Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 5 z 5)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovače Tesla AUJ

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5

RSS

Příspěvky [81 až 100 z 100]

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Pánové neví někdo z vás, jestli můžu v rozhlasové ústředně AUA230 bez obav nahradit modul AUJ635 modulem AUJ637? A můžou pracovat spolu do paralelu jeden modul AUJ635 a AUJ 637? Díky.

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Vřele to nedoporučuji. Zažil jsem takovou sestavu, 3 moduly 635 a jeden 637 a oscilovalo to, navíc chování ochran je odlišné.

Web

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Díky za odpověď. Chování ochran je určitě jiné, ty zesilovače jsou každý něco jinýho. Ale bylo to kmitání určitě způsobené tím, že byly skombinované tyto dva rozdílné typy? Nebyly prostě jen špatně seřízené a kmitalo by to i když by to byly stejné typy? Výstupní parametry AUJ635 a AUJ637 jsou stejné. Nebo ne? A drobné rozdíly ve výkonu by měly srovnat obvody paralelního chodu. Aspoň tak to chápu.

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Nikdo neměl chuť a čas to dále zkoumat. Mělo tam být 6 modulů paralelně, provozovaly se 4 a fungovalo to (asi bylo vedení zkrácené a o nějaký repro míň). Když se tam daly repasované a bezpečně seřízené AUJ635, bylo vše v pořádku, jakmile se k nim dal jiný konec, ať 637 nebo 635 nerepasovaný a rozvrtaný, tak to kmitalo. Původní opravář totiž některé konce používal ještě v druhé sestavě a tam byly 3 linky bez paralelního chodu, a ty konce byly všechno jen ne seřízené a v pořádku.

Web

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Jen taková úvaha. Síťové trafo modulů AUJ 63x má střední sloupek 40x50mm. Je tedy pro výkon 400W. Proč jsou v zesilovačích s výkonem 100W tak předimenzovaná trafa?

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Každý výstupní trafo má být předimenzované, když se přesytí, prudce zkresluje.

(upravil microlan 8. 1. 2016 8:40)

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Ptal se na síťový transformátor. Ono to až tak předimenzovaný není. Takhle opticky 100W : 400W to tak vypadá, ale je třeba si uvědomit, že je tu nějaká účinnost,  při 100W ven to bere skoro 200W. A patrně tam bude použito menší sycení, takže nebude platit ten zjednodušený vzorec pro výkon trafa.

//Jen pro zajímavost zde uvedu, že výkon trafa je závislý na rozměrech jádra jen z důvodu uchlazení ztrát. I já jsem byl z tohoto omylu vyveden zdejším členem s nickem hazys

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Tiež som tomu nechcel veriť, ale je to tak smile

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Kam zase zmizel Leoš? Ten to má asi lépe zmáknutý, třeba by poradil.

Re: Zesilovače Tesla AUJ

K té účinnosti a rezervě z běžně provozních důvodů si přidejte známé mezní hodnoty síťového napětí, přidejte k tomu trochu netradičně rozptyl provozní frekvence pro případ, že je zařízení napájeno z mobilní centrály, kde můžou otáčky vandrovat od 40 do 65 Hz, k tomu si přidejte požadavky na teplotní rozmezí (plus zhoršené chlazení kvůli tlusté impregnaci) a spolehlivostní koeficienty. Ty zesilovače měly v zadání mj. i použití v systémech pro hlášení pro CO a tak, takže na úsporu materiálu se nějak zvlášť nekoukalo. Prostě převrácená hodnota čínského přístupu...

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Po všech vašich reakcích to prostě je tak. Mě to přišlo v porovnání k dnešní spotřebce až neskutečné. Ale jsem rád, že to tak je páč ty konce jsou poměrně dostupné a já je navíc stále používám. Skutečně se mi za ty léta nestalo, že by seřízené, propájené a zkontrolované konce někdy selhaly. A to jedou skutečně v mezních podmínkách, napájené z různých centrál, provozované ve voze a to i za tropických teplot. Jen ta hmotnost je trochu totalitní. Ale ta s tou spolehlivostí souvisí. Pro mě by mohl být výstupák poloviční. Na tlakáče stačí od 200Hz nahoru. Konce AUJ jedou už na 20Hz kvůli rozhlasu po drátě.

Re: Zesilovače Tesla AUJ

To nemá význam srovnávat se spotřebkou, navíc to už tehdy prostě spotřebka nebyla. Tím nechci říct že by to bylo obzvlášť bombenfest, ale spíš že náklady nehrály u takových zařízení první roli. Výrobce dostal pro konstrukci zadání parametrů které by bylo vhodné dodržet, cenou se nemusel extra zabývat. Takže to bylo 4x naddimenzované oproti spotřebce a 64x oproti číňanovi. Navíc obávám se, Spoje patřily v případě válečného stavu pod Radu obrany státu a tam by se nikdo nevykecal z omrdanýho zařízení... ale k tomu by nedošlo protože ještě před zařazením do služby to přebíral a kontroloval pověřenec.
Co by ale zajímalo, jak u těchhle konců uhnívají dráty u KF507/17, čím je to způsobeno. Zpravidla koroduje a upadne báze KF517. To byla ne chyba dimenzování ale nějaká pozdější technologická vada.

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Agresivní letování.
Ty tranzistory mají železný nohy (kovar) a zlacení u skla je porušené, tam to potom uhnije, zvláště, když se tam dostane nějaký kyselý zbytek po letování.

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Máš na mysli zřejmě konce AUJ 635, to jsou ty se dvěma destičkama. Jedna je budič, druhá el. pojistka. Ano, tady byly 507/517 nebo jejich náhrady. Typy AUJ 637 už byly úplně jiné konstrukce ale nohy uhnívaly úplně stejně a sice u dvou diferencáků KC 810.

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Zdravím všetkých.

Citujem Sinclaira
... (Takže pokud přece jen disponujete nějakými finančními prostředky, kupte si za pár šupů AZK220 a já jsem schopen Vám detailně poradit, jak z tohoto zesilovače udělat dost slušné dělo o výkonu kolem 2x500W/4ohm. Do hrobu si to brát nebudu, tam to nikomu k ničemu nebude.) ...

Prosím Vás, neviete, ako to dopadlo? Objavil sa niekde tento návod? Záujem by rozhodne bol. AZK220 mám doma a v dobrom stave.

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Já myslím, že to nemusí být ani agresivní pájení, stačí porušená vrstva pokovu na vývodech a zub času si s tím železem časem poradí.

Web

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Ulamuje se to nejen v AUJ z Vráblí, ale i v B73 a tu pájeli v Přelouči, takže bych technologickou chybu jako agresivní kapalina skoro vyloučil.
Zajímavé, že nejčastějc odpadá vývod báze, a pak to, že nějaká oxidace není vidět na jiných dílech ze železa i s horší povrchovkou. V B73 navíc nebyly po celou dobou ani velké vibrace, ani střídání teplot, ani vysoká vlhkost.

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Trochu z jiného soudku, včera jsem lustroval mé zásoby AUJ 637 a nepodařilo se mi jeden kus "napasovat" do paralelního chodu s ostatními. Samotný zes se chová slušně. Po podrobném zkoumání jsem zjistil, že se nejedná o AUJ637 ale o ADJ637. Jediný a dost zásadní rozdíl mezi těmito dvěma konci je výstupní trafo. ADJ, jak už písmeno D v názvu říká, má výstup 200V. Tak pozor na to, kdybyste na něco podobného narazili. Ale spíše se bude jednat o raritu s výstupákem ANK 662 35. Zatímco 100V má označení ANK 662 10.

(upravil technicman66 31. 1. 2021 18:38)

Re: Zesilovače Tesla AUJ

Dobrý deň
Na ročníkovú prácu som si dal zosilňovač z dvoch kusov koncových stupňov z AUJ 637 v jednej bedni. Neplánujem stým žiadne akcie no niečo musím mať na ročníkovú. Skontroloval a upravil som ich podľa známeho návodu, zapojil, nastavil kľudový prúd a hrajú. No dosť ide rovnako z oboch kanálov brum 50hz. Keď pripojím predzosilňovač tak ide hlasnejšie ten brum. Nič sa neprehrieva nadmerne. Skúšal som točiť trimrom na nastavenie kľudového prúdu no nemá to vplyv na brum. Vymenil som filtračné kondenzátory no bez zmeny brumu. Pokial ho zapnem cez testovaciu zásuvku so žiarovkou tak je ten brum menši o dosť ako keď je pripojený priamo do zásuvky. Na 8ohm bedniach to brumí menej ako na 4ohm. Čo by som mal skontrolovať? 
Vopred ďakujem za rady.

Re: Zesilovače Tesla AUJ

zkusil bych zemní smyčky, to se řeší pořád dokola.

Příspěvky [81 až 100 z 100]

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovače Tesla AUJ

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£