Téma: na půl aktivní 4-pásmo
Ahoj, řešim audio do záložního auta, abych v něm přežil, už sem si konečně sehnal to autorádio s DSPčkem, nakonec sem vzal ten pioneer DEH-80PRS, teď ho tu mam zapojenej u počítače, mam ho přeplej na ten DSP mód, mam na něj připojený páskový vejškáče fountek a kalotový středy svan, mam tam nastavený 24dB/okt výhyby a hraje to podle mě velmi suprově, tak sem si řikal, že by nemuselo bejt zas tak složitý v tom záložnim autě realizovat 4-pásmo jako mam v tom běžnym pracovnim autě, tam mam DSPčko mini a několik zesilovačů, hrozně peněz tam zateklo atd.... to se mi tady doufám takhle nezvrtne.
Myslel sem, že bych to udělal takhle:
Vejškáč přímo z výstupu pro vejškáč. Dále jelikož high pass středů se dá nastavit maximálně na 250 Hz, tak bych si ten výstup pro středobas ještě pasivně rozdělil na vyšší a nižší střeďák s dělící frekvencí asi 900Hz no a pak na výstup pro basák zesilovač a basák.
Tohle zapojení má možná několik nevýhod, jednak nebudu moct časově korigovat středobas od střeďáku (což by možná na týhle frekvenci už nemuselo tolik vadit) a dál by asi moh bejt problém v tom, že tenhle příslušnej koncák bude každou chvíli v limitaci, jelikož má asi jen 50W a to ještě při hodně vysokym napětí palubní sítě, takže by možná bylo lepší nepoužívat pro tu středovou větev zesilovač v rádiu, ale dát si tam svůj třeba 100 nebo 150W a teprve za nim si to pasivně rozdělit. Další možnost je mít na tom internim středovym zesilovači jen ten vyšší střeďák s pasivní výhybkou která odfiltruje všecko pod 900Hz a na nižší střeďák použít zesilovač svůj ale s aktivní výhybkou na jeho vstupu (ta by se asi dala poskládat z cíveček a MKP kondů na nízký napětí a malý proudy) nebo sehnat zesilovač, kterej umí aktivní LPF, kde bych si tim trimrem nastavil 900 Hz... To dělení mezi nižsim a vyšším středem si myslim že už neni tak kritický.
Nějaký nápady, připomínky ?