Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Autohifi » na půl aktivní 4-pásmo

  Stránky: 1

RSS

Příspěvky [5]

Téma: na půl aktivní 4-pásmo

Ahoj, řešim audio do záložního auta, abych v něm přežil, už sem si konečně sehnal to autorádio s DSPčkem, nakonec sem vzal ten pioneer DEH-80PRS, teď ho tu mam zapojenej u počítače, mam ho přeplej na ten DSP mód, mam na něj připojený páskový vejškáče fountek a kalotový středy svan, mam tam nastavený 24dB/okt výhyby a hraje to podle mě velmi suprově, tak sem si řikal, že by nemuselo bejt zas tak složitý v tom záložnim autě realizovat 4-pásmo jako mam v tom běžnym pracovnim autě, tam mam DSPčko mini a několik zesilovačů, hrozně peněz tam zateklo atd.... to se mi tady doufám takhle nezvrtne.

Myslel sem, že bych to udělal takhle:

https://www.2i.cz/images/2021/10/16/IMAG4058.jpg

Vejškáč přímo z výstupu pro vejškáč. Dále jelikož high pass středů se dá nastavit maximálně na 250 Hz, tak bych si ten výstup pro středobas ještě pasivně rozdělil na vyšší a nižší střeďák s dělící frekvencí asi 900Hz no a pak na výstup pro basák zesilovač a basák.
Tohle zapojení má možná několik nevýhod, jednak nebudu moct časově korigovat středobas od střeďáku (což by možná na týhle frekvenci už nemuselo tolik vadit) a dál by asi moh bejt problém v tom, že tenhle příslušnej koncák bude každou chvíli v limitaci, jelikož má asi jen 50W a to ještě při hodně vysokym napětí palubní sítě, takže by možná bylo lepší nepoužívat pro tu středovou větev zesilovač v rádiu, ale dát si tam svůj třeba 100 nebo 150W a teprve za nim si to pasivně rozdělit. Další možnost je mít na tom internim středovym zesilovači jen ten vyšší střeďák s pasivní výhybkou která odfiltruje všecko pod 900Hz a na nižší střeďák použít zesilovač svůj ale s aktivní výhybkou na jeho vstupu (ta by se asi dala poskládat z cíveček a MKP kondů na nízký napětí a malý proudy) nebo sehnat zesilovač, kterej umí aktivní LPF, kde bych si tim trimrem nastavil 900 Hz... To dělení mezi nižsim a vyšším středem si myslim že už neni tak kritický.
Nějaký nápady, připomínky ?

Re: na půl aktivní 4-pásmo

Nebudu to nějak zdlouhavě připomínkovat, fungovat to nějak bude a co si myslím o předraženým 4-pásmu v záložním vehiklu je můj problém, ale před ten výškáč si stejně dej 10-20uF kondenzátor. Jinak o něj můžeš velmi rychle přijít.

(upravil DaVidsob's 23. 10. 2021 23:32)

Re: na půl aktivní 4-pásmo

jo, slyšel sem, že ty páskový vejškáče se daj lehce skurvit, pokud se rozhodnu pro tuhle sestavu, tak tam ty kondy dám, ale možná to skončí ubohym 3-pásmem z komponentů co mi zbyly z předchozích instalací (monacor SP6/100pro, pioneer 28mm kalotovej vejškáč a dva pioneer 25cm basáky) a ty kalotový středy a páskovej vejškáč si schovám na nějakou domácí aparaturu, ale uvidíme teď testuju ty komponenty na tří pásmo a vypadá to, že to taky nebude zlý

jinak ten záložní vehikl je taková raketa z roku 92, jehož cena jde nahoru a za pár chvil možná cenou přeroste to moje bežný denní auto, toť na obhajobu vysokých nákladů spojených s jeho audio výbavou

(upravil TheLastUnicorn 24. 10. 2021 12:56)

Re: na půl aktivní 4-pásmo

Hele, já mám doma taky jedno takový auto z roku 1990, konkrétně je to W124 300E-24. Jako záložní auto ho samozřejmě nepoužívám, mám ho spíš jako veterána a snažím se ho pokud možno zachovat v origo stavu. Tudíž i s původním rádiem a ozvučením. Tahle stará klasika má reálnou hodnotu pouze v případě, že je v nedotčeném stavu. Jak je to jednou napadeno kutilem, nějaké markantní zvyšování hodnoty je pouze imaginární, protože jak znalec danýho typu vozu, tak veteránská atestace nad tím bude ohrnovat nos.

Re: na půl aktivní 4-pásmo

no, původní stav sem myslim už prošvih, tunerský díry v kapotě, dvoubarevně přelakovaný, nárazníky maj dolaminovaný lízátka
https://2i.cz/i/Aqx2x
takže tady už nemá cenu si hrát na původní stav, navíc díly do kterých mam v plánu dělat nějaký díry nebo tak, tak mam náhradní

Příspěvky [5]

  Stránky: 1

Audioweb.cz » Autohifi » na půl aktivní 4-pásmo

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£