Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

Jenom jsem na to mrkl. ofce 1.0 tříválec, 200Nm.  2.0 duratec od fordu prakticky stejně. Ale kdo ty motory viděl vedle sebe, musí mu být jasný, že zmenšenina s 4x uloženou klikou nemá šanci vydržet to co normální motor s 5x uloženou klikou... A to je jenom to první, co zažívají všechny ty komponenty při mnohem větších tlacích, tím pádem i silách. rozsah otáčček s max. krouťákem stejnej jako u dieselu, proto to musí mít minimálně 6-tikvalt, aby to vůbec nějak navazovalo.
Mě jsou ty tříválce z duše odporný od dob Corsy 1.0 eco a Fabie 1.2HTP. To se fakt nedalo, a když je mizernej základ, ani turbo a hromada elektroniky to nezachrání. To už raděj elektromobil. Navíc je to celý zvrácený, reálně ty tříválce mají větší spotřebu než normálně dimenzovaný atmosférický motory. Ke srovnání: Naložená Felicia kombi 1.3MPI nedokázala při stylu jízdy "furt plnej", bez nějakejch pokusů o dodržování limitů kdekoliv, sežrat průměrně víc než 6l/100km. A s tříválcem musíš být "opatrnej". Děkuji, nechci. A ty emise CO2: jak to CO2 vzniká? spálením C+O2 z paliva. tj čím víc spálím paliva, tím víc CO2. U nafty je obsah C tuším o 20% vyšší než u benzínu, takže 5l nafty je stejně CO2 jako z 6l benzínu... Tak jaký je reálný omezení emisí u nové ofce/rapida/fabie když spotřeba v reálu je stejná jako u té felicie, nedejbože u první ofce f tdi po přepočtu benzín/nafta... Dělají z nás blbce, nic jinýho to není.

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

kaed, A myslíš, že by někdo dneska koupil auto se 40kW?Někdo ano, ale prodejní trhák by to nebyl. Je to jak se vším. Lidi jsou čím dál rozmazlenější a výrobci jim jdou na ruku. A životnost? Cca 77% nákupů nových aut jsou firemní. Takže  tři roky odpisů a tradá pro nové.

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

Víš co mi nejvíc vadí? Každej se cachá, jak má 100kW a odjet od křižovatky nedokáže, protože se bojí šlápnout na plyn, aby náhodou nepropálil korunu navíc. Tj i těch 50kW  by stačilo, ale zase, kolik vážila ta felicia a kolik váží dnes srovnatelně velká fabia? někde přibylo 500kg, což je obvykle maximální hmotnost nákladu u těchhle menších aut.
Jasně, nějaká pevnost je navíc, ale jistě by se to dalo dosáhnout sofistikovaněj, než stavbou miniaturního tančíku. A jsme zase na začátku. Ostatně řídil někdo z vás repliku lotusu 7 s obyč 100HP motorm ze sierry? je to dost dábelskej strojek, už třeba proto, že váží 500kg, a ta dárcovská sierra kousek přes tunu, takže to jede jednou tolik se stejným motorem. 
Jo a Dacie s atmosférickejma čtyřválcema podobných výkonů se prodávají velice dobře, soused se tím moc pěkně živí...

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

Čéče, mám opačné zkušenosti. Bydlím kousek od výjezdu z vesnice a často bývám rozezlen. Na tom průtahu se odehrávají závody. A závodníci se  předjíždí ještě v intravilánu. A že je tu dětské a hned vedle fotbalové hřiště nikdo v potaz nebere. Před vjezdem do obce kopec ze kterého to spousta lidí rozpeckuje a vlítává do obce hrubě přes stovku, ze strany výjezdu zase za zatáčkou rovinka a tak se děje to samé.
A proč Dacia úspěšně prodává? Samozřejmě cenovka. Vždyť její modely stojí cca půlku toho co adekvátní od miláčka národa-koncernu. Ale i ten v případě benzínových motorů přechází na tříválce.
Ale to je stejně jedno. Pokud EU nepovolí, tak budoucnost bude o elektrice.

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

to ze jeden posahany koncern robi z benzinovych turbomotorov dizlove charakterom neznamena ze to je vlastnost takehoto motora...

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

Trochu blíže jsem se seznámil s trhem nových a ojetých osobních automobilů. Věřím, že zákazníci neprominou výrobci, že jeden z oblíbenějších vozů v ČR, Fabia (combi), se aktuálně nabízí jen s tříválcovými, ani se mně to nechce nazývat, spalovacími motory. Domnívám se, že výrobce hazarduje s pověstí již tak dost pošramocenou aférou dieselgate, tedy s pověstí lhářů v rukavičkách, kteří lhali celému světu. Tříválec aktuální generace musí být směšný každému, kdo v něm jel a má alespoň trochu motoristického citu. Já osobně bych takový vůz nechtěl, ani kdyby mně za jeho používání platili. Připadal bych si před poctivými motoristy jako úplatný švindlíř. Zaplať bůh (a taky zákazník), že se ještě nezbláznili všichni a několik výrobců malé "čtyřválce" dodává. Kéž by se mezi nimi našel takový, který by všem ostatním vypálil rybník a na trh dodal i praktické malé combi, jakým Fabia, Felicia i Forman byly. Pro všechny právníky dodávám: vše můj osobní a tedy subjektivní názor či závěr.

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

Je to horší než si myslíš, do "normálních aut" ve třídě fabia-rapid (scala) a potažmo i octavia už dávají víceméně jenom tříválce. vybočuje už snad jenom kia/hyundai a některý modely dacie. Ale tohle se mít nsaný na autě leckdo nechce. tříválce už montuje i BMW. To je jeden z důvodů, proč nechci nový auto...

(upravil TigiGold 12. 9. 2022 3:11)

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

Digiting napsal:

Tříválec aktuální generace musí být směšný každému, kdo v něm jel a má alespoň trochu motoristického citu

Jestli to bylo myšleno obecně (tj. na všechny tříválce), jsou to podle mě příliš silná slova. Jasně, mezi aktuálně vyráběnými tříválci jsou určitě i nepovedené motory. Ale měl jsem nedávno k dispozici skoro nový Hyundai i30 s 1,0 T-GDI (88,3 kW) a celkově mě to auto vůbec neuráželo. Oproti nové Octavii (diesel, 110 kW) s přeposilovaným řízením působí Hyundai na okreskách dokonce sportovnějším a pocitově lepším dojmem, výkon mi ani moc nechyběl. Pro běžné ježdění v ČR jde podle mě o dostatečnou motorizaci. Jediné, co bych vytknul, byl větší hluk motoru při vyšších rychlostech na dálnici způsobený vyššími otáčkami (ani šestý rychlostní stupeň tomu moc nepomůže).

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

TigiGold, mám i30 s atmosférou a hluk je tam taky. Není to motorem, ale špatným odhlučněním kabiny vozu

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

Hyundai a většina asijské produkce je hlučná především od kol. A to neuvěřitelně. Stará W124 je podstatně tišší, než třeba nový Avensis. Co je ale u i30 naprostá katastrofa, jsou sedačky. Po dvou hodinách mám vždycky pocit, že mě z toho budou muset tahat jeřábem.

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

Sedačky jsou poměrně úzké, ale pokud zrovna nemám u opasku pistoli, tak mi to nevadí wink Jezdím trasy max. 150 km a pocit, že bych z toho byl nějakej rozlámanej, nemám. Ale může to být tím, že mám nový auto, kdy ještě sedačky nejsou prosezený.

(upravil TigiGold 30. 9. 2022 17:21)

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

Měl jsem tu nejnovější i30 na vyzkoušení jen krátce, takže nechci polemizovat s dlouhodobými majiteli, ale podle mého subjektivního dojmu je hluk na dálnici způsoben primárně hlasitým motorem, který má při dálničních rychlostech nadměrně vysoké otáčky a je asi směrem do kabiny i blbě odhlučněn - což mi připomnělo jízdu ve škodovkách z 80. let, takový svěží retro zážitek. Aerodynamický hluk a hluk od kol i30, byť je asi vyšší, než je u moderních aut zvykem, mi přišel celkem akceptovatelný, zde hodně také záleží na kolech a povrchu dálnice. Sedačky se mi zdály OK i po několikahodinové jízdě.

(upravil TheLastUnicorn 30. 9. 2022 17:18)

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

My jezdíme ve firmě jen nový auta, žádný starý vysezený odjetý hujdy. A stěžujou si na to všichni. Těm sedačkám vzadu chybí opora. To co má být měkké, je tvrdé, to co má být tvrdé je měkké. Prostě z mýho pohledu to auto nemá sedačky a nemá výbavu (ta je leda na papíře). Aerodynamický hluk je normální, hluk od motoru je daný motorizací a spřevodováním, ale hluk od kol je absolutně otřesný. Kdyby ten vehikl byl alespoň levný...ale ani to není.

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

Kia a Hyundai celkem hnijou, tenký plech a mizerny lak, slabá vrstva, mám pár kámošů co dělají v Hyundai ti ví své. Osobně bych se jim vyhnul.

Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty

No, pěkná diskuze. K tříválcům.
Jsem už starý dědek, služebně v osobácích jsem najezdil přes 3mil km. Dle oblíbenosti Š 120, Š Octavia 2, na cukačky překvapivě 14ctistovka Accent. Z ostatních různé fordky. "Necvaklý kupón".
Nejhorší chvilku jsem měl s Š Fabia tříválcem. Na vlhké silnici na rovině jsem v 90 dostal smyk, auto jsem nakonec srovnal.  Pozor na tříválec. Někdy se zachová zcela nečekaně. Vrátil jsem se a stav jsem opakovaně simuloval a do smyku za tehdejších podmínek šel až při určitých otáčkách, ne při určité rychlosti. Pak už jsem ho odmítal.