Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 3 z 23)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 ... 23 »»»

RSS

Příspěvky [41 až 60 z 445]

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Počkej-chceš tvrdit, že v Misonu byly v Boucherotu keramiky???

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Já jsem vyměnil všechny elektrolyty, kondy 47p vyměnil za 22p, vyměnil keramiky na výstupu, nový poťák na hlasitost (ten samý ale zcelanový), posílil přívody k trandům 4mm2 vodičem, výstup jsem bral přímo od vývodů trandů rovněž 4mm2 vodičem do modulu ochran stejnosměr + zpožděné připojení z EZK které se tam akorát vleze, vzadu jsem dal nové svorky a na původní DIN se vykašlal a vypínačem mute odpojuju výstupní relé. Ještě chci vyhodit ty diody na chladiči a zprovoznit původní obvod na kontrolu proudu bázema a šoupnout to tím trochu víc do ABčka a ještě zkusím vyměnit trand v budiči za nějaké KFko. Jediné co tomu pak bude chybět k ideálnímu stavu je nějaký pěkný toroid s o fous vyšším výstupním napětím a trochu méně výrazný loudness a fyziologie.
Jenom mě strašně sejří že to je nějaká fakt blbá deska. Vypadá hnusně jako by to někdo zespoda vzal nějakou chemikálií či co (ale bylo to už od výroby) a člověk se toho pájkou nemůže ani dotknout - spoje hned lezou dolů i při veliké opatrnosti. Asi smůla na blbej kus.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Thalesi, uprav si odpory v basové části Loudness podle schématu transiwattu. Tuším jde o změnu 3k9 -> 5k6. IMHO budeš spokojenej.
Nejsem doma, nemám přístup ke schématu. Kdyžtak se mi připomeň.
Do toroidu doporučuju investovat. Snad tam vleze i ten 2x22V 120VA z GMka.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

sinclair-nie v bucherote, samozrejme že nie tam, sú tam pekne 100n/250V zvitky.
Tie kapacity premosťujú bázu-kolektor budičov MJE15030/31. Sú v ťahu. Akurát ma zaráža že v tom misone je budenie pre ľavý kanál tvorené MJE15030/31 a v pravom 2SA1306/2SC3298...
čo som mal jednu, dve AZS223 tak cínová vlna bola otrasná. To bol nejaký teslácky manier?

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ty plošáky v 222, 223, 224 byly děs, divný materiál - lepidlo na laminátu bylo nějaké pochybné, měď odlézala, asi to bylo i sem tam podleptané a socialistická nepájivá maska je spojení s málo účinnými tavidly, mizerně pájitelnými některými součástkami a totálně otrávenou cínovou vlnou, to je výsledek. Bavil jsem se s člověkem z vývoje, vzpomínal že vždycky něco vymysleli, pak na to nebylo 50% součástek v plánu na nejbližší pětiletku, pak nebyly díly typu bižuterie, nebo nebyly konektory, nebo cokoliv jiného... tak se ustupovalo, upravovalo, a když teda bylo vše a kupodivu to i do sebe pasovalo, šel se podívat, co s tím výroba udělala a hořce plakal.

Web

(upravil Dingo 24. 11. 2007 14:11)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ani ta moje deska v AZS222 není výjimka, párkrát se na to hrábne pájkou a měď se odlepuje.
Všude na desce je tolik místa, nechápu proč je všude to "vedení" tak tenký. Mohli udělat všechny cesty na desce skoro 2x širší a to téměř všude a ještě by ušetřili za leptací roztok.
-
Tak sem provedl výměnu keramiky 22p a 47p (bohužel mi došlo pozdě, že sem měl koupit 4ks 22p a ne dva 22 a dva 47, jen doufám, že mě prodavač nehoupal a že sou skutečně na 500V) no co někdy jindy. Isostat sem zachoval (v budoucnu bude dané relátko), cesty k trandům i od nich sem posílil káblíkem s průřezem 0,75cm2 (předpokládám, že je rozhodně víc než ta fólie), taktéž k a od isostatu sem dal ty káblíky, káblíky sem vedl přesně po cestě fólie a jen dodám, že sem u každé posílené cesty fólii přerušil. Pojistky na výstupu sem zachoval, jen sem je obrousil a natvrdo zapájel do toho pojistkového držáčku. Propájel jsem některé podezřelé spoje.
Konečně hrajou oba kanály stejně hlasitě, před "opravou-úpravou" jeden hrál tišeji - chyběly mu výšky.
(dávám dvě fotky pro ilustraci - snad mě Sinclair opět vynadá smile )
-
Mám sundanej kryt a mám to puštěný, co mě ale zarazilo je teplota těch KD138, prst na něm neudržim - trošku pálí, takže jeho teplota bude víc jak 60°C a to to mám odkrytý, je to normální stav? Nebo bude lepší je opatřit menším křidýlkem na chlazení - aby nebyly namáhané tou teplotou. (nic nikde nekmitá, teda aspoň ne ve slyšitelným pásmu, moc nahlas to nemám a chladič konců je stále studený)

http://img217.imageshack.us/img217/4937/zesikck9.jpg

http://img258.imageshack.us/img258/8947/kondikyxd8.jpg

(upravil Thales 24. 11. 2007 14:18)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Přesně tak. Také jsem na to koukal. Přinejmenším z těch úsporných důvodů.

>Sinclair
Nebude to reagovat blbě když ty diody nemají s chladičem pořádný kontakt? To původní KDčko nebo co to tam bylo bylo připláclé hnedka na chladič takže kontakt byl dobrý i když to bylo o kousek dál než ty diody. Nebude to tomu vadit? Nicméně zkusím - lepší něco než nic.
A co to trafko jak říká OpAmp? Kolik myslíš že se do toho dá nejvíc rozumně pustit?

>OpAmp
Trafa z GM to fakt nevím. Měl jsem v ruce dva kousky. Už je to sice dávno ale vrčely a hřály dost. Ale myslím že je teď berou odjinud než dřív tak třeba je to lepší.
Jaké máte zkušenosti z toroidy z GM?

>Dingo
Brání ti něco na ty KDčka přišroubovat malý chladič?

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

No nebrání mi v tom nic, jen se (asi blbě) ptám.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Mrdni tam těch 22p, výšek bude ještě víc smile
To KDčko hřeje, to je OK smile

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ten 47p za 22p vyměním, prototože ještě musím vyměnit ty keramiky v boucherotu.
Sinclaire, takže by to malý křidýlko na těch KD spíš uškodilo?

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Neuškodilo, ale není nutný. Výkonová ztráta na KD138 je asi 1W, což je zcela v souladu s technickými podmínkami.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

díky

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Teď to trafo asi měnit nebudu ale pokud někdy ano tak na tebe budu pamatovat.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Jestli se tam vleze 120VA toroid z GM poreferuju během týdne, když jsem ho zkoušel naprázdno tak nevrčel.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Nevím jak jiný AZS, ale do 220 se vlezl 130VA z JK Eltra. Ale je to nějákej speciál.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

No jo ale ve 220 je mnohem víc místa než v 222/3

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Rozměrově to je HODNĚ na hraně (musely by se vyletovat koliky co jsou vedle ),
ale naprázdno má 24,5V...

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Tak jsem zase něco pos. Vrazil jsem do serie se stávajícími 1N4002 dvě schottkyho diody SB260 (http://www.datasheetarchive.com/pdf/3001359.pdf) tak jak si říkal, hezky jsem po sobě všechno zkontroloval. Zesík naskočil, žádný SS na výstupu. Prima řekl jsem si - jdu si vedle pro měřák abych to mohl zkontrolovat a než se vrátím pojistky v hajzlu. Jak to říkal jsem si? Tak jsem změřil co do zesu teče - 60mA. Navíc je to nějak málo. To přece nemohlo zlikvidovat 4A pojistky. Tak měřím měřím nic. Odpojím měřák. Za chvíli prd a pojistky zase v hajzlu. Tak znovu měřím měřím a tak za půl minutky najednou skok ručičky až za roh, odpálení pojistky v měřáku i v zesu. Vtipné. Oba kanály se chovají stejně, když je v serii jen jedna schottky (+ původní 1N4002) tak to nedělá a nehřeje to. Jediné co mě napadlo je že mám tu smůlu na dvě vadné diody ze čtyř které se po čase přeruší a konce se otevřou jinak fakt nevím sad Kolik tam teď teče netuším - nemám náhradní pojistku do měřáku.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Já tam rval jednak emitorové odpory, jednak termistory trimované odpory do série k těm diodám, dalo se to pěkně nakompenzovat na konstantní klidový proud.

Web

(upravil Thales 30. 11. 2007 22:12)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Nejsou v tomhle zapojení ty emitorové odpory zbytečné?
Každopádně to neřeší mojí smůlu na ty pitomý diody jinak fakt nevím proč by se ty konce měly takhle otevřít.

Příspěvky [41 až 60 z 445]

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 ... 23 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£