2. Pokud nejsou stejné, tak to nejde při zachování stereo režimu a je třeba dvou Y kabelů (1xcinch -2x samec XLR) na rozdvojení signálů z konzole a jet oba zesy ve stereo modu
Máš pravdu v tom, že pokud nejsou zesilovače stejné, nelze použít paralell mód pokud chci zachovat stereo (resp. čistě principielně by to i možné bylo, prakticky mít na každý kanál sterea jiný zes. příliš smysl nedává). Ale konkrétně v tomto případě (kdy RMX má dvojice paralelních vstupů XLR/TRS Jack) není nutné mít Y split kabel. Já bych šel klasicky 2 kusy Cinch-XLR do 1. zesilovače, z jeho paralelních vstupů 2 kusy Jack-XLR do druhého. Přecijen používat standartní jednoduché kabely mi přijde praktičtější než Y-split kabel (i třeba z důvodu případné náhrady poškozeného kabelu, splity většinou nutno dělat z kabelu s menším průměrem, který může být méně odolný než klasický mikrofoní 6mm kabel, kterého se dvojice do většiny běžných konektorů jednoduše fyzicky nevejde atd.).
Ad.: Pak taky pozor na některé prodávané kabely. Nedávno jsem (ve snaze ušetřit čas nad pájením, protože jsem splitů potřeboval 6 párů a našel jsem je za celkem sympatickou cenu) narazil na XLR kabel, který měl být podle popisku údajně symetrický split, v reálu to byla XLR verze toho co je v prvním příspěvku (na jedné straně XLRko zapojené zdánlivě normálně symetricky, na rozdvojeném konci + do jednoho XLR kde ani nebylo znesymetričtěné, do druhého stejně tak mínus). Buď shit kabel, kdy výrobce buď šetřil a nepřemýšlel, nebo to je kabel pro nějaké specifické použití, ale standartně použitelný kabel to není. Takže pokud podobný kabel chceš kupovat hotový a ne si ho vyrobit, tak je dobré si na toto dát pozor... variant konfigurací pinů může být několik.