61

Re: plexisklo

Ano,takhle se to dělá jen je potřeba použít rozum a neřídit se tak úplně podle všeho co se tam ukazuje...plexi 3 nebo 4mm už jen tak po naříznutí ulamovákem nezlomíš jako nějakou 1.5....Většinou to praskne z části někde jinde.Také ohnout úzký pásek je trochu něco jiného než 40cm široký dekl tak aby byl rovný i v ploše a ohyb tam kde má být...je potřeba si ještě z obou stran zakrýt i tu druhou polovinu a nechat jen úzký pruh vedle ohybové hrany na prohřátí.Bez toho to budeš mít v ploše vlivem pnutí jako lavor.Také je dobré mít tu větší a těžší část jako neupnutou stranu aby se to nemuselo tolik nahřívat a vlastní vahou to pomahalo v ohnutí.A nakonec také není plexi jako plexi.Staré vykopávky s papírovou ochranou šli ohýbat při menších teplotách,ale zase byly takové křehčí,nové druhy s foliemi potřebují delší prohřívání a mají větší sklon k defomacím v ploše.

62

Re: plexisklo

No, uvidím. Přinejhorším to poletí do konťáku na plast. Dám vědět.

63

Re: plexisklo

Pokud chces ohybat plexi, ke dobre si udelat formu.
Staci i drevena, jako kopyto postaci vykytovat.
Pokud udelas matrici a patrici, bude vysledek profi.
Plexisklo se ale musi nejdrive vysusit, nez se zacne nahrivat na tvarnou teplotu.
Suseni je dulezite, jinak se ti udelaji bublinky, nebo rovnou praskne, bud pri nahrivani, nebo kdyz bude chladnout.
Suseni probiha docela dlouho, trva to klidne i 24 hodin, pri teplote postupne se zvysujici, ku 70°C
PMMA, jako plexi, neni uplne stejne, nektere extrudovane a stare typy, je nutno susit jeste dele, treba i 48h.

64

Re: plexisklo

Sušit plexisklo? No, já jsem trošičku z oboru, pracoval jsem jako seřizovač vstřikolisů na termoplasty, a tam se PC, a nejenom to, dávalo do sušárny, ale proto, že nevysušené dělalo tzv. šlíry, to znamená, že stříbřilo. U hotové, tj. zpracované hmoty bych sušení nepředpokládal. Ale díky za tip.

65

Re: plexisklo

PMMA, jako polymethymetakrylat, se musi susit, zejmena pokud je jiz dlouho na svete, nekde odlozeny.
On ve sve prirozenosti, proste nasaje vodu a tato pri ohrevu dela problemy, vznika v tom materialu velke pnuti.
PC, jako polykarbonat je na tom podobne, ale zase trochu jinak.
Ona ta hotova spracovana hmota, je porat ziva.
Krome toho suseni,jde take o jakousi homogenizaci a uvolneni par v tom materialu, nejenom voda, ale i tekave plyny, ktere to plexi casem ma v sobe, se tak uvolni a material pak nepraska.
Kdysi sem delal formy na tepelne ohybani tabuloveho PMMA, PVC, ale take PC. U maloseriove vyroby, nebo renderovani, replikaci, sem to musel delat, spis nedobrovolne, ale musel.
Co se tyce toho suseni, i nahrivani na tvarnou teplotu, pokud mas elektrickou teplovzdusnou troubu z termostatem, kteremu veris, nebo pouzijes docasne externi treba i PID termostat, lze to udelat i na kolene, bez nutnosti vyrabet nejake zarizeni komplikovane.

66

Re: plexisklo

Udělátko na ohýbání plexi : https://www.youtube.com/watch?v=mt4qJ96Pxj8