Re: Dokončené 3p s Monacor SPH-200KE, SPH-102KEP, RBT-95 :)
Chudák Tatko ...
Jeho vlákno je opravdu asi v perdeli pane hrábě
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Reprosoustavy » Dokončené 3p s Monacor SPH-200KE, SPH-102KEP, RBT-95 :)
Chudák Tatko ...
Jeho vlákno je opravdu asi v perdeli pane hrábě
On bude len rád. Aspoň bude mať čo čítať, keď sa vráti zo špitálu.
Apropo nahrávanie bední v priestore, aby si ľudia spravili obraz, ako to u Checka hrá, to je asi ako pozerať sa na reklamu na krb a tešiť sa z toho, ako tam majú príjemne teplo. Výpovedná hodnota mizivá. Keď má niekto doma mizerné bedne, môže na nich púšťať čo len chce, lepšie to hrať nebude, ani len nahrávka od Checka. Ale ako marketingový ofaj pre neznalých to beriem.
Tak hlavně ať je v pořádku a vše dobře dopadne,to je opravdu důležité,tohle jsou jen chujovinky a zábava co má jen vyplnit volný čas
jj, zdraví na prvním místě ... Též ho pozdravuju, ať je brzo opět fit
Diky, hosi.
Zijem
Zatial dost divoko rozlietane nejake hodnoty v krvi.
Akonahle sa to zrovna, urcite ma tu nebudu zdrziavat.
Naozaj pozornejsie prezriem vlakno doma - popri pocuvani, bude na to zrejme par tyzdnov casu...
penjo: pěknej příměr s tím krbem! ...je to vlastně takový audio-porno ...takže to s dnešní dobou konvenuje
tatko Tom: Přeji pevné zdraví. Příští týden v sobotu 31.7. se u tebe můžu stavit a nahrát z poslechového místa stejnou nahrávací aparaturou zvuk tvých beden v tvojí místnosti. Pak už bude co porovnávat.
Pointa videí a nahrávání není v porovnání absolutní kvality přímo z jedné nahrávky, ale relativní kvality mezi různými videi. Snadno jde pak doma přehrávat a přepínat nahrávky, poslouchat na sluchátkách a hodnotit.
Tak jestli se na to budeš cítit, tak dej vědět.
...
Zvuk akusticky neupravenej miestnosti.
Moze byt pre niekoho zaujimave, no vypovedna hodnota nula
Az budem moct a mat s kym - porovname priamym prepinanim dvoje rozmerovo podobne bedne, postavene vedla seba.
Už doma. Či dobre sa dozviem tak o dva týždne.
Tie nahrávky možno popočúvam no bez snahy o akékoľvek zhodnotenie, porovnanie.
Tak už mám nahrané pro srovnání ve stejné místnosti další dva jiné páry beden a teď ještě další jinou poslechovou místnost s bednami na Slovensku.
Jak se dostanu k tomu sestříhat to, tak to dám na youtube. Jsou tam i bedny podobného rozměru s 8" basákem.
Zítra jedu od Martina směr Žiar nad Hronom a pak Bratislava. Mám čas, tak když by jsi si to rozmyslel, můžu se u tebe stavit a nahrát tvoji sestavu. Je to na hodinu i s balením aparatury.
Ďakujem za ponuku, vážim si ju. Vzhľadom k okolnostiam (obaja s manželkou po operáciách) ju nevyužijem.
Ať zdraví slouží !
Třeba někdy příště.
A video je i odpověď marcina, který manipuloval s grafy měření mých beden a na základě toho generoval jiné grafy.
Jediné, čo som spravil, bolo odstránenie toho nezmyselného offsetu. Z tohto pohľadu som manipuloval s grafmi avšak nezmanipuloval ich, nejde o iné grafy.
"Apropo nahrávanie bední v priestore" by malo aký-taký zmysel v otvorenom, respektíve bezdozvukovom aby šli priamo porovnať "bedne". Samozrejme nepočúvame v bezdozvukovom priestore a ani by to zrejme nebol zvuk, ktorý by "sa páčil".
Nahrávanie v konkrétnom priestore je ukážkou "spoločného" zvuku bední a miestnosti. Osobne v každej takej nahrávke, či už som ju počul z internetu alebo testol sám - veľmi "počujem mikrofón".
Ono má akýsi zmysel na demonštráciu vhodnosti akustických úprav priestoru (a o to zrejme ide, že?), no nemá výpovednú hodnotu pre posúdenie kvality samotných bední.
Nezanedbateľné pre "spokojnosť" sú aj ďalšie veci - (ne)možnosť akustických úprav posluchovky, ak je to v prvom rade obývačka, preferencie - niekto rád ostré výšky a dunivé basy, niekto všetkého "tak akurát", teda čím bližšie realite záznamu. Možno hodiny meditovať nad nevhodnosťou akéhosi výškáča. Alebo si uvedomoiť - pozrieť, koľko že to je tých najvyšších počuteľných výšok v reálnych skladbách a v akom pomere (úrovni) k ostatnému zvuku...
Tieto konkrétne bedne ma tu v konkrétnom priestore príjemne prekvapili celkovým podaním zvuku, schopnosťou "zahrať" TU reálne kdesi od 27Hz a najväčším prekvapením (keďže sú zhodne umiestnené a rozmermi prakticky rovnaké voči predchádzajúcim) je to, že zvuk zbytočne "netlačia" do iných miestností. Ostatné ma tak nejak nezaujíma.
Dnes bol Check u mňa (neplánovane) , "priložil ucho" k Sandhornom, aj si urobil nahrávku do zbierky... :wink:
tatko Tom: je to taková snaha ušetřit cestu za návštěvou k někomu si poslechnout, jak to u něj hraje. A ušetřit si ten několika hodinový interval od toho, kdy jsi slyšel svoje hifi a pak kamarádovo hifi. Blbě se to pamatuje a srovnává, když ti mezitím hučí aerodynamika na dálnici v autě. O víkendu jsem za tím účelem najel 1150 km.
Máš stoprocentní pravdu, že je to včetně akustiky místnosti. Ale budou i stejné bedny natočené v různých akustikách.
Jednoduše, abychom se posunuli od grafů a parametrů, kterým málokdo rozumí nebo je vůbec má k dospozici. Takto budou moci všichni mudrovat nad stejným, i když posunutým od reality, ale pro všechny nahrávky stejně, takže při relativním srovnávání se to vyruší..
Uvidíme, co z toho vzejde. Já doufám, že něco ano, proto to dělám.
Ono ani to vypočutie "kamarátovej zostavy" u neho v jeho priestore nemá moc výpovednú hodnotu "ako by to hralo u mňa".
Možno si časom vypočujem tie nahrávky - pre zaujímavosť.
marcin: Mám na mysli druhý graf, kde jsi generoval power & directivity. Nemáš tam zřejmě obsažené vertikální směrové charakteristiky, takže takový graf nemá souvislost s realitou.
A nevím s jakými bednami by jsi chtěl moje repro srovnávat. Protože pokud vím, tak nikdo nikdy vertikální charakteristiky +-90° neukázal, pouze já. Zejména u waveguide beden, kde se to všechno dělá kvůli vyrovnané směrové charakteristice je ve finále horizontální hezky vyrovnaná, ale ta vertikální musí být z principu věci vzhledem k velké osové vzdálenosti a relativně vysoké dělící frekvenci naprosto tragická, působící propad ve výkonu a divokou vertikální směrovost v okolí dělící frekvence už od 10° nahoru dolu. Horší už je v tomto ohbledu jenom použití páskových měničů, ty směrují ve vertikále ještě daleko více.
marcin: Mám na mysli druhý graf, kde jsi generoval power & directivity. Nemáš tam zřejmě obsažené vertikální směrové charakteristiky, takže takový graf nemá souvislost s realitou.
A nevím s jakými bednami by jsi chtěl moje repro srovnávat. Protože pokud vím, tak nikdo nikdy vertikální charakteristiky +-90° neukázal, pouze já. Zejména u waveguide beden, kde se to všechno dělá kvůli vyrovnané směrové charakteristice je ve finále horizontální hezky vyrovnaná, ale ta vertikální musí být z principu věci vzhledem k velké osové vzdálenosti a relativně vysoké dělící frekvenci naprosto tragická, působící propad ve výkonu a divokou vertikální směrovost v okolí dělící frekvence už od 10° nahoru dolu. Horší už je v tomto ohbledu jenom použití páskových měničů, ty směrují ve vertikále ještě daleko více.
Přesně na tohle jsem poukazoval už před 11 lety když to hornový šílenství začalo,takže plně souhlasím s tím co jsi teď napsal.
check: práve preto, že skoro nikto vertikály +-90° neukazuje/nemeria, tak pre porovnanie som dal graf zohľadňujúci iba horizontály. Cieľom bolo poukázať na smerovosť použitého výškového meniča v kontexte debaty. Tiež dom napísal:
Výkon padá už od 7-8kHz. Možem ukázať celkový výkon aj s vertikálami, ale to iba zvlní výkonovku a na smerovosť na výškach to aj tak nemá dopad.
Pre úplnosť teda uvádzam celkovú výkonovú charaktistiku VMA-I EVO, vrátane vertikál:
K tragickým vertikálam WG bední a vplyvu na celkovú výkonovú charakteristiku: Mám bedne s 10'' OSWG zvukovodom + 10'' basák (je to strašia verzia OSWG, ktorá nie je dokonalá v osi) a mám ich zmerané aj vertikálne +-90°. Tak schválne pre porovnanie, tu je celková výkonová charakteristika vrátane vertikál hore a dole OSWG a VMA. Mierka je zjednotená pre lepšie porovnanie.
Ide o kontrolné meranie hotovej bedne s prvotnou verziou výhybky. Žiaľ o všetky podklady som prišiel mojou chybou a teda nemám už dáta ani ďalšie merania s final verziou výhybky. Ostalo iba pár obrázkov. Tu sú horizontály a vertikály bedne, z ktorých je generovaná výkonová charakteristika:
marcin, takto už je to smysluplnější. Děkuji. Akorát vzhledem k velké vzdálenosti měničů máš měření s OSWG nedostatečně detailní z hlediska úhlů. Několik dalších děr na 1kHz máš schovaných v úhlech, kde jsi neměřil. Protože velká osová vzdálenost měničů prostě nepustí jinak. Takto není splněna prostorová vzorkovací podmínka měření pro správný výpočet výkonu. I když i tak jsi alespoň ukázal, že tam díry jsou a není jich málo.
Za mě je několik velkých děr uprostřed řečového pásma daleko horší a slyšitelnější než nějaké propady na výškách na 45° a dál, i když i to má svůj charakter zvuku. Ostatně koukám že v záporných verikálách na výškách má to OSWG taky slušné díry mimo osu. Dělám i bedny, které směrují na výškách méně, ale ne každému se to líbí, nehodí se to na méně kvalitní zesilovače a nehodí se to do špatné akustiky.
Má to i souvislost s tím, že akustika nad 8 kHz mívá menší dobu dozvuku než v rozsahu 800 - 8000 Hz a souvislosti se směrovým vnímáním ucha jsou ještě složitější. Ucho zkrátka na 1kHz vnímá jinak než na 8kHz a výše. Za mě je velká osová vzdálenost měničů u OSWG konstrukcí špatný kompromis.
Audioweb.cz » Reprosoustavy » Dokončené 3p s Monacor SPH-200KE, SPH-102KEP, RBT-95 :)