elektrický náboj podle velikosti své kapacity dokud se nenabije a tedy nabyde stejného napětí jako zdroj. Pokud je na zdroji nějaká zátěž která způsobí pokles napětí, kapacitor předá svůj náboj zátěži (rozdíl mezi původním napětím a poklesem). pokud zátěž má trvalý charakter nebo příliš velký odběr, kapacitor je na vyrovnávání napětí uplně zbytečný - viz autohifi.... Jinak vevnitř kapacitoru jsou (samozřejmě "složeny do co nejkompaktnějších rozměrů) dvě desky těsně vzdáleny od sebe, na jednu je přivedeno napětí kladné, a na druhé záporné. Takhle jednoduše to funguje....
Pokud ale myslíš kapacitátor, tak se ani neptej - je to uplně k hovnu
Krásná pohádka, mám chuť se v ní šťourat ale kašlu na to. Dodal bych jen, že aby konďas v autě vykrýval nějaké ty špičky, musel by mít proklatě nízký ESR, významně menší, než je odpor přívodu z palubní sítě... ten je velice nízký i při použití celkem normálního rozvodu, o autohifistických hadicích 50sqcm ani nemluvě. Pokud není baterka před smrtí nebo není zesák kostřen na kus rezatýho plechu, nějak si nedokážu představit přínos.
Boramyr: ale já vím. už když jsem to psal tak sem skřípal zubama, ale copak to má smysl psát někomu kdo chce třeba opravdu "kapacitátor" a navíc čelit tak hladovému pohledu celé smečky jak si na mě smlsnou když nějakej detail vylíčim špatně? to si na triko nevemu.... kondík prostě nabíjí a vybíjí, a basta parametry, důvody, jiné funkce, okolnosti atd, to se nepočítá....
Na zesilovace.cz se na docela pěkný "voltmetr" objevil odkaz, tak tam kouknu, na něco se zeptám a oni mě hned smázli.
ty se divíš? trošku OT ale....1) co bys chtěl, už jen podle nicku (crash by dostal rovnou ban) 2 ) podle ksichtu, a 3) protože nemaj v hlavě něco v pořádku. Neznám jediný fórum krom tohodle, kde by se vážně lidi na něčem dokázali domluvit nebo vyřešit problém. velmi často končí diskuse slovy "plácáš hovadiny" i když tomu tak 100% není.
Takže než abych šel "vyprávět báchorky medvědům" , jdu sem, kde se opravdu dozvím proč třeba ty blbosti plácám nebo jak to je. Ještě jednou sory za OT jen se modlím abysme si to tak udržěli.
to je někdo odtud a dělá si prdel. Kapacitátor pokud si pamatuju starý fóra vymyslel někdo tady jako posměšný pojmenování pro kapacitor.
A i průměrnej kondenzátor má řádově nižší vnitřní odpor oproti baterce, takže smysl to má, zvlášt při vyšších výkonech určitě.
i tohle se stava ))
jednou sem někde čet podobnej příběh s "flashdiskem"
Hmm...dobrá ojebávka kapíku
Iridescent: no, pokud napeti poklesne z 12.5V na 12V, tak ten kapacitor ze sebe vyda velky hovno a ne jeden farad takze stejne zbytecny.
Iridescent - paráda. Právě takhle to vzniká.
A i průměrnej kondenzátor má řádově nižší vnitřní odpor oproti baterce
Baterie impulzních svitků možná, ale elektrolyty? Olověný akumulátor má vnitřní odpor v řádu 0,001 ohmu. Ukaž mi elyt, který má ESR pod 0,1 ohmu, já takový ještě neviděl.
Komu není přínos kapacitoru v autohifi dostatečně jasný, ať si dá ve fóru Dexonu vyhledat výraz kapacitor, loni se to tam probíraloo celkem podrobně.
Bodamyr: S přehledem levou zadní
Pokud těch 1,5mOhm není jen zbožné přání, tak už mlčím a z celého srdce hifistům přeju jejich jedinečné kapíky.
To nejsou elyty. Uvnitř je trpaslík s pytlíkem, do kterého sbírá proud. A když napětí v rozvodu pokesne, tak ten pytlík zase do rozvodu vyprazdňuje. Jakej ESR? Důležitá je jenom velikost toho pytlíku a intelignece toho trpaslíka. Taky má ten trpaslík k dispozici takovej sčot, na kterým ukazuje jakou silou je ten pytlík napchanej.
A jak jdou basy, tak se ten pytlík postupně vyprazdňuje a když prochází sínusofka nulou, tak se zase plní, páč je tam pokles napětí menší.
Z jedné věci je ten trpajzlík ale strašně naštvanej.
Štve ho, že ač se jakkoliv snaží vyrovnávat, tak za ním jsou ještě takový divný věci jako měnič a několik dalších mnohem menších trpajzlíků, který stejně mají mnohem menší pytlíky a umí je vyprázdnit a naplnit většinou ještě pomaleji, než ten velký, takže ten velký tam jenom sedí s plným pytlíkem a je k prdu. Ještě že má ten sčot.
Mnohem lepší je vyměnit ty malý trpajzlíky dál, za trpajzlíky s většími a rychlejšími pytlíky.
Audioweb.cz » Autohifi » Kapacitátor