Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 1 z 3)

Audioweb.cz » Reproduktory » Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

  Stránky: 1 2 3 »»»

RSS

Příspěvky [1 až 20 z 44]

(upravil stiglitz 23. 9. 2022 15:57)

Téma: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Dobrý den, večer, pánové. Mám na stole ARS 9207, všichni víme, co jsou ARS9207, ale třeba taky 9205, a podobně. Vono to hraje celkem žádná sláva. No, a to k čemu se chci dostat. Vyměnil jsem vrchlíky v ARV3604, protože vlivem UV záření tam byly ztvrdlé ty žluté původní měniče. Zvuk je úplně jinde, ale to je prostě věc, kterou pobírám - degradace věkem. Jasně. Ale vytáhnul jsem z těch beden i ARN 5604. No, a to je to, co mě zajímá. Proč se všude píše, že Tesla je šitózní, na hovno, sračka, k ničemu, a podobně, jenom když jsem dneska držel v ruce ten reproduktor, ptám se, proč vlastně. Magnet - dobrý, nebo ne? Koš - jasně, jsou dneska litý koše, s tenkými žebry, ale má to takovej vliv? Magnet a koš - vidím na těch ARN to, že magnet a koš jsou odděleny nějakou vrstvou, něčím, co nemají jiné ani slavné firmy na svých výrobcích. Je tam nějaká vložka, a podle mě to má svůj smysl. Cívka, cívka... Je s ní něco špatně? Nenapadá mě. Takže dál. Závěsy. No, asi to nebude žádná hitparáda, ale drží dodnes. Myslím, že jsou stabilní. Poslední věc je  - membrána. Jsou jiné membrány natolik lepší? Tak co myslíte? V čem to tedy je?

(upravil dawsoo 26. 6. 2021 22:51)

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Tesla Valašské meziříčí dělala ve své době do cca poloviny 80s slušné repro dejme tomu střední a lepší střední třídy ale  to pak postupně místo pokroku naopak ořezávali a omezovali velké modely a šíra do cca konce 80 let,vyhýbky byly vcelku dobré na svou dobu u finálních produktů,nedělali to žádní blbci ale chlapi a ženský co věděli oč se jedná,kam se hrabaly bedny (rs a pod) z hifiklubu.

Co byl ale jednoznačně pád dolů  bylo to co se  dělo po roce 92-95,horší koše z tenčího plechu co se kroutily i magnety = nekonzistence výroby, proto nebyla možná asi ani inovace potřebným směrem a jakékoliv zlepšení mag obvodů (nalepení dalšího prstence byla spíše jen taková sranda) ,ty repra měly ts parametry jen do větší uzavřenky či open baffle řešení,nikdy nedokázali historicky postavit dobrý střeďák,jejich šíra byly lepší a to ani tesla ani pohrobci,výškáče ARV36xx zastaralé,nové 104 strašnost po všech stránkách. I basáky zdegradovali = těžší kmit systémy které sice unesly víc wattů ale citlivost 84-85 = horší mag obvody s velkou mezerou z nich dělali necitlivý plandáky zejména ARN226 ale i lak řada i 188 byly horší kdy už beztak těžkej kmit systém dojebali těžkým lakem co prakticky s breakupy vůbec nepomáhal. První zlom zhoršení bylo patrné už u tesly viz zvuk a reál ts např ARN567(8) vs 5604(8) a o 667(8) vs 6604-8 ani nemluvě. z výšek považuju za nejméně problematické jejich konusové kulaté i elipsoidní modely s papírovou membránou a malou cívkou.

Na audiowebu kolem tvm tesly toho bylo popsáno milion vč toho že s jejich přístupem skončej což se taky stalo,držely je jen autorepráky pro škodovku
která je pak nahradila levnějšími a asi i lepšími z čajny.

Současné repro jsou na míle daleko od TVM/TESEL po všech stránkách.

Není co dodávat...

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Dobrý, díky za vysvětlení, já chci jenom vědět, co má vliv, no jasně, když čtu, co jsi napsal, no, já držím v ruce ARN5604, což vypadá jako solidně navržený s zpracovaný reprák, kam se na něj serou čínský výrobky, ovšem ten je vyrobený v roce 1987.

(upravil dawsoo 26. 6. 2021 23:57)

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Jo ty jsou ještě v pohodě do menšího 2p ok, z tesel jsem taky dělal jako každej na začátku,páč nic jinýho tu ani nebylo,možná maximálně dovýzt si Tonsil-Unitru z PLR Videoton z MLR a RFT z DDR ... big_smile Hifiklub měl vejškáče z jugošky

... a nenech se mýlit číňan už dlouho a dnes tuplem umí  vyrobit cokoliv,vždyť je tam fyzicky veškerá globální výroba repro,jakost je jen otázkou specifikací a ceny,něco málo o tom vím z doby 2011-15,kdy byla možnost se dostat díky komerční spolupráci k lecčemu.Výrobci jsou pouze lepiči z dílů co kupují od jiných co zas dělaj jen ty díly (např býval a asi i je německý muller) .. kmitky koše mag systémy i membrány,málokdo krom asi už jen italů si dělá vše sám smile  technologicky jsou asiati obecně čína-korea (japan jde spíš dolů), skoro na špici a během pár let budou zcela a pro nás bohužel asi ve všem.

Není co dodávat...

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Na reproduktorech tesla, neni nic spatneho. Ale ma to svoje ale..
Pokud zacnes porovnavat repraky z nasi nekdejsi produkce z jinymi znackami, dojdes pravdepodobne k zajimavemu zaveru.
Ze existovali a to uz od let 50tych, daleko lepsi menice, ale take byli hodne drahe, ale velmi tezko se to bude porovnavat, ponevac tam byli klasicke problemy, jak to sem dovezt, jak smenit penize a lide meli jine starosti, jak HiFi. Rekneme ze HiFi pojem neexistoval, ale existovala rada spotrebni auditechniky a pak luxusni audiotechniky, ale to bylo jiz 20, 30 tych letech boomu rozhlasovych prijimacu.
Pak existovali treba studiove monitory, ktere by i dnes bylo mozno povazovat za HiFi, treba od Jensenu, nebo dalsich, ale to na doma, nebylo potrebne, nebot nebyli zarizeni, ani zaznamova ,media ani prenos rozhlasou, ktery by potreboval takto kvalitni reproduktory.
Mimo jine, Tesla u nas vyrabela po cely cas vlady bolsevika reproduktory na export, klidne i pod znackou, kterou si zadal odberatel.
Pamatuju si reprobedny 100V rozhlasu, osazene ARO511, ktere dodaval v prohnilem zapadnim Nemecku firma HECO.
Ja si dovolim klidne rici, ze v dobe 40 vlady bolsevika, sme byli vlastne to, co byla Cina pred cca 20 lety, tedy levnym vyrobnim  a montaznim prostorem, kde na rozdil od ciny, sme byli nejenom hladovi, {50ta leta} ale meli sme i nadani neco vyvijet a tvorit, byli sme v dostatecne izolaci, aby sme nechapali jak funguje globalni svet a v obcanske nauce nas ucili a v podstate meli pravdu, ze imperialni kapitalizmus, nas chce zezrat za ziva, kdyz se tomu nebudeme branit.
Tak sme tu v ohrade museli vyrabet vsechno potrebne, ponevac dovezt se nedalo nic, nebo temer nic, az do sklonku let 70tych a jeste to bylo predrazene.
No a reproduktory?
Vyrabeli se a vyvyjeli, ale zaostavali sme, ale nebyla ani nejak cilena potreba, na nejakou super kvalitu, takze se vyrabelo to, co bylo potreba a neresilo se ad absurdum nejake HiFi.
Ono se vlastne dalo z toho, co se koupit dalo, postavit hifi i doma.
Vyhodu melo mit strategickou polohu, blizko fabriky, ja spomenu Tesla elektroakustika Bratislava, ale to same platilo i o Valmezu a tp.
Tam se objevoval uz za hlubokeho totace, treba v bazarech, prodej toho, co se treba nepovedlo vyvezt, nebo melo nejaky kaz. Tedy treba mimo jine, take reproduktory, nebo cele reproskrine, ruzne komponenty HiFi techniky a mnohe dalsi.
Mimo jine, vykon domacich HiFi zesilovacu, se pohybval na urovni jednotek watu, tedy i reprosoustavy, byli relativne male a az do 80tych let, kdy zacala stoupat jakasi vnitrni potreba, ky se zacalo bastlit ve velkem, zejmena vykonove zesilovace, zacali se obejovat i potreby zvyseni prikonu menicu, pak uz se objevili celkem kvalitni, ale take celkem drahe v prepoctu na platy proletariatu, HiFi sestavy a take menice.
Jenze vyvoj sel dal a ohrada stale odolavala tlaku nepritele, takze krome pasovanych jezevciku, nebo toho, co nabizel Tuzex, tady bylo porat houno. A kvalita postupne zacala upadat, ponevac na export to nebylo uz vhodne a domaci trh spotreboval prakticky vsechno, co se vyrobilo, takze nejaky tlak na vyvoj neceho noveho byl maly, nebo zadny.
Da se tedy rici, ze to, co se u nas vyrabelo, nebyli uplne sracky, ale levne to zas nebylo taky, byl to horsi prumer, ale sikovnosti a ruznymi upravami a kombinacemi, se dali vyrobit celkem prumerne kvalitni a take celkem drahe reroduktorove soustavy.
Je nutno ale prakticky zapomenout, ze by Tesla, umela vyrobit menice, ktere by se aspon trochu podobali na L3512, L3404 od RFT, nebo treba basak, jako 8N/250A od jensenu.
Mozna by to bylo mozne u nas vyrobit, ale nebylo by to komu prodat, treba takove ARO 838 a mnohe dalsi, mizeli kdesi daleko, prodavane v zahranici, castokrat preznacene podle prani zadavatele. Ale to vsechno do doby, nez sme zacali byt pro zapad drazi, nebo se nasli jine levnejsi alternativy.
Treba mnou zminovana ARO 838, jako celkem dobry basovy reproduktor, pro domaci soustavu, stal tusim kolem 430/mozna 500 KCS i z uplatkem, aby nekdo v Tesle prodejne, ho byl ochoten dodat. Jenze pri platu mladeho typka, ktery pobiral kdesi kolem 900 kcs plat po skonceni skoly, to bylo stejne, jako by dnes, ten menic stal 400euro.
A to byl jenom basak, jeden basak, kde sou stredaky, vyskace, vyhybky a bedna. {zesilovac, gramec, magic, nebo dokonce CD?}
Nevim proc me napadl prave tento menic, mozna pro to, ze sme sehnali kdysi v 88 roce, kus ve vyprodeji za 150kcs, takze se z toho pak delali komba nejenom pro basu. ale stejne to bylo na nase platy, resp. prijmy pomerne drahe.
Takze menice u nas vyrabene, byli takove, jake byli a podle me, byli kdesi na urovni horsiho prumeru, ale cenove na urovni stejne, jako dnes, lepsiho prumeru.
Muj nazor, zazil sem, videl sem a nechtel bych zas.
P.s. kdyby nekdo prodal dnes fukncni zabaleny novy ARO838 za 150kc, tak bych asi ho zas dal do nejakeho komba. Ale jeste mi tu lezi jeden L3512, ktereho mi je lito, ponevac sem za nej dal kdysi 8 vychodonemeckych marek a do komb v poslednich letech, sem cpal zasadne hwc8-12ma300, ktere se pred cca 8mi lety, dali sehnat za 15-20 eur z PL a po amputaci konusu vyskace, poslouzi stejne dobre, jako Jensen, nebo celestion.  Bez amputace nahradi hwc8-12ma300, sirokac F12M-150. Proc tam neni nekde Tesla? Ponevac nic takoveho nevyrabela.

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Díky za odpovědi - a vyčerpávající.

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Jen doplnim.
V dobe existence ohrady, nebylo mnoho firem, ktere meli cosi, na cem by se dali merit menice.
Tesla mela spektralni analyzator Bruel & Kjaer a bezdozvukovou komoru. Odpad a merici mikrofony se objevovali v Cs. hifiklubu.
Ale vyrobit si nejakou bednu 2p, 3p doma, se dalo jedine a v podstate jenom a pouze tak, ze se vzal nejaky navod, nebo planek, nebo se vypocitalo, navrhlo a pak se sehnalo to, co se se sehnat dalo. Pak se to dalo dohromady a systemem pokus/omyl, se vyrobila nejaka soustava. Ve fabrice i za bolsevika, vladla i onehda, neviditelna ruka trhu a jedine tvdy nedostatek cehokoliv, udelal prodejne vsechno, co se vyrobilo. Netvrdim, ze to byl nedostatek umele vytvoreny, ale priority koncernu a nar. podniku, se stejne, i pres planovite hospodarstvi, ridili zasadou, ze devizy sou prednejsi, jak domaci potreba, soudruzi to proletariatu vysvetli.
je uplne jedno, ci se jednalo o motocykly, nebo hudebni nastroje, eventualne reprosoustavy, menice reproduktorove.
George Harrison si take koupil Resonet Grazioso, protoze byla levna a bylo mu jedno, zdali je z Ceskoslovenska kytara, kde nejaky obcan, brblajic na soudruhy, sel kopat uran a umrel pri tom.
A u nas byla tvrda totalita, presto se exportovalo vsechno, co se dalo prodat a nedalo se snist, nebo si stim utrit prdel doma.
Z me vlastni zkusenosti, si dovolim rici, ze bolsevikum a neostalinistum bylo v podstate u prdele, zdali si mame cim utirat prdel, ponevac nedostatek hajzlpapiru sem zazil na vlastni kuzi, stejne tak nedostatek vseho, ale hlady sem neumrel a prdel sem si zacal umyvat, naucil se srat z vojenskou pravidelnosti bez papiru.
Stejne tak se jako exportne velmi dobra komodita, vyvazel treba sberovy papir, zejmena trideny, kvalitni, byl po tom veliky dopyt na zapade. Kdo si pamatuje sberove akce, opravdu se jednalo o exportni komoditu, nikoliv o potrebu naseho prumyslu.

Takze stejne i repromenice, se vyrabeli prevazne takove, ktere se dali prodat ve velkem, krome zminene fi. HECO, mnohe dalsi, nepohrdli zejmena 100V repraky, ponejvice ze zacatku vyrabene z bakelitu, ponevac to bylo prodejne a byla toho velka spotreba a potreba nejenom u nas. A to platilo i o rozhlasovych ustrednach, plus dalsim zbozi podobneho typu. Jednak to nepodlehalo skaze, nemelo to ani nejak velmi  trendove zastaravajici charakter.
Na nejakou vyrazne hifistickou, nebo audiofilsky zamerenou produkci, se prichazelo az daleko pozdeji. O one dobe vladla v domacnostech radia, nebo velke kusy gramoradii, ktere predstavovali standard v dobe nedostatku primo nadstandard. A ty se vyvazela a vyrabela docela dlouho, mel to doma snad kazdy. pak tu byla cela rada spotrebni elektroniky v podobe tranzistoraku, radii kabelkovych a do kapsy, pripadne do kuchyne. To ale nebylo zadne hifi, ale proste spotrebni zbozi, ktereho byl take nedostatek, taky se to vyvazelo a co zbylo, zmizelo v prodejnach okamzite. Takovy tuner ST100, byla parada.. ale potrebovalo to zesik, bedny.. Obvykle byl clovek proletar rad, kdyz sehnal v one dobe Euridiku (tusim 441 typ) Kdyz uz nekdo sehnal, nebo mel zesilovac stereo, sehnal v drevne dobe "nadherny" lec nikoliv HiFi reproduktor ARS 713, ktery byl osazen "slavnym" ARZ 572, co byl menic, ktery vlastne mel uplne jine urceni, jako do spotrebni elektroniky. A takovych specialit, byla Tesla schopna vyrobit v dobe nedostatku, znacne mnozstvi. Kuprikladu 1PF 069 64B, mela uz prijemny zvuk. Sice zadne basy, ale preferovany stredni proud, do doby "hej mistre basu" potreboval dalsich 15 let.
Osazeni byla klasika vsech klasik, ARO689, vysky dodaval ARV389. Proc nevyvinuli nejake lepsi HiFi lepraky v one drevne dobe?
Mohli a meli cas.
Kuprikladu tuner ST100, se da pripojit i dnes do uplne bezne sestavy se zesilovacem, sum se mu odpusti a zvuk bude mit temer puristicky prijemny. On ten tuner ale stal pres 3000Kcs bez uplatku, prakticky nesehnatelny. Horsi byl uz do sestavy zesilovac, typ si nepamatuju, dneska ho prehraje kterykoliv cinsky modul TA2020, 2024.. Ale repraky do sestavy, ktere se dali sehnat a nikdo je nechctel, tedy  ARS 713, bych nechctel, ani na chatu. A presto se prodavali a urcite se neprodalo malo, kus za 800 tusim.
A to tak nejak plati o celem spektru reproduktoru z tesly.
Byli a mohli byt i kvalitni sestavy, ale naslo by se malo lidi, co by je koupilo, melo kde mit a co na tom hrat.
Treba takove ARS 641, nebo nejake dalsi, ale ono se nedalo jit a koupit, to proste se do zadne site prodejen nedostavalo, melo specialni urceni, sehnat u nas RPG, malutku, nebo SA58, mozne bylo, dokonce i scorpiona, ale to jen pro to, ze fabriky ktere to vyrabeli, meli zamestnance, kteri marne se snazili ze soucastek donesenych domu, sestavit sici stroj, mlynek na mak, nebo aspon splachovaci zachod, furt jim stoho vznikalo neco jineho.

V dnesni dobe..
Si kazdy muze postavit co chce, dokonce doma provest mereni, vypocitat a vyrobit vyhybku, neni problem sehnat nic. Mozna problem sehnat truhlare, ale za  penize ani to ne. Nebo si koupit naradi, pilu, frezku, zvingle, material? MDF, prelizku, dyhy, cokoliv.
A otazka je, vyplati se to delat treba ze starych zasob teslackych repraku?
Mozna nejakou lepsi soustavu opravit, nebo upravit vyhybku, pokud menice funguji, to ano snad. Ale nebude to o moc lepsi, jak vdobe, kdy se to vyrabelo. A nebude to ani levnejsi, dokonce ani mirne drahe, bude to v podstate stejne drahe a neocistene o inflaci.
Mozna nejakou upravou bedny, vyhybek, nebo geometrie, se dosahne lepsiho vysledku, ale zdali to stoji a to, je otazka pro toho, kdo se stim je ochoten zabyvat.
Minuly rok, sme zas meli uzavrene ohrady, tak bylo vic casu na premysleni, otazka ci i na bastleni zbylo vic penez.

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

wimshurst:
Super počtení díky smile

Není co dodávat...

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Moja skúsenosť s trojpásmovými Teslami bola, že dve zhodné bedne mali navzájom dosť odlišný zvuk.

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

wimshurst:
Jo, super, díky za Tvůj čas!

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Já taky děkuju autorovi za počtení.
A co papír jako materiál na membrány dneška, OK?

(upravil dawsoo 22. 7. 2021 16:08)

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Jinak tohle je asi nejlepší a trefnej popis na aukru co jsem kdy viděl , Tom Chrastil je u mě král big_smile Pobavilo a poznat prodávajícího osobně by pro mne byla čest!

http://aukro.cz/tvm-ars330-01-4-zvukove … 6961005008

https://aukro.cz/chovny-par-tesla-znalc … 6961448840


Spořílek: Papír je nejtradičnější materiál reproduktorů co svět světem stojí a nepředpokládám že dobudoucna tomu bude jinak smile Jen samozřejmě není papír jako papír  např ARN188-00-08 vs 18W8531G00 vs třívrstvý "Tento" kde např rulička lze použít i na BR.

Není co dodávat...

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

V septembri organizuje sraz v Ceskej Skalici, z Prahy to mas "naskok" a sen sa moze stat skutocnostou big_smile.

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Sporilek: https://www.audioholics.com/loudspeaker … m-material

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

tatko Tom napsal:

Moja skúsenosť s trojpásmovými Teslami bola, že dve zhodné bedne mali navzájom dosť odlišný zvuk.

to víš ! stereo je svinstvo

Sorry seems to be the hardest word (Elton John)

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Na těch teslach je snad nejhorší ten vrchlík. U lakovaných s tím propadlým lavorovym vrchlikem obzvlášť. Já se nas.ral a proriznul ho, odstranil, oloupal lak z celé membrány a udělal ze dřeva phaseplug. Hraje to fajn, rozlišuje to pěkně nahrávky, i potichu,  poslech nenudí, takže vlastně normální reprák v rámci možností.

(upravil dawsoo 25. 7. 2021 9:16)

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Problémy všech TVM byl ve slabých mag obvodech a těžkých kuželových membránách, které se i přes masivní lakování nechovaly korektně z hlediska breakupů.Absolutní odpad byly ARN226 a ARP střeďáky,výškáče arv-104 tomu daly shnilou třešničku navrch = byly kostrukčně uplně špatně od magnetu přes kalotu až po provedení faceplate čemuž odpovídal i plochej šustivej zkreslenej zvukovej projev i samotný výlisek plast čela byl sám o sobě silným zdrojem difrakce,ostrá hrana a nesmyslný prolisovaný kruh) Stará tesla obecně byla dost lepší (užší mag mezery,silnější magnety pevnější koše a lehčí membrány s kratšími cívkami na lehkých formerech, které se alespoň pokoušely částečně o nějaký NAWI tvar) a u ARV360x byl odpovídající silný magnet s robustním pólovým nástavcem,jinak středový ARZ460x teda pánové taky stál za to,že ho tesla ve svých topmodelech raději stínila plech křížem rozhodně nebyla náhoda big_smile .

PS: Použitelný byly jen ARN116,150,560x,56xx a některé ARX a i konusovej výškáč nebyl tak špatnej zvukově jako ta kalotová verze.

Není co dodávat...

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

dawsoo, jestli se ti nepletou věci dohromady? Pojďme postupně:

slabé magnety - jak u čeho, v rámci úspor se hromadně používal 82mm ferit a ano, u větších velikostí už nestačil a takové ARN 6xx byly pro bassreflex slabé, u ARN 5xx už to bylo lepší, ale stále daleko od ideálu (úroveň Visatonů W170S); až ARN-150-0x v bassreflexu fungovaly, to pamatují jistě mnozí z nás.

těžké kuželové membrány - ani jedno není pravda, porovnej si s konkurencí a definuj, co je teda těžká membrána; a kuželové už vůbec ne, absolutní většina má nerozvinutelný="nawi" tvar; kužel má ARN 86xx/312 nebo malé ARO 38x a možná i středy ARZ 46xx. Kužel je i TI100.

masivní lakování/breakupy - breakupy nebyly vůbec tragické, nahoře to v ose sice píkuje, ale nedoznívá tak, aby nutně bylo potřeba to elektricky ošetřovat; koukni na SB Acoustics, to je to samé, jen to vyhnali výš. Lakování bylo spíš "marketing" z jejich strany myslím, každopádně na parazitní rezonance/dílčí kmity to nutně pozitivní vliv mělo; jiný reprák se z toho ale nestal.

ARV-104 - ten nemám tak osahaný, ale tuším, že jeho problém určitě nebyl faceplate, ale prostě mechanické složení, které mělo sklony často rezonovat.

užší mag. mezery/silnější magnety - tohle je omílaný mýtus, se kterým začal už sinclair, srovnej si Rme jednotlivých repro a přepočítej pro jiné Re, co ti vyjde.

...

(upravil dawsoo 10. 9. 2021 14:13)

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Tesla byly v době svého období před r 1989 průměr ,to že nástupnické TVM byl se svýma změnama k horšímu odpad na tom nikdo nic nezmění,nawi si představueme asi každej trošku jinak a hlavně ten tvar se dělá kvůli zpevnění a posunu breakupu co nejdále ve středním pásmu. Těžké membrány nad ARN188 a větší opravdu měly na takové měl být min 1,5x silnější mag obvod,ten jejich humus lak co šisoval byl uplně nahovno a netlumil skoro nic, jen přidával další mrtvou hmotnost už na tak nekontrolovanej blbej reprák co si dělal defakto co chtěl a bylo to fest vidět na Tsp i na chování v jakékoliv ozvučnici,pokud by ta značka a její produkty alespoň trochu za něco stály, neskončila by to tak jak jsem tady čtyři-pět let předtím přesně předpovídal ač jsem za to byl napadán a že je to blbost... big_smile . Vím o tom více poněvadž jsem s nimi na tyto témata komunikoval a obrázek to byl vskutku tristní,o výrobě nerozhodoval nikdo kdo byl trošku v obraze, ale nějací pofidérní kamarádi majitelů. To finální zoufalství s importem z čajny už je nezachránilo. Všechny TVM kdomě šír do různých rozhlasů, mi prošly rukama jako asi každýmu neb tu nic jinýho nebylo na to že je to sračka jsem přišel už v roce 1993 a kupoval raději mnohem dražší Seasy v JJJ a nebo pak tonsily v nově vzniknuvším dexonu které byly při podobných cenách zcela kvalitativně i zvukem jinde..

Jak jsem psal jakž takž použitelný byly menší typy 116,150 s hranicí ARN188 z bichž nejlepší byl ten PP,ARN-312 i 860x byla rovněž mizerie a ne zcela levná, línej plandák do uzavřenky nebo hučícího subu. 226,668x a ARV104xxx vždy odpadem byly jsou nadále budou,to už raději čínu než tenhle šrot patřící do tříděnýho odpadu. Stará tesla uměla aspoň vyrobit slušný reprobedny,jejich pohrobci byly konstruktérskou ostudou za nesmyslný peníze už v té době. Nostalgii po těchhle věcech vidím podobně jako oprašování hnoje Š120 či renesanci gramců a elektronek... vše z hlediska techniky nesmyslné ale jako nostalgické vzpomínky na nějakou dobu to chápu,jen se z toho nemá dělat něco co to není.

Není co dodávat...

Re: Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Hele, on si mejch inzerátů někdo všimnul?

Příspěvky [1 až 20 z 44]

  Stránky: 1 2 3 »»»

Audioweb.cz » Reproduktory » Co vlastně určuje kvalitu reproduktorů? Co druzí mají a Tesla ne?

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£