Téma: Zajímavé srovnání audio kazet
https://www.idnes.cz/technet/audio-foto … -video_nyv
Mimo jiné, jak jste hlasovali? Já, že mne záznam ze 45 leté kazety překvapil.
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Muzika ♬ » Zajímavé srovnání audio kazet
https://www.idnes.cz/technet/audio-foto … -video_nyv
Mimo jiné, jak jste hlasovali? Já, že mne záznam ze 45 leté kazety překvapil.
šak taky byla tenkrát (1974) za stovku, přesněji 105 Kčs
na sklonku epochy audiokazet za dvacku i méně...
ještě jednu přesně takovou oranžovou maxelku mám, z nostalgie jsem si ji nechal
jj, to je přesné - 105,- Kčs
jinak Maxell MX/MX-S ze závěrečné fáze nepřekonalo nic, co tady bylo dostupné
patřily k nejlepším matrošům aj co se cívek (pro kotoučáky) týkalo
ty byly - bohužel - nedostatkové trvale
no a pak přišly PC diskety téže značky, nejprv 8" pak 5.25" a nakonec 3.5"
(o jejich čitelnosti mohu leda spekulovat pro absenci čtečky v compu)
UD/LN25-120 byly nedostatkové, ale sehnat se daly, SMC tuším 210,- Kčs
taky jich pár mám,
teď bylo v inzerátu použitých 18 ks, výborném stavu á 350,- ...a byly za týden pryč, jeden maník je vzal všechny šmahem,
takže pořád mají svou tržní hodnotu
jo, byly oblíbenou značkou pro poloprofi magiče s ALU cívkama Φ265mm (ReVoX, TEAC, Akai...)
nešpinily, šetrné k hlavám
Taky jsem měl maxellky nejraději jak pásky UD tak pak hlavně kazety UD,XL,XL-II,XL-IIS,MX,MX-S pro mne na mých Aiwách lepší než TDK nebo Sony.
teď je F-990 na hifibazaru, ale maník za ni chce 20 kolíků...to se mi zdá trochu (hodně) moc,
měl jsem ji a byl to "kontroverzní" stroj, nejpůsobivější na ní byl bezesporu design - na svou dobu vzhledově bomba, ale jako stroj zas až tak skvělá nebyla, i když zvuk - když fungovala - byl výborný...prodal jsem ji v r. 1995 za tehdejších tuším 6000,- (dal jsem za ni asi 18)
dodnes mám na ní tehdy nahrané Maxell MX/MX-S
F990 měla plně automatickou kalibraci což mě iritovala nemožnost zásahu do
parametrů záznamu, skromnější F660 (oba tuzex ve stejnou dobu) to uměl
F660 ale nemala plnohodnotnú kalibráciu, ale len točítko Bias, aj to len pre Normal/CrO2. Za istých okolností to mohlo pomôcť, ale vo väčšine ju F770, čo mala komplet kalibráciu v zázname prekonala...
Pre objektivitu treba napísať, že ani F770 nevedela kalibrovať väčšinu Metaliek....
F990: v 99% se ta kalibrace (DATA-system) na metalkách dokončila a jen vyjímečně se stalo, že ne...jak kvalitní ta kalibrace byla nevím, ale Aiwa hrála výborně, líp než Technicsy, Soňáky a Pioneery, co byly mezi lidma,
ale bez Dolby C trochu šuměla a hlavně měla problémy s mechanikou (dual capstan totálně zkolaboval) což je u mgf. základ...bylo to šito horkou jehlou, to bylo na celé konstrukci vidět, několikrát byla v servise ...ale ten vodorovný ovládací panýlek - to bylo maso!
Aby som to upresnil, väčšinu mnou vlastnených Metaliek. Metal XR a Metal ES od Sony ano, no žiadnu TDK Metalku nie. JVC ano, no Maxellky len niektoré. Zas nejak veľa značiek a druhov som nevlastnil. Asi najlepšie si rozumela 770ka s TDK SA-XS. Ale s hodnotením súhlasím, hrali fajnovo (nemám F990, ale FF90, čo je model pre nejaký iný trh), 770ku používam do dnes, paradoxne s dual capstanom problém nemám (repas už 4x od kúpy v 89tom) ale v 660ka stojí pre problém s transportom.
Čo sa im ešte dá vytknúť je "šialená" káblovačka. Ono v tom období už boli firmy, čo to robili normálne, len AIWA asi zamestnávala pavúky, čo to navrhovali a skladali.
JJ kazety to byly časy... já měl po páskáčích Tesla a Unitra pak už jen AIWA kazeťáky... postupně od 15let AD-F220,AD-F910, chvilku i XK-007 a Později Dragona, ten byl super hlavně na přehrávání díky autoazimutu a dobře řešenýmu dolby C ,paradoxně obě tříhlavý Aiwy byly na záznam znatelně lepší, díky hlavám a hlavně HXPro. nejlepší metalku co jsem měl byla jednoznačně TDK MA-XG stávala 550kč ,lepší než Sony Metall Master i než MX-S od Maxellu. Na Excellii chodila do 30kHz a na 910 do 27kHz při -20dB vybuzení a prakticky s útlumem 0,5dB při nastaveném biasu mírně doleva.
jedna 007 tam taky byla
https://aukro.cz/aiwa-excelia-xk-007-ca … 6988473369
a 910
https://aukro.cz/aiwa-ad-f910e-r-1991-6987368179
hitem byl reverzák AD-R450 a později odvozené typy 460, 470, cena téměř lidová,
zlatá medaile MSV Brno (tuším 1986-87) F220 byl též - ve své třídě - dobrý stroj
(u nás dostupný za Kčs) následoval AD-F660 z bazaru a AD-F910 (nový) - na dožití
je úsměvné pozorovat reakce lidí, co léta poslouchají už jen digitál, spotify aj. zvykli si na to a přijali za vlastní, když slyší kvalitní nahrávku z dobrýho kazeťáku...jako by se v nich probudila vzpomínka na zvuk, který zažili v mládí,
v tom zvuku z pásku musí být něco, co tohle dokáže vyvolat...nějaké kouzlo?
TDK MA-XG je ta celo-průhledná kazeta v kovovém rámu? jednu takovou měla známá holka od svýho tatíka z rajchu a v 60-tce stála prý přes 20,-DM...samozřejmě jsem ji po ní loudil, ale nedala/neprodala
však ze stejného důvodu velmi mladí odchovanci digitální muziky dnes kupujou
gramofony, jestli je to momentání módní poblouznění a ozdoba interiéru pokojíku
nebo fakt je hrajou to nevím
Nádhera.
Pred vyše 50 rokmi skvelý pocit z magického oka, vidieť, ako sa točí platňa, neskôr páska, potom kazeta.
Ešte neskôr snívať nad katalógmi z (tuším) Neckermanna - 35 rokov dozadu odtiaľ veža, v zápätí televízor s obrazom, o ktorom sa tu nesnilo.
Dnes - FLAC
MP3 dopomohla zlikvidovat fonografickej byznys a elegantně ojebat autorský poplatky, daně...
že prej ňakej rozdíl v kvalitě ? ale prosím vás, není mně už dvacet a nemám aparát za 200 tis.
v tom zvuku z pásku musí být něco, co tohle dokáže vyvolat...nějaké kouzlo?
Z toho pásku leze příjemně zkreslený zvuk. Tím, že je analogový, tak naše smysly ho vnímají pozitivně. Běžně se takové zvuky v přírodě vyskytují.
Audioweb.cz » Muzika ♬ » Zajímavé srovnání audio kazet