Re: Tříválcové spalovací motory - názory a argumenty
Jenom jsem na to mrkl. ofce 1.0 tříválec, 200Nm. 2.0 duratec od fordu prakticky stejně. Ale kdo ty motory viděl vedle sebe, musí mu být jasný, že zmenšenina s 4x uloženou klikou nemá šanci vydržet to co normální motor s 5x uloženou klikou... A to je jenom to první, co zažívají všechny ty komponenty při mnohem větších tlacích, tím pádem i silách. rozsah otáčček s max. krouťákem stejnej jako u dieselu, proto to musí mít minimálně 6-tikvalt, aby to vůbec nějak navazovalo.
Mě jsou ty tříválce z duše odporný od dob Corsy 1.0 eco a Fabie 1.2HTP. To se fakt nedalo, a když je mizernej základ, ani turbo a hromada elektroniky to nezachrání. To už raděj elektromobil. Navíc je to celý zvrácený, reálně ty tříválce mají větší spotřebu než normálně dimenzovaný atmosférický motory. Ke srovnání: Naložená Felicia kombi 1.3MPI nedokázala při stylu jízdy "furt plnej", bez nějakejch pokusů o dodržování limitů kdekoliv, sežrat průměrně víc než 6l/100km. A s tříválcem musíš být "opatrnej". Děkuji, nechci. A ty emise CO2: jak to CO2 vzniká? spálením C+O2 z paliva. tj čím víc spálím paliva, tím víc CO2. U nafty je obsah C tuším o 20% vyšší než u benzínu, takže 5l nafty je stejně CO2 jako z 6l benzínu... Tak jaký je reálný omezení emisí u nové ofce/rapida/fabie když spotřeba v reálu je stejná jako u té felicie, nedejbože u první ofce f tdi po přepočtu benzín/nafta... Dělají z nás blbce, nic jinýho to není.