Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 2 z 3)

Audioweb.cz » Projekty sloupových reprosoustav » Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

  Stránky: ««« 1 2 3 »»»

RSS

Příspěvky [21 až 40 z 42]

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

U line array není nikde napsaný, že mají být reproduktory elektricky do serie. klidně ať má každej svůj samostatnej konec, to s akustickým principem line array nesouvisí...
škoda je, že si takovouhle věc nedokážu představit v 2.5m vysoké místnosti... Ale podle mýho hluchu, to na venkovních koncertech funguje celkem pěkně...

(upravil dawsoo 27. 6. 2021 23:33)

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

sérioparalelní zapojení repro v LA bedně funguje elektricky jako jeden,jen je třeba dodržet pravidlo 4-9-16-25 repráků,nemyslím tím PA modular řešení na ven,tam je to o amplifikaci,ale pasivně ale na doma https://www.dali-speakers.com/discontinued/megaline/ zde např tři moduly po 4ks s páskem...

u všech beden jiného uspořádání než coax a LA je vždy problém s vertikálním vyzařovacím úhlem hlavně v pásmu výšky středy díky vyzařovaným vln délkám a fyzickým rozměrům zářičů smile

Není co dodávat...

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

kaed: jasně, vysoká bedna by ti zavazela v obýváku...koupíš in-wall provedení a zakutáš to do panelu:
https://www.wisdomaudio.com/product/wisdom-series-ls4i/
smile smile

znám jednoho nešťastníka, co mu manželka nakázala změnit dispozici v panelákovém bytě a on vykutal celej panel, aby splnil její přání...prej to byla celkem fuška, ale barák nespadl...no, nakonec ho stejně opustila...nadřel se zbytečně sad

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

to Dawsoo: ta počty se ti nějak poletly: 4, 8, 16, 24 kusů a tak dál, dycky správně sérioparalelně propojený...
to  kal: Něco podobnýho dělala kdysi Tesla na ozvučování, sloup, ve kterým byla celkem pěkná řada širokopásmovejch repráků... Ne určitě s line array doma pokusy dělat nehodlám, nechám to hudebním skupinám na velký sály a stadiony...

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

jasně, princip sloupu není žádná novinka, možná to publikoval už Leo Beránek hluboko v minulém století...
to Wisdom Audio bylo jen pro zajímavost, co tady řešíme my a co mají amíci v obyvačke smile

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

https://www.xlrtechs.com/dbkeele.com/images/_MG_2364.jpg
Viac

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

pěkné, poučné! díky za rozšíření obzoru smile
https://www.xlrtechs.com/dbkeele.com/im … 0Large.png
to se dá i DIY - jen 100 bodových zářičů, 2m výšky a spočítat ten CBT rohlík   smile smile

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

Pánové, domů bych si to asi nepořídil, ale slyšet bych to chtěl, vážně.
https://www.soselectronic.cz/products/v … 892-202663

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

Neponúkajú možnosť posluchu?

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

tatko Tom napsal:

Neponúkajú možnosť posluchu?

Asi těžko, ale Visaton toto řadí mezi své Top modely. Třeba nám to někdo zhodnotí, a napíše... Co si o tom myslí.

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

Kaed: nepopletly... namaluj si to serioparelelní zapojení tak aby výsledná impedance seděla jako u jednoho single repro je vždy jak píšu smile 2x2=4....3x3=9..... 4x4=16...atd...

Není co dodávat...

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

pardon, ty 3x3 jsem nějak zasklil, a zkusil to s binární logikou...

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

Stačí se zamyslet nad tím, jak vypadají fázové posuvy mezi jednotlivými měniči a pak už jsou ty Himaláje dost jasné. Výhybka nebo rezistory tomu LA nepomohou.

Web

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

Ještě jedna věc - co se týká difrakcí: bylo jistého času zvykem jistých firem - v polovině let devadesátých - potahovat čelní stěnu semišem, nějakým flockem, nebo sametem, syntetickým, nebo která prdel, nejsem krejčí, ksakru. Mělo to efekt? A proč se od toho upustilo, pakliže to k něčemu bylo?

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

dawsoo napsal:

Kaed: nepopletly... namaluj si to serioparelelní zapojení tak aby výsledná impedance seděla jako u jednoho single repro je vždy jak píšu smile 2x2=4....3x3=9..... 4x4=16...atd...

A proč? Dost zkostnatělé a "inženýrské", ne?

- Když bude někdo řešit aktiv nebo poloaktiv, tak si tam těch stejných repro dá paralelně nebo sérioparalelně kolik chce, pokud na to zesilovač nebo zesilovače budou dělané a nějaké "stejná impedance X propojených repro jako jeden měnič" sere pes.

- I kdyby někdo do nějakého sloupu, LA, kytarové bedny a jánevímčeho rval divný počet repro a potřeboval mít sestavu v nějaké "obvyklé" impedanci, tak má možnost použít (custom) repra, třeba takový Fender používá 10" s impedancí 5,3 Ohm (3 v sérii=16R),

Web

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

Pokud je to pasiv,což je 99% zde stavěných beden a bavíme se o poslechu na doma s jedním zesákem, je z hlediska konstrukce akustickému chování měničů a impedance dobré u LA toto dodržet... cílem v tomto vlákně nebylo pitvat offtopic nesmysly, ale říci že vyosení výšky má v jistých případech svoje určitý výhody (nejde oi žádný designový výstřelek bez účelu) a to zejména v typicky úzký současný bedně vzhledem k vln délkám a děličkám M-T a pouze jsem naznačil která řešení jsou nejčistější hlavně z hlediska problémové vertikální osy vyzařování všech jiných koncepcí,což řeší právě zmiňovanej coax a line array ,ketré mají zase jiné své problémy smile

Není co dodávat...

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

Tak, ty difrakce - co ten semiš?

(upravil dawsoo 1. 7. 2021 23:20)

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

Semiš je samozřejmě hovadina,je to designovka nebo nepochopení a blbej návrh,u kaloty s kulatou přírubou cca 75-110mm,by to použil asi  jen blb = přechod odrazivé kulaté příruby a částečně pohltivého semiše udělaj pěknej bordýlek v prac. pásmu cca 4-10kHz podle velikosti:)) Pokud by byl semiš/filc tlustší, muselo by to být po celém čele s překrytím příruby výškáče (kaloty),otázkou je proč zabíjet citlivost nahoře do 2-pí vyzařovacího úhlu  konusové repro díky tvaru a větší ploše na tyto neduhy netrpí zdaleka tolik a stejně tak ani uspořádání waveguide či horny,tam je to opravdu věc spíše vzhledu a designu. Měl jsem několik spíše starších beden s tímhle provedením a bylo to vždy tak... (např. Canton  https://www.sbazar.cz/fsaudio/detail/14 … n-karat-40 )

http://www.silcom.com/~aludwig/images/diffdem.gif

Není co dodávat...

(upravil stiglitz 5. 7. 2021 19:09)

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

Díky za vysvětlení, a obrázek. Takže problém vzniká na hraně bedny...

Re: Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

stiglitz napsal:

Díky za vysvětlení, a obrázek. Takže problém vzniká na hraně bedny...

Ano a nejen tam vzniká i na ostrém předělu dvou prostředí s výrazně rozdílnou akustickou pohltivostí,takže v případě plyšáka to budou hrany zvýrazněný tím semišem + předěl příruba výškáče-semiš... takže takové milé difrakční peklo na vyšších středech a výškách:)))

Není co dodávat...

Příspěvky [21 až 40 z 42]

  Stránky: ««« 1 2 3 »»»

Audioweb.cz » Projekty sloupových reprosoustav » Ivo Peřina (SEAS P21RFX/P, MP14RCY/P, 27TFFC)

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£